رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

۲۰ جاده زیبای دنیا

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

مسیر مهم است، نه مقصد؛ این جمله‌ای است که عده‌ای در مسا??رت‌ها بر زبان می‌آورند. سراسر جهان، کیلومترها جاده گسترده شده‌اند و در همین حال که جاهای مختل?? را به یکدیگر متصل می‌کنند، می‌توانند نماهای دلپذیری را نیز برای رهگذران ایجاد کنند. گاهی اوقات، جاده‌ها به تنهایی یک اثر هنری هستند.

در ادامه برخی از زیباترین جاده‌های جهان مرور می‌شود تا ثابت کنیم که اهمیت مسیر گاهی بسیار بیشتر از جایی است که قرار است به آن برسیم. این جاده‌ها طی??ی وسیع، از مسیرهای کنار اقیانوس هاوایی گر??ته تا پیچ‌های ت??ند کوهستانی در کوه‌های آلپ را شامل می‌شوند.

جاده «دره آتش» یا به عبارتی: The Valley of Fire در نوادا که از میان سنگ‌های ماسه‌ای قرمز عبور می‌کند و وقتی نور خورشید را منعکس می‌کند، شبیه آتش به نظر می‌رسد.

 

 

the-valley-of-fire-road-in-nevada-passes-through-beautiful-red-sandstone-formations-that-look-like-they-are-on-fire-when-reflecting-the-sun-500x250.jpg

Valley of Fire Road in Nevada

 

جاده آتلانتیک در نروژ که از ۷ پل عبور می‌کند و نمایی زیبا از اقیانوس آتلانتیک در اختیار قرار می‌دهد. اگر هوا آرام و مناسب هم باشد، می‌توانید در هنگام رانندگی نمایشی از وال‌ها و سایر جانداران دریایی هم ببینید.

 

 

 

road3-500x250.jpg

Atlantic Road in Norway

 

 

مسیر روهتانگ (Rohtang) در هند نمایی تماشایی از یخچال‌های طبیعی، قله کوه‌ها و رودخانه‌ها به همراه دارد. البته باید هنگام رانندگی احتیاط لازم را کرد؛ زیرا این جاده، ریزش مصالح زیادی از کوه دارد.

 

indias-rohtang-pass-offers-a-spectacular-view-of-glaciers-peaks-and-rivers-be-warned-its-also-known-for-its-massive-landslides-500x250.jpg

India’s Rohtang

 

 

جاده ۷۰ بین ایالتی امریکا که از یوتا عبور می‌کند، در ??صل زمستان یکی از زیباترین مناظر را دارد؛ به خصوص در زمانی که باد از میان پوشش بر?? دره وول?? کانیون می‌وزد.

 

the-interstate-70-which-runs-through-utah-is-most-beautiful-in-winter-especially-when-it-winds-its-way-through-the-snow-covered-spotted-wolf-canyon-500x250.jpg

Interstate 70

 

 

بزرگراه کاراکورام (Karakorum) که در سال‌های دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی احداث شده و پاکستان و چین را به یکدیگر متصل می‌کند.

 

the-karakorum-highway-was-bulldozed-in-the-1960s-and-70s-and-now-connects-pakistan-and-china-500x250.jpg

Karakorum Highway

 

 

جاده میل??ورد (Milford) در زلاندنو در مسیری به اندازه ۱۴۴ مایل از میان پارک ملی «??یورلند»، در قلب آلپ جنوبی عبور می‌کند. این مسیر همچنین به «میل??ورد ساند» متصل می‌شود؛ یکی از مکان‌هایی که سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» در آن ??یلمبرداری شده است.

 

the-milford-road-in-new-zealand-500x250.jpg

Milford Road in New Zealand

 

 

مسیر جنگلی بلو بریج (Blue Ridge) که از کارولینای شمالی به ویرجینیا در امریکا امتداد می‌یابد، به خاطر مناظر کوهستانی وارت??اعات آپالاچین مشهور است.

 

the-blue-ridge-parkway-runs-from-north-carolina-to-virginia-and-is-known-for-its-views-of-rugged-mountains-and-the-appalachian-highlands-500x250.jpg

Blue Ridge Parkway

 

 

مسیر کوهستانی چاپمن (Chapman) در ا??ریقای جنوبی دارای طولی به اندازه ۵ مایل است که از ۱۱۴ پیچ می‌گذرد و نمایی ۱۸۰ درجه از کوهستان و دریا را را در اختیار می‌گذارد.

 

chapmans-peak-drive-in-south-africa-is-about-five-miles-long-with-114-curves-and-offers-stunning-180-degree-views-of-both-mountain-and-sea-500x250.jpg

Chapman’s Peak Drive in South Africa

 

 

در کنار جاده زیبای گریت اوشن (Great Ocean) در استرالیا می‌توانید از تخته سنگ‌های آهکی که به «دوازده رسول» معر??ند و همچنین نمایش وال‌ها، جنگل‌های بارانی و پارک‌های ملی زیبا لذت ببرید.

 

along-the-beautiful-great-ocean-road-in-australia-you-can-find-the-famous-limestone-stacks-called-the-twelve-apostles-whale-lookouts-rain-forests-and-beautiful-national-parks-500x250.jpg

Great Ocean Road

 

 

کل دو ایسران (Col de l’Iseran) بالاترین ارت??اع یک جاده با پوشش آس??التی را در میان کوهستان‌ آلپ دارد. این مسیر با منظره زیبای خود، تنها در تابستان‌ها باز می‌شود و چندین بار هم برای مسابقات «تور دو ??رانس» است??اده شده است.

 

col-de-liseran-in-france-is-the-highest-paved-road-in-the-alps-this-scenic-route-is-open-only-in-the-summer-and-has-been-used-several-times-in-the-tour-de-france-500x250.jpg

Col de l’Iseran in France

 

 

جاده یانگاس شمالی (North Yungas) در بولیوی در عین زیبایی یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان نیز هست؛ چون در برخی جاها یک‌خطه بوده و دارای پیچ‌ها و شیب‌های ت??ند است.

 

the-north-yungas-road-in-bolivia-is-beautiful-but-also-known-as-the-worlds-most-dangerous-road-because-of-its-single-lanes-tight-turns-and-steep-drop-offs-500x250.jpg

North Yungas Road

 

 

بزرگراه هانا (Hana) در هاوایی از کنار ساحل مائوی گذر می‌کند و از ۶۲۰ پیچ ت??ند و ۵۹ پل تشکیل شده است. هنگامی عبور از این جاده با مناظر مختل??ی مواجه می‌شوید؛ مناظری مانند آبشارها، جنگل‌های بارانی و البته اقیانوس.

 

hana-highway-in-hawaii-travels-along-mauis-coastline-and-consists-of-620-sharp-turns-and-59-bridges-youll-experience-a-variety-of-views-including-waterfalls-rain-forests-and-of-course-the-ocean-500x250.jpg

Hana Highway in Hawaii

 

 

جاده «روتا 40» در مسیر ۳ هزار مایلی خود، مرز شمالی آرژانتین را به لبه جنوبی این کشور متصل می‌کند. این جاده از ۱۸ رودخانه و ۲۰ پارک ملی عبور می‌کند و شرایط دلپذیری را در رانندگی ??راهم می‌کند.

 

ruta-40-stretches-more-than-3000-miles-from-argentinas-northern-border-to-its-southern-tip-it-crosses-18-rivers-and-passes-20-national-parks-making-it-a-perfect-scenic-drive-500x250.jpg

Ruta 40

 

 

جاده ترولستیگن (Trollstigen) در نروژ. ترولستیگن در زبان نروژی به معنای «نردبان چرخان» است که با توجه به مسیرهای سخت باریک و شیب‌دار این جاده، عنوان بسیار مناسبی است. اگر بتوانید از این نردبان بالا روید، می‌‌توانید از منظره زیبای آبشار استیگ??وسن لذت ببرید. این آبشار، طولی به اندازه ۳۲۰ متر دارد که از بالا بر کوهستان جاری می‌شود.

 

The-Trollstigen-road-in-Norway-500x250.jpg

Trollstigen road in Norway

 

 

جاده کوهستانی جبل ه??یت در ابوظبی که به طر?? کوه جبل ه??یت، دومین کوه بلند امارات متحده عربی می‌رود. این مسیر از میان با??ت سنگ‌های آهکی ناهموار، راه خود را ادامه داده تا به کوه برسد. هنگامی رانندگی از این جاده سعی کنید که در اواخر بعدازظهر حرکت کنید تا زمانی که به بالای کوه می‌رسید، بتوانید از منظره غروب خورشید لذت ببرید.

 

Jebel-Hafeet-Mountain-Road-in-Abu-Dhabi-500x250.jpg

Jebel Hafeet Mountain Road

 

 

بزرگراه آورسیز (Overseas) در ??لوریدای امریکا، بخش اصلی ??لوریدا را به «??لوریدا کیز» متصل می‌کند و از ۴۲ پل بر روی دریا در طول مسیر ۱۱۳ مایلی خود تشکیل شده است. مانند این است که بر روی سطح اقیانوس رانندگی کنید. سعی کنید به طلوع یا غروب آ??تاب در این جاده برسید. در این زمان‌ها، سطح آب انعکاسی زیبا از خورشید را به نمایش خواهد گذاشت.

 

The-Overseas-Highway-in-Florida-500x250.jpg

Overseas Highway in Florida

 

 

مسیر طولانی و دور و دراز A82در گلانکوی اسکاتلند شما را به ??ضاهایی هیجان‌انگیز و مناظری بی‌نظیر مانند پل «رانوچ مور» هدایت می‌کند.

 

The-long-remote-A82-Road-in-Glencoe-Scotland-500x250.jpg

The long, remote A82 Road in Glencoe, Scotland

 

 

مسیر کابوت (Cabot) در نووا اسکاتیا یکی از خوش‌منظره‌ترین مسیرهای رانندگی در کانادا است که از بخش بزرگتر جزیره کیپ برتون شروع شده و نماهایی بسیار زیبا از جنگل و اقیانوس دارد. در همین حال که از این جاده عبور می‌کنید، اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید یک دسته وال نیز در حال شنا کردن ببینید.

 

Cabot-Trail-in-Nova-Scotia-500x250.jpg

Cabot Trail in Nova Scotia

 

 

جاده زیبای بای‌وی (Byway)163 از مرز آریزونای امریکا تا دره مانیومنت در ایالت یوتا کشیده شده است. در این مسیر ۴۵ مایلی، می‌توانید از مناظر زیبای سنگ‌های سرخ و دشت لذت ببرید.

 

Scenic-Byway-163-stretches-from-the-Arizona-500x250.jpg

Scenic Byway 163 the Arizona

 

 

گذرگاه اوبرالپ (Oberalp) در سوئیس یک جاده کوهستانی در منطقه آلپ است که ۲۰۴۴ متر از سطح دریا ارت??اع دارد. این جاده ??قط در طول تابستان بازگشایی می‌شود؛ ولی در ??صل زمستان نیز می‌توانید با قطار از این مسیر عبور کنید.

 

The-Oberalp-Pass-in-Switzerland-500x250.jpg

Oberalp Pass in Switzerland

 

 


ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

جاده چارلوس خودمون رو یادم ر??ت اضا??ه کنم.

%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B3.jpg

 

 

20100923162124687_85_600_350_2010_8_16_10_45_44.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیییییییلی زیبا بودن دمت گرم رضا جون:heheh:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
خیییییییلی زیبا بودن دمت گرم رضا جون:heheh:
خوشحالم که خوشت اومد قابلی نداشت.

داخل hot pursit پاگانی زوندا برمیداشتم و میومدم به این جاده چه حالی میداد یادش بخیر.

 

Scenic-Byway-163-stretches-from-the-Arizona-500x250.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...