رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
FARZAN CRASH 007

چرا فیس بوک افراد را افسرده می‌کند؟

پست های پیشنهاد شده

ن??وذ ??یس بوک در زندگی دیجیتالی روز به روز در حال ا??زایش است و محققان به دنبال پاسخ این سوال هستند که این شبکه اجتماعی چگونه درک ما را از اعضای خانواد و دوستانمان دگرگون می‌کند.

 

 

 

 

 

سه تن از محققان جامعه شناس دانشگاه Utah Valley اخیرا مطالعه‌ای انجام داده‌اند که نوعی همبستگی را بین ر??تار کاربران ??یس بوک در زندگی شخصی و مدت زمانی که آنها در این شبکه اجتماعی می گذرانند نشان می دهد.

 

 

 

از حدود ۴۲۵ دانشجو خواسته شد که بگویند چقدر با این دو جمله موا??ق یا مخال?? هستند:

 

 

 

۱- زندگی من عادلانه است. ۲- دوستانم نسبت به من زندگی بهتری دارند.

 

 

علاوه بر این از انها پرسیده شد در روز چه مدت زمانی را صر?? بودن در ??یس بوک می کنند ؟ چند تا دوست ??یس بوکی دارند ؟ و چقدر آنها را از نزدیک می شناسند؟ محققین هم چنین سعی کردند تا ??اکتورهایی مانند وضعیت تاهل، جنسیت، اعتقادات مذهبی و نژاد را هم در نظر بگیرند.

 

 

 

نتایج جالب توجه بود و الگوهای جالبی به دست آمد؛ دو تن از جامعه شناسان دریا??تند آن ا??رادی که تصور می کنند دوستانشان نسبت به آنها زندگی بهتری دارند، مدت زمان بیشتری را در ??یس بوک می‌گذرانند. این دو محقق در مقاله خود نوشته اند: آنهایی که بیشتر در ??یس‌بوک می مانند اغلب تصور می کنند سایرین از آنها شادترند و زندگی ناعادلانه است و آنهایی که در ه??ته بیشتر به ??یس بوک سر می زنند نیز ??کر می کنند زندگی دوستانشان از آنها بهتر است و شادتر هستند. علاوه بر این ا??راد زیادی که حتی دوستان ??یس بوکی خود را خیلی نمی‌شناختند معتقد بودند که آنها زندگی بهتری دارند.

 

 

 

این تحقیق که در Cyberpsychology ، مجله ر??تار و شبکه های اجتماعی، منتشر شده است نشان می دهد آنهایی که مدت زمان کمتری را در ??یس بوک می گذرانند و بیشتر وقت خود را با دوستان واقعی در زندگی حقیقی صر?? می کنند کمتر احساس ناراحتی و ناخشنودی دارند. از آنجاییکه بیشتر کاربران ??یس بوک به جای آگاهی از حقایق و زندگی واقعی دوستان خود تنها با دقت تمام به عکس های آنها که در لحظات شاد زندگی‌شان گر??ته شده نگاه می‌کنند ، بیشتر هم تصور می کنند که دوستانشان از آنها شادترند.

 

 

 

در تحقیق قبلی هم که سال گذشته توسط آکادمی اط??ال آمریکا انجام شد محققان به این نتیجه دست یا??تند که ا??سردگی در کودکان و نوجوانان ممکن است با دیدن نمایه‌های (استتوس) مثبت و عکس‌های شاد دوستانشان در ??یس بوک ا??زایش پیدا کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ما که به خاطر ??یس بوک ا??سرده نمیشیم به خاطر این قوانین ت.....می ایرانه که ا??سرده میشیم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...