رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

nire

عضو
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره nire

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • حودرو شما
    PRIDE

Converted

  • جنسیت شما
    مرد

Converted

  • گوشی موبایل شما
    nokia-6212-classic.gif
  1. محل ??عالیت شرکت یکی از مراحل برای ثبت شرکت ها و مؤسسات این است که باید محلی را به عنوان نشانی شرکت در نظر بگیرند. شاید در ابتدا بعضی از مؤسسین شرکت ها و مؤسسات، آدرس محل سکونت خود را به عنوان آدرس شرکت اعلام نمایند اما این کار بسیار اشتباه بوده و در ادامه برای آن ها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. اصلی ترین مشکل زمانیست که شرکت برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید زیرا یکی از شرایط صدور کد اقتصادی، اداری بودن موقعیت محل شرکت می باشد. به همین دلیل بهتر است که مؤسسین از ابتدا آدرس اداری جهت تاسیس و ثبت شرکت خود را اعلام نمایند در غیر این صورت متحمل تنظیم صورتجلسه ای در خصوص تغییر آدرس شرکت خود می شوند. نام شرکت انتخاب و ثبت نام شرکت، یکی از با اهمیت ترین مراحل در ثبت شرکت است که دقت بسیار بالایی را می طلبد. نامی را انتخاب کنید که: ال??) دارای معنا و م??هوم باشد. ب) خارجی نباشد ج ) با ??رهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد د) سابقه ثبت نداشته باشد. لازم به یادآوری است که جهت تعیین نام شرکت، حداقل تعداد کلمه ها 3 عدد است.
  2. برای تنظیم اساسنامه برای ثبت شرکت سهامی خاص غیر از قید تاریخ و امضاء موسسین، باید مشتمل بر مطالب ذیل باشد: نام شرکت – موضوع شرکت بطور صریح و منجز - مدت شرکت – مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد – مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به ت??کیک – تعداد سهام بی نام و بانام و مبلغ اسمی آن ها و در صورتیکه ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات اینگونه سهام – تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظر?? آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود – نحوه انتقال سهام بانام – طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی نام و بالعکس – در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه،ذکر شرایط و ترتیب آن – شرایط و ترتیب ا??زایش و کاهش سرمایه شرکت – مواقع و ترتیب دعوت مجمع عمومی – مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آن ها – طریقه شور و اخذ رای و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی – تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که ??وت یا اسع??ا می کند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند – تعیین وظای?? و حدود اختیارت مدیران – تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند – قید اینکه شریکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت ماموریت بازرس – تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه – نحوه انحلال اختیاری یشرکت و ترتیب تص??یه امور آن – نحوه تغییر اساسنامه
  3. حمایت از علائم تجاری، صنعتی و اختراعات، نه تنها در داخل یک کشور مطرح است بلکه با توسعه روابط بین المللی و تجاری و انتقال کالاهای مختل?? از یک کشور به کشورهای دیگر و لزوم حمایت محصولات هر کشور در بقیه کشورها، به منظور جلوگیری از تشابه محصولات و سوء است??اده از هنر، ابتکار و شهرت دیگران، وضع مقررات بین المللی خاص در این مورد، مهم به نظر می رسید. از این جهت، در پایان قرن نوزدهم اتحادیه ای تشکیل شد برای حمایت مالکیت صنعتی بین چند دولت که به اتحادیه پاریس شناخته می شود. کنوانسیون پاریس در ابتدای امر توسط یازده کشور امضا شد که عبارتند از: بلژیک، برزیل، السالوادور، ??رانسه، ایتالیا، گواتمالا، هلند، پرتغال، صربستان، اسپانیا و سوئیس. وقتی این کنوانسیون در 7 جولای 1884 وارد مرحله اجرایی شد بریتانیای کبیر، تونس، اکوادور نیز آن را کاملاَ پذیر??تند و اعضای آن به چهارده عضو رسید و امروزه اغلب دول به اتحادیه مزبور ملحق گردیده اند. طبق ماده 3 کنوانسیون، منظور از مالکیت صنعتی، م??هوم عام آن می باشد و این م??هوم نه تنها در صنعت و بازرگانی به معنی اخص اطلاق می‌شود بلکه بر رشته‌های صنایع کشاورزی و استخراجی و کلیه محصولات مصنوعی یا طبیعی از قبیل برگ توتون و میوه و دام و گل و مواد معدنی و آب های معدنی و آرد و دانه نیز شمول دارد. هر یک از کشورهای عضو مکل?? هستند از مالکیت صنعتی مربوط به اتباع کشورهای دیگر به همان نحوه که از حقوق مربوط به مالکیت صنعتی اتباع خود حمایت می کنند، حمایت کنند. مشروط بر اینکه اتباع کشورهای دیگر که قصد دارند از حمایت حقوق مالکیت صنعتی خود در کشور دیگر بهره ببرند، حقوق خود را طبق مقررات کشور مزبور به ثبت برسانند. در صورتی که شخصی در یکی از کشورهای عضو، حقوق خود را قانونی به ثبت رسانده باشد، با ارائه گواهی ثبت در سایر کشورها می تواند حقوق خود را نیز به ثبت برساند. ثبت علائم تجاری نیک
  4. شرکت بامسئولیت محدود شرکتی است بین دو یا چند شریک، به منظور امور تجاری که در آن مسئولیت هر یک از شرکاء محدود به سرمایه ای است که در شرکت آورده است، ولی سرمایه شرکاء برخلا?? شرکت سهامی به قطعات سهام تقسیم نمی شود. ( ماده 94 ق. ت ) شرکت بامسئولیت محدود که از جمله شرکت های سرمایه تلقی می گردند به مانند شرکت سهامی تشکیل و سپس ثبت می گردند همچنین شرکت بامسئولیت محدود مانند شرکت های سهامی به طرق متعددی پایان می یابند که عبارتند از : بطلان شرکت با مسئولیت محدود چنانچه در ماده 96 قانون تجارت آمده شرکت بامسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سهم الشرکه های نقدی و غیرنقدی تادیه و تسلیم شود و سهم الشرکه غیرنقدی پس از تقویم باید صراحتاَ در شرکت نامه قید گردد والا مطابق ماده 100 همان قانون باطل و از درجه اعتبار ساقط است و از آثار این بطلان پایان یا??تن شرکت با مسئولیت محدود است. انحلال شرکت بامسئولیت محدود ماده 114 قانون تجارت موارد انحلال شرکت بامسئولیت محدود را چنین مقرر داشته است : ال?? ) در مورد ??قرات 1 ، 2 و 3 ماده 93 ب) در صورت تصمیم عده ای از شرکاء که سهم الشرکه ی آن ها بیش از نص?? سرمایه ی شرکت باشد. ج) در صورتی که به واسطه ی ضررهای وارده نص?? سرمایه ی شرکت از بین ر??ته و یکی از شرکاء تقاضای انحلال کرده و محکمه دلایل او را موجه دیده و سایر شرکاء حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج کنند. د) در مورد ??وت یکی از شرکاء اگر به موجب اساسنامه پیش بینی شده باشد. به طور کلی اسباب انحلال شرکت بامسئولیت محدود عبارت است از : اسباب قضایی : چنانچه به واسطه ضررهای وارده نص?? سرمایه شرکت از بین ر??ته و یکی از شرکاء تقاضای انحلال کرده و محکمه دلایل او را موجه دیده و سایر شرکاء حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج کنند والا به موجب حکم قضایی و الزام قضایی که نتیجه بررسی و تصمیمات محاکم قضایی است شرکت بامسئولیت محدود انحلال خواهد شد. اسباب قانونی : اسباب قانونی الزامی است که به موجب صراحت قانونی یا توا??ق سابق در اساسنامه، اسباب آن ایجاد گردیده و شرکاء ناچارند بر اساس حکم قانونگذار و یا توا??قی که بر اساس دستور قانونی نموده اند مراحل انحلال شرکت را طی کنند. اسباب ناشی از اراده و توا??ق : چنانچه عده ای از شرکاء که سهم الشرکه آن ها بیش از نص?? سرمایه شرکت است تصمیم به انحلال شرکت بنمایند از اسباب و موارد انحلال شرکت بامسئولیت محدود محسوب می گردد. ( بند ب ماده 114 ق. ت ) به طوریکه ملاحظه می شود، قانون ، ورشکستگی یا محجوریت یکی از شرکاء را موجب انحلال شرکت ندانسته است ، زیرا در این صورت در شخصیت شریک تغییری حاصل نمی شود. بدیهی است شرکاء در هر مورد می توانند به اکثریت عددی شرکاء که دارای لااقل سه ربع سرمایه شرکت باشند اساسنامه را تغییر داده و ماده مربوط به انحلال شرکت را در صورت ??وت یکی از شرکاء تغییر دهند. اتمام شرکت بامسئولیت محدود
  5. به موجب قانون، شرکت های تعاونی ??رااستانی و یا شرکت هایی که اعضای آن ها ا??زون بر پانصد عضو و در مناطق مختل?? پراکنده باشند، می توانند مجانع عمومی خود را به صورت دو مرحله ای برگزار کنند. در مرحله اول نماینده یا نمایندگان اعضای تعاونی در حوزه های مختل?? ??عالیت شرکت تعیین می شوند و در مرحله دوم مجمع عمومی شرکت با حضور نمایندگان منتخب اعضا تشکیل خواهد شد. بدین ترتیب مجامع عمومی دو مرحله ای را می توان طبق پیش بینی اساسنامه ، در تعاونی های ذیل تشکیل داد : 1- شرکت های تعاونی ??رااستانی ( شرکت هایی که حوزه پذیرش عضو آن ها بیش از یک استان باشد ) ؛ 2- شرکت های تعاونی که تعداد اعضای آن ها بیش از پانصد ن??ر باشد. ( تعاونی های بزرگ ) و اعضا در مناطق مختل?? پراکنده باشند. مقررات مربوط به دو مرحله ای ها مقررات مجامع عمومی دو مرحله ای راجع به چگونگی انتخاب نمایندگان در مرحله اول و حدود اختیارات و نحوه اعمال آن ها در مرحله دوم، بر اساس ??? دستورالعمل تشکیل مجامع عمومی دو مرحله ای ??? مورخ 1377، به شرح ذیل است : ال??) حوزه ها و تقسیم اعضا. تشکیل مجامع عمومی به صورت دو مرحله ای و نیز تعداد حوزه های انتخاب نمایندگان و نحوه تقسیم اعضا در هر حوزه باید در اساسنامه شرکت تعاونی که مشمول برگزاری مجامع عمومی به صورت دو مرحله ای است پیش بینی شود. تعداد حوزه ها و نحوه تقسیم اعضا باید متناسب با نوع ??عالیت، تعداد اعضای هر حوزه و پراکندگی جغرا??یایی محل سکونت یا اشتغال اعضا باشد. شرکت تعاونی موظ?? است از ابتدای عضویت، حوزه برگزاری جلسات مرحله اول برای هر عضو را تعیین کند. برای این منظور لازم است نام اعضای شرکت با شماره عضویت آنان و به ت??کیک هر حوزه در د??تر سهام یا د??تر مخصوصی ثبت و مراتب به هر عضو ابلاغ شود. تغییر حوزه هر عضو از طر?? شرکت و با اطلاع عضو یا به درخواست عضو و با اطلاع شرکت بلامانع است. در هر حال لازم است این تغییر در د??تر مربوط ثبت شود. نسبت تعداد نمایندگان به کل اعضای شرکت تعاونی در اساسنامه تعیین می شود؛ مشروط بر اینکه : اولاَ جمع تعداد نمایندگان کمتر از یک درصد اعضا نباشد؛ ثانیاَ این تعداد از 50 ن??ر کمتر نباشد. ب) آگهی دعوت. آگهی دعوت حضور اعضا در جلسه انتخاب نمایندگان ( مرحله اول ) باید با ذکر محل جلسه و روز و تاریخ و ساعت تشکیل و مشخصات عمومی اعضایی که در هر حوزه باید حاضر شوند، حداقل 15 روز و حداکثر 20 روز قبل از برگزاری اولین جلسه، در روزنامه ای که اطلاعیه های شرکت تعاونی از طریق درج در آن انتشار می یابد و نیز از طریق الصاق آگهی در محل د??تر اصلی و شعب شرکت و همچنین محل کارگاه ها و ??روشگاه های شرکت منتشر شود. مدت برگزاری جلسات مرحله اول حداکثر 15 روز خواهد بود. ??اصله آخرین جلسه مرحله اول تا تشکیل جلسه مجمع عمومی نیز نباید از یک ه??ته کمتر باشد. آگهی دعوت مجامع عمومی ??وق العاده باید دربرگیرنده آگهی مربوط به مرحله اول نیز باشد. ( یک آگهی برای هر دو مرحله ) ؛ ولی برای برگزاری مجامع عمومی عادی، مقام دعوت کننده می تواند ابتدا اعضا را برای برگزاری مرحله اول دعوت کند و سپس برای تشکیل مجمع عمومی مزبور دعوت دیگری به عمل آورد. ج) انتخاب نمایندگان ( مرحله اول ) . هر یک از اعضای شرکت تعاونی می تواند حق خود را برای حضور و دادن رای در جلسه مرحله اول ( انتخاب نمایندگان ) ، به یک نماینده تام الاختیار – از میان اعضای شرکت یا خارج از آن ها – واگذار کند؛ اما هیچ کس نمی تواند علاوه بر رای خود، در تعاونی های بزرگ بیش از دو رای با وکالت و در سایر تعاونی ها بیش از یک رای با وکالت داشته باشد. شایان ذکر است که تعیین نماینده تام الاختیار ??قط برای حضور و دادن رای در جلسه مرحله اوب – برای انتخاب نمایندگان – مقدور است ؛ و جلسه مجمع عمومی ( مرحله دوم ) با حضور مستقیم نمایندگان منتخب که در مرحله اول تعیین شده اند، تشکیل می شود. د) جلسات مرحله اول. جلسات مرحله اول در هر حوزه با حضور هر تعداد اعضای مجاز به حضور در جلسه ( یا نمایندگان تام الاختیار آنان ) رسمیت می یابد. پس از ا??تتاح جلسه توسط نماینده مقام دعوت کننده و انتخاب هیئت رئیسه شامل یک ن??ر ریس، یک ن??ر منشی و دو ن??ر ناظر، نمایندگان به تعداد سهمیه آن حوزه از بین اعضای حاضر در جلسه که برای قبول سمت نمایندگی اعلام آمادگی کنند، انتخاب می شوند. انتخابات با رای کتبی ( با ورقه ) و با اکثریت نسبی به عمل می آید. هم زمان به میزان یک سوم تعداد نمایندگیان سهمیه هر حوزه، ا??رادی به عنوان نماینده علی البدل انتخاب می شوند. کسانی که بعد از نمایندگان اصلی بیشترین رای را داشته باشند، به ترتیب نماینده علی البدل شناخته می شوند. شرکت های دارای مجامع دو مرحله ای
  6. برند عبارت است از اسم ، اصطلاح ، نشانه ، طرح یا ترکیبی از آن ها که به منظور شناساندن کالاها و خدمات یک ??روشنده یا گروهی از آن ها از محصولات رقبا می باشد. از جمله نکات کلیدی که درباره ثبت ، تجدید ، انتقال و تغییرات برند باید بدانید به شرح ذیل است : – ثبت برند و یا حتی اصولاَ داشتن برند، الزامی نیست. یعنی ا??راد مختارند که برای کالا یا محصولی، علامتی اختیار کنند یا آن را بدون علامت خاصی، عرضه نمایند و اگر علامتی را برای کالا یا محصولی انتخاب کردند، ملزم به ثبت آن نیستند و می توانند آن را بدون ثبت، مورد است??اده قرار دهند. – اشخاصی که علامت تجاری مورد است??اده خود را ثبت نکرده باشند، قانوناَ نمی توانند از است??اده اشخاص دیگر از آن علامت، جلوگیری کنند. – مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات ، " اداره کل مالکیت صنعتی " است . ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات ??قط در همین اداره به عمل می آید. – برای هر علامت تجاری که توسط اداره کل مالکیت صنعتی مورد قبول واقع شد، از طر?? اداره مزبور، یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر می شود که شامل نام و نشانی صاحب علامت و خصوصیات خود علامت و کالا یا کالاهایی که علامت در مورد آن ها بکار خواهد ر??ت، خواهد بود. هر کس می تواند ظر?? سی روز بعد از انتشار آگهی، نسبت به علامت تجاری مربوط اعتراض کند. – علاماتی که ثبت شده باشند، از تاریخ تسلیم اظهارنامه حمایت خواهند شد و مدت اعتبار علامت ثبت شده، ده سال است. ولی صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او، می تواند ثبت علامت را تا شش ماه پس از انقضای مدت اعتبار آن، هر ده سال یک بار تجدید نماید. – تقاضای تجدید ثبت علامت، باید در دو نسخه تنظیم و به امضای صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او، برسد و نمونه علامت در روی آن الصاق شود. – هر گاه مدت اعتبار علامت منقضی شده باشد، ثبت آن از طر?? صاحب علامت یا دیگران، تابع کلیه مقررات و تشری??ات مربوط به ثبت علائم خواهد بود. اشخاص ذی ن??ع می توانند در ظر?? سی روز از تاریخ نشر آگهی مربوط، اعتراض خود را تسلیم نمایند. – تجدید ثبت در صورتی که تغییری در علامت داده نشده باشد، محتاج به آگهی نیست. – هر گاه در موقع تجدید ثبت، تغییری در علامت داده شود، مقررات مربوط به تغییرات از هر حیث باید کاملاَ رعایت گردد. – تغییرات مربوط به علامت تجاری یا طبقه کالا یا صاحب علامت و همچنین تغییرات مربوط به نشانی و تابعیت و نماینده قانونی صاحب علامت در ایران، رسمیت نخواهد داشت و حمایت نخواهد شد، مگر اینکه در ایران به ثبت برسد. – ثبت تغییرات ، به موجب اظهارنامه رسمی، به امضای صاحب علامت یا نماینده قانونی او به عمل خواهد آمد. – در صورتی که تغییرات مربوط به خود علامت باشد، ده نمونه از علامت جدید باید ضمیمه اظهارنامه شود. – تغییرات مربوط به نشانی و نام مرکز صاحب علامت و یا مربوط به نشانی نماینده قانونی او در ایران، نیاز به آگهی ندارد. ولی تغییرات دیگر مربوط به صاحب علامت یا نماینده قانونی او، و نیز تغییرات مربوط به علامت تجاری و طبقه کالا، باید به هزینه صاحب علامت، در روزنامه رسمی منتشر شود. – صاحب برند، می تواند آن را به دیگری منتقل کند یا بدون انتقال، اجازه است??اده از آن را به دیگری بدهد. – علامت تجاری پس از ??وت صاحب آن قهراَ به ورثه او منتقل می شود. – در مواردی که صاحب علامت یا قائم مقام قانونی او، است??اده از آن را به دیگری اجازه دهد. این اجازه در صورتی معتبر خواهد بود که اجازه نامه مربوط به آن، در ایران به ثبت رسیده باشد. در مواردی که اجازه است??اده از علامت تجاری، به امضای صاحب علامت و است??اده کننده رسیده باشد، ثبت اجازه نامه مزبور، با تقاضای کتبی صاحب علامت یا نماینده مجاز او یا تقاضای کتبی است??اده کننده، صورت خواهد گر??ت. – علامت تجاری ثبت شده، قابل اعتراض است و می توان ابطال آن را از دادگاه درخواست نمود. – مرجع رسیدگی به اعتراض ثبت علامت، دادگاه عمومی تهران است و دادگاه های سایر نقاط کشور، صلاحیت رسیدگی به آن را ندارند و به اعتراضات مربوط به سایر نقاط نیز در دادگاه عمومی تهران رسیدگی می شود. – مهلت اعتراض و درخواست ابطال علامت تجاری ثبت شده، سه سال است. کسی که نسبت به ثبت های راجع به علامتی، از تاریخ ثبت تا سه سال، اعتراض نکرده باشد دیگر نمی تواند نسبت به ثبت آن، اعتراض نماید. مگر این که ثابت کند معترض علیه در حین ثبت، عالم بوده است که علامت را خود معترض یا کسی که به معترض انتقال داده، قبلاَ به طور مستمر استعمال کرده، ولی اگر معترض علیه ثابت نماید که معترض قبل از انقضای مدت سه سال ??وق، از ثبت علامت اطلاع داشته است، اعتراض معترض پذیر??ته نخواهد شد. آنچه درباره ثبت، تجدید، انتقال و تغییرات برند باید دانست
  7. شرکت های تعاونی شرکت هایی هستند که تمام یا حداقل 51% سرمایه به وسیله اعضاء در اختیار شرکت تعاونی قرار می گیرد و وزارتخانه ها، سازمان ها ، شرکت های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت ، بانک ها ، شهرداری ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضع??ان و سایر نهادهای عمومی می توانند جهت اجرای بند 2 اصل 43 از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت ، مضاربه ، مساقات ، اجاره ، اجاره به شرط تملیک ، بیع شرط، ??روش اسقاطی و صلح اقدام به کمک در تامین یا ا??زایش سرمایه شرکت های تعاونی نمایند بدون آن که عضو باشند. بنابراین در شرکت تعاونی هد?? شرکاء شرکت از تاسیس یک شرکت، مشارکت برای تحصیل کالا و خدمات با قیمتی ارزان تر و حذ?? واسطه ها بین تولیدکننده و مصر?? کننده است. به عبارت دیگر اشخاص از تاسیس شرکت تعاونی به دنبال کسب ن??ع و سودآوری برای اعضاء نیستند بلکه به دنبال همکاری و تعاون در جهت کاهش هزینه ها و جلوگیری از مضرات احتمالی اند. برای تشکیل یک شرکت تعاونی می بایست مراحلی را طی نمود که طی نمودن این مراحل مستلزم وجود عواملی است. مانند عضو ، سرمایه و غیره که در ذیل ، به ذکر آن ها می پردازیم. شایان ذکر است کلیه ی مراحل تشکیل شرکت تعاونی به طور کامل در مقالات پیشین توضیح داده شده است. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به این مقالات در پورتال مراجعه ??رمایند. حداقل تعداد سهامداران حداقل تعداد سهامداران جهت ثبت یک شرکت تعاونی 7 ن??ر و حداکثر بدون محدودیت می باشد. حداقل سرمایه تعاونی در شرکت های تعاونی سرمایه گذاری حداقل میزان سرمایه یک میلیارد ریال می باشد که حداقل باید 51 درصد آن توسط سهامداران در زمان تاسیس پرداخت گردد. حداقل تعداد مدیران و بازرسین حداقل تعداد اعضاء در زمان ثبت و دوران ??عالیت شرکت های تعاونی نباید از 7 ن??ر عضو کمتر باشد و نیز یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل خواهد داشت. ساختار مدیریتی شرکت تعاونی مجمع عمومی + هیات مدیره + بازرسین ( یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل ) دوره انتخاب مدیران دوره انتخاب مدیران در شرکت های تعاونی برای مدیران ( اعضای هیات مدیره ) و مدیر عامل شرکت حداکثر سه سال می باشد . اما برای بازرسین یک سال می باشد. جهت ثبت شرکت ها و اتحادیه های تعاونی پس از طرح و تصویب آن ، ارائه مدارک ذیل در چهار نسخه به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. 1. صورتجلسه تشکیل لمجمع موسس و اولین مجمع عمومی و اسامی اعضا و هیات مدیره منتخب و بازرسان 2. اساسنامه مصوب مجمع عمومی . 3. درخواست کتبی ثبت 4. طرح پیشنهادی مقدار لازم التادیه سرمایه . 5. رسید پرداخت مقدار لازم التادیه سرمایه 6. مدارک دعوت به عضویت ا??راد واجد شرایط ( بند 2 ماده 32 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ) . اداره ثبت شرکت ها موظ?? است پس از دریا??ت اسناد و مدارک لازم ، نسبت به ثبت تعاونی ها اقدام نماید. ( ماده 52 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب 1370). ثبت نام شرکت نیک
  8. روند تص??یه شرکت و اعلام آن به مرجع ثبت شرکت 1- شرکت به محض انحلال در حال تص??یه محسوب می شود و باید در ادامه نام شرکت در همه جا عبارت " در حال تص??یه " ذکر شود. ( ماده 206 ل. ا. ق. ت ) 2- نام مدیر یا مدیران تص??یه در کلیه اوراق و آگهی های مربوط به شرکت قید گردد. ( ماده 206 ل. ا. ق. ت ) 3- تا خاتمه تص??یه، شخصیت حقوقی جهت انجام امور مربوط به تص??یه باقی می ماند و مدیران تص??یه به نام شرکت معاملات را منعقد می نمایند. ( ماده 208 ل. ا. ق. ت ) 4- انحلال شرکت مادام که به ثبت نرسیده و اعلان نشده باشد نسبت به اشخاص ثالث بلااثر است، به عبارت دیگر اشخاص ثالث می توانند در صورتی که از این امر متضرر گردند، آن را نادیده بپیرند و در نتیجه شرکت نیز نمی تواند به انحلالی که هنوز ثبت نشده است، در برابر اشخاص ثالث استناد کند. ( ماده 210 ل. ا. ق. ت ) 5- از تاریخ تعیین مدیر یا مدیران تص??یه اختیارات مدیران شرکت خاتمه یا??ته و تص??یه شرکت شروع می شود، و از این پس مدیران تص??یه نماینده شرکت در حال تص??یه بوده، نه مدیران سابق شرکت. ( ماده 211 ل. ا. ق. ت ) 6- تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیران تص??یه و نشانی آن ها باید ظر?? پنج روز از طر?? مدیران تص??یه به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شود تا پس از ثبت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد، آگهی شود. ( ماده 209 ل. ا. ق. ت ) 7- در مدت تص??یه روزنامه کثیرالانتشاری که توسط آخرین مجمع عمومی عادی قبل از انحلال تعیین شده است، روزنامه کثیرالانتشار شرکت محسوب می گردد و آگهی ها در آن چاپ می گردد. ( ماده 209 ل. ا. ق. ت ) 8- در مدت تص??یه، سهام شرکت توسط سهام داران قابل نقل و انتقال است، چرا که هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین امکان انتقال سهام به قوت خود باقی می ماند. روند تقسیم دارایی شرکت بین سهامداران قبل از اتمام تص??یه ممکن است که تمام یا قسمتی از دارایی نقدی شرکت بین صاحبان سهام به نسبت سهام تقسیم شود، به شرط آنکه : ( ماده 223 ل. ا. ق. ت ) 1- آن قسمت دارایی در مدت تص??یه مورد احتیاج نباشد. ( ماده 223 ل. ا. ق. ت ) 2- حقوق بستانکاران ملحوظ و معادل دیونی که هنوز موعد تادیه آن نرسیده است موضوع شده باشد. ( ماده 223 ل. ا. ق. ت ) بنابراین توجه داشته باشید که طلبکاران شرکت نسبت به سهام داران، دارای حق تقدم هستند. یعنی اموال شرکت ابتدا باید به مصر?? تادیه دیون اختصاص می یابد و اگر چیزی باقی بماند به سهام داران پرداخت خواهد شد. 3- شروع به تص??یه و دعوت از سهامداران قبلاَ سه مرتبه و هر مرتبه به ??اصله یک ماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های مربوط به شرکت در آن درج می گردد، آگهی شده و لااقل شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد، وگرنه مدیران تص??یه مسئول خسارت بستانکارانی هستند که طلب خود را دریا??ت نکرده اند. ( ماده 225 و 226 ل. ا. ق. ت ) 4- توجه داشته باشید که در این مرحله دارایی غیرنقدی شرکت تقسیم نمی گردد. روند تقسیم دارایی شرکت بین سهامداران بعد از اتمام تص??یه 1- دارایی شرکت بدواَ به مصر?? بازپرداخت مبلغ اسمی سهام به سهامداران خواهد رسید. ( ماده 224 ل.ا. ق. ت ) 2- اگر دارایی شرکت از مبلغ اسمی سهام سهامداران بیشتر باشد، مازاد به ترتیب مقرر در اساسنامه شرکت و در صورتی که اساسنامه ساکت باشد، به نسبت سهام بین سهامداران تقسیم خواهد شد. ( ماده 224 ل.. ا. ق. ت ) 3- دارایی شرکت به شرطی بین سهامداران تقسیم می گردد که : شروع به تص??یه و دعوت بستانکاران قبلاَ سه مرتبه و هر مرتبه به ??اصله یک ماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های مربوط به شرکت در آن درج می گردد، آگهی شده و لااقل شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد، وگرنه مدیران تص??یه مسئول خسارت بستانکارانی هستند که طلب خود را دریا??ت نکرده اند. ( ماده 225 و 226 ل.ا. ق.ت ) طریقه تص??یه شرکت سهامی
×
×
  • جدید...