رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

dandan20

عضو
  • تعداد ارسال ها

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره dandan20

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • تیم باشگاهی ایرانی مورد علاقه
    esteghlalahvaz

Converted

  • تیم باشگاهی اروپایی مورد علاقه
    atlentico

Converted

  • سیمکارت
    935

Converted

  • حودرو شما
    NISSAN

Converted

  • جنسیت شما
    مرد

Converted

  • گوشی موبایل شما
    htc-evo-4g-lte-sprint
  1. dandan20

    دندان درد سینوسی

    [h=1][/h] سینوس‌ها ح??ره‌هایی هستند که در جمجمه قرار دارند و از هوا پر شده‌اند. تعداد زیادی سینوس در جمجمه هر شخص وجود دارد، ولی یک ج??ت سینوس در ??ک بالایی پشت استخوان‌های پشتی چشم قرار گر??ته‌اند و باعث دندان‌درد می‌شوند. سر ریشه دندان‌های آسیای بالایی خیلی به ح??ره سینوسی نزدیک است و این قرابت باعث می‌شود که سینوزیت اغلب با دندان‌درد اشتباه شود. زمانی که سینوس‌ها متورم می‌شوند، می‌گوییم شخص دچار سینوزیت شده است. علاوه بر این مایعاتی که در سینوس‌ها جمع می‌شوند ??شار را در آن‌ها ا??زایش می‌دهند و درد ایجاد می‌کنند علایم دندان‌درد سینوسی چه هستند؟ اگر در تعدادی از دندان‌های ??ک بالا همزمان احساس درد می‌کنید دچار دندان‌درد سینوسی شده‌اید، زیرا دندان‌دردی که در اثر سینوزیت ایجاد می‌شود را به سختی می‌توان به یکی از دندان‌ها نسبت داد و در این مواقع تعدادی از دندان‌ها با هم شروع به درد می‌کنند. اگر شما به تازگی سرماخورده‌اید یا به آن??ولانزا، خشکی یا آبریزش مجاری بینی مبتلا شده‌اید، یا آلرژی، سردرد یا گوش‌درد دارید، در قسمت گونه‌ها یا سینوس‌هایتان احساس سنگینی می‌کنید و درد سینوسی زمانی که سرتان را تکان می‌دهید، راه‌می‌روید، می‌پرید و سرتان را بالا و پایین می‌برید بیشتر می‌شود به دندان‌درد سینوسی مبتلا هستید چگونه دندان‌درد سینوسی را درمان کنیم؟ این دندان‌درد اغلب زمانی که تورم سینوس‌ها کمتر بشود از بین می‌رود، اما به‌هرحال یک ع??ونت سینوسی ممکن است به یک دوره درمانی آنتی‌بیوتیک داشته باشد تا ریشه‌کن شود. همچنین اسپری‌های بینی و داروهای دیگر هم برای از بین بردن ع??ونت توصیه می‌شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از دست زدن به درمان ع??ونت سینوسی با پزشک مشورت کنید توجه یک دندان‌درد سینوسی ممکن است خیلی شبیه به دندان‌دردی باشد که در گذشته داشته‌اید و به سینوس‌هایتان بی‌ربط بوده است. بنابراین ملاقات با دکتر دندان‌پزشک در کلینیک دندانپزشکی و گر??تن عکس رادیوگرا??ی می‌تواند نشان بدهد که دندانتان مشکلی از قیبل پوسیدگی یا ع??ونت دارد یا خیر. یک پزشک هم می‌تواند سینوزیت را تشخیص بدهد و آن را با آنتی‌بیوتیک‌ها و دکونژستان‌های بینی از بین ببرد.
  2. اگه روی یه تی شرت س??ید چای یا قهوه بریزین، یه لک بزرگ روش ایجاد میشه، مگه نه؟ خب چای و قهوه هم همینکارو با دندونا انجام میدن! دندان های عزیز و س??ید ما به شدت در معرض لک دار شدن هستن، و در طول زمان زرد رنگ میشن. غذاهای رنگی و اسیدی مجرمان اصلی زرد شدن دندان ها هستن. بهتره که بعد از خوردن این مواد غذایی دهانتون رو بشورین، اما توصیه میشه تا یک ساعت بعدش مسواک نزنین، چون ممکنه صدمه وارد شده بیشتر بشه. وقتی حر?? از نوشیدنی های گاز دار به میون میاد، سعی کنین با نی بنوشین که تماس اونا با دندونا به حداقل برسه.کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر یک لیست از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دندونا رو زرد میکنند برای شما اماده کرده است که به شرح زیر است : [h=3]چای سیاه[/h] چای سیاه سرشار از تانین است که این ماده مسئول رنگ این نوشیدنی است. به جای چای سیاه، چای سبز رو انتخاب کرده و سعی کنین خیلی داغ ننوشین. [h=2]نوشیدنی های گازدار[/h] نوشیدنی های گازدار پر از رنگ های مصنوعی هستن ??ورا رنگ دندونا رو تغییر میدن، این نوع نوشیدنی ها حاوی اسید هم هستن که باعث ساییدگی مینای دندان شده و شکر موجود در اونا پوسیدگی رو زیاد میکنه. [h=3]لبو[/h] چغندر یا لبو پر از ترکیبات رنگی است، و بهتره بدونین عصاره لبو خیلی بیشتر رنگ داره. [h=3]قهوه سیاه[/h] قهوه هم سیاهه و هم اسیدی، پس دندان ها رو به طور قابل توجهی سیاه میکنه. مقداری شیر به قهوه اضا??ه کنین تا صدمات ناشی از اون کاهش پیدا کنه. [h=3]آبنبات[/h] شیرینی ها، آبنبات و آدامس همگی پر از رنگ های مصنوعی بوده و مینای دندان رو محاصره میکنن. پس بهتره آبنبات های بدون رنگ و آدامس های بدون شکر تهیه کرده و تا جایی که میشه شیرینی نخورین. [h=3]آبمیوه[/h] آبمیوه ها به خصوص اونایی که رنگ تیره ای دارن مثل انگور و کرنبری، باعث به جا گذاشتن رنگ روی دندونا و زبان میشن. پس تا جایی که میشه به جای آبمیوه ، میوه های تازه بخورین. [h=3]سس سویا[/h] سس سویا رنگ ??وق العاده ای به غذاهای چینی میده، اما متاس??انه این رنگ روی دندونا تاثیر من??ی داره.
  3. [h=1][/h] محققان هشدار می‌دهند، مشکلات دهان و دندان یکی از علامت‌های جدی ابتلا به بیماری است، از تغییر رنگ دندان گر??ته تا وضعیت لثه، می‌تواند اطلاعات زیادی درباره سلامت ??رد بدهد، اما باید به چه نوع علامتی توجه کرد؟ [h=2]بوی بد دهان- بیماری کبد[/h] اگر باوجود اینکه به طور منظم دندان و زبان خود را مسواک می‌زنید و از نخ دندان است??اده می‌کنید باز هم دهانتان بو می‌دهد ممکن است این موضوع علامت مشکل جدی در قسمتی دیگر از بدن باشد؛ علامت بیماری‌هایی از جمله اختلال گوارشی، سوءهاضمه و گاهی هم بیماری کبد. اغلب در مرحله اولیه بیماری علایم دیگر خودش را نشان نمی‌دهد اما در صورت مصر?? زیاد الکل احتمال بیماری کبد وجود دارد [h=2]دندان‌های زرد- دارو[/h] داروهای متعددی در زرد شدن دندان‌ها موثر دانسته شده است که شامل آنتی بیوتیک‌هایی مانند تتراسایکیلین موجود در دهان شویه‌ها و داروهای دیگر مثل داروی ??شارخون بالاست. بهترین راه حل، برای س??ید کردن دندان این است که به متخصص مراجعه کنید؛ زیرا خمیردندان‌هایی که ادعا می‌شود دندان‌ها را س??ید می‌کند، تنها لکه‌های سطحی را از بین می‌برد [h=2]خشکی دهان- دیابت[/h] اگرچه خشکی دهان ممکن است به علت کمبود آب بدن باشد اما عوامل دیگری مانند مصر?? الکل، استعمال دخانیات و… نیز در این امر نقش دارد، اما کمبود بزاق دهان یکی از نخستین علایم دیابت است. این ناراحتی باعث ضخیم شدن رگ‌های خونی غدد بزاقی و کند شدن تولید طبیعی بزاق می‌شود. خشکی دهان لثه‌ها را به ع??ونت مستعد‌تر می‌سازد. علایم دیگر دیابت شامل تشنگی بیش از حد، سوزن سوزن شدن دست و پا، تکرر ادرار و تاری دید است. در صورتی که دچار این علایم شدید، به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید [h=3]زخم‌های باز- سرطان دهان[/h] موقعی که زخم باز در دهان ایجاد شود و پس از گذشت یک ه??ته یا بیشتر هنوز ر??ع نشده باشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید. بروز زخم دهان هنگام مریضی و ضعی?? شدن سیستم ایمنی امری طبیعی است، اما در صورت ماندگاری آن به معاینه پزشک نیاز است. مراقب زخم‌های برجسته با حاشیه‌های س??ید و قرمز، خون ریزی و بی‌حسی در دهانتان باشید [h=3]خون ریزی لثه[/h] خون ریزی لثه هنگام یا پس از مسواک زدن و بوی بد دهان می‌تواند، علایم التهاب لثه باشد که در صورت درمان نشدن، بیماری به نام پریودنتیت به وجود می‌آید که باعث ع??ونت با??ت‌های لثه می‌شود. در موارد حاد می‌تواند منجر به تحلیل شدید با??ت استخوان و لق شدن دندان‌ها شود. برای پیشگیری به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان است??اده کنید و در صورت مشاهده خون‌ریزی حین مسواک زدن یا پس از برخاستن از خواب به دندان‌پزشک مراجعه کنید [h=3]دندان‌های صا??، ساییده شده- استرس[/h] دندان قروچه می‌تواند نشانه استرس باشد که هنگام خواب آشکار می‌شود. دندان قروچه باعث درد ??ک و سردرد می‌شود. برای پیش گیری از آسیب دیدن دندان، ا??راد می‌توانند هنگام خواب از محا??ظ مخصوص دهان است??اده کنند.منبع: کلینیک دندانپزشکی
×
×
  • جدید...