رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

سردردهاي صبحگاهي

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1776[/ATTACH]

 

 

با اين که قسمت عمده سردردهاي شايع مردم جامعه نگران کننده نيستند و علل غيرعضوي دارند و يا به عبارت ديگر ربطي به ضايعات توموري مغز و غيره ندارند اما از نظر ما سردردهاي صبحگاهي مهم تلقي شده و قابل بررسي*اند.

علل بسيار گوناگوني براي بروز اين سردردهاي اوايل صبح وجود دارد که بي*خوابي و عدم استراحت کا??ي، برخي از انواع ميگرن*ها و يا مشکلات ??شارخون مي*تواند از جمله آنها محسوب *شود لذا توصيه مي*کنم اگر دچار سردردهاي تکرار شونده*اي هستيد که بلا??اصله اوايل صبح پديد مي*آيند و به خصوص در طول روز از شدت آن کاسته مي*شود، حتما با يک متخصص مغز و اعصاب صحبت کنيد. مي*دانم حتما مي*پرسيد چرا؟ مگر موضوع مشکوکي وجود دارد؟

حتما مي*دانيد که مغز ما ??اقد گيرنده درد است ومطلقا حس درد ندارد. حتي اگر در نسج مغز جسم تيزي ??رو کنيم، دردي حس نخواهد شد بنابراين علت سردردهاي ما آسيب يا ??شار به با??ت مغز نيست بلکه هرگونه آسيب به پوست سر، عضلات سر و گردن، خود استخوان جمجمه، ??ضاي بين دو لايه داخلي و خارجي جمجمه که مملو از خون وريدي است (??ضاي ديپلو) و در قسمت زيرين آن پرده*هاي پوشاننده مغز وارد شود، مي*تواند عامل بروز سردرد باشد. توضيح درمورد آسيب*هايي که مي*تواند از پوست سر تا قسمت*هاي زيرين را تهديد کند خارج از حوصله بحث ماست و من ??قط به اين مورد اشاره مي*کنم که پرده*هاي پوشاننده مغز داراي گيرنده*هاي درد هستند و نسبت به کشش حساس*اند. هر دليلي که موجب کشش در آنها شود، باعث سردرد مي*شود. ??رض کنيد ??ضاي کاملا محدود و غيرقابل انعطا??* جمجمه که مغز را در خود جاي داده است دچار ا??زايش ??شار شود.

قطعا اين ??شار پرده*ها را مي*کشاند و موجب سردرد مي*شود چون درطول خواب به دلايل ??يزيولوژيکي با ا??زايش نسبي ??شار داخل جمجمه مواجه*ايم، اگر کسي ضايعه ??ضاگيري داخل مغزش باشد، توان تحمل اين ا??زايش ??شار نسبي را ندارد و اوايل صبح سردرد مي*گيرد.

در اکثر موارد دليل اتساع و ??شار، عروق هستند. گروه بزرگي از سردردها را عروقي مي*ناميم که سر ريشه آنها با اين مکانيسم ميگرن است، يعني بخشي از اين اتساع مربوط به انقباض و انبساط عروق خارج و يا داخل جمجمه هستند که به هر حال جاي بررسي بيشتر را دارد.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...