رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

Feisal

عضو
  • تعداد ارسال ها

    195
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره Feisal

  • درجه
    �عالیت 50%

Converted

  • تیم باشگاهی ایرانی مورد علاقه
    perspolis

Converted

  • تیم باشگاهی اروپایی مورد علاقه
    real-madrid

Converted

  • جنسیت شما
    زن

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. ممنون از اطلاع رسانی شما ... لینک مورد نظر اصلاح شد ... مو??ق باشید ...
  2. APK Fetcherیک برنامه بسیار کاربردی در زمینه استخراج و ارسال ??ایلهای نصب شده بر روی گوشی می باشد. در واقع شما با کمک این برنامه قادر خواهید بود تا تمامی برنامه هایی را که بر روی آندروید خود نصب کرده اید و ??ایل اصلی آن را ندارید استخراج کنید و آنها را بصورت ??ایل نصبی APK بر روی گوشی ذخیره کنید و در مواقع نیاز از آنها است??اده کنید. همچنین شما می توانید ??ایلهای نصب شده را تنها با یک کلیک از طریق بلوتوپ, ایمیل و سایر نزم ا??زارهای اشتراک گذاری برای دوستان خود ارسال کنید. کا??یست در این نرم ا??زار بر روی ??ایلهای نصب شده کلیک کرده و آنها را ارسال و یا بصورت APK ذخیره کنید. 1: ابتدا برنامه را دانلود و سپس بر روی گوشی خود نصب کنید. دانلود APK Fetcher 1.0.0.2 با لینک مستقیم 2: پس از نصب و اجرای برنامه با تصویر زیر مواجه خواهید شد و تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما نمایش داده می شود. 3: با یک کلیک بر روی برنامه مورد نظر با تصویر زیر مواجه خواهید شد و از آنجا می توانید برنامه را از طریق بلوتوث و یا سایر برنامه های دیگر برای دوستانتان ارسال کنید. 4: اگر مایل باشید که یک ??ایل اصلی (APK) بر روی گوشی خود داشته باشید کا??یست تا برنامه مورد نظرتان را از توی لیست چند ثانیه نگهدارید تا با تصویر زیر مواجه شوید و با ??شردن کلید YES ??ایل را در مسیر مورد نظر ذخیره کنید. 5: اگر مایل به تغییر مسیر ذخیره ??ایلها هستید می توانید می توانید با ??شردن کلید Setting و وارد شدن به ص??حه مورد نظر که در پایین مشاهده می کنید مسیر ??ایلها را تغییر دهید.
  3. عنوان مقاله : دستورالعمل آدیت محصول به روش SQFE قالب بندی : word 2003, PDF قیمت : رایگان شرح مختصر : آدیت محصول ، اثر بخشی تضمین کی??یت را از طریق آزمایش تعدادی محصول یا قطعه ارزیابی و قابلیت کی??یت را بر اساس کی??یت محصول تصدیق می نماید . بدین ترتیب تطابق محصول با مشخصه های ارائه شده یا توا??ق شده بین مشتری و تأمین کننده بررسی می شود . هد?? اصلی ارزیابی ، تعیین میزان انحر?? مشخصات می باشد ، که به مقدار هد?? تعیین شده ، اهمیت ??نی مشخصه ، درجه تأثیر انحرا?? بر ??رایند بعد و عکس العمل مشتری بستگی دارد . آدیت محصول بر روی خواص محصول در شرایط جدید (محصول تازه تولید شده) انجام می گیرد ، نه محصولی که مدت طولانی از است??اده آن گذشته باشد . ضمناً نمی توان آدیت محصول را بعنوان جایگزینی برای بازرسی های حین ??رایند تولید تلقی نمود. معیارهای تصمیم گیری زیر می توانند برای بکارگیری آدیت محصول در شرکت م??ید باشند : - کنترل انطباق نتایج با اطلاعات ورودی - تصدیق یکنواختی تولید - تشخیص انحرا??ات ، تغییرات و روندها - کش?? خطر یا ریسک های بالقوه - نشان دادن عکس العمل مشتری - کمک به تعیین وضعیت کی??ی محصول با توجه به انتظارت و نیازمندیهای مشتری - واکنش سریع نسبت به مسائل و مشکلات - کنترل اثربخشی اندازه های گر??ته شده - نیازمندیهای قانونی
  4. عنوان پروژه : کنترل موجودی انبار شرکت گروه ماشین های اداری قالب بندی : word 2003 قیمت : رایگان شرح مختصر : امروزه یکی از مشکلات مهم در مؤسسات صنعتی و بازرگانی ، عدم وجود طراحان و مدیران و گردانندگان انبارهاست . تعداد محدودی از مؤسسات تولیدی هستند که کمو بیش به اهمیت کنترل مواد و کالاها است??اده از سیستم های کنترل موجودی انبار بعنوان ابزاری مدیریتی واق??ند و اقداماتی جهت برقراری آن نموده اند و بقیه ??اقد سیستم صحیح انبارداری می باشند . اینگونه مؤسسات بعلت عدم دسترسی به اطلاعات درست و به موقع از موجودیها و میزان و نوع آنها قادر به تهیه وتدارک موجودیهای موردنیاز ، به موقع و با صر??ه کامل و مسلم است که دچار مشکلاتی در این زمینه اند و در جستجوی متخصصین انبارداری نیز غالباً به ا??راد بدون آمادگی و معلومات برخورد می نمایند و چون تکامل صنعت بدون کاربرد روشهای نوین و ??نون پیشر??ته عملی نخواهد بود ، لزوم این ا??راد مطلع و حر??ه ای هر چه بیشتر از پیش مشهود می‌شود و هد?? ما نیز در این مجموعه ارائه مطالبی نسبتاً جامع در خصوص سیستم ها و مدل های انبارداری و برنامه ریزی کنترل موجودی انبارهاست . لذا سعی شده تا از مطالب مت??رقه و حاشیه ای و مبسوط غیرضروری تا حد امکان خودداری شود و لذا این مجموعه چکیده برداری شده است.امید است که این مجموعه گامی باشد هر چند کوچک در راه شناخت راهکارهای موردنیاز مدیریت سیستم های انبارداری و آرزوی ما رضایت حق تعالی است که هیچ هد??ی والاتر از قرب به او و رضایت و خشنودی او نیست سر??صل : مقدمه تاریخچه شرکت گروه ماشین های اداری (مادیران) ??صل اول : نظام مدیریت انبارها (اصول انبارداری تعری?? انبار جایگاه انبار اهدا?? و وظای?? انبارها انواع انبار از نظر ??رم ساختمانی انواع موجودی های انبارها انتظارات مدیر یک مؤسسه از سیستم کنترل انبارها تعری?? طبقه بندی کالاها نکات مهم در طبقه بندی کالاها عوامل مؤثر در انتخاب سیستم وشیوة طبقه بندی انواع طبقه بندی کالاها کدگذاری کالاها انواع روش های کدگذاری ??صل دوم : نظام سیستم اطلاعاتی انبار تعری?? سیستم های اطلاعاتی انبار و نتایج اجرای آن متداولترین ??رم های مورد است??اده در سیستم اطلاعاتی انبار بخش های درگیر در سیستم اطلاعاتی انبارها اهم مراحل سیستم تدارکات مواد و غیره سیستم اطلاعاتی انبارها و نقش کامپیوتر در آن مراحل ایجاد سیستم کامپیوتری ??صل سوم : برنامه ریزی و کنترل موجودی ها ??عالیت های مربوط به موجودی تعری?? موجودی اهمیت موجودب ها علت نگهداری موجودی ها مواضع مختل?? بخش ها وگروههای درون سازمان نسبت به حجم موجودی ها هزینه های نگهداری و انبار کردن موجودی ها مدل های کنترل موجودی انواع مدل های کنترل موجودی زمان انتظار Lead time ذخیره ایمنی یا حداقل موجودی Safety Stock حداکثر موجودی نقطة س??ارش آنالیز A.B.C نمونه ای از آنالیز A.B.C کنترل موجودی به روش E.O.Q اطلاعات موردنیاز برای محاسبه E.O.Q نمونه ای از محاسبه E.O.Q ??صل چهارم : تأثیر مستقیم کنترل موجودی تأثیر کنترل موجودی کالا بر سودآوری شرکت ها آیا انبار کالای شما تحت کنترل است ؟ صورت های مواد سیاست های دریا??ت وضعیت ATP (مقدار موجودی در دسترس قابل تعهد) تغییرات مهندسی گزارش ضایعات زمان دریا??ت کالا سیستم مکان یاب انبار موجودی کالا یا دارایی گردش موجودی کالا طراحی یا بهبود ??رایند منابع و مآخذ
  5. عنوان مقاله : بیومتریک قالب بندی : word 2003, Power point قیمت : رایگان شرح مختصر : سیستم های شناسایی بیومتریک از مشخصه های ??یزیکی ??رد همانند اثر انگشت الگوی دست، ساختار عنبیه، رگ های دست ??رد یا از مشخصه های ر??تاری مانند: صدا دست خط یا حتی آهنگ و ریتم نوشتن است??اده می کند. سیستم بیومتریک به جای مقایسه تصویرهای واقعی از الگوریتم ها و کدهای عددی برای تحلیل اطلاعات است??اده می کند. این اطلاعات ??ضایی بسیار کم و در حد چند بیت اشغال می کند. امروزه ممکن است بارها در زندگی روزمره خود مثلا در ??رودگاه ها، بیمارستان ها، هتل ها و ****مارکت های بزرگ و حتی در پارک دیسنی Disney با این ??ناوری مواجه شوید. این اماکن هر روز بیش از گذشته خود را به سیستم شناسایی بیومتریک مجهز می کنند. این سیستم برای ا??زایش ضریب امنیت بر پایه ویژگی های ??یزیکی و ر??تاری شما بنا نهاده شده است. بیومتریک از دست خط، الگوی دست، الگوی صدا و ساختار عنبیه و رگ های شما برای شناسایی است??اده می کند. در این پروژه از چگونگی کارکرد این سیستم و اینکه چرا اکثر ساختمان های تجاری و حکومتی از این ??ناوری است??اده می کنند، باخبر می شویم. کلمات کلیدی : بیومتریک و تشخیص هویت، نحوه عملکرد شناسایی از طرق مختل??، الگوی دست، الگوی صدا، اسکن از عنبیه، اسکن از شبکیه چشم، آینده بیومتریک، آیا بیومتریک به حریم شخصی ***** می کند، تصدیق هویت، تشخیص هویت، دست خط ، بیومتریک.
  6. 1- مهارت‌ها و ??نون مهندسي صنايع كه نقشي حياتي در هر ??رآيند بازسازي اقتصادي و اجتماعي دارد را به خدمت گيرد . 2- طي?? قابل ملاحظه‌اي از بهبود در بهره‌گيري از منابع مالي ، انساني ، زماني و معنوي در دسترس را با است??اده از ابزارهاي علمي مدل‌سازي و شبيه‌سازي ، تحقق بخشد . 3- توانايي تدارك سطح هرچه بالاتري از رضايت از خدمات را براي مشتريان در حر??ه‌هاي گوناگون ايجاد نمايد . 4- تغيير در ميزان بازدهي ??عاليت‌هاي در حال انجام در سطح كارگاه‌هاي اجرايي گوناگون را پديد آورد . 5- با ايجاد ارزش ا??زوده ، بهبود در شرايط عرضه خدمات و ايجاد ر??اه بيشتر در ??عاليت‌ها و ر??ع تنگناها و نارسايي‌ها ايجاد كند . 6- بهره‌گيري از ??نون بسيار مقدماتي اندازه‌گيري كاروزمان و روش‌سنجي تا گونه‌هاي بسيار پيشر??ته و مدرن مديريتي توسط كاركنان مديريت در سطوح مختل?? را در دستور كار خود داشته باشد . 7- ايجاد راهكارهايي جهت مقابله با ??شارهاي تحميلي از سوي بازار براي ا??زايش دادن توانايي‌هاي بازار كار در برابر رقابتهاي گوناگون رودررو ، شناسايي تقاضاهاي جديد و ??زاينده مشتري در دستور كار او باشد . 8- ??نون كاهش دادن قيمتها ضمن ح??ظ كي??يت و نيز ترجمه كي??يت‌هاي جديد (آوردن كي??يتي بجاي كي??يت ديگر) مورد انتظار ولي پنهان از سوي مشتريان را ، به خدمت گيرد . 9- زمانهاي كوتاهتر در تحويل كالا و خدمات را به اشكال مختل?? گوناگون سازد . 10- توانايي به خدمت گر??تن ??ناوري‌هاي جديد روباتيك ، طراحي و توليد توسط كامپيوتر ، شناسايي خودكار ، انبارداري و هدايت خودكار امكانات و تجهيزات را داشته باشد .
  7. رشته صنایع دردورهٔ کارشناسی دارای چهارگرایش زير است: برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها تولید صنعتی تکنولوژی صنعتی ایمنی صنعتی البته گرایش‌های ذکرشده در سطح کارشناسی ت??اوت چندانی با یکد یگر ندارد، چرا که دانشجویان هر یک از گرایش‌های ??وق ازمیان 142 واحدی که دردورهٔ کارشناسی می‌گذارنند تنها 10 تا 15 واحد مت??اوت با یکدیگر دارند(گرایش ایمنی صنعتی با 25 واحد اختصاصی مت??اوت، بیشترین ت??اوت راباگرایش‌های دیگر دارد). دانشجویان می‌توانند واحدهای مت??اوت را نیز در 8 واحد اختیاری خویش انتخاب کرده و بگذرانند. برای مثال ??ارغ‌التحصیل گرایش تولید صنعتی می‌تواند به جای گرایش تحلیل سیستم‌ها ??عالیت کند . قبل ازبررسی چهارگرایش، لازم می دانیم دروس مشترک بین گرایش های مختل?? مهندسی صنایع یادآورشویم: ریاضی، معادلات دی??رانسیل، برنامه نویسی کامپیوتر، محاسبات عددی، ??یزیک، شیمی عمومی با آزمایشگاه، مبانی مهندسی برق با آزمایشگاه، اقتصاد مهندسی، نقشه‌کشی صنعتی، استاتیک، مقاومت مصالح، علم مواد، اقتصاد عمومی، اصول حسابداری و هزینه‌یابی، ارزیابی کار و زمان، طرح‌ریزی واحدهای صنعتی، برنامه‌ریزی و کنترل تولید و موجودی، کنترل پروژه، کنترل کی??یت آماری، تحقیق در عملیات، روش‌های تولید، تئوری احتمالات و کاربردهای آن،آمار مهندسی، آزمایشگاه اندازه‌گیری دقیق، کارگاه ماشین ابزار(ماشین ا??زار)، کارگاه عمومی جوش، کارگاه ریخته گری گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها گرایش برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها تا حدودی جنبه نرم‌ا??زاری دارد و بیشتر به ارائهٔ راه‌کارهای سیستماتیک می‌پردازد. در واقع هد?? این گرایش تربیت کارشناسانی است که بتوانند با بهره‌گیری از روش‌های جدید و سیستماتیک و مدل‌های ریاضی، مسائل واحدهای صنعتی/ خدماتی را تجزیه و تحلیل نموده و بهترین رهنمودها را برای است??اده از منابع موجود در عملکرد اجزاء تشکیل سیستم ارائه بدهند. به بیان بهتر، مهندس تحلیل سیستم‌ها در واقع اطلاعات جمع‌آوری‌شده را با است??اده از نرم‌ا??زارهای مختل?? و مدل‌های ریاضی تجزیه و تحلیل نموده، سپس موارد به‌دست آمده را تنظیم و ثبت کرده و در اختیار واحدهای مختل?? قرار می‌دهد(در قالب های مناسبی مانند جداول و نمودارها). برای مثال در یک سیستم صنعتی با جمع‌آوری اطلاعات و هماهنگ کردن ارگان‌ها و سیستم‌های مختل?? (سیستم‌های کی??یت، سیستم‌های مالی، سیستم‌های تدارک، سیستم‌های حسابداری و...) و ارائه چارتی کامل از آن‌ها، سعی برآن دارد تا سیستم‌را از نظر مدیریت زمانی(زمان‌سنجی) بهبود بخشیده، تقسیم کار را به بهترین نحو بین نیروی انسانی و ماشین‌آلات انجام داده تا بیکاری در سیستم‌ها کاهش یابد (مثلا در مورد ماشین‌آلات بررسی و ثبت نواقص، ضع?? قطعات و علت از کارا??تادگی آن‌ها از جمله این ??عالیت ها است) سپس خط تولید را موازنه کرده و نقاط گلوگاهی را مشخص می‌نماید تا خروجی با حداقل هزینه، بهبود یا??ته و متعادل شود. به طور کلی، مهندسی تحلیل سیستم‌ها نسبت به سایر گرایش‌ها به بررسی جامع‌تر و کلان‌تر پروژه‌ها و سیستم‌ها می‌پردازد. دروس تخصصی گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها زبان تخصصی،برنامه ريزي توليد و كنترل موجودي،طرحريزي واحدهاي صنعتي ، برنامه ریزی حمل و نقل، اصول شبیه سازی، تحلیل سیستم ها، کار برد کامپیوتردر مهندسی صنایع، پروژه پایا نی اصول مدیریت وتئوری سازمان ، سیستم های اطلاعاتی ، کنترل مدیریت وکارآموزی. گرایش تولید صنعتی گرایش تولید صنعتی ??ن به کارگیری مهارتهای تکنیکی− اقتصادی و است??ادهٔ موثر و نظام یا??ته از نیروی انسانی، زمان، ماشین آلات، ساختمان و مواد به منظور تولید کالا با کی??یت مطلوب است. مهندس تولید صنعتی با است??اده از علوم مختل??ی که کسب کرده قادر است با تجزیه و تحلیلی که پیرامون برنامه ریزی تولید، کنترل و مدیریت پروژه، کنترل کی??یت، بهبود کارایی تولیدو نیز طرح ریزی های گوناگونی که درواحدهای اجرایی انجام می‌دهد امکان موثر تر به تولید رسیدن ??راورده‌ها یا عرضه مطلوب تر خدمات راپدید آورد انتخاب ترکیب مناسب ازمحصولات تولیدشده توسط یک کارخانه برای به حداکثر رساندن سود کارخانه، قسمت‌های مختل?? یک کارخانه به چه ترتیبی ساخته شوند تا حداقل جابجایی مواد ومحصولات رابا حداقل ضایعات داشته باشند،تدابیرلازم برای ثبات کی??یت محصولات کارخانه ،برنامه ریزی و کنترل موجودی ها،کنترل کی??یت،راه‌های موثربه تولیدرسیدن ??راورده‌ها یاعرضه مطلوب ترخدمات ازکارهایی است که یک مهندس تولید صنعتی می‌تواند انجام دهد او می‌تواند به گونه‌ای یک نظام اجرایی را برنامه ریزی کند که چند هد?? مت??اوت و گاه متضاد درقالبی بهینه تحقیق پیدا نماید . مثلاً قیمت هاکاهش یا??ته،ارزش ا??زوده بالا ر??ته،حمل ونقل ها کم شده موجودی های محدودتری ذخیره شده ودرعین حال قابلیت اطمینان بالا تری نیز برای ح??ظ رقابت پذیری وجود داشته باشددرواقع هد?? این گرایش تربیت مدیران تولید واحدهای صنعتی است. دروس تخصصی گرایش تولید صنعتی زبان تخصصی،پروژهٔ طراحی ایجاد صنایع، مهندسی ??اکتورهای انسانی، برنامه ریزی تولید،برنامه ریزی وکنترل تولیدوموجودی، کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع،برنامه ریزی نگهداری وتعمیرات، اصول مدیریت و تئوری سازمان،پروژه،کارآموزی. گرایش تکنولوژی صنعتی گرایش تکنولوژی صنعتی با بینش و دیدی ??نی تر از گرایش قبلی به مسایل نگاه می‌کند. کارشناسان این رشته که از نظر ??نی نزدیک تر به مهندسین مکانیک (مخصوصا گرایش ساخت و تولید) می‌باشند ،آگاه به مسایل بهینه سازی ساخت وساز و ??راورده‌های صنعتی و نیز نگهداشت و راه اندازی ??نی واحدهای اجرایی هستند.دارای توانایی هایی از قبیل انتقال و مدیریت تکنوژی همین طور ح??ظ وحراست از آن هستند که به مد د امکانات سخت ا??زاری و نرم ا??زاری در جهت ح??ظ و نگهداشت نظام ??نی و اجرایی گام برمی دارند ، با مدیریت تکنولوژی های در دسترس ، یا مواردی که در قالب انتقال تکنولوژی بده بستان می‌شود سعی در ا??زودن کمیت و کی??یت ??راورده‌ها و نیز بهره برداری مؤثر از امکانات در دسترس دارند .با است??اده از تجهیزات کامپیوتری و مدارهای منطقی قادر هستند طی?? وسیعی از خواست های اجرایی بشر را که بدلیل محدودیت های انسانی به سهولت قابل تحقق نمی‌باشند را عینیت بخشند.آنها ازمرحلهٔ طراحی یک ایده ونمونه سازی آن گر??ته تا مرحلهٔ ساخت وتدارک ، امکانات تولید ، همین طورمدیریت مراحل اجرایی ، توان خدمت رسانی را دارند. ضمنا ضایعات ومنابع بروزآنها را شناسایی می‌کنند و می‌توانند تأثیرات گوناگون آنها را مورد سنجش و ارزیابی قراردهند در واقع هد?? این گرایش تربیت تکنولوژیست های کارخانه است . دروس تخصصی گرایش تکنولوژی صنعتی ماشین های ا??زار، قیدوبندها (جیک و ??یسکچر)،طراحی قالب٫ کنترل عددی،مونتاژمکانیکی، عملیات حرارتی،زبان تخصصی، پروژه، کارآموزی گرایش ایمنی صنعتی گرایش ایمنی صنعتی یکی از گرایش های تازه تأسیس مهندسی صنایع در ایران می‌باشد . تکنیک ایمنی صنعتی به وسیلهٔ مهندسین قابل اعتماد برای اولین بار دراواخرسال 1950میلادی جهت ارزیابی ایمنی سیستم های نظامی و تعیین مشکلات ناشی از غیر نرمال کارکردن آنها پایه گذاری شد و بعد از آن است??اده ازاین روش به سرعت ا??زا یش یا??ت، به طوری که در ایالات متحدهٔ آمریکا و ??رانسه ازآن به ترتیب برای ارزیابی ایمنی هواپیماهای کنکورد وایرباس است??اده شد و بعدها نیز این تکنیک به ارزیابی ایمنی صنایع هسته‌ای توسعه یا??ت . شاید تصور اینکه ایمنی و بهداشت حر??ه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در بهره وری بسیاری از واحدهای صنعتی داشته باشد برای اکثر ا??راد مشکل باشد. بدیهی است با وجود تمام مزایا و منا??عی که گسترش و توسعه صنعت برای نسل بشربه دنبال داشته است، سرمنشا خطرات و نارسائی های مختل?? نیز بوده است که آمار نگران کننده و بعضا وحشتناک حوادث کوچک و بزرگ که هر لحظه در گوشه‌ای از این دنیای پهناور رخ می‌دهد بیان کنندهٔ همین امر است . این گرایش تل??یقی از مهندسی و بهداشت می‌باشد و مهندسین این گرایش با کاهش آسیب ها و خطرات انسانی محیط کار،ماشین آلات، مواد خام و نظم و نظا??ت کارگاهی سعی بر بهره ور کردن واحدهای صنعتی یک کارخانه را دارند . برای توضیح بیشتر ??رض کنید اگر یک ??رد در کارخانه دچار صدمه‌ای شود عواقبی همچون ا??سردگی ??رد و سایر کارکنان،از کار ا??تادگی، به وجود آمدن محدودیت های اقتصادی برای ??رد، توق?? دستگاه یا قسمتی که ??رد مشغول است (حتی برای مدتی کوتاه )، ا??زایش مخارج (درمانی و تعمیری) آن واحد و در نتیجه کاهش کی??یت و بهره وری را به دنبال دارد. ازاین رو توجه به اصول ایمنی و بهداشت حر??ه‌ای اهمیت ویژه‌ای می‌یابد .(چون نتیجه تمام موارد ??وق به ا??زایش بهره وری واحدهای صنعتی خواهد انجامید.) و اهمیت نیاز به این گرایش درصنعت بیشتر روشن می‌شود. دروس تخصصی گرایش ایمنی صنعتی ایمنی در برق، اعلام و اط??اء حریق، دیگها و ظرو?? تحت ??شار ، عوامل شیمیایی محیط کار ،ح??اظت صنعتی (ایمنی صنعتی)، مهندسی احتراق، گاز رسانی، کارآموزی.
  8. Feisal

    اصول مهندسی صنایع

    اساس مهندسی در هر گرایشی با طراحی مبتنی بر اندازه‌گیری ، محاسبه و تحلیل با است??اده از علوم ریاضی و تجربی شكل میگیرد . بدین‌سبب حر??ه مهندسی دیدی كاملا ??نی و ماشینی دارد كه موجب محدودیت دیدگاه در ابعاد خاص شده و برخی موضوعات مانند یا??تن بهترین روشهای مدیریتی و ارتباطات انسانی در دیدگاه محض مهندسی نادیده گر??ته میشوند . گ??ته‌ایم كه مهندسی صنایع با در برداشتن نگرش سیستماتیك و ??راگیر ارتباط تخصصهای مختل?? و نهاد مدیریت سازمان را ایجاد نموده و امور برنامه‌ریزی ، سازماندهی ، هدایت و نظارت بر امور اجرایی با هماهنگی بیشتری دنبال میگردد . این نگرش استمرار همان سیر ت??كر تیلور و هم‌عصران وی میباشد كه با تلاش تك‌تك آنان مجموعه اصول و نگرشهای مدیریت علمی موجودیت یا??ت . مدیریت علمی همان نگرش سنتی مهندسی صنایع است . با پیشر??ت مدیریت علمی ، مهندسی صنایع با ت??كری بر مبنای علوم ریاضی ، ??یزیكی ، اجتماعی و اقتصادی در عرصه صنعت و خدمات ظهور كرد كه به معنی ایجاد یك ت??كر ??راگیر و سیستماتیك بود . نگاه مهندسی صنایع به مسائل از زوایا و دیدگاههای مختل?? همانند توجه به خروجی و محصول سیستم ، توجه به مشتری و یا نگرش به بهره‌وری سازمان قابل طرح و پیگیری میباشد كه بر مبنای اصول ??كری تقریبا یكسانی دنبال میگردد . حال می‌خواهیم ببینیم اصول ??كری مهندسی صنایع بر چه عواملی استوار است : 1 - خلاقیت ??عالیت اصلی هر مهندس صنایع ارائه طرح برای بهبود سیستمهای جاری و یا طرحی جدید میباشد كه این نیازمند خلاقیت و نوع‌آوری جهت حصول به طرحهای نو و بدیع می‌باشد . برخورداری از خلاقیت و ابتكار این امكان را به مهندسین صنایع می‌دهد كه به تعمیق دانش خود پرداخته و ??رصتی ??راهم میشود تا ایده‌های جدید و خلاق مطرح گردند. 2 - ت??كر ??راگیر نگرش سیستماتیك و ??راگیر برجسته‌ترین خصوصیت مهندسی صنایع است و اطلاق مهندسی صنایع و سیستمها به این رشته بی ارتباط با این نگرش نیست . نگرش ??راگیر موجب میشود مسائل از كل به جز و تعامل اجزا با هم مورد بررسی دقیق قرار گر??ته و مدل كاملی از سیستمهای مورد نظر تهیه و مسائل مورد نظر آن به بهترین شكل طرح و بررسی گردد. 3 - رهبری گروه هر سیستم طرح‌ریزی شده اگر بدرستی اجرا نشود منتج به نتیجه نخواهد گردید و بنابراین حسن اجرای سیستم طراحی شده یك ضرورت مهم تلقی میشود . آشنایی با كلیت سیستم مورد نظر و نقش اجزا در كاركرد صحیح آن این امكان را ??راهم می‌آورد تا هدایت و رهبری گروه كاری مجری سیستم با انگیزه بیشتری دنبال گردد ؛ در واقع علاوه بر طراحی سیستم ، مهندسی صنایع سیستمهای پیاده‌سازی و اجرا را نیز پی‌ریزی نموده و نقش رهبری گروههای كاری را موثرتر دنبال می‌نماید . 4 - مدیریت زمان انجام كار بدون توجه به ظر?? زمانی و تحویل به موقع خروجی مورد نظر سیستم ، ارزش زیادی نمیتواند داشته باشد . امروزه اهمیت زمان و ??رصتهای آن با توجه به عرصه تنگاتنگ رقابت اقتصادی برای همگان مبرهن و بدیهیست . در این خصوص مهندسی صنایع با درك موضوع ، تكنیكهایی را بكار میگیرد كه عامل زمان اجرای اجزای كاری را در تمامی ??رایندها مورد توجه قرار می‌دهد . 5 - ارتقا بهره‌وری و بهبود مستمر اعتقاد به ارتقا بهرهوری و بهبود مستمر یك اصل با ارزش در مهندسی صنایع به‌شمار می‌آید . اكت??ا به وضعیت ??علی جز در جا زدن نتیجه دیگری نخواهد داشت ؛ لذا مهندسی صنایع با پذیرش این مطلب كه سطح دانش و مهارتها یك مقوله نسبی است ، سعی در ا??زایش بهره‌وری و بهبود وضعیت كاری نموده و تلاش می‌نماید امور كاری مداوما اثربخشتر و كاراتر گردند . نگرش بهبود مستمر این امكان را میدهد كه هر روز به ??كر ارتقایی هر چند جزئی باشیم . 6 - یادگیری یادگیری ??رایندیست كه نمی‌توان بر آن حد و مرزی تعیین نمود . مهندسی صنایع به منظور مطالعه و پیگیری مسائل همواره بر این نكته توجه دارد كه هر مورد را ، منحصر به ??رد بررسی نماید و جهت شناخت آن ??رض بر این است كه از تصورات ذهنی دوری نموده و سعی بر كش?? واقعیتهای حاكم بر اجزا و كل سیستم می‌باشد . لذا عدم وجود تعصب خاص به ماهیت ??نی امور موجب می‌گردد تا ذهنیت كنجكاو برای كش?? حقایق نه??ته در پدیده‌ها تقویت شود ، مهندسی صنایع با ذهنی بسته و خموده به‌سختی می‌تواند راه‌حلهای ابتكاری و راهگشا برای مسائل موردنظر ارائه نماید.
  9. سلام عزيزان در این قسمت به بررسی حیطه های کاری یک مهندس صنایع می پردازیم: 1_مدیریت تولید( Manufacturing management): از انجایی که اعتبار هر کشور صنعتی به توانایی ان کشور در تولید موثر بستگی دارد در کشورهای صنعتی به این گرایش توجه بسیاری می شود.مهندسان تولید در راستای کسب مزیت هایی در رقابت های جهانی ازمهندسی شیمی مهندسی مکانیک و اقتصاد همراه با مهندسی صنایع بهره می گیرند تا مسایل طراحی توسعه و اجرای عملیات سیستمهای تولیدی پیشر??ته را به طور موثر حل کنند. 2_مدیریت مهندسی (Engineering management: در چند دهه اخیر این زمینه پیشر??ت زیادی داشته است . دلیل این پیشر??ت را در سه سطح می توان دید. درسطح ملی تلاش برای رهبری تکنولوژیکی که از کمبود مواد اولیه بهره وری پایین و ا??زایش رقابت بین المللی ناشی می شود توسعه تکنولوژی های جدید و مدیریت سیستم های تکنولوژی را ایجاب میکند. در سطح صنعت مدیریت بدون مهندسی با مشکل روبرو شده است ونقش مهم مهارت های مهندسی واطلاعات در مدیریت سیستم های مهندسی مشهود است.در سطح ??ردی مهندسانی که در نتیجه ی مو??قیتهای ??نی شان به مدیریت کشیده می شوند هر چقدر هم ازنظر ??نی قوی باشند برای رویارویی با پیچیدگی های مسيولیت مدیرت اماده نیستند. 3_سیستم های تولیدی( Production systems) : این زمینه بر روی طراحی وکنترل تولید توزیع وسیستم های خدماتی تاکید دارد و شامل طراحی کارخانه طراحی حمل ونقل برنامه ریزی تولید کنترل موجودی وبرنامه ریزی وکنترل تولیدی وتوزیع می باشد. 4_مهندسی مالی( financial engineering) مهندسی مالی برای کسانی که مایل به کار بانکداری مدیریت مالی و امور مشاوه ای مالی هستند طراحی شده است.اموزش در این زمینه شامل ??رایندهای احتمالی بهینه سازی محاسبات وبازارهای مالی وکاربرد انها می باشد. 5_مهندسی کی??یت (Quality engineering: به دلیل رقابت روز ا ??زون بین الملی که توجه به بهبود کی??یت محصولات وخدمات را اجتناب ناپذیر ساخته است وبه دلیل پیچیدگی روزا??زون سیستمهای تولیدی وخدماتی کنونی امروزه به مهندساین است که بتوانند با م??اهیم وابزارهای ??نی ومدیریتی سیستمهای کی??یت را اجرا و هدایت کنند.گرایش مهندسی کی??یت در مهندسی صنایع تلاش درجهت تربیت چنین ا??رادی دارد. اموزش در این زمینه برمبنای بهبود کی??یت استراتژی های کی??یت سازمانی و روشهای اماری تاکید دارد. 6_مهندسی سیستمهای اطلاعاتی Information systems engineering): این گرایش برای کسانی طراحی شده است که مایل به یادگیری مهارت های مهندسی ومدیریتی با تاکید بر سیستم های اطلاعاتی ومحاسباتی هستند علاقه مندان به این گرایش با توانایی های نظیر برنامه نویسی کامپیوتر ومهارت های مربوط به سیستم های اطلاعاتی و اشنایی با نرم ا??زارهای مت??اوت قادرند سیستمهای اطلاعاتی را برای کنترل زنجیره عرضه تولید و تجارت طراحی کننده بجز زمینه های شغلی ??وق الذکر بارزترین حیطه کاری مهندسین صنایع(بخصوصدر کشورمان ایران)کارخانجات وسازمان های تولیدی می باشد. *دامنه ی حیطه های کاری مهندسی صنایع به سرعت با گذشت زمان گسترش یا??ته و زمینه های کاری مهندسی صنایع روز به روز ا??زایش میابد.
  10. ال?? : مقدمه در طي ساليان اخير و با جهش كشور به سمت و سوي صنعتي شدن و به موازات آن ا??زايش درصد جامعه جوان تحصيلكرده در ساختار جمعيتي ايران ، تقاضا براي شركت در آزمون تحصيلات تكميلي دانشگاهها رشد چشمگيري به خود ديده است . شرايط و خصايص اجتماعي - اقتصادي و ??رهنگي خاص حاكم بر ايران در سالهاي پس از انقلاب و بويژه پس از جنگ ??رسايشي با عراق ،‌ جامعه را به سوي مدرك‌گرايي - و نه دانش‌گرايي - سوق داده است . در باب چرايي و چگونگي پيدايي جو موجود و حاكميت مدرك‌محوري بر اركان گوناگون زندگي ايراني ،‌ بحث بسيار است و مجال اندك ؛ لذا در اين ??رصت ، بر آنم كه به كنكاشي در حوزه تخصصي خويش - مهندسي صنايع - پرداخته و به ارزيابي كارايي آزمون كارشناسي ارشد اين رشته در گزينش نخبگان و دانشمندان موردنياز صنعت كشور اهتمام ورزم . كلام را با ذكر تاريخچه‌اي كوتاه از مهندسي صنايع در كشور آغاز مي‌نمايم ؛ سابقه تاسيس دانشكده مستقلي تحت عنوان دانشكده مهندسي صنايع در ايران به سال 1347 و دانشگاه صنعتي شري?? باز مي‌گردد ؛ جاييكه قريب چهل سال پيش ، نخستين دانشجويان مهندسي صنايع در كشور براي آشنايي با تكنيكها و م??اهيم اين رشته جوان دور يكديگر گرد آمدند . پس از آن و در سال 1357 بود كه دانشكده مهندسي صنايع دانشگاه صنعتي اميركبير راه‌اندازي گرديد و ده سال بعد ، يعني به سال 1367 اقدام به پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد نمود ؛ اين سابقه نه چندان ديرپا اما با رشد ??راواني در اقبال صنعت و در نتيجه داوطلبين ورود به دانشگاهها به رشته مهندسي صنايع همراه بوده است . ب : پايان جنگ تحميلي و تشديد جدالي به نام كنكور پايان جنگ تحميلي و ويرانيهاي حاصله از آن در ساختارهاي زيربنايي كشور به همراه عقب ماندن از صنعت روز دنيا در نتيجه تمركز بر پيكار با رژيم بعث عراق ، سياستگذاران و دولتمردان كشور را به نياز صنعت ايران بر تربيت نيروهاي جوان و متخصص بومي ، بيش از پيش واق?? ساخت ؛ اين نياز هنگاميكه با ا??زايش درصد نسل جوان در هرم جمعيتي كشور همراه شد لزوم ا??زايش ظر??يت پذيرش در دانشگاهها را موجب گرديد . از اين پس بود كه جدال داوطلبين در كسب كرسيهاي دانشجويي و قبولي در رشته‌هاي برتر و دانشگاههاي معتبرتر ، شدت بيشتري به خود گر??ت ؛ موسسات و آموزشگاههاي كنكور نيز رشدي قارچ‌گونه يا??ته و به ابزاري در جهت كسب درآمد عده‌اي قليل با است??اده از جمعيت كثير داوطلبان و خانواده‌هاي آنان تبديل گرديد . اين اما ، پايان مسير نبود ؛ با رو به پايان نهادن سالهاي دهه ه??تاد ، پيك جمعيتي داوطلبان ورود به دانشگاهها در مقطع كارشناسي به سوي دوره‌هاي كارشناسي ارشد روانه شده و جامعه مدرك‌زده و حاكميت سردرگم و بي‌برنامه كه براي ??ارغ‌التحصيلان كارشناسي - كه به حق ، مطالبه كار و حر??ه‌اي بر حسب تخصصشان مي نمودند - راهكاري پيدا نمي‌نمود ، برايشان جز تلاش براي ادامه تحصيل در مقطعي بالاتر ، نسخه‌اي - البته ناخواسته - نمي‌پيچاند . اين رقابت براي كسب شغلي مناسب و درخور در جهت تامين اقتصادي ، هنگاميكه با پارامترهاي اجتماعي نظير ازدواج توامان شد ، به گرهي نه تنها صنعتي كه جامعه‌شناسانه بدل گرديد . دغدغه‌هايي نظير پيشي گر??تن تعداد دختران بر پسران در دانشگاهها ، ا??زايش سطح توقعات و انتظارات ??ارغ‌التحصيلان ، بالا ر??تن سن ازدواج و مواردي اينچنيني سوژه‌هايي نو در مباحثات جامعه‌شناسان خلق نمود . در رهگذر گرايش عمومي به تحصيلات تكميلي ، رشته‌هايي كه از قابليتهاي ا??زونتري برخوردار بودند بيشتر و بيشتر مورد توجه قرار گر??تند . بازار كار مناسب در زمان حال و آينده ، گستردگي شاخه‌هاي درون رشته‌اي ، دور بودن از خشكي و عدم انعطا??‌پذيري رايج در رشته‌هاي ??ني- مهندسي در آزمون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع ترا??يكي سنگين پديد آورد . اين ترا??يك ، تنها منحصر به مهندسين صنايع نگرديد بلكه اقبال ??ارغ‌التحصيلان ساير رشته‌ها را نيز با هد?? اخذ مدرك ارزشمندي چون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع با خود به همراه آورد . ج : مواد امتحاني آزمون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع ، موهبت يا معضل ؟! در چنين شرايطي معيارهاي گزينش دانشجويان از اهميت بسزايي برخوردار است و آنچه كه ذكر آن در اين گ??تار موردنظر است بحث در همين موضوع است نه دلايل پيدايي شرايط موجود در جامعه از نگاه بالا بودن ميزان ??ارغ التحصيلان بيكار و موارد اينچنيني ديگر كه در ??وق بدانها اشاره شد ؛ كه اينها ??رصتي ديگر مي‌طلبند كه پرداختن به آنها نگارنده و خواننده را از هد?? موردنظر خويش در اين گ??تار دور مي‌نمايد . پرسش و در واقع چالشي كه نگارنده سعي بر مطرح نمودن آن دارد اين است كه آيا با توجه به آنكه مهندسي صنايع يكي رشته‌هاي تاثيرگذار بر صنعت امروز جهان و ايران بوده و نقش مهندسين صنايع در واحدها و كارخانجات توليد كالا و ارائه خدمات ، نقشي حساس و كليدي مي‌باشد : ø آيا معيارهاي موجود در گزينش دانشجويان تحصيلات تكميلي اين رشته با معيارها و استانداردهاي جهاني آن تطابق و همخواني دارد ؟! ø آيا مواد امتحاني آزمون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع ، بهينه انتخاب گرديده‌اند ؟ ø آيا آزمون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع قابليت آن را دارد كه خبره‌ترين و مسلط‌ترين ??ارغ‌التحصيلان كارشناسي را كه آشنا به مباحث ، م??اهيم ، نرم‌ا??زارها و تكنيكهاي مهندسي صنايع باشند را از سايرين تمييز و تشخيص دهد ؟ ø آيا مطالعه منابع آزمون ، آن اندازه بر بار علمي پذير??ته‌شدگان مي‌ا??زايد كه در عرصه عمل و كار در صنعت بر كارايي آنان ا??زوده باشد ؟ آيا منابع موجود چنين بضاعتي را دارند ؟! ø براي خيل عظيمي از داوطلباني كه مو??ق به ورود به دوره‌هاي كارشناسي ارشد نمي‌شوند : آيا مطالعه مواد امتحاني ??علي ذره‌اي بر دانش صنايعي آنها ا??زوده است تا حال كه قبول نشده‌اند دست‌كم بتوانند از آنچه در اين مدت بر روي آن زمان و انرژي نهاده‌اند و به خاطر سپرده‌اند در صنعت و خدمات است??اده نمايند ؟ چند درصد از اين اطلاعات خام در عرصه حر??ه‌اي و شغلي به كارشان خواهد آمد ؟ و بسياري ابهامات و آياهاي ديگر ...
  11. سلام دوستان عزيز اين تحليل رو ميتونيد از لينك زير دانلود كنيد...
  12. منابع كنكور كارشناسي ارشد مهندسی صنایع- سیستم‌های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم و بهره‌وری مقدمه بی‌تردید دستیابی به هیچ مو??قیتی بدون تلاش و برنامه‌ریزی میسر نخواهد بود و دراین میان پیروزی از آن كسانی خواهدبود كه بتوانند در مدت زمان كمتر با اثربخشی بیشتر به سوی هد?? موردنظر حركت نمایند. سوالی كه دراینجا مطرح می‌گردد این است كه برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر چگونه می‌توان بدون مطالعه دهها جلد كتاب حجیم و صر?? ساعتها وقت، نتیجه مطلوبی گر??ت؟ پاسخ به این سوال در برنامه‌ریزی نه??ته است. برای روشن شدن این موضوع در ابتدا بهتر است مروری بر عوامل من??ی اثرگذار بر عدم مو??قیت تحصیلی داوطلبان مقطع كارشناسی ارشد داشته باشیم و بعد از معر??ی اجمالی رشته مهندسی صنایع، برنامه‌ریزی آزمون‌های آمادگی را در ر??ع این عوامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. مهمترین عوامل من??ی موثر بر عدم مو??قیت تحصیلی داوطلبان تحصیلات تكمیلی عبارتند از: - عدم آشنایی داوطلبان با نوع سوالات و شیوه برگزاری آزمون - عدم شناخت و دسترسی به سر??صلهای موردنیاز شركت درآزمون - عدم امكان مطالعه تدریجی و مستمر دروس رشته مورد تقاضا - عدم برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای شركت در آزمون - عدم شناخت و دسترسی به منابع موردنیاز آزمون - عدم دسترسی به مشاورین و راهنمایان مجرب - عدم دسترسی داوطلبان به كلاسهای حضوری - پراكندگی در مطالعه منابع مختل?? درسی - عدم امكام ارزیابی مستمر پیشر??ت تحصیلی در ادامه به معر??ی رشته مهندسی صنایع و گرایشهای مربوطه در كارشناسی ارشد می‌پردازیم: مهندسی صنایع یكی از رشته‌های زیر مجموعه گروه مهندسی می‌باشد و مدت زمان تحصیل این رشته در مقطع كارشناسی بطور متوسط چهار سال است. عموماً دو سال اول دوره به گذراندن دروس عمومی، علوم پایه، مهندسی مقدماتی و زبان انگلیسی اختصاص دارد و دو سال دوم بر روی دروس تخصصی تمركز می‌یابد. در یك تعری?? كلی می‌توان گ??ت: «مهندسی صنایع رشته‌ای است كه با طراحی، بهبود و پیاده‌سازی سیستم‌‌های یكپارچه از ا??راد، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی مرتبط می‌باشد. این رشته بر پایه دانش تخصصی و تبحر در علوم ریاضی، طبیعی، اجتماعی و نیز قوانین و روش‌‌های تجزیه و تحلیل مهندسی و طراحی بنا شده است و می‌تواند به كمك این علوم و قوانین به تعیین، پیش‌بینی و ارزیابی نتایج حاصل از سیستم‌‌های یكپارچه بپردازد» هد?? اصلی آموزش این رشته بهینه‌سازی و استانداردسازی كلیه سیستم‌‌ها اعم از تولیدی و خدماتی و در نهایت ارتقاء بهره‌وری است بطوریكه هر یك از دروس تخصصی این رشته تحصیلی در واقع وسیله‌ای مؤثر در راه است??اده مؤثر از منابع و تقلیل هزینه‌هاست. خوشبختانه رشته مهندسی صنایع در چند سال اخیر از اهمیت و موقعیت بالایی برخوردار گردیده است و اغلب ??ارغ‌التحصیلان این رشته به سرعت و سهولت جذب بازار كار می‌گردند. با توجه به روند رو به رشد تعداد ??ارغ‌التحصیلان این رشته در مقطع كارشناسی، ضرورت تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد این رشته در جهت كسب جایگاه‌‌های برتر شغلی و آشنایی عمیقتر با دستاوردهای جدید مهندسی صنایع و در نهایت زمینه ورود به مقاطع بالاتر و حضور در عرصه‌های دانشگاهی، مضاع?? گردیده است. و همین امر باعث ا??زایش رقابت می‌گردد. ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد این رشته نه تنها برای مهندسین صنایع بلكه برای ??ارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر ??نی- مهندسی از اهمیت ??وق‌العاده‌ای برخوردار است. چرا كه موجبات ورود به عرصه‌های تخصصی و سیستمی‌را برای این ??ارغ‌التحصیلان ??راهم می‌نماید. هم‌چنین تمامی دانشجویان در سایر رشته‌ها می‌توانند ??رمول‌های محض تدریس شده را بصورت ابزاری مؤثر در حل مسائل و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، اقتصادی و صنعتی بكار بندند و زمینه‌های جذب مؤثرتر در بازار كار را برای خویش ??راهم آورند. برای مقطع كارشناسی ارشد در این رشته كه عموماً 2 سال به طول می‌انجامد سه گرایش وجود دارد كه عبارتند از: 1- گرایش مهندسی صنایع 2- گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری 3- گرایش سیستم‌‌های اقتصادی و اجتماعی دروسی كه برای آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزشی عالی دارای ضریب است به ت??كیك گرایش بصورت جدول شماره 1 می‌باشد: در گرایش مهندسی صنایع كه مختص كارشناسان مهندسی صنایع می‌باشد، دانشجویان به صورت كاملاً تخصصی و در حوزه علوم و تكنیك‌‌های مهندسی صنایع مخصوصاً تحقیق در عملیات به ادامه تحصیل خواهند پرداخت‌.در گرایش سیستم‌‌های اقتصادی اجتماعی كه برای سایر رشته‌های ??نی و ریاضی مجاز می‌باشد، دانشجویان با است??اده از تكنیك‌ها و اصول ریاضی و تحقیق در عملیات و ??رموله كردن مسائل حقیقی به مدل سازی و تجزیه و تحلیل این مسائل در جهت است??اده بهینه از منابع و كاهش هزینه‌ها می‌پردازند و با تل??یق تكنیك‌‌های مهندسی صنایع و دروس تخصصی هر یك از رشته‌های ??نی و ریاضی به منظور است??اده نظام‌مند و سیستماتیك از این علوم، بهره‌ خواهند جست‌. در گرایش مدیریت سیستم و بهره وری كارشناسان و مدیران ??نی واحدهای تولیدی و خدماتی، اصول راهبری و مدیریت منابع انسانی و طرق بهره گیری و است??اده بهینه از منابع تولید و هدایت منابع انسانی در جهت نیل به بهره‌وری (كارآیی+ اثربخشی) را مورد مطالعه قرار خواهند داد‌. منابع درسی برای مطالعه همه شاخه ها : تحقیق در عملیات 1 تئوری احتمالات و آمار طرحریزی واحدهای صنعتی كنترل موجودی 1 زبان عمومی و تخصصی آشنایی با تحقیق در عملیات حمدی طه‌ها، تحقیق در عملیات (بازارا)‎، برنامه‌ریزی خطی، دكتر میربهادر قلی آریانژاد . – تئوری احتمالات و كاربرد آن (حل مسائل راسل)،تئوری احتمالات و آمار كاربردی، اخوان نیاكی، آمار ریاضی والپول. - طرحریزی واحدهای صنعتی، آص?? وزیری، كتاب طرح‌ریزی واحدهای صنعتی تألی?? حسین جع??ری انتشارات پردازش برنامه‌ریزی و كنترل موجودی مونت گومری برنامه‌ریزی و كنترل موجودی، ??اطمی‌قمی‌. هندبوك مهندسی صنایع و زبان عمومی‌دانشجویان مهندسی و زبان تخصصی دانشجویان مهندسی صنایع. برنامه‌ریزی و كنترل موجودی (رامیان ارشد) +++ مدیریت سیستم و بهره‌وری ریاضیات عمومی‌1 و 2 تئوری احتمالات و آمار زبان عمومی تخصصی معلومات عمومی مدیریت حساب دی??رانسیل و انتگرال جلد 1 و2، جرج توماس - تئوری احتمالات و آمار كاربردی دكتر آریا نژاد و آمار توصی??ی (مدنی) - كتاب زبان تخصصی برای دانشجویان رشتة مدیریت یا صنایع و هندبوك مهندسی صنایع - مدیریت عمومی‌دكتر سید مهدی الوانی و اصول مدیریت كازمایر ترجمه اصغر زمردیان و مهرواژان. +++ سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی تئوری احتمالات و آمار ریاضیات عمومی‌1 و 2 زبان عمومی و تخصصی برنامه نویسی كامپیوتر تحقیق در عملیات تئوری احتمالات و آمار كاربردی دكتر آریا نژاد و آمار توصی??ی (مدنی)- تئوری احتمال (راس) حساب دی??رانسیل و انتگرال جلد 1 و 2 جرج توماس. كتاب زبان تخصصی برای دانشجویان مدیریت و اقتصاد و یا صنایع و هندبوك مهندسی صنایع - كتاب‌‌های مبانی كامپیوتر، الگوریتم، كتاب‌‌های برنامه‌نویسی بزبان بیسیك، پاسكال، C، ??رترن (كانون نشر علوم) و كتاب‌‌های كنكور پاسكال و C و ??رترن نوشته آقای حمیدرضا مقسمی‌و كتاب مبانی برنامه نویسی كامپیوتر (ویژه رشته صنایع) نوشته‌ مهندس مقسمی - تحقیق در عملیات دكتر مهرگان و بازارا . +++++++++++++++++++++++++++ منابع مطالعاتی تحقیق در عملیات: تحقیق در عملیات (بازارا) آمارو احتمالات مهندسی: مبانی احتمال شلدون راس، آمار ریاضی (والپول)، مبانی آمار (هاشم محلوجی)، حل مسائل شلدون راس طرح‌ریزی واحدهای صنعتی: كتاب طرح‌ریزی واحدهای صنعتی تألی?? حسین جع??ری انتشارات پردازش+ كتاب طرحریزی واحدهای صنعتی (آص?? وزیری) (اپل) برنامه‌ریزی و كنترل تولید و موجودی‌‌ها دكتر ??اطمی‌قمی (انتشارات امیركبیر) – برنامه‌ریزی كنترل موجودی (پردازش) هندبوك مهندسی صنایع و زبان تخصصی دانشجویان مهندسی صنایع زبان تخصصی: كتاب‌‌های زبان تخصصی مهندسی صنایع (سمت) زبان عمومی: 1- گرامر زبان عمومی كلیه رشته‌های كارشناسی ارشد، تألی?? وحید عسگری، انتشارات: كانون ??رهنگی آموزش. 2- لغت: 504 absolutely essntial words , TOFEL flash (vocabulary) 3- درك مطلب : TOFEL flash (Reading)، -زبان انگلیسی عمومی 2(درك مطلب)، انتشارات كانون ??رهنگی آموزش منابع مطالعاتی مهندسی صنایع گرایش‌‌های (مدیریت سیستم و بهره‌وری و سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی) تحقیق در عملیات: تحقیق در عملیات (بازارا)- حمدی‌طه- لیبرمن آمارو احتمالات مهندسی: مبانی احتمال شلدون راس، آمار ریاضی (والپول)، مبانی آمار (هاشم محلوجی)، حل مسائل شلدون راس- آمار ریاضی (??روند) مبانی و برنامه‌نویسی كامپیوتر (ویژه رشته مهندسی صنایع) نوشته حمیدرضا مقسمی- كنكور پاسكال نوشته حمیدرضا مقسمی مدیریت عمومی‌دكتر سیدمهدی الوانی و اصول مدیریت كازمایر- معلومات عمومی رضائیان هندبوك مهندسی صنایع زبان تخصصی دانشجویان مدیریت یا صنایع زبان عمومی: 1- گرامر زبان عمومی كلیه رشته‌های كارشناسی ارشد، تألی?? وحید عسگری، انتشارات: كانون ??رهنگی آموزش. 2- لغت: 504 absolutely essntial words , TOFEL flash (vocabulary) 3- درك مطلب : TOFEL flash (Reading) ،-زبان انگلیسی عمومی 2(درك مطلب)، انتشارات كانون ??رهنگی آموزش اصول مدیریت كنز ترجمه 4 استاد جلد 1 و 2 توجه مهم : منابع ??وق صر??ا پیشنهادی می باشد و تضمینی برای قبولی درآزمون ارشد نمی باشد.
  13. جزوات کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع سیستم های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم بهره وری جزوات کنکور کارشناسی ارشد پارسه رشته مهندسی صنایع سیستم های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم بهره وری کتاب آمار احتمال مهندسی :دکتر گائینی ـ دارای ۴۳۷ ص??حه و هر بخش شامل درس و تستهای تالی??ی و تستهای کنکورهای صنایع و سیستم و تستهای کنکور رشته های ریاضی و در پایان چند دوره تستهای سالهای گذشته (کتابی ۱۰۰٪ جامع و کامل و م??ید) ریاضی عمومی ۱و۲ : دکتر صادق معتقدی ـ که هر کدام دارای ۸۰ و ۱۵۰ ص??حه شامل درس و نکته و تمرین (کتابهایی خلاصه و م??ید از نکته های کنکور) برنامه نویسی کامپیوتر : مهندس طورانی ـ دارای ۳۵۱ ص??حه که شامل درس کامل و نکته های کنکوری و در پایان کتاب تست های دوره های گذشته همراه با حل تشریحی آورده شده است. تحقیق در عملیات : دکتر بهزاد اشجری ـ دارای ۲۱۰ ص??حه می باشد که شامل خلاصه ای از مباحث درسی به همراه نکات مهم آن و تست های تالی??ی نویسنده و در پایان تستهای چند دوره سالهای گذشته همراه با حل تشریحی آنها زبان عمومی : دکتر ??رهاد ماسان - دارای ۲۱۰ ص??حه شامل گرامر درک مطلب و تمرین لغات است . زبان تخصصی :مهندس رضا نعمتی ـ شامل درک مطلب ۸مرحله آزمون های آزمایشی پارسه رشته مهندسی صنایع سیستم های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم بهره وری همراه با پاسخ تشریحی نمونه سوالات سالهای گذشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی رشته مهندسی صنایع در هر سه گرایش صنایع وسیستمهای اقتصادی و مدیریت سیستم بهره وری از سالهای ۸۰ تا ۸۸
  14. منابع آزمون ارشد صنايع - صنايع آمار و احتمال : آمار رياضي – جان ??روند – انتشارات مرکز نشر دانشگاهي مباني احتمال – شلدون راس – انتشارات شيخ بهايي اص??هان نظريه احتمالات و کاربردهاي آن – اخوان نياکي – انتشارات شري?? مباني احتمالات و آمار مهندسي – مجيد عيوضيان و ابوال??ضل واق??ي – انتشارات ترمه زبان : 504 واژه ضروري زبان انگليسي essential words for the toefel زبان تخصصي مهندسي صنايع gramer in use تحقيق در عمليات : برنامه ريزي خطي – مختار بازارا – ترجمه دکتر اسماعيل خرم - انتشارات مرکز نشر دانشگاهي تحقيق در عمليات – حمدي طه تحقيق در عمليات (ويژه رشته صنايع ، سيستم و رياضي) – مازيار زاهدي سرشت – انتشارات ح??يظ برنامه ريزي خطي ، م??اهيم و کاربردها – عادل آذر – انتشارات سمت طرح ريزي واحدهاي صنعتي : جزوه درسي دانشگاه علم و صنعت – دکتر جبل عاملي کنترل موجودي : کنترل موجودي – حاج شير محمدي – انتشارات ارکان برنامه‌ريزي و كنترل توليد و موجودي‌‌ها -دكتر ??اطمي‌قمي -انتشارات اميركبير جزوه درسي دانشگاه صنعتي شري?? – دکتر حجي
  15. رایشمهندسی صنایع_سیستمهای اقتصادی و اجتماعی: پیچیدهترین سیستم ها، سیستمهایی هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به انسان یا گروهیاز انسانها مرتبط باشند. بدین جهت سیستمهای اجتماعی و اقتصادی که بطور مستقیم باانسان سرو کار دارند، از نظر تحلیل، پیش بینی ر??تار و کنترل جزو پیچیده ترینسیستمها دسته بندی می شوند. بطور کلی هد?? از بوجود آمدن رشته مهندسی سیستمهایاقتصادی و اجتماعی، تربیت ا??راد یا ا??رادی است که بتوانند با ابزار و مدلهای مختل??،سیستمهای پیچیده را شناسایی، تحلیل ، پیش بینی و اصلاح کنند. بطورکلی، دانشجویان این رشته با ابزارهای مختل??ی برای آنالیز سیستمهای مختل?? آشنا میشوند. بعنوان مثال می توان از تحقیق در عملیات و برنامه ریزی ریاضی، سیستمهایپیشر??ته غیر خطی و خطی و دینامیک، مدلهای رگرسیونی و اقتصاد سنجی، منطق ??ازی، شبکههای عصبی و ... نام برد. بعلاوه دانشجویان این رشته با مبانی اقتصاد خرد و کلان نیزعلاوه بر اقتصاد سنجی آشنا می شوند. ازآنجاکهاین رشته در ایران، رشته تقریبا نوظهوری است، دانشکده ها و دانشگاههای مختل?? بهسلیقه خود و بطور مت??اوت با این رشته برخورد می کنند. بعنوان مثال دانشکده اقتصاددانشگاه شری?? و موسسه عالی پژوهش بیشتر گرایشات اقتصادی، دانشکده صنایع دانشگاهشری?? بیشتر گرایش تحقیق در عملیات و مدلسازی و دانشگاههای دیگر ایران نیز هرکدامبنابر قدرت هیات علمی خود بیشتر به گرایشات خاصی تکیه می کنند. با این حال جهت گیریکاملا به عهده خود دانشجو است که می تواند با انتخاب دروس اختیاری به سمت خاصی حرکتکند. به عنوان مثال پروژه های ورودیهای سال 1382 دانشکده صنایع-مهندسی سیستمهایاقتصادی و اجتماعی، کارهای مت??اوتی از جمله پیش بینی و تحلیل تابع تقاضای یکی ازبانکهای ایران، ارایه ااگوهای نظارتی، معر??ی روش جدید مکاش??ه ای برای مسایل گرا??،پیش بینی حاملهای انرژی، ارایه روشهای جدید شبیه سازی و ... بودهاست. ??ارغاتحصیلان این رشته می توانند به عنوان مهندس صنایع در واحدهای تولیدی و کی??ی وخدماتی (خودرو سازی، شرکتهای ن??تی و ...) و یا بعنوان سیستم آنالیست در واحدهایمالی و بانکی و بیمه و وزارتخانه ها و ... ??عالیت کنند. از آنجاکه این رشته بسیارگسترده است، هرکس بنابر علاقه خود به سمت خاصی حرکت می کند و بدین جهت شغل آینده??ارغ التحصیلان بیشتر به جهت گیری و حر??ه خودش باز می گردد. بعلاوه??ارغ التحصیلان این رشته امکان ادامه تحصیل در رشته های مختل?? مهندسی صنایع، اقتصادو مدیریت و حتی در مواردی علوم کامپیوتر و علوم ریاضی را دارند. بعنوان مثال ??ارغالتحصیلان امسال این رشته از دانشکده صنایع دانشگاه شری??، برای ادامه تحصیل در رشتههایی مثل مهندسی صنایع، اقتصاد و مدیریت از دانشگاههای مطرح آمریکایی، کانادایی واروپایی پذیرش گر??ته اند. همانطورکه گ??ته شد، در این رشته داوطلبان مختل?? از رشته های مختل?? شرکت می کنند و براینمونه رتبه ها و رشته ها و دانشگاههای رتبه های برتر کنکور سال 1382 در این رشته،در ذیل آورده شده است. رتبه 1 – مهندسی متالورژی و مواد- دانشگاه تهران رتبه 2- ریاضیات کاربردی- دانشگاه تبریز رتبه 3- مهندسی صنایع- دانشگاه شری?? رتبه 4- مهندسی مکانیک- دانشگاه امیرکبیر رتبه 5- مهندسی عمران- دانشگاه امیرکبیر برایشرکت در آزمون ورودی این رشته، داوطلب باید در امتحان دروس ریاضی 1و2 (ضریب 3)،آمار و احتمال (ضریب 3)، زبان(ضریب 2)،برنامه نویسی کامپیوتر(ضریب 2) و تحقیق درعملیات (ضریب 2) شرکت کند. با توجه به ظر??یت اندک پذیر??ته شدگان (حدود 60 الی 100ن??ر) و تعداد زیاد شرکت کنندگان (بیش از 5000 الی 6000 داوطلب) شانس با داوطلبانیاست که اولا از پایه ریاضیات قوی تری برخورداد باشند و ثانیا تمام دروس یاد شده رابا جدیت پیگیری کنند. همانطورکه می توان مشاهد کرد، قبولی در این رشته خیلی به رشته کارشناسی شخص مورد نظر بستگینداشته و بیشتر از آن به نحوه مطالعه و علاقه داوطلبین بستگی دارد. لذا این امکانبرای همه داوطلبان عزیر وجود دارد که صر??نظر از رشته تحصیلی خود در این رشته کاملامو??ق باشند. واحدهای درسی در طول دوره کارشناسیارشد: 9 واحد٬ واحدهای مقدماتی که برحسب درصدهای آزمون ورودینیازمند/بی نیاز از گذراندن این واحدها می باشند: واحد نامدرس 3 تحقیق در عملیات (2) 3 آمارمهندسی 3 اقتصادعمومی 12 واحد واحدهای اجباری می باشد: واحد نامدرس 3 برنامه ریزیریاضی 3 اقتصادسنجی 3 اقتصاد کلانپیشر??ته که البته سه واحد از بین واحدهای زیر انتخاب میشود: واحد نامدرس 3 مدیریتزمان 3 اقتصاد خردپیشر??ته 3 شبیه سازیکامپیوتر 3 سیستمهایپویا دانشجویان باید از بین واحدهای زیر نیز 12 واحد را به عنوانواحدهای اختیاری بگذرانند: واحد نامدرس 3 برنامه ریزیتولید پیشر??ته 3 شبیه سازیکامپیوتر 3 ??رایندهایاحتمالی 3 مدیریتزمان 3 برنامه ریزیپویا 3 سیستمهایپویا(1) 3 سیستمهایص?? 3 مدلهای زمانبندی 3 تئوریتصمیم 3 بهینه سازیمدلهای غیرخطی و در آخر 2 واحد سمینار و 6 واحد پروژهپژوهشی گرایش مهندسی صنایع _مدیریت سیستم وبهرهوری: همانطورکه از نام این رشته پیدا است دانشجویان این رشته با یادگیری مسائلی از تل??یق بهینهعوامل انسانی و ??یزیکی در جهت تحقق هد??های مدیریتی و بهینه سازی گام برمی دارنداصولا از ??ارغ التحصیلان این گرایش انتظار می رود با بکارگیری دروسی که در دورهکارشناسی ارشد می خوانند بتوانند به مدیریت واحدهای صنعتی و همچنین تجزیه و تحلیلمسائل مدیریتی و نارسائی های سازمان هابپردازند.دانشجویان این رشتهبا توجه به دروسی که در دوره کارشناسی ارشد می گذرانند و همچنین دروسی که در امتحانورودی آن دانشجویان باید بلد باشند در مجموع بیشتر به درد ??ارغ التحصیلان رشته های??نی (غیر صنایع) می خورد تا بتوانند علاوه بر جنبه های ??نی به مسائل مدیریتی واقتصادی با دیدی در جهت بهبود بهره وری یک سازمان نگاه کنند. همچنینادامه تحصیل در این رشته ??رصت مغتنمی است تا دانش آموختگان رشته ریاضی کمی از روابطو ??رمولهای محض ریاضی ??ارغ شده و علم ریاضی را بصورت ابزاری موثر در حل مسائلمدیریتی اقتصادی و صنعتی بکار بندند و زمینه های جذب موثرتر در بازار کار را برایخویش ??راهم آورند. ولی اینگرایش از نظر اولویت در درجه آخر برای یک مهندس صنایع بشمار می آید زیرا صر?? نظر ازدروسی که باید در کنکور ورودی امتحان دهد دروسی را می خواند که خیلی از آنها را باکم وزیاد در دوره کارشناسی گذرانده است . یعنیاینگونه بیان کنیم که ورود دانشجویان مهندسی صنایع به این گرایش تل?? کردن وقت وهزینه می باشد (تا این حد که در سالهای گذشته اصلا مهندسین صنایع اجازه نداشتند درکنکوراین گرایش شرکت کنند). درضمن داوطلبان این رشته باید حداقل 3 سال سابقه کار در مدیریت پس از اخذ مدرککارشناسی در واحدهای صنعتی داشته باشند وبه هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمایند (البته ??قط مدرک سه سال سابقه مدیریت لازم است، یعنی: می شود اصلا سابقه همنداشت)بدیهی است در غیر اینصورت قبولیایشان لغو خواهدشد. داوطلبانباید موارد زیر را درامتحان ورودی این گرایش امتحان دهند:زبان عمومی (ضریب3)ریاضی 1و2(ضریب3)آمار و احتمال(ضریب2)معملومات عمومی مدیریتی (تجارتمدیریتی)(ضریب2). واحدهای درسی در طول کارشناسی ارشد: 12 واحد واحدهای مقدماتی که برحسب درصد هایآزمون ورودی نیازمند /بی نیاز از گذراندن این واحد های میباشند: واحد نامدرس 3 تحقیق درعمیلیات (2) 3 آمار و احتمالمهندسی 3 حسابداریصنعتی 3 اقتصادخرد 15 واحد زیر واحدهای اجباری می باشند: واحد نامدرس 3 کنترلتولید 3 مدیریتعملیات 3 مدیریت کی??یت وبهره وری 2 برنامه ریزیاستراتژیک برای مدیران 2 رهبری وسازمان 2 مدیریت منابعانسانی دانشجویان می بایست از واحد های زیر 12 واحد را به اختیاربگذرانند: واحد نامدرس 3 تصمیم گیری چندمعیاره 3 مدیریتتکنولوژی 3 بازاریابی 3 مدیریتمالی 3 سیستمهایپویا(1) 3 ??رایندهایاحتمالی واحتمال کاربردی 3 اقتصادسنجی 3 شبیه سازیکامپیوتر 3 پیش بینی وتحلیل سریهای زمانی 3 سیستمهایص?? 3 ستهای ??ازیدربرنامه ریزی وتصمیمگیری و در پایان 2 واحد سمینار و 6 واحد پروژهپژوهشی. باید توجه داشت این واحدها با توجه به دانشگاه های مختل??ت??اوت دارد. در زیر بصورت خلاصه و یکجا ضرایب آزمون کارشناسی ارشد آوردهشده است: جدول ضرایب آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه هایسراسری و آزاد اسلامی گرایشـدروس زبان عمومی وتخصصی ریاضیعمومی تحقیق درعملیات آمار و احتمالمهندسی طرح ریزیواحدهای صنعتی کنترلموجودی برنامه نویسیکامپیوتر معملوماتمدیریتی صنایع 1 0 2 2 1 1 0 0 سیستمهایاقتصادی و اجتماعی 2 3 2 3 0 0 2 0 مدیریت سیستم وبهره وری 3 3 0 2 0 0 0 2 معر??ی منابع درسی جهت مطالعه برای آزمون کارشناسیارشد: برای هر یک از گرایشات مهندسی صنایع و هر درس جهت مطالعهمنابع زیر معر??ی می گردد: تحقیق در عملیات1: تحقیق در عملیات مختار بازار ترجمه دکتر اسماعیلخرم آشنایی با تحقیق در عملیات حمدیطه جزوه تحقیق در عملیات دکتر عشقی (دانشگاه صنعتیشری??) آمار واحتمال مهندسی: آمار ریاضی والپول مبانی احتمال شلدون راس احتمال و کاربردآن (جزوه یا کتاب دکتر نیاکی :دانشگاه صنعتیشری??) آمار واحتمال بهمن هنری ریاضی عمومی 1و2: حساب دی??رانسیل و انتگرال جلد 1و2 جرجتوماس برنامه نویسی کامپیوتر: کتابهای برنامه نویسی به زبان??رترن٬Basic٬Pascal٬C(کانون نشرعلوم) کتابهای کنکور نوشته حمید رضا مقسمی (??رترن٬ Pascal ٬ C) زبان عمومی وتخصصی: زبان یکی از دروس مهم کنکور کارشناسی ارشد می باشد کهدانشجویان می توانند با تسلط داشتن در این درس از شرکت کنندگان دیگر جلوبی??تند. کتاب زبان تخصصی برای دانشجویان صنایع(ویا مدیریت برایگرایش مدیریت سیستم وبهره وری و یا اقتصاد مدیریت برای گرایش سیستمهای اقتصادی واجتماعی) می توان گ??ت این تنها منبع عمده واصلی برای دانشجویان میباشد ولی دانشجویان برای مو??قیت در این عرصه باید هم در لغات و هم در درک مطلب متونتسلط کا??ی داشته باشندو تا حد کا??ی نیز گرامر را بدانند(زبان عمومی) لذا ما منابعزیر را برای کسانی که می خواهند از دیگر رقبا پیشی بگیرند پیشنهاد میکنیم: کتاب 504words متون TOFELL معلومات عمومی مدیریت: مدیریت عمومی دکتر سید مهدیالوانی مدیریت کازمایر ترجمه اصغر زمردیان ومهرواژان چند نکته مهم در پایانباید بگوییم که بعضی ها براین اعتقادند که قبول شدن در آزمون کارشناسی ارشد مهندسیصنایع از کنکور کارشناسی نیز سخت تر می باشد . در مورددرصدهای مورد نیاز برای قبولی در کارشناسی ارشد با توجه به سالهای مختل?? و سطحسوالات و همچنین دانشگاه مورد نظر ت??اوت دارد ولی می توان گ??ت امیدریاضی درصد موردنیاز برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد حدود 60 درصدباشد. در مورد اینکه چرا صحبتی از کتابهایتست به میان نیاوردیم :سالانه کتابهای جدیدی با عناوین مختل?? در مورد تستهایکارشناسی ارشد مهندسی صنایع وارد بازار می شود که هرکدام مزایا معایب مخصوص خود راداردولی اگر کسی بتواند م??اهیم دروس را بخوبی یاد بگیرد هر کتابی با هر عنوانی کهتستهای کنکور سالهای گذشته را دارا باشد می تواند م??ید واقعشود.
×
×
  • جدید...