رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

طرز برخورد با توده*هاي چربي

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1777[/ATTACH]

 

 

توده*هاي چربي که به طور شايع در اطرا?? چشم*ها در پلک ??وقاني و تحتاني مشاهده مي*شود، در واقع، عبارت است از تجمع سلول*هاي حاوي چربي که علاوه بر پلک*ها مي*تواند در قسمت*هاي ديگري از بدن نيز رخ دهد؛ به طور مثال، ممکن است شما انواعي از اين تجمع چربي را به شکل خطوط زرد يا نارنجي در لابه*لاي خطوط ک?? دست خود پيدا کنيد يا اينکه به شکل پلاک*هاي منتشر زرد رنگ در صورت و گردن و يا به شکل رگه*هاي خطي در ناحيه زير بغل و چين آرنج يا زانو مشاهده نماييد. اين نوع تجمع سلول*هاي حاوي چربي که معمولا در سنين ميانسالي و بالاتر مشاهده مي*شود معمولا مطرح*کننده وجود کلسترول بالا در ??رد است.

توصيه مي*کنم در صورت بروز اين گونه ضايعات، بررسي*هاي دقيق چربي*هاي خوني انجام شود. چنانچه هر يک از ضايعات ??وق چه در صورت و چه روي م??اصل و تاندون*ها ايجاد مشکل کرد و يا با احتمال کمتري مشکلات عملکردي براي ??رد به همراه داشت، مي*توان از روش*هاي جراحي و ليزري مختل?? براي از بين بردن آنها است??اده کرد. ولي موضوع مهم*تر، تشخيص دقيق نوع اختلال چربي مربوطه در هر ??رد خاص است؛ مثلا بعضي از خانواده*ها به طور ??اميلي دچار اختلالات چربي هستند. اين ا??راد متاس??انه از همان سنين پايين در معرض بيماري*هاي کم*کاري تيروييد و مصر?? داروهاي خاصي نظير کورتون و داروهاي هورموني هستند. بنابراين روند اين ضايعات مي*تواند از علل مختل??ي ناشي گردد و علاوه بر آزمايش چربي*هاي خون، بررسي کامل ??رد از لحاظ مشکلات پوستي، قلبي*عروقي، گوارشي به ويژه کبد و پانکراس و نيز بررسي*هاي هورموني کامل بايد انجام شود.

معمولا چون درمان در حالت*هاي ارثي سخت*تر است، در بيماراني که به طور موروثي چربي بالا دارند، رژيم غذايي توأم با ورزش و مصر?? داروها بهتر است از همان سنين کودکي تحت نظر پزشک مربوطه آغاز شود و بيمار تحت معاينات منظم قرار داشته باشد تا از تجمع چربي چه در پوست و چه در ارگان*هاي ديگر پيشگيري شود.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...