رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

melinaa

عضو
  • تعداد ارسال ها

    17
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

6 معمولی

درباره melinaa

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • جنسیت شما
    زن
  1. همه ما به عملکرد اولیه در مورد *****های هوا باور داریم که در رساندن جریان هوا و ح??اظت از آلودگی خیلی خوب عمل میکنند. *****های هوا برای کمترین محدودیت جریان هوای بالای مجاز وارد به یک موتور طراحی شد است. در اکثریت قریب به ات??اق، ا??زایش جریان هوا ا??زایش عملکرد موتور را که با سرعت اسب بخار و پاسخ گشتاوری (گشتاور) اندازه گیری شده است، به همراه دارد. مزیت عملکرد حداکثر جریان هوا روشن، قانع کننده و مستند است. به همین دلیل است که بسیاری از مسابقه دهندگان حر??ه ای میخواهند موتورهای گرانی را که هیچ *****هوایی ندارد را برانند، حتی مخال?? نصب یک ***** هوای یکبار مصر?? هستند. آنها به دنبال پاسخ گشتاوری و سرعت اسب بخار بیشتر هستند تا مسابقه راببرند. روش ارزیابی *****های هوا *****های هوا طوری طراحی شده اند که برای مواردی که میتوانند به موتور شما آسیب برسانند *****اسیون قوی اعمال کند. توانایی یک ***** هوا برای محا??ظت از موتور شما معمولا بر اساس آیین نامه ی آزمایشی ISO 5011 اندازه گیری میشود. ما یک نمونه از ***** هایی که طراحی شده را با این آیین نامه ی آزمایشگاهی با است??اده از تست آلودگی مقیاس بزرگ که شامل ذرات در اندازه های کمتر از 5.5 میکرون تا 176 میکرون است، مورد بررسی قرار میدهیم. به عنوان مقیاس، یک تار موی انسان قطری به اندازه ی 50 میکرون دارد. نتیجه ی آیین نامه ی تست بالا یک عدد بازدهی *****اسیون هوای مخصوص است. این عدد بازدهی درصد گرد و غباری است که توسط ***** نگه داشته شده و از موتور خارج میشود. هد?? ما از طراحی این *****ها دستیابی به ماکزیموم جریان هوا با وجود کارایی کلی *****اسیون در 98% است. چون دو ***** هوا شبیه بهم نیستند، جریان هوا و بازدهی *****اسیون کلی مشخص بسته به ***** مورد نظر مت??اوت است. با این حال، بایستی اطمینان حاصل کنید که هر ***** هوایی که میخرید، برای رسیدن به جریان هوای بالا در کنار ارائه *****اسیون قوی طراحی شده است. هم جریان هوا و هم مح??اظت از آلودگی برای عملکرد موتور بحرانی هستند. به همین دلیل یک مشتری باید همیشه ***** هوا را بر اساس بازدهی *****اسیون و توانایی های جریان هوا ارزیابی کند. طراحی ***** هوایی که در بالاترین جریان هوای خود باشد با آسانی با کاهش *****اسیون به سطوح غیر قابل قبول امکان پذیر است. چون از ***** های هوای K&N "look" محبوب شده است، بسیاری از شرکت ها شروع به پیشنهاد تولید محصولاتی مشابه "look" کرده اند. با وجود اینکه گ??ته میشود تقلید صادقانه ترین نوع چاپلوسی است، تست های ما نشان میدهد که بسیاری از محصولات شبیه به look سطح ایمنی قابل قبولی برای محا??ظت از موتور ??راهم نمیکند. خصوصیات ***** هوای نامناسب 1- ??قدان سطح مساحتی که مانع جریان هوا و مستعد نگهداشتن آلایندگی میشود. ??وم سلولی باز معمولا با روغن اشباع شده است. 2- آلودگی در خارج ***** ایجاد میشود و درگاهها را مسدود میکند. 3- ??شارهای خلا بالاتر سلول ها را تحریک به گردادندن آلودگی به اعماق ***** میکند. 4- وقتی که سلولها مسدود میشوند جریان هوا کاهش پیدا میکند 5- آش??تگی هوای ***** شده.منبع:***** هوا
  2. همانطور که می دانیم برای شروع هر کاری بهتر است از یه لباس کار مناسب است??اده کنیم. شاید خیلی از ا??راد از پوشیدن مکرر لباسکار خسته شدن که میتونه دلایلی از قبیل ، از بین ر??تن زود هنگام ظاهر لباس و یا پارگی مکرر لباس کار که همه این عوامل بار مالی اضا??ی نیز خواهد داشت. پس شاید تعر?? یک لباس کار مناسب برای کار را هنوز بدرستی ندانیم. اینکه در چه صن??ی و یا مشغول به چه نوع ??عالیتی هستیم بسیار مهم و تعیین کننده در انتخاب لباس می باشد. برای شروع می توان به رنگ لباس کار اشاره کرد. شاید در نگاه اول خیلی مهم نباشه ولی اولین الویت می بایست انتخاب رنگ مناسب برای لباس باشد. در ادامه به چند نوع ??عالیت شغلی در سبک های مختل?? اشاره میکنم که بهتر بتوانیم رنگ مورد نظر را انتخاب کنیم. شغل نجاری و یا شغل های ??عال در زمینه چوب می توانند از رنگ های روشن است??اده کنند. بهترین رنگ ها در زمینه ، رنگ استخوانی ، رنگ کرم و یا خاکی می باشد. دلیل انتخاب این رنگها ، نوع رنگ آلودگی از چوب می باشد که روشن است و در صورت پوشیدن رنگ های تیره شامل سرمه ای و یا مشکی ، گرده چوب بر روی لباس کار نمایان شده و جلوه خوبی ندارد. شغل خدمات نظا??ت و یا نگهداری تاسیسات شغلی است که بدلیل نوع رنگ آلودگی می بایست لباس کاری بپوشیم که نه از رنگ روشن و نه از رنگ خیلی تیره است??اده شده باشد. به نظر من بهترین انتخاب رنگ طوسی ??یلی می باشد که مناسب برای ا??راد مشغول در این صن?? هستند ، می باشد. شغل خدمات سرویس اتومبیل و شرکتهای ??عال در زمینه نصب آسانسور بهتر است از رنگ های کاملا تیره است??اده کنند. با توجه به نوع رنگ آلودگی ایجاد شده در کار که بیشتر از روغن و گریس نشات میگره ، تاثیر خاصی بر ظاهر لباس کار نداشته و از زیبایی آنرا در کوتاه مدت کاهش نمی دهد. بعد از رنگ لباس کار ، جنس پارچه بکار ر??ته در لباس را بررسی می کنیم. اگر در ??صل گرما هستیم ، به الاجبار در زیر نوع مستقیم خورشید مشغول بکار هستیم ، بهترین گزینه است??اده از تی شرت جودون پنبه آستین کوتاه و یا بلند و البته است??اده از رنگ های روشن جهت کاهش جذب نور خورشید می باشد. است??اده از پارچه کتان برای انجام کارهای معمولی بدلیل ضخامت پارچه و قیمت بالا آن توصیه نمی شود. اما در بعضی صنو?? است??اده از این پارچه ضروری و مهم می باشد. به عنوان مثال ا??رادی که مشغول کار جوشکاری و ??رزکاری همواره دغدغه سوراخ شدن و شاهد پارگی زودهنگام لباس کار خود را دارند. اما است??اده از لباسی که از الیا?? پنبه با درصد بالا تشکیل شده باشد تاثیر بسزایی در استحکام لباس کار در شغل دارا می باشد.منبع:لباس کار
  3. تغییر و تحول در ??وم الاستومری سلول بسته ابتدا در اوایل دهه 1900 میلادی صورت گر??ت و تاثیر قابل توجهی بر صنعت عایق داشت. عمده دلایل تاثیرگذاری این تحول، ارتقا مقاومت به رطوبت بالا بود که در نهایت ساختار سلولی با میلیون ها بستر نازک نتیجه می شد در این صورت در مقابل مهاجرت مایعات ممانعت صورت گر??ته و جلوگیری می شود. این خصوصیات نه ??قط خطرات و تهدیدات مرتبط با رطوبت (همانند کپک) را به حداقل می رسانند بلکه پایداری، علمکردی حرارتی طولانی مدت را ایجاد می کند. مایع ظر??یت انتقال حرارتی بالایی دارد، بنابراین، عایق رطوبت عایقی بسیار نازکی در همه نقاط مهیا می سازد. ??وم الاستومری سلول بسته ن??وذپذیری بالایی نسبت به بخار اب دارد که در مقابل جذب رطوبت ممانعت ایجاد می کند، بنابراین، نه عملکرد نه پایداری به سبب وجود رطوبت در سیستم گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، سیستم لوله کشی یا خنک سازی اسیب نمی بیند. ??رایند ساخت سه جزء اصلی مورد است??اده در ??رایند ساخت عایق ??وم الاستومری سلول بسته به صورت زیر می باشد: • ساخت ترکیب لاستیکی، معمولا مواد پلاستیکی نیتریل بوتادین (NBR) و یا مونومر اتیلن- پروپیلن – دی ان (EPDM) • پلی ونیل کلراید • یک عامل شیمیایی ایجاد کننده ک?? این اجزاء در یک همزن بزرگ و در هر مرحله 500 پوند یا بیشتر ترکیب می شوند. سپس به منظور ساخت پرو??ایل با شکل مشخص، مخلوط را از درون یک سوراخ شکل دار عبور می دهند که معمولا شکل محصولات به صورت لوله های دایره ای یا ص??حات مسطح می باشند. پرو??ایل در یک گرم کن به منظور رسیدن به دمای مشخص گرم می شود، تا ??رایندی سبب شود که عامل تغییر مواد شیمیایی از جامد به گاز می باشد. زمانی این ??رایند ات??اق می ا??تد، هزاران سلول نازک هوا که همگی انها به هم مرتبط هستند، تشکیل می گردد. برای اطمینان از اینکه این سلول ها بدون مشکل و شکستگی و تماس باقی مانده و ساختار سلول بسته مواد ح??ظ می شود، انها با دقت خنک سازی می شوند. سپس با توجه به اندازه بریده شده و برای انتقال بسته بندی می شود. ??وم های الاستومری بدون است??اده از کلرو??لوئوروکربن ها (cfc)، هیدروکلر??توکربن ها (hcfc)، هیدرو??لوئوروکربن ها ساخته می شوند که انها را برای کاربرد در محیط های سخت مناسب می سازد. کابردهای رایج ??وم الاستومری سلول بسته با مو??قیت به عنوان عایق الاستومری لوله مورد است??اده قرار می گیرد از زمانی که در سال 1954 ثبت اختراع شد. در محدوده وسیعی از شکل ها و ضخامت ها موجود هستند. ??وم الاستومری می تواند به راحتی برای قرارگیری در اطرا?? همه نوع تجهیزات اعم از لوله کشی مسکونی تا چیلرهای صنعتی ساخته و طراحی شود. این*ها ??وم های الاستومری سلول بسته هستند که همه ملاحظات ایمنی، شرایط اتش سوزی، ضربه گیر و استانداردهای بازدهی برای کاربردهای مختل?? را مهیا می سازند. • سیستم یخچال، خط های سرد و گرم و لوله کشی اب چیلر • تجهیزات hvac • سیستم های داخلی و خارجی • چیلرها • سیستم های مکانیکی در کاربرهادی صنعتی، دارویی و دریایی و ??راساحل • عایق های خورشیدی • پیشر??ت های اخیر در سال های اخیر، پیشر??ت های بسیاری در تولید ??وم الاستومری ایجاد شده که درنهایت باعث بهبود انها و کاربرد در شرایط خاص شده است. این پیشر??ت ها عبارتند از : • ??وم بدون هالوژن برای است??اده در ??ولاد ضد زنگ برای کاربرد در دمای بالا (بالاتر از 250 درجه ??ارنهایت) مناسب می باشد. • ??وم های دما بالا مناسب برای دماهای بالاتر از 300 درجه ??ارنهایت • دسترسی به رنگ های بیشتر شامل س??ید، که مصر?? کننده را جذب کرده و از صر?? هزینه و زمان اضا??ی برای نقاشی یا بتونه کاری در کاربردهای ??ضای داخلی جلوگیری می کند و • محصولات لمینیت (لایه لایه) برای کاربرد در محیط های خارجی که ممکن است عایق ها در معرض اشعه ماروابن??ش (uv)، اب و هوا و برخوردهای ??یزیکی قرار بگیرند.منبع:عایق الاستومری
  4. پرده هوا یک دستگاه وزش محور است که مانع هوای نامرئی روی درگاه ایجاد میکند تا بدون محدود سازی ا??راد یا دستگاه ها به صورت موثر دو محیط مختل?? را جداسازی کند. ذخیره سازی انرژی ص??حه ی هوا، هزینه های گرم سازی و سرد سازی را تا بالای 80 درصد کاهش میدهد در حالی که هوای داخل را نگه میدارد و آسایش و راحتی ا??راد را ا??زایش میدهد. این وسیله اتمس??ر محیط را از آ??ت و حشرات، گرد و غبار ،ذرات معلق، آلودگی، عطر و بوها تمیز نگه میدارد و جریان و ورود و خروج هوای گرم و سرد را متوق?? میکند. نحوه ی عملکرد پرده هوا عملکرد یک پرده هوا براساس جت سرعت بالای هوا است که همه ی دهانه ها را پوشش میدهد. پرده های هوای گرم شده با جت هوا، وقتی که از ص??حه ی هوا عبور میکنند باعث ایجاد راحتی و آسایش میشود و به ح??ظ دمای ورودی کمک میکند. تاریخچه ساخت پرده هوا در سال 1888، تئو??یلوس ون کانل پردا هوا را به ثبت رسانده است، اختراعی که ادعا میکند از ورود هوا به ساختمان، جلوگیری میکند. قسمت چرخشی پرده هوا؛ به راحتی احتیاج به ??ردی برای باز نگه داشتن در را برای حذ?? میکند. اما در چرخشی تنها چیزی نیست که ون کانل به منظور نگه داشتن هوای سرد و آلاینده ها از ساختمان آن را برای پرده هوا اختراع کرده بود. پرده هوا نتیجه ی تلاش های او زمانی که دانشجوی سال دوم بود در سال 1904 به ثبت رسید و برای اولین بار در سال 1916 در یک ساختمان نصب شد (منبع : Miniveil.com). به بیان ساده تر یک پرده هوا جریان مدامی از هوای ن??وذی از بالا تا پایین یک درگاه باز است. این پرده به طور معمول به عنوان خط دوم د??اعی درون یک درب بسته یا جایگزین ??لپ های پلاستیکی معلق در درگاه باز است، پرده های هوا مانعی را ایجاد میکند که ا??راد و محصولات بتوانند عبور کنند ولی هوا نتواند. این به این معنی است که هوای یک سمت پرده هوا با سمت دیگر تماسی ندارد. پرده هوا چه کارهایی انجام می دهد پرده هوا دو کار انجام میدهد: اول، عایق میکند، و همه ی ما قدرت عایق هوا را میشناسیم. لایه ای از هوای به دام ا??تاده بین پنجره های دو تکه که از گرما در مقابل حرکت در عرض محیط را محا??ظت میکند. دوما، پرده هوا به عنوان پشتیبان درون یک در میتواند به عنوان یک دام برای ن??وذ هوای بیرون از جایی باشد که از آن می آید. ??واید پرده هوا یک پرده ی نامرئی هوا ممکن است شبیه راهکار Star Trek برای بهره وری سازمانی به نظر برسد اما اگر به درستی نصب و است??اده شود میتواند بازدهی انرژی را ا??زایش دهد و از ورود آلاینده ها و حشرات به یک درگاه باز جلوگیری کند. روش است??اده از پرده هوا دو راه برای است??اده از پرده هوا وجود دارد. شما میتوانید از آن در یک درگاه باز است??اده کنید در حالتی که جریان هوا به طور پیوسته جریان دارد و جاری است. در این نوع از پرده هوا شما ممکن است احساسی شبیه به حالتی داشته باشید که هوا به سمت شما ??وت میشود مثل وقتی که وارد یک جعبه ی بزرگ یا ??روشگاهی به شکل انبار میشوید. یا میتوانید از پرده هوا به عنوان خط دوم د??اعی پشت در بسته است??اده کنید، در حالتی که پرده هوا در صورتی ??عال میشود که در باز میشود. در این حالت شروع ??عالیت پرده هوا به صورت ناگهانی است و هوا تا وقتی که در دوباره بسته شود برای چند ثانیه شروع به وزیدن میکند.منبع:پرده هوا
  5. ر دوره هایی که قرار است در حیطه خاصی نمایشگاه برگزار شود برای شرکت ها و کسب و کارهایی که می خواهند در این نمایشگاه ها حضور یابند هیچ چیز مهمتر از این نیست که یک غر??ه مناسب برای جذب مخاطب داشته باشند زیرا این موضوع تاثیر بسزایی در تبلیغات و برند سازی آن کسب و کار خواهد داشت. یکی از مهمترین و برگزیده ترین کارهایی که می توان در این زمینه انجام داد این است که ابتدا یک لیست از وسایل لازم برای راه اندازی غر??ه نمایشگاه را تهیه نموده و بعد از آن به اجاره دهنده های تجهیزات نمایشگاهی آرمان روی بیاورید. در کنار این تجهیزات نمایشگاهی برای غر??ه سازی موارد دیگری هم هستند که هرکدام به نحوی تاثیر خود را در نمایشگاه و بهنتر دیده شدن شما را دارند مانند بروشورهایی که در غر??ه شما می تواند معر?? خوبی برای شما بوده و کسب و کار شما را در ذهن مخاطب جا سازی کند که در این بروشورها می توان اصلی ترین کالاها و یا خدماتی که قرار است داشته باشد را ذکر نموده و به مخاطب معر??ی کنید. امامورد مهم دیگر این است که شما غر??ه ای را برای خود برگزینید که در مکان مناسب و در دید بازدید کننده قرار داشته باشد تا بتوانید بهتر دیده شوید و یک گام دیگر تا رسیدن به مو??قیت در نمایشگاه را برداشته باشید علاوه بر این حتما اندازه و ابعاد غر??ه را هم در نظر داشته باشید. هر کسب و کار و حر??ه ای که قرار باشد در نمایشگاه شرکت کند به طور قطع مشتریان و یا کاربرانی خواهد داشت که مدتها با آنها کار کرده و یا در ارتباط بوده که می توان در زمان برگزاری نمایشگاه با یک کارت دعوت از آنها برای حضور دعوت به عمل آورده پس مورد کارت دعوت را هم باید یکی از تجهیزات نمایشگاه دانست که در مو??قیت تاثیر خاص خود را دارد. با در نظر داشتن این موضوع که ممکن است ا??راد بسیار مهم و یا کارشناسان و بازدیدکنندگان خاصی در غر??ه شما حضور یابند پس لازم است که جایی برای نشستن و صحبت کردن و پذیرایی کردن ??راهم کنید که بهترین کار اجاره کردن صندلی خواهد بود که یکی از تجهیزات نمایشگاهی لازم و ضروری بوده که اجاره کردن این تجهیزات نمایشگاهی مقرون به صر??ه تر و کم هزینه تر از خرید آن خواهد بود. با توجه به این که ??ضای کلی غر??ه و طراحی و دکور آن بسیار مهم بوده و تا حدودی معر?? حر??ه و سلیقه شما است پس لازم است بعد از ??راهم کردن تجهیزات نمایشگاهی، از ا??راد و طراحان حر??ه ای برای چیدمان و آماده سازی ??ضای غر??ه خود است??اده کنید زیرا با ??راهم سازی یک غر??ه جذاب می تواند محرک بازدید کننده و مخاطب برای حرکت به سمت شما باشد و شما می توانید از این موضوع برای معر??ی خود و خدمات خود به بازدید کننده بهره مند شوید. پس بهترین کار این است که تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را از مرکزی که تمام خواسته های سما را در میان تجهیزات خود موجود دارد اجاره کنید و بعد از آن با یک غر??ه ساز قرار داد اجرایی ببندید زیرا اگر از ابتدا کار را به یک طراح و غر??ه ساز محول کنید ممکن است نتوانند بسیاری از وسایل مد نظر شما را ??راهم کنند و یا اصلا موجود نداشته باشند.منبع:تجهیزات نمایشگاهی آرمان
  6. تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار و شرکت ها در نمایشگاه هایی که برگزار می شود حضور میابند تا از این ??رصت در جهت معر??ی مجموعه خود، خدمات و تولیدات و برند خود بهره ببرند تا مشتریان آنها را شناخته و با برند و خدمات آنها آشنا شوند. در این راه، خریدن و یا اجاره کردن تجهیزات نمایشگاهی و ملزومات غر??ه سازی مورد مهمی به شمار می آید که باید طبق برنامه و اصول نمایشگاه و سیاست های بودجه و برنامه ریزی در حوزه بازاریابی باشد. در بازاریابی نمایشگاهی، یکی از اصلی ترین موارد در جهت جذب مشتری، دکور و تجهیزاتی است که در غر??ه به کار گر??ته شده که شامل ک?? پوش، میز و صندلی، تجهیزات و لوازم صوتی تصویری، میز پذیرایی، نور ا??کن و... است که شما امکان خرید و یا حتی اجاره این تجهیزات نمایشگاهی را دارید. ارائه دهندگان تجهیزات نمایشگاهی، ملزوماتی که برای زیبا جلوه دادن و جذابیت غر??ه نمایشگاهی خود نیاز دارید را چه برای مدت کوتاه و چه برای طولانی مدت اجاره داده و یا می ??روشند اما اگر از آن دسته کسب و کارها و شرکت هایی هستید که مدام در نماشیگاه هایی که برگزار می شوند حضور دارید به صر??ه است که تجهیزات و ملزومات نمایشگاهی مورد نیاز خود را خریداری کنید اما برای حضور یک یا دو د??عه در نمایشگاه ها، اجاره کردن تجهیزات نمایشگاهی به دلایلی که در ادامه این مقاله عنوان می گردد بهتر می باشد: کاهش دادن هزینه های اجرایی و عملیاتی: از آنجا که هزینه اجاره کردن تجهیزات نمایشگاهی کمتر از پرداخت هزینه برای خرید این ملزومات است، می توانید با اجاره کردن وسایل مورد نیاز خود، در هزینه های بازاریابی صر??ه جویی کنید و بودجه بازاریابی خود را به عوامل دیگر هم اختصاص دهید. تنوع در ??ضای غر??ه نمایشگاه: اگر شما به جای خرید ملزومات نمایشگاهی، به اجاره کردن آنها بپردازید این امکان را دارید که هر سال و در هر نمایشگاهی با اجاره کردن وسایلی جدید، ??ضای تازه ای به غر??ه خود در هر نمایشگاه بدهید. آسودگی در نصب تجهیزات: اگر شما تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز خود را اجاره کنید، می توانید از هدر ر??تن وقت خود در جهت نصب و راه اندازی وسایل در غر??ه جلوگیری کنید و همچنین دیگر نیاز به پرداخت هزینه حمل و نقل وسایل نیست. امکان داشتن استند پاپ آپ نمایشگاهی: یکی از وسایلی که می توان در غر??ه از آن است??اده کرد استند پاپ آپ است که بسیاری از شرکت ها از استند پاپ آپ در غر??ه خود است??اده می کنند که در اصل مختص زمانی است که برای اولین بار در نمایشگاه حضور میابید.اجاره کردن استند پاپ آپ دلایلی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم: نصب آسان: نصب این استند بسیار راحت بوده و زمان زیادی را از جهت نصب به خود اختصاص نمی دهد. کارآیی بالا: این ابزار کاربرد بسیار زیادی داشته و همچنین ??ضای کمی را در بر می گیرد که می توان آن را در مکانی قرار داد که نظر مشتریان را جلب کند.این استند پاپ آپ در طرح ها و اندازه های مت??اوتی می باشد که می تواند تاثیر بالا و ماندگاری را در ذهن و دید مشتری ایجاد کند.منبع:تجهیزات نمایشگاهی
  7. اختراع ??ن چاپ درحقیقت به قرن ها پیش از گوتنبرگ، که نامش به عنوان مخترع چاپ در تاریخ به ثبت رسیده است، برمی گردد. آسوریان چند هزار سال قبل از میلاد بر خشت هایی از گل*رس مهر می*زدند. استعمال حرو?? قابل انتقال نیز میان سال*ها ی 1051 و 1058 در چین آغاز شد. مخترع این حرو?? ??ردی به نام پی*شنگ بود و حرو?? هم از گل*رس ساخته می*شد. حرو?? دستی و حرو?? قلعی که پس از آنها به کارآمد، هیچ یک رواجی نیا??ت، بر عکس حرو?? چوبی متداول شد. تا این*که در سال 1440، گوتنبرگ ظاهرا بدون اطلاع از کار چینی*ها، حرو?? قابل انتقال را اختراع کرد و برای هر یک از حرو?? ال??با یک حر?? جداگانه به کار برد. حرو?? متحرک را چینی*ها اختراع کردند، ولی گوتنبرگ که حر??ه اش زرگری بود، آلیاژ مناسب برای ریخته گری حرو?? را از سرب و آنتی موآن به دست آورد و سپس نسبت هر یک از این دو ??لز را به گونه ای انتخاب کرد که حرو?? بیش از حد سخت و نرم نباشند. وی برای مرکب چاپ هم ??رمول مناسبی یا??ت و خلاصه با ر??ع موانع و حل مشکلات عمل چاپ را میسر و اجرایی کرد. تقریبا 20 سال پس از نخستین تلاش ها ی گوتنبرگ در امر چاپ ،این صنعت با است??اده از سطوح برجسته در ونیز، ??لورانس، پاریس و لیون در حدی مختصر و محدود رواج یا??ت. اما دستگاه چاپ گوتنبرگ، به علت هزینه ها ی بسیار زیاد ??قط برای ثروتمندان قابل دسترسی بود و به همین دلیل تا مدت ها ی طولانی استقبال چندانی از آن نشد. 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، نمایشنامه نویسی آلمانی به نام آلوئیس زنه ??لدر، چاپ سنگی یا لیتو گرا??ی را درسال 1796 میلادی اختراع کرد. هر سنگی که متن یا تصویر با این روش روی آن نقش می بست ، برای چاپ حدود 750 نسخه عملکرد مطلوب داشت و پس از آن نقش روی سنگ قابل چاپ نبود. اگر چه درباره شروع چاپ سنگی در ایران روایات متعددی وجود دارد، به نظر می رسد چاپ سنگی را برای نخستین بار میرزا صالح شیرازی در تبریز راه اندازی کرد. میرزا صالح که از سوی دولت ایران برای ??راگیری هنرهای جدید به اروپا ر??ته بود، در بازگشت یک دستگاه چاپ سنگی با خود به تبریز آورد که آن را در سال 1250 قمری راه انداخت. چاپخانه سنگی طی مدت کوتاهی در تهران و بعد اص??هان و سپس سایر شهرهای ایران تاسیس شد و بیش از 50 سال تنها روش چاپ در ایران بود و تا اواخر دوره قاجار ، هر چه در ایران چاپ می شد، به روش چاپ سنگی بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگی به ایران چاپ سربی نیز راه اندازی شده بود، ولی به علت هزینه و زحمت زیاد آن ، پس از ورود چاپ سنگی ، کنار گذاشته شد و بعدها در اواخر دوره قاجار دوباره حرو?? سربی و است??اده از آن رایج گردید. طریقه چاپ سربی روش نسبتا ساده ای بود : کاغذ روی ص??حه ای متشکل از حرو?? برجسته سربی و آغشته به مرکب ??شرده می شد و بر اثر ??شار، حرو?? بر ص??حه کاغذ نقش می بست. حرو??چینی روزنامه نیز نخست به صورت دستی انجام می گر??ت، ولی بعدها این کار با دستگاه ها یی که معمول ترین آنها «لاینو تایپ» بود، صورت پذیر??ت. دستگاه حرو??چینی خودکاری لاینوتایپ در سال 1886 میلادی ساخته شد. و بدین ترتیب سرعت چاپ به تدریج ??زونی یا??ت. پیشر??ت ??ناوری کم کم باعث شد دستگاه حرو??چینی سربی از دور خارج شود و جای خود را به دستگاه الکترونیکی بدهد.منبع:چاپخانه
  8. مهم ترين خصوصيات يک چاپخانه خوب بايد داشته باشد: اولین نکته مهم در انتخاب یک چاپخانه ی خوب برای س??ارش امور چاپی، سابقه ی آن چاپخانه و تنوع ارائه خدمات به مشتریان است. به عنوان مثال بیشتر ا??راد ترجیح می دهند تمام امور تبلیغاتی خود را مانند چاپ گاتالوگ، چاپ کارت ویزیت، چاپ پوستر، چاپ پرچم، طراحی سایت، هدایای تبلیغاتی و ... را به یک شرکت معتبر بسپارند چراکه علاوه بر صر??ه جویی در زمان می توانند از یکپارگی خدمات به بهترین نحو ممکن اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این سابقه ی هر شرکت مهر تاییدی بر روی کی??یت خدمات ارائه شده توسط آن شرکت است. دومین نکته مهم در انتخاب یک چاپخانه ی خوب، دستگاه های چاپ در آن چاپخانه هستند. چراکه این دستگاه های چاپ هستند که به یک چاپخانه معنا می دهند و از این رو هرچه دستگاه های چاپ جدیدتر باشند و تکنولوژی به کار ر??ته در آنها نوین تر باشد، علاوه بر ا??زایش کی??یت امور چاپی، زمان چاپ را هم به صورت چشمگیری کاهش می دهند. سومین نکته مهم جهت انتخاب یک چاپخانه خوب، هزینه چاپ در آن چاپخانه است. در حال حاضر با توجه به وجود چاپخانه های بسیار، هزینه های امور چاپی مت??اوت بوده و به علت بازار رقابتی حاکم و شرایط ??روش هر چاپخانه، هزینه چاپ موضوعی حائز اهمیت برای س??ارش دهندگان می باشد. این ت??اوت قیمت از دستگاه های مورد است??اده در چاپخانه ها ناشی می شود چراکه میزان استهلاک و جوهر مصر??ی در هر دستگاه مت??اوت بوده و این امر تاثیر مستقیم در قیمت امور چاپی خواهد داشت. چهارمین موضوع برای انتخاب یک چاپخانه مناسب برای امور چاپی شما، تعامل شرکت با مشتریان و خدمات پس از ??روش می باشد. برخورد پرسنل، مشتری مداری، کی??یت خدمات پس از چاپ و مشاوره های لازم جهت ا??زایش بهره وری از تبلیغات، بی شک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود که علاوه بر رضایت بیشتر مشتریان باعث ا??زایش راندمان تبلیغات نیز خواهد شد. سرعت در چاپ و تحویل به موقع امور چاپی از دیگر اهمیت های انتخاب یک چاپخانه می باشد به طوری که در برخی از مواقع سرعت امور چاپی آنچنان اهمیت پیدا می کند که شاید اهمیت تمام گزینه های دیگر را کمتر کند از این رو سرعت در امور چاپی یکی از مهمترین عوامل مو??قیت یک چاپخانه مطلوب به شمار می رود. چاپخانه نقش هنر یکی از قدیمی ترین چاپخانه های تاسیس شده در ایران می باشد که تا کنون مو??ق به همکاری با هزاران مجموعه خصوصی، دولتی و سازمان های مختل?? شده است و سرلوحه کار این شرکت ارائه بهترین کی??یت در امور چاپی و مشتری مداری هر چه بیشتر، بوده است. از این رو چاپخانه نقش هنر برای بالا بردن کی??یت امور چاپی و سرعت چاپ، همواره از بروز ترین و بهترین دستگاه های چاپ است??اده می نماید تا علاوه بر ا??زایش رضایت مشتریان خود، بتوانیم قدردان اعتماد مشتریان نیز باشیم.منبع:چاپخانه
  9. آغاز موسیقی ؛ تغییرات زیروبمی ؛ حجم صوت ؛ گونه ساز ؛ و امتداد صداست.گوش انسان قادر به درک و پاسخ دهی به اصوات و پارازیت ها در محدوده ی مشخصی از زیرو بمی وشدت صدا هستند. گوش ما نمیتواند اصوات تقریبا بالای 25000 هرتز و پایین تر از 20 هرتز( تناوب بر ثانیه ) را بشنود . همچنین قابلیت تشخیص اصوات با شدت صوت آرام و ضعی?? یا بلند و قوی را ندارد . تا آنجایی که به موسیقی مربوط میشود من سعی بر ??رموله کردن یک تعری?? دقیق از موسیقی را ندارم بلکه به این ??رض و پنداشت بسنده میکنم که موسیقی بدون تغییری در زیر و بمی( ??راوانی ) تمبر ( شکل ??رکانسی ) یا شدت ( دامنه صوت ) موسیقی واقعی نیست . صدا تنها زمانی تبدیل به موسیقی میشود که در این دسته خصیصه های صدا تغییرات مشخصی صورت گیرد . صدای آژیر خطر ؛ صدای ثابت یک بیپ ؛ یا حتی صدای یک نت اجرا شده توسط ارگان با حجم صوت و رنگ ثابت به هیچ عنوان کسی را تحت تاثیر موسیقایی خود قرار نمیدهد آنچه که صدا را به موسیقی تبدیل میکند همین تغییرات است . بیانگری موسیقی بستگی به میزان و کی??یت تغییر زیرو بمی؛ رنگ و حجم صوت دارد و در واقع اگر ساز موسیقایی با تغییرات نت؛ داینامیک ( تغییرات حجم صوت ) یا رنگ همراه شود؛ موسیقی به وجود میاید. اگر چه من هم اکنون قصد بیشتر شرح دادن در باره این موضوع را ندارم مایلم این مطلب را بیان کنم که تمام حرکاتی که ما برای ایجاد تغییر در صدا به کار میگیریم تعیین کننده صدا دهی بست و گسترش و بیان محتویات قاطع است . طریقه ای که در آن پیانیست کلید پیانو را مینوازد یا ویولونیست از ارشه و انگشتان خود است??اده میکند و گونه ایی که خوانندگان و نوازندگان سازهای بادی را با تن??س خود کنترل میکنند مشخص کننده کی??یت صدای تولید شده هستند. موسیقی آنها در نتیجه حرکاتیست که آنها اتخاذ کرده اند به عبارت دیگر ظرا??تهای موجود در صدای تولید شده توسط آنها ناشی از حرکات ساخته شده توسط آنهاست. تغییرات صدا بازتاب حرکات و حرکات بازتاب احساسات به دلایل بالاست که تکنیک نمیتواند از موسیقی مجزا باشد و همچنین تکنیک غلط منتج به موسیقی غلط میشود. شخص باید برای تولید صداهای گوناگون ؛ زیبا و بیانگر تمام صداهای نا متناهی انسانی؛ تکنیک صحیح و کاملا هماهنگ شده ای را به دست آورد. با اینحال صدایی که ما تولید میکنیم نباید لزوما زیبا باشد اگر این مسیر را انتخاب نکنیم. ما با تمام گستره احساسات انسانی و شور زیبا سروکار داریم که در این بین تجربیات تنها ادراکی نیستند که ما مایل به بیان آنها هستیم . همانگونه که حرکات و اصوات وابسته به یکدیگر هستند؛ حرکات و احساسات هم بدین ترتیب با هم در ارتباطند. اصوات در نتیجه ی حرکات هستند؛ و حرکات باید درارتباط به احساسات باشند. اگرچه واکنش های احساسی به موسیقی ، ??ردی هستند؛ اما این واکنش ها باید بگونه ای باشند که با میزان و کی??یت احساسات آهنگساز منطبق باشند. پر واضح است ؛ حال و هوایی که شوپن برای نوشتن برخی از نوکتورن های لطی?? و دلنواز خود از آن الهام گر??ته است ؛ با حرکات تنش دار ؛ خشک ؛ ناگهانی ؛ یا عصبی قابل بیرون کشیدن و بیان نیستند و یا در حالتی دیگر ؛ شخص نباید اتود های با حرارت؛ طو??انی و به وجد آورنده اسکریابین را با حرکات رویایی ؛ دقیق و لطی?? اجرا کند. جلوی این احساسات گر??ته شود یا نشود ؛ میزان و شدت احساسات و درک پیانیست از طریق حرکات ارگانیزم ??یزیکیش بیان شده؛ همین حرکات از طریق پیانو انتقال یا??ته و درشنونده واکنش یکسان ایجاد میکند. آهنگساز؛ نوازنده ؛ شنونده این سلسله وقایع را میتوان اینطوربیان کرد : حرکت از احساسات به طر?? حرکات ( تکنیک ) و از حرکات به طر?? اصوات ( موسیقی) ؛ همینطور چرخه کامل آ??رینش در موسیقی نسبتا ساده است: احساساتی که آهنگساز را برای خلق موسیقی اش بر انگیخته است از طریق موسیقی اش بیان میشود سپس پس ازمکتوب شدن آن قابل رویت میشود ( نت موسیقی) . در حقیقت نقش اجرا کننده بازآ??رینیه موسیقی و( و احساسات الهام بخش آهنگساز) با همان حال و هوای مشابه آهنگساز در شنونده است. مهمترین حلقه در این زنجیره تکنیک است یعنی همان حرکاتی که توسط اجرا کننده برای باز آ??رینی موسیقی است??اده میشود. تحت شرایط ایده آل ؛ احساسات شنونده وقتی با شنیدن اجرای نوازنده وخواننده ای برانگیخته میشود که احساسات و حال و هوای اجرا کننده ؛ بازتاب احساسات آهنگساز باشد. صلاحیت نوازنده منوط است به این مطلب که آیا ت??سیر او از نوشته ها مطابق با اشارات آهنگساز است و همچنین آیا تکنیک او ( حرکات ) مطابق با مضمون احساسیه این اشارات است یا خیر. این توضیحات ممکن است برای بعضی ا??راد تکراری به نظر آیند؛ برای بعضی دیگر ممکن است شبیه یک بیش ساده سازی شیوه نسبتا پیچیده و حساس باشد. مطلبی که من سعی بر توضیح دادن آن دارم توالی نقش آهنگساز ؛ نوازنده و شنونده در آ??رینش ؛ باز آ??رینی و وانکش به موسیقی است . من این کار را برای جلب توجه شما به یک نکته مهم و اساسی انجام میدهم: تصویر مکتوب از موسیقی( نت موسیقی) نمایانگر واضح از نوع حرکاتی(تکنیک) که قرار است در ??رایند اجرای موسیقی به کار گر??ته شود. نت موسیقی یک رابطه کاملا واضح را بین احساسات و حرکات بنا میکند. نوازندگی در تصویر موسیقی ( نت موسیقی) الگوهای حرکات مشابه ای را پیدا خواهد کرد که خود راه حل تکنیکی برای هرپاساژ خاصی است. تعدادی محدود از الگوهای حرکت بنیادین ??رد باید به راحتی بتواند حرکت های بی شمار بدن انسان را به تعدادی اندک از الگوهای واضح و بنیادین تقلیل داده و سازمان دهی کند که این الگوها خود ؛ ماهیت تکنیک را شکل میدهد ؛ همچنین ??رد نوازنده باید بتواند براحتی این الگوهای بنیادین بدن انسان را با الگوهای دیداری در موسیقی شناسایی و همسان سازد. این مطلب به راحتی قابل اجراست زیرا آناتومی بدن انسان اساسا در تمام دنیا از گذشته تااکنون مشابه بوده است خصوصا از زمان اختراع پیانو. با در نظر داشتن این یکسانی؛ بنا نهادن الگوهای حرکت انسان که اساس نوازندگی پیانو هستند را برای ما امکان پذیر میکند در عین حال در این همسانی یک تنوع نا محدود و لذت بخش وجود دارد: اندازه ؛ وزن ؛ و تناسب بین اجزا بدن هر ??ردی با دیگری مت??اوت است. این تنوع در انواع بدن های مت??اوت باعث ایجاد حرکتهای بی نهایت گوناگون در این الگوهای حرکت بنیادین میشود .بنابراین هر ??رد میتواند صدای ( پالت صوتی شخصی ازلمس ورنگ) مخصوص به خود را در هنگام نوازندگی پیانو تولید کنند. تمرین کردن: بنا نهادن عادت از طریق تکرار آگاهانه تشریح و دسته بندی این الگوهای حرکت پایه ای در بخش مربوطه آورده شده اند. به منظور پیشر??ت و تقویت یک تکنیک خوب ؛ هنرجو و نوازنده در آموزشگاه پیانو در غرب تهران باید این مطلب را آموخته و برآن مسلط شود که الگوهای حرکت باید در حرکات ??یزیکی اش به شکل غریضی نمایان شوند. پس از آنکه نوازنده الگوی حرکت مناسب را برای قطعه موسیقی اش مشخص کرد ؛ سپس آن را باید پیاده سازی کند. تمرین تکنیک چیزی نیست به غیر از پروسه به اصطلاح \\\\\\\\\\\\\" در بدن انداختن \\\\\\\\\\\\\" الگوهای حرکت از طریق تکرار. چنانچه این حرکات به درستی و آگاهانه اجرا شوند اندک تمرین ک??ایت میکند. شیوه تمرین در مقالات بعد کاملا بحث میشود اما تا اینجا من اشاره میکنم که هنگامیکه عادت حرکت ما به محکمی و درست کسب شود دیگر احتیاجی به تمرین تکنیک نخواهد بود. آنچه که ما بدان احتیاج داریم پیاده سازی این الگوهای حرکت در مجموعه قطعاتمان است سپس تکنیک ما پس از رشد تبدیل به یک ابزار مطیع میشود که ما را در جستجوی ت??سیر موزیکال یاری میکند. هماهنگی میتوانیم ??رض کنیم که اکثر مردم که موسیقی مطالعه میکنند یا موسیقیدان هایی که تمرین ساز میکنند ؛ هر کدام با یک میزان مشخصی از هماهنگی بدن به دنیا آمده اند. هماهنگی غریضی بدن انسان ما را در زنده ماندن ؛ ??عالیت های روزمره زندگی ؛ جابجایی ؛ و پاسخ دهی به چالش ها یاری میکند. چنانچه هماهنگی ما به درستی پرورش یابد میتواند ما را به اوج دستاوردها برساند. شکستن رکورد های جهانی در شنا کردن ؛ دویدن ؛ یا پرش با نیزه و رشد استثنایی تکنیک درخشان و بیانگربه عنوان یک پیانیست یا ویلونیست گویای بالاترین حد هماهنگی میباشد. گذشته از پرورش مهارت های هماهنگی؛ ورزشکاران باید قدرت ماهیچه ای و استقامتشان را بالا ببرند در حالیکه موسیقی دانها تنها احتیاج به تقویت هماهنگی دارند.ما ماهیچه های قوی نمیسازیم بلکه یاد میگریم که ماهیچه های از پیش قوی را ??عال کرده تا در یک همکاری به ماهیچه های ضعی?? تر کمک کنند. در واقع به خدمت گر??تن ماهیچه های قوی با هد?? کمک به ماهیچه های ضعی?? تر اساس هماهنگیست و این نوع مهارت چیزیست که ما باید در هنربه کار گیریم. هر چند برای بعضی ها ممکن است وسوسه انگیز باشد ولی موسیقی و تمرین کردن احتیاجی به این ندارد که ??عالیت ورزشی خطاب شوند.منبع:آموزشگاه پیانو در غرب تهران
  10. هد?? از آموزش موسیقی به کودکان, تقویت درک و تخیل و شکو??ایی استعدادهای آنهاست اغلب ا??راد از موسیقی لذت می‌برند و آن را شکلی از سرگرمی گذرا می‌دانند، اما برای ا??رادی که به طور جدی از دوران کودکی به تعلیم نواختن یک ساز می‌پردازند، تجربه موسیقی ممکن است چیزی بیشتر از این باشد.... پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که میان آموزشگاه موسیقی و آموزش پیانو در دوران کودکی و تقویت برخی توانایی‌های ذهنی دیگر ارتباط محکمی وجود دارد.در یکی از این تحقیقات در موسسه موسیقی و ذهن در دانشگاه مک‌مستر در کانادا، پژوهشگران گروهی از کودکان در سنین پیش از مدرسه را که درس موسیقی می‌گر??تند با کودکانی که به کلاس موسیقی نمی‌ر??تند، مورد مقایسه قرار دادند.کودکانی که آموزش موسیقی دیده بودند، پاسخ‌های مغزی قوی‌تری به شماری از آزمایش‌های تشخیص صدا نشان دادند. این پژوهش بیانگر این بود که ظاهرا آموزش پیانو باعث تغییر بخشی از قشر مغز می‌شود که مسوول شنوایی در کودکان است، اما آیا ممکن است آموزشگاه موسیقی درکودکی تاثیر گسترده‌تری بر مغز داشته باشد و نحوه ت??کر و شناخت را تغییر دهد؟ بررسی ??وق روی کودکان نشان داد حتی یک یا دو سال آموزش موسیقی براساس آزمایش‌هایی که تکانه‌های الکتریکی و مغناطیسی در مغز را ثبت می‌کنند، باعث تقویت حا??ظه و توجه می‌شود. بنابراین تصور بر این است که آموزش موسیقی (نه لزوما گوش دادن من??عل به موسیقی) بر توجه و حا??ظه اثر می‌گذارد و از طریق همین ساز و کار ممکن است باعث یادگیری بهتر در شماری از حوزه‌های شناختی شود. دلیل این تاثیر آموزشگاه پیانو در غرب تهران بر ا??زایش توانایی مغزی ممکن است این باشد که مهارت‌های حرکتی وشنوایی مورد نیاز برای نواختن یک ساز در یک ارکستر با دیگر ا??راد به شدت نیاز به توجه، حا??ظه و توانایی مهار سایر کنش‌ها دارد. تنها گوش دادن ساده به موسیقی موتسارت، یا هر موسیقیدان دیگری باعث بهبود توانایی توجه و حا??ظه نمی‌شود. در یک بررسی دیگر که در دانشگاه هاروارد انجام شد، رابطه میان آموزش موسیقی در ابتدای کودکی و تقویت مهارت‌های حرکتی و شنوایی و همچنین بهبود در توانایی گ??تاری و استدلال غیرش??اهی مشاهده شد. دانشمندان همچنین کش?? کرده‌اند که تعلیم سازهای مت??اوت همچون آموزش پیانو باعث تاثیرگذاری بر نواحی مت??اوتی از مغز می‌شود. تغییرات در مغزهای آوازخوانان در محل‌هایی اندکی مت??اوت نسبت به تغییرات مغز نوازنده سازهای زهی یا کی‌برد رخ می‌دهد. در یک بررسی دیگر که در دانشگاه اوهایو انجام شد، پژوهشگران نشان دادند که آموزش موسیقی به کودکان باعث می‌شود که پاسخ‌دهی شنوایی آنها به حد کودکی ۲ تا ۳ سال بزرگ‌تر از آنها برسد. هرچند که لزوما ضریب هوشی یا خلاقیت آنها ا??زایش نمی‌یابد. به گ??ته این پژوهشگران هنگامی که ??ردی مرتبا به صدایی گوش می‌دهد، به‌خصوص صدایی که مانند موسیقی یا گ??تار، هارمونیک یا معنادار است، سلول‌های مغزی مربوط در پاسخ‌دهی ترجیحی به این صداها در مقایسه با صداهای دیگر تقویت می‌شوند. بر اساس یا??ته‌های این پژوهشگران تغییرات ناشی از گوش دادن مرتب موسیقی با بالار??تن سن ا??زایش می‌یابد. یک بررسی دیگر در دانشگاه تورونتو مستقیما به این موضوع پرداخت که آیا کسب توانایی موسیقایی می‌تواند کودک را باهوش‌تر کند یا نه. انجام چنین ارزیابی‌های همیشه مشکل است زیرا کنترل میزان تاثیر سایر عوامل موثر بر هوش مانند میزان درآمد یا تحصیلات والدین مشکل است. با این وجود این تحقیق نشان داد صر??ا گوش دادن به موسیقی دست کم در کوتاه‌مدت به توانایی ??رد در انجام برخی از آزمون‌های شناختی کمک می‌کند. همچنین آموزش واقعی موسیقی در کودکان به مو??قیت طولانی‌مدت‌تر آنها در انجام این آزمون‌ها می‌انجامد. موتسارت هم از ۵ سالگی شروع کرد موتسارت موسیقی‌دان نابغه اتریشی در دوران کودکی استعداد ??وق‌العاده موسیقیایی‌اش را نشان داد. او از ۵ سالگی ساختن موسیقی را با پیانو و ویولن شروع کرد و در دربارهای اروپایی اجرای موسیقی را ادامه داد. در ۱۷ سالگی موسیقی‌دان شهیر دربار سالزبورگ شد. او در طول سال‌های بعدی عمرش که ۳۵ سال بیشتر ادامه نیا??ت، شمار بسیاری از شاهکارهای موسیقی را آ??رید. پدر موتسارت یک معلم حر??ه‌ای موسیقی بود و از همان سنین پایین به آموزش موسیقی کودکان‌اش می‌پرداخت. هنگامی که خواهر ۷ ساله موتسارت از پدرش درس پیانو می‌‌‌گر??ت، موتسارت ۳ ساله مجذوب آن شده بودوبه قول خواهرش، اغلب وقت‌اش را با کلیدهای کلاویه ور می‌ر??ت‌ و وقتی صدای خوبی از آن در می‌آورد خوشحال می‌شد.منبع:آموزشگاه پیانو در غرب تهران
  11. در دوره ی 1750 تا 1820 آهنگ سازانی مانند هایدن، موتسارت و بتهوون سبک تازه و ساده تری پدید آوردند که آرمان هایش– وضوح، میانه روی .و تعادل – بازتاب ارزش های ??کری و هنری زمانه بود. در میان پیشگامان دوره ی کلاسیک می توان از آموزش پیانو آهنگ سازانی چون کارل ??یلیپ امانوئل باخ، یوهان کوانتس و بالداساره گالوپی نام برد. آثار این ها واکنشی بود علیه بغرنجی موسیقی باروک–پولی??ونی ظری??، کنتر پوان و ملودی های زینت دار. این آهنگسازان در مقابل به سبکی روی آوردند که در آن ملودی های ساده ای با پیشروی های هارمونیک همراهی می شد. تحول ژانرها برای اولین بار آموزشگاه پیانو در غرب تهران موسیقی سازی محبوب تر از موسیقی آوازی شد < آهنگ سازان می بایست راه هایی سرای خلق آثار بزگ تر پیدا کنند که شنوندگان با دقت و تمرکز آنها را بشنوند. نتیجه اش>>اصل سونات??رم سوناتپدر پیانو ??ورته.منبع:آموزشگاه پیانو در غرب تهران
  12. 1810 تا 1920 نهضت رمانتیک در اواخر قرن هجدهم در هنر و ادبیات و اندکی بعد هم در موسیقی در گر??ت. رمانتیک ها قید و بندهای قراردادهای کلاسیک را کنار رگذاشتند.برای آنها اصالت بیشترین اهمیت را داشت. به عواط?? و غرایز بها دادند و برای الهام گر??تن به طبیعت روی آوردند. دوره ی رمانتیک دوره ی ا??راط و ت??ریط بود، و آهنگ سازان نه تنها به گذشته رجعت کردند بلکه قراردادهای کلاسیک را ن??ی کردند و ??رم و زبان هارمونیک جسورانه تر و جدی تری را آزمودند. این سبک پیشرو بخصوص در سم??ونی ??انتاستیک برلیوز جلوه گری کرد (با آن روایت خارق العاده اش از تمنا و ??نا)، یا سونات در b]سی[ مینور اثر ??رانتس لیست در سال 1852 که ??رم یک موومانی مارپیچ وار دارد، یا هارمونی های قطعه های پیانویی بعدی او که شبه اکسپرسیونیسمی هستند (مانند ابرهای خاکستری). دوره ی رمانتیک به نوعی به دوره ی ی گذشته نیز بود. در سال 1840 که مندلسون اجرای پاسیون متی اثر یوهان سباستین باخ را سازمان داد، عملاً درهای گنجینه ی بزرگی را گشود که دیگران در دهه های بعد همه جای آن را زیر و رو کردند. نه تنها آموزشگاه موسیقی در صادقیه دانان و شنوندگان به اهمیت موسیقی باخ پی بردند، بلکه موسیقی دانان درصدد برآمدند موسیقی گذشته را اجرا کنند، و آهنگسازانی مانند برامس از ??رم ها و مواد و مصالح موسیقی گذشته است??اده کردند. موسیقی در خانه اگر بخواهیم از یک ساز اسم ببریم و آن را نماد دوره ی رمانتیک بدانیم، بی تردید آن ساز پیانو است. بیشتر آهنگسازان رمانتیک نه تنها موسیقی کنسرتی برای این ساز می ساختند بلکه موسیقی برای است??اده ی آماتورها هم می ساختند. یک نشانه ی تحولات سیاسی و اجتماعی آن زمان این بود که در خانه های بیشتری سر و کله ی پیانو پیدا شده بود. تقاضا برای آثاری که بتوان در منازل اجرا کرد ا??زایش یا??ت وبسیاری از آثار ارکستری و اپرایی برای پیانو تنظیم شدند.
  13. کشش1 دائم و ادامه دار ماهیچه ای: علت تولید صدای ضعی??،درد های مزمن و خستگی وقوع دردهای بسیار مزمن بین پیانیست ها (خستگی،درد ماهیچه ای،تاندونیت،بورسیت و دیگر دردهای مزمن و موقتی) اصولا در نتیجه عادات به اشتباه تمرین کردن همراه با کشش های م??رط ماهیچه و تمرین های ماهیچه ساز است.این نشانه های ناخوشایند و رنج آور در نتیجه ی بکارگیری دائم سیستم عضلانی بطور اشتباه می باشد؛که ما میتوانیم و باید از آن جلوگیری کنیم.من باید مخال??ت خودم را با آن دسته از پیانیست هایی که معتقدند خستگی عضلانی در نواختن اتود شوپن،اپوس 10 شماره 1 یا 2، پاساژهای سریع،بلند و طولانی قطعاتی همچون پولونز شوپن در لا بمل ماژور اپوس 53 یا \\\\\"لس ??انریلس\\\\\" از لیست اجتناب ناپذیراست، اعلام کنم. آنها خستگی شان را به ضع?? ماهیچه هایشان ربط میدهند،که مایلند با سختی بسیار آنها را قوی تر کنند.واقعیت،خود گویای همه چیز است!آموزشگاه پیانو.در واقع ماهیچه های کوچکتر و ریزتر?? ساعدهای ما هستند که انگشتان را به حرکت در می آورند و مسئول انجام کارهای دقیق و با ظرا??ت هستند.هنگامی که ماهیچه های قوی تر بازو،شانه و بدن به درستی ??عال شوند میتوانند به ماهیچه های ضعی?? تردر جلو گیری از علل بروز خستگی کمک کنند.کاری که ما باید انجام بدهیم این است که بدانیم چگونه میتوان ماهیچه های قوی تررا با یکدیگرمابین تمامی اعضای مرتبط بدن به درستی ??عال و هماهنگ کرده و همچنین باید بتوانیم این عادت را به هنگام نوازندگی پیانو در آموزشگاه پیانو به دست بیاوریم.هد?? از تمرین صحیح،به دست آوردن عادت صحیح و نه هدر دادن زمان بسیار زیاد با تمرین های ماشینی و به اصطلاح \\\\\"دست گرم کن\\\\\" است.تکنیک باید بر پایه ی هماهنگی بهینه استوار باشد و نه تحمل و استقامت. تمام مشکلات پیانیستیک از طریق تعداد محدودی از الگوهای حرکتی و ترکیبی از آنها حل شده است. اکثر کتاب ها در مورد نوازندگی پیانودر آموزشگاه موسیقی در غرب تهران مزایای مخصوص به خود را دارند. بعضی از آنها مثل کتاب رود??ل?? برایت هاوپت به نام Die Grundlage der naturliche Klaviertechnik(1925) در زمان خودشان یک کتاب کاملاً آگاه کننده بوده اند.برخی دیگر کتاب ها مشاهدات معتبری را در مورد تکنیک،ت??سیر و تمرین برای اجرا ارائه میدهند.باز هم هنوز بعضی از کتاب های دیگر پر شده اند از آمار و ارقام جالب زیستی،شیمیایی و تشریحی (کالبد شناسی) و شباهت زیادی که کتاب های متنی علمی ندارند.پر واضح است که تمام این وجوه بایستی در ارزیابی تکنیک در پیانو لحاظ شوند.اما من معتقد هستم که کلیه نوازندگی پیانودر آموزشگاه پیانو باید درک و توصی?? بشود و نباید ??قط به اجزای آن پرداخته شود.در حقیقت مابین الگوهای دیداری قطعه و ??رمولهای تکنیکی که ما آنها را معمولاً ت??سیر میکنیم وجود دارد. ما با کمی پیشروی می توانیم عنوان کنیم که الگوی حرکتی باعث ایجاد طنین در صدا که خود بازتاب حال و هوای متنوع موسیقی است می شود. هد?? ما تحریک و بیرون کشیدن همین حال و هوا در شنونده از طریق ت??سیر و تکنیک دو مقوله جدایی ناپذیرهستند. مسائل پایه ای و بنیادین در بخش مربوطه توضیح داده شده است این اظهارات صریح و بسیاری از اصول دیگر که در این کتاب آورده شده اند،خطرابهام ویا اینکه به ظاهر ساده و دلبخواه به نظر آیند را دارد.من امیدوارم که شما با کمی صبر،مسائل را در ??صل های خودشان مطالعه کنید و همچنین از پیش قضاوت در موردشان تا مطالعه ی کامل توضیحات آنها خودداری ??رمایید.من به شما این اطمینان رامیدهم که نه تنها اصول و قوانین را به ??رمول در می آورم بلکه آنها را توصی?? و توضیح و توجیه میکنم.زمانی که تکنیک در نوازندگی در پیانو به بنیادی ترین حالت خود تقلیل یابد،در نتیجه ما به مهارتی ساده و راحت و عاری از مشکل دست می یابیم،با این حال باید به صورت ترکیبی در آموزشگاه پیانو است??اده شوند.این بدان معناست که هر حرکت مجزا از طر?? انگشتان،دست،ساعد،بازو و شانه ها از لحاظ وسعت و عملکرد ممکن است که ساده به نظر بیایند،اما باید هماهنگ و همگام با یگدیگر باشند.چنانچه هر کدام از این اجزا نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند،و یا حتی زیادتر و یا کمتر از حد انتظار،تمام دستگاه بدن را تحت تأثیر خود قرار میدهند.به عبارت دیگر چنانچه مکانیسم نوازندگی به درستی عمل نکند،صدا، لمس (تاچ)، جمله بندی (??ریزینگ)، تن??س (بریزینگ)، شکل دهی موسیقی و ت??سیر کلی بطور معکوس و ضعی?? عمل می کنند.بنابراین مهارت های موسیقایی و تکنیک دو مساله ی جدا یی ناپذیرهستند! تکنیک : استادی در حرکات . ارتباط بین حرکت و احساس این کتاب با تکنیک در هنر نوازندگی پیانو سروکار دارد . تکنیک بر هنر تقدم دارد ؛ بنابراین ؛ این مساله ( تکنیک ) باید در هر آموزشگاه پیانو ابتداً مورد بحث قرار گیرد . در بررسی تکنیک ؛ ما بیشتر توجه به آناتومی بدن انسان ؛ منابع انرژی ( ماهیچه ها و جاذبه زمین ) ؛ و خصیصه های پیانو میکنیم. با انیکه حرکات بیشماری در نوازندگی پیانو دخیلند ؛ ما میتوانیم گونه های مختل??شان را به شماری اندک و محدودی از حرکات بنیادین شناسایی و تقلیل بدهیم . این الگوهای حرکت بنیادین در مقالات آتی به درستی تعری?? ؛ شرح و از یکدیگر مجزا خواهند شد ؛ سپس آنها را در ??عالیت های ترکیبی که نوازندگی پیانو در آموزشگاه پیانو را در بر دارد وارد و یکپارچه میکنیم . در نهایت ارتباط روشن و واضح آنها با عوامل متناظرشان ضروری به نظر خواهد رسید. در موسیقی ؛ مانند هر هنر حرکتی جنبشی دیگر ( رقصیدن – بازی کردن – یا رهبری گروه موسیقی ) احساسات از طریق حرکات بیان شده اند ؛ اگرچه پیشنهاد نمیکنیم تا این حرکات با حتی ذره ای یکنواختی اجرا شوند به نظر راههای بنیادین مشخصی را میتوان یا??ت که در آن حرکات در ارتباط و بازتاب کننده ی احساسات و مولد آنها میباشد . برای روشن سازی این نکته ازطریق مثال نسبتاً واضح ؛ یک پاساژ لطی?? ؛ رویایی ؛ و زیرکانه در نوکتورن شوپن یا یک پرولود از دبوسی نباید با حرکات تند و خشن نواخته شوند. الگوهای حرکت و بصری وابسته یکدیگر هستند . این کتاب از یک جنبه نسبت به کتابهای مشابه نوازندگی پیانو برتری دارد و آن این است که در اینجا تکنیک به تعداد اندکی از حرکات و الگوهای بنیادین ؛ ترکیبات و گونه های تغییر یا??ته آنان تقلیل خواهد یا??ت که این خود تمام حوزه تکنیک را شکل میدهد . آموزشگاه موسیقی در صادقیه مساله ای حائزاهمیت این است که خواننده کتاب درخواهد یا??ت که انواع الگوهای حرکت مورد است??اده در قطعات موسیقی به طور مکتوب مشخص شده اند و باید توسط خواننده در آموزشگاه پیانو شناسایی شوند. همچنان که خواهیم دید ؛ مشخصه های بصری موسیقی ( به عنوان مثال ؛ جمله بندی ؛ الگوهای ??اصله ای ؛ داینامیک ؛ و موقعیت نت ها بر روی کلاویه ) دارای الگوهای حرکت مناسب و معادل خود هستند. هنر تکنیک این الگوهای حرکت در هیچ صورتی آزادی ت??سیرو بیان نوازنده را محدود نمیکند بلکه حتی میتواند از آنها با عنوان رهنمود هایی در انتخاب راه حلهای تکنیکی است??اده کرد. هنر تکنیک پیانو ازجایی شروع میشود که مشکلات تکنیکی قبلا حل شده اند و تکنیک های پیچیده درخدمت اهدا?? خلاقانه م??سر ( نوازنده ) قرار بگیرد. __________________________________________________ __________________________________________________ _________ 1 کشیدگی عضلانی را میتوان به سادگی همان \\\\\"??شار\\\\\" به ماهیچه بیان کرد که اکثراً به دلیل نیروی کششی بیش از اندازه به عضلات و یا انقباض شدید ماهیچه ای که در برابر یک مقاومت زیاد قرار گر??ته است ایجاد میگردد.منبع:آموزشگاه موسیقی در صادقیه
  14. ​ برای همه صدا های موسیقایی از بم ترین تا زیرترین آنها ??قط ه??ت نام وجود دارد. این نام های ه??تگانه در برخی کشورهای غربی با کلمات تک هجایی و در برخی به صورت ال??بایی به شرح زیر تل??ظ میشوند. (نام ها را از چپ به راست بخوانید) : نامگذاری هجایی : Do Re Mi Fa Sol La Si نام گذاری ال??بایی : C D E F G A B *نام گذاری هحایی با نت Do و نامگذاری ال??بایی با حر?? A آغاز میشود در نظام قدیمی تر "هجایی به جای Do هجای"اوت" Ut به کار می ر??ته است. در برخی از روش های نت خوانی جدید هجای "سی" را " تی" میگویند. ریشه تاریخی نظام های هجایی و ال??بایی نظام هجایی همان که در کشورهای ایتالیا و ??رانسه معمول استدر قدیم بر اساس تئوری موسیقی قرون وسطایی از شش هجا تشکیل می شده.آموزشگاه موسیقی غرب تهران ut re mi fa sol la هجاهای ششگانه را کشیشی موسیقی دان از اهالی ??رانسه و مقیم ایتالیا به نام گوییدو د آرتسو Guido d Arezzo از شعر مناجات گونه زیر که آهنگ آن را احتمالا خود ساخته بود آموزشگاه موسیقی در صادقیه برگزید و آن را به خاطر سهولت ازبر کردن اصوات موسیقی و درک زیر و بمی شان نسبت به هم، به شاگردان و سرایندگان خویش می آموخت: Ut queant laxis resonare fibris mira gestorum famuli tuorum solve poluti labireatum sancta Johannes. در قرن های بعد که نظام شش نتی گسترش یا??ت و به ه??ت نت امروزی رسید،هجای "سی" برآن اضا??ه شد و نیز هجای "اوت" که در نت خوانی دشوار بود به هجای "دو" بدل گشت. در نظام ال??بایی به تبعیت از تئوری موسیقی یونان باستان و کوک سازهای آن زمان نت "لا" مبدا قرار گر??ته و نت ها بر طبق همان تئوری با ه??ت حر?? آغازین ال??بای لاتین نامگذاری شده اند: A B C D D E F G سل ??ا می ر دو سی لا این نظام را کشورهای انگلیسی زبان و آلمانی پذیر??ته اند و به کار میبرند.اما میان این دو گروه کشورها اختلا?? هایی در نحوه نامگذاری به چشم میخورد. وسعت صداهای اصلی موسیقی یعنی پهنه ای از بم ترین تا زیرترین اصوات متجاوز از 60صوت را در برمیگیرد درحالی که نت ها ??قط ه??ت نام دارند. درواقع در این پهنه گسترده پس از ه??تمین نت نام آنها از آغاز تکرار میشود. به گ??ته دیگر در ادامه پهنه اصوات موسیقی همواره پیش از هر نت "دو" نت "سی" و پس از هر نت "سی" نت "دو" قرار دارد. این تکرار تا پایان یا??تن اصوات موسیقی ادامه می یابد. البته بسامد نت های تکرار شونده هربار دو برابر بسامد نت های همنام پیشین است. به ??اصله این دو نت همنام "اکتاو" گ??ته میشود.منبع:آموزشگاه موسیقی در صادقیه
  15. با سلام خدمت هنرمندان و خصوصا پیانیست های عزیز. ما از این پس قصد داریم تا اطلاعات مختصری اما کاربردی و عمیق راجع به ماهیت تکنیک و نحوه ی تمرین کردن صحیح و آگاهانه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. این مطالب ترجمه ای هستند از کتاب \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"حرکت، بیان و صدا در نوازندگی پیانو\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" نوشته گیورگی ساندور. مترجم: رضا حجت زاده تکنیک: هماهنگی حرکات مطابق با خصوصیات پیانو به طور واضح در این ??رآیند،عوامل نامحسوس بسیاری درگیر هستند.حال و هوا،ت??سیر،بداهه،الهام و خلاقیت اصطلاحاتی هستند که به سختی تعری?? میشوند.این اصطلاحات موضوع بحث و تغییر دهنده ی نظرات و سلایق هستند.تکنیک های آموزشگاه موسیقی غرب تهران اگرچه یک مهارت است (یک سیستم کاملا هماهنگی از حرکات مشروط به قابلیت های آناتومی بدن انسان و طبیعت پیانو) حتی پیچیده ترین ??عالیت های تکنیکال و ??نی باید توسط هر ??ردی که تمایل به یادگیری و تسلط یا??تن بر آنها را دارد درک شوند. بدین منظور میتوان آنها را به اجزای تشکیل دهنده شان ساده کرد: حرکت که از طریق انگشتان،دست،مچ،بازو و ساعد و بدن انجام میگردد؛در واقع از طریق تمام کالبد انسان.هماهنگی این مکانیسم انسان بر پایه ی اصول ساده ی جمعی از ??یزیولوژی و نیروی جاذبه بنا نهاده شده است. این شرایط چه بدانید چه ندانید در اکثر ??عالیت های ??یزیکی حاکم اند؛ همچون رقصیدن، بازی گل??،پینگ پونگ، تنیس،نواختن ویولن، و یا پیانوکه البته ممکن است آگاهی مختصری از آن داشته باشید! تمرین کردن باید آگاهانه باشد نه ماشینی این بدان معنا نیست که آگاهی از این عوامل برای اجرای هنرمندانه و الهام بخش ضروری هستند؛ در حقیقت،کاملا برعکس، ??رآیند های خلاقانه به ندرت آگاهانه هستند. اما آماده سازی (ساعت های بسیار زیاد صر?? تمرین کردن) باید هد??مند و به طور آگاهانه توسط مغز کنترل شود ،نه اتوماتیک و ماشینی. مادامی که ما در حال تمرین کردن هسیتم باید بدانیم که چه کار داریم میکنیم؛ در غیر این صورت اکثر زمان ما به هدر میرود. برخی از ا??راد به صر?? ??قط تمرین کردن به جهت لذت بردن از این عمل، از زمان بسیاری که صر?? انجام این پروسه (تمرین کردن) میکنند بی خبرند. این مطلب برای اکثر ا??راد قوت قلبی است که بدانند به کار گیری آگاهانه از اصول صحیح میتواند زمان تمرین را به مقدار قابل توجهی کم و بهترین نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاورد.منبع:موزشگاه موسیقی غرب تهران
×
×
  • جدید...