رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
دکتر سوشا مهمان

پیشگیری از شکستگی استخوان در پوکی استخوان

پست های پیشنهاد شده

دکتر سوشا مهمان

shekastegi-ostokhan-3-520x360.jpg

 

شکستگی استخوان در پوکی استخوان

 

شکستگی استخوان در پوکی استخوان یکی از معضلاتی است که بسیاری از بیماران را درگیر خودش می‌کند. این بیماران باید به انجام کارهای مختل??ی برای جلوگیری از شکستگی استخوان در پوکی استخوان اقدام نمایند. در این مطلب شما را با تعدادی از مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از شکستگی استخوان در پوکی استخوان آشنا می‌کنیم.

 

جلوگیری از شکستگی استخوان با تحرک

 

ورزش منظم یک راه عالی برای بهبود تعادل و انعطا?? پذیری شما است. ورزش به قوی و متراکم شدن استخوان‌ها کمک می‌کند و به همین دلیل از شکستگی استخوان در پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و احتمال شکستگی استخوان را کاهش می‌دهد.

??عالیت‌های ملایم مثل یوگا یا تای چی ، شنا و ورزش‌های متحمل وزن نیز ورزش‌های مناسبی برای جلوگیری از شکستگی در پوکی استخوان و قوی شدن استخوان‌ها هستند.

 

روشن کردن لامپ

 

تاریک بودن خانه می‌تواند احتمال شکستگی در استخوان را بالا ببرد. به همین دلیل بهتر است که منزل شما روشنایی کا??ی داشته باشد تا به جایی برخورد نکنید و احتمال شکستگی استخوان شما کاهش یابد. اگر منزل شما روشنایی زیادی ندارد ، لامپ‌های جدیدی نصب کنید تا روشنایی منزلتان بیش‌تر شود.

 

 

است??اده از ک??ش‌های مناسب

 

ک??ش مناسبی بپوشید که اتکای بیش‌تری به پاهای شما می‌دهند و احتمال ا??تادن شما با آن‌ها کم باشد.ک??ش پاشنه کوتاه و س??تی بپوشید و از پوشیدن ک??ش‌های پاشنه بلند و یا دمپایی‌های شل اجتناب کنید تا از شکستگی استخوان در پوکی استخوان پیشگیری نمایید.

 

 

نصب دستگیره در حمام و دستشویی

 

آب در حمام و دستشویی احتمال لیز خوردن و ا??تادنتان را بالا می‌برد ، به همین دلیل، بهتر است در حمام دستگیره نصب کنید تا هنگام بلند شدن و یا نشستن از آن است??اده کنید و همچنین صندلی حمام بخرید تا در هنگام دوش گر??تن روی صندلی بنشینید و احتمال ا??تادن شما کم شود.شرایط را در حمام و دستشویی ایمن کنید تا ک?? دستشویی لیز نخورید و از شکستگی استخوان در پوکی استخوان جلوگیری شود.

 

shekastegi-ostokhan-1-300x208.jpg

 

ایمن کردن پله‌های منزل

 

ا??تادن از پله یکی از رایج‌ترین ات??اقاتی است که موجب شکستگی استخوان می‌شود. برای جلوگیری از شکستگی استخوان در پوکی استخوان ، پله‌های منزل را ایمن کنید تا احتمال ا??تادن و شکستگی استخوان در پله‌ها کاهش یابد. نصب نرده در دو طر?? پله و است??اده از موکت ترمز ??رش بر روی پله‌ها از بهترین اقدامات برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان است.

 

 

محکم کردن ??رش و موکت بر روی زمین

 

برای جلوگیری از شکستگی استخوان در پوکی استخوان باید از محکم بودن ??رش و یا موکت منزل بر روی زمین اطمینان حاصل کنید. است??اده از ترمز ??رش موجب می‌شود که موکت و یا ??رش روی زمین محکم بچسبد و از زیر پای شما لیز نخورند.

 

 

جمع و جور کردن وسایل روی زمین و دور و بر

 

ریختن وسایل ک?? زمین ، احتمال برخورد شما به آن‌ها و ا??تادنتان را بالا می‌برند. سیم تل??ن ، آنتن تلویزیون و یا هر سیم دیگری را از سر راهتان بردارید و بهتر است از وسایل بی سیم است??اده کنید که پایتان به سیم آن‌ها گیر نکند. همچنین سعی کنید وسایلتان را ک?? خانه نریزید ، زیرا برخورد شما به آن‌ها احتمال ا??تادن و شکستگی استخوان در پوکی استخوان را بالا می‌برد.

 

در دسترس گذاشتن وسایل مورد نیاز

 

هرگز وسایلتان را دور از دسترس و در کابینت‌های بلند نگذارید ، زیرا این کار شما را مجبور به بالا ر??تن از نردبان یا چهارپایه می‌کند. بالا ر??تن شما از چهارپایه خطر ا??تادنتان را چندین برابر می‌کند و احتمال شکستگی استخوان در پوکی استخوان را بالا می‌برد.

 

 

به محل نشستن و خوابیدنتان توجه کنید

 

جای نشستن و یا خوابیدن شما باید راحت و ایمن باشد. از صندلی راحتی است??اده کنید که نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد. محل خوابیدن شما هم باید راحت و در ارت??اع مناسب باشد.

 

shekastegi-ostokhan-2-300x208.jpg

 

بررسی سلامت چشم و گوش

 

بینایی و شنوایی نقش مهمی در ح??ظ تعادل دارند. اگر بینایی و یا شنوایی شما مشکلی داشته باشد باید از عینک و یا سمعک است??اده کنید تا دید و شنوایی شما درست باشد و تعادلتان به هم نخورد .اگر بینایی و شنوایی درستی داشته باشید ، احتمال برخورد شما به اجسام مختل?? کاهش می‌یابد و دچار شکستگی استخوان در پوکی استخوان نخواهید شد. به منظور بررسی سلامت بینایی و شنوایی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا :

منبع : سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...