رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

پرچمداران

  1. Masoud

    Masoud

    عضو


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      179



مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در سه شنبه, 24 آبان 1390 در همه بخش ها

  1. 1 امتیاز
    زیبایی ظاهری عاملیست که چشم آدمیزاد را به روی بسیاری از مسائل پشت پرده ای که در پس این زیبایی ن??هته میبندد و دقیقا همین زیبایی، پیشر??ت و ر??اه است که باعث شده شهر ??رشتگان به شهری رویایی برای ا??راد زیادی تبدیل گردد، اما این ??قط یک روی سکه است؛ اما در روی دیگرش سیاهیست که بر شهر سیطره انداخته و تمام ا??رادی که در ذهن خود رویای کار، رویای سینما و رویاهای آسمان خراش های بلندای را میپرورانند را به سمت دام خوش خط و خال خود کشانده و آنها را در چنگال خود گر??تار میکند. در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم و رکود اقتصادی در آمریکا و تشکیل گروههای ما??یایی، به مراتب میزان جرم و جنایت در این کشور شدت گر??ت که وجود پلیسهای کثی?? و رشوه گیر این میزان جرم و جنایت را تشدید میکرد و تا جایی ادامه داشت که پلیس های وظی??ه شناس و درستکاری که عدالت و اجرای قوانین را سر لوحه کار خود قرار میدادند مانند غریبه هایی بودند که قرار بود تمام نقشه ها و توطئه های آنها را برملا کنند و این دقیقا هسته داستانی شد که بعدا نام L.A Noir را به خود گر??ت. شخصیت اصلی داستان L.A.Noir یعنی Cole Phelps که یک قهرمان جنگ است، بعد از اتمام جنگ وارد نیروهای گشت پلیس لوس آنجلس (Patrol Unit-LAPD) میشود تا اینکه به درخواست دو کاراگاه برای کمک در صحنه وقوع یک قتل ظاهر میشود و از آنجایی که آدم باهوش و تیزبینیست کمک بسزایی در حل این پرونده میکند و همین تیزبینی و هوش او موجب میشود تا او به جمع کاراگاهان شهر ??رشتگان راه پیدا کند و این آغاز داستان ماست، داستانی که مضمون آن پرونده های معرو??یست که در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم در لوس آنجلس ات??اق ا??تاده و Cole مسئول پیگیری آنها شده است. بازی شروع ??وق العاده خوبی داره و بازیباز را بسیار درگیر خواهد کرد، اما پس از مدتی داستان بازی روندی یکسان را سپری میکند و تقریبا تا آخر به همان منوال باقی خواهد ماند، البته در بعضی از نقاط بازی، داستان کمی اوج میگرد اما اوجش به آن اندازه ای نیست که بتواند دستی به سر و روی این روند یکسان بکشد. شخصیت پردازی بازی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و با اینکه زیاد روی هیچ کدام از شخصیت ها مانور زیادی داده نمیشود، اما از همان ابتدا بازیباز با درک شخصیت ها مشکل جدی نخواهد داشت، علاوه بر این ??لش بک هایی از حضور Cole در جنگ جهانی دوم، بازیباز را بیشتر در درک این شخصیت و باز کردن گره های داستانی یاری خواهد رساند. البته این نکته را نیز باید در نظر گر??ت که شخصیت پردازی با وجود روند مناسبش در این بازی جای بسیار بیشتری برای کار کردن داشت و توجه بیشتر به بعضی نکات به ظاهر ریز (مانند عدم پرداخت شخصیت همسر و خانواده Cole و ناگهان وارد کردن آنها در بازی) علل الخصوص در انتهای داستان میتوانست داستان بازی را پیش از پیش در دل بازیباز جا کند. اگر از طر??داراران بازی های R* و سری محبوبش یعنی GTA هستید میدانید که در این سبک شهر کاملا زیرپای شماست و شما با در دست گر??تن شخصیت یک جنایتکار حر??ه ای قادر به انجام هرگونه قتل و کشتاری در بازی هستید، اما L.A.Noir کاملا از این قاعده مستثناست و همانطور که گ??ته شد، با وجود آزادی که در نقشه وجود دارد شما قادر نیستید هر حرکتی را در شهر انجام دهید، زیرا اینبار شما جنایتکار نیستید و این حرکات از یک پلیس وظی??ه شناس کاملا دور از انتظار است. در این بازی همانطور که در قبل نیز اشاره شد، کنترل یه کاراگاه در دستان شماست که هر بار یک پرونده در اختیار شما گذاشته میشود و شما باید همراه با همکارتان موضوع را بررسی و پرونده را ببندید. اما ت??اوتی که در این میان وجود دارد طریقه بررسی پرونده هاست؛ جنایت ات??اق ا??تاده و صحنه جرمی بوجود آمده است و بالطبع مدارک و شواهدی نیز وجود دارد، اینجاست که کار شما آغاز میشود و شما باید همراه با همکارتان راهی محل وقوع جرم شده و تمام سر نخ های موجود را پیدا و آنها را بررسی کنید، از شهود سوال پرسیده و بوسیله سرنخ های بوجود آمده محل ها و ا??راد جدید که بتواند کمکی برای حل پرونده باشد را پیدا کنید، مظنونین را دستگیر کرده و با بازحویی از آنها مجرم اصلی پرونده را شناسایی کنید. شاید در چند غالب چند جمله گیم پلی بازی بسیار ساده به نظر بیاید اما به هبچ وجه اینگونه نخواهد بود؛ در پس پیدا کردن سرنخ ها ایده جالبی وجود دارد و بازیباز باید هر وسیله ریز و درشتی را که روی زمین میبیند برداشته و کاملا بررسی کند تا بتواند از روی اسم، نشانی و یا هرگونه نکته ای سر نخ یا سرنخ های جدیدی را کش?? کند و آن را در د??تر خود یادداشت نماید. البته هر وسیله ای در صحنه جنایت وجود دارد به درد کار شما نمیخورد، برای همین در بازی سیستمی قرار داده شده که کنترلر با رسیدن Cole به مدارکی که بدرد تحقیقات میخورد شروع به لرزیدن کرده و بازیباز را از وجود این وسیله آگاه میکند، علاوه بر این در این هنگام موسیقی بازی نیز دچار تغییر میشود و بازیباز را به سمت وسیله راهنمایی میکند، البته این برای اشخاصی در بازی قرار داده شده که حوصله جستجوی کامل را ندارند ولی اگر شما از آن دسته ا??رادی هستید که تمام لوکیشن ها را در بازی ها مو به مو میگردید میتوانید براحتی از منوهای بازی این دو گزینه را غیر ??عال کرده و مانند یک کاراگاه تمام صحنه جنایت را زیر و رو کنید. اما این تنها نیست و بازجویی از شهود یا مظنونین بسیار جذاب تر کار شده است؛ در این قسمت شما با توجه به مدارکی که جمع کرده اید و در د??تر خود نوشته اید، سوالاتی با توجه به ??ردی که روبه روی شما قرار دارد از شخص مورد نظر میپرسید که جواب ??رد داده شده میتواند سه نظر مت??اوت راست (Truth)، تردید (Doubt) و یا دروغ را در ذهن شما تداعی کند و شما با بیان صحیح نظر خود میتوانید سرنخ جدید یا مدرکی دال بر گناهکار بودن متهم پیدا کنید. شاید پیش خود ??کر کنید بر چه اساسی میتوان به راست یا دروغ بودن صحبت ها پی برد؟ برای این کار سازندگان بازی با طراحی دقیق صورت شما را در حل این مسئله یاری خواهند کرد و این بدین معنیست که اگر صحبت مظنون راست بوده او عکس العملی نخواهد داشت ولی اگر دروغ گ??ته باشد، صورت او دچار اضطراب خواهد شد و حالت صورت او ??رق کرده و بازیباز میتوانید با مشاهده صورت او متوجه مشکوک بودنش گردد. البته تیم سازنده برای راحت تر شدن کار (علی الخصوص برای تازه کارها) آیتمی به نام intuition point دربازی قرار داده (به این نکته باید توجه کرد که با توجه به کارهای درستی که بازیباز در بازی انجام میدهد درجه او بالا میرود (Ranking UP) وبعد از هر بالا ر??تن کامل یک ردی?? از امتیازات یکعدد IP برای بازیباز باز خواهد شد) که بازیباز بوسیله این آیتم میتواند در محل های وقوع جرم یا محلهایی که سرنخی وحود دارد با خرج کردن یک IP محل سرنخ ها را روی mini map خود علامت گذاری کند یا در هنگام بازجویی ها با حذ?? یک گزینه از بین راست – شک و یا دروغ و همچنین حذ?? تعدادی از شواهد غیرلازم برای اثبات دروغ مظنون کار را برای خود راحت تر کند، البته نکته ای که ینجا باید در نظر گر??ت این است که تعداد IP ها محدود بوده و است??اده از آنها نیز باید به دقت و با برنامه ریزی انجام شود. علاوه بر این وجود ??قط و ??قط یک بار Save در بازی، آن هم بصورت خودکار عاملیست که موجب میشود بازیباز در بازی دقت لازم را علی الخصوص در مورد بازجویی ها به کار گیرد، چون برای جبران کوچکترین اشتباهی دوباره باید از اول پرونده را از سر بگیرد. شاید از خود بپرسید این سوالات و سرنخ ها یا درست و اشتباه بودن آنها چه تاثیری بر روند بازی خواهد داشت و دقیقا جواب همین سوال است که موجب لذت دو چندان بازی خواهد شد؛ همانطور که در قبل نیز اشاره شد سرنخ ها و یا جواب سوالاتی که از شهود پرسیده میشود، موجب میشوند مکان ها و یا ا??راد جدیدی در بازی مشخص شوند که به نوعی به جنایت مرتبط هستند، حال کا??یست یکی از این سرنخ ها را پیدا نکنید، مسلما دیگر آنگونه که باید نمیتوانید پرونده را حل کنید. اما نکته جالب اینجاست که بازی با اشتباه شما تمام نخواهد شد و عبارت معرو?? Mission Failed برای شما به نمایش در نخواهد آمد، بلکه پرونده در مسیر اشتباه به راه خود ادامه خواهد داد اما اینبار شخص بیگناهی به جای جنایتکار اصلی روانه زندان خواهد شد و در آخر این حرکت شما به سرزنش شدن و یا خلع درجه از طر?? رییستان منجرب خواهد شد. با وجود جدید بودن این سبک و ابداعی تازه در بازیهای ماجرجویی، متاس??انه بازی بعد از مدتی روند تکرار گریبانگیر بازی خواهد بود و این روش تحقیق و بررسی و بازپرسی کمی حوصله بازیباز را سر خواهد برد، البته شرکت Team Bond با قرار دادن تعقیب و گریز با اتوموبیل و یا بصورت دویدن و یا تیراندازی و همچنین قرار دادن 40 ماموریت ??رعی در بازی که اغلب آن به شلیک چند گلوله یا تعقیب مختصر منتهی میشود و یا قرار دادن مد Free Roam در بازی که شما را قادر میسازد آزادانه در شهر س??ر کنید و از سواری تک تک اتوموبیل ها لذت ببرید، سعی در تغییر روند بازی داشته که متاس??انه زیاد در این امر مو??ق نبوده اند. بخش رانندگی را نمیتوان از نقاط مثبت بازی بحساب آورد؛ با وجود اینکه کنترل بیشتر ماشینها در سرعت عادی نسبتا خوب طراحی شده (البته زیاد نگران رانندگی نباشید، زیرا میتوانید به همکار خود بگویید شما را به مسیر انتخابیتان برساند) اما متاس??انه در سرعت های بالا و همچنین در سیستم ترمز این نکته کاملا برعکس میشود و کنترل ماشین بسیار حساس خواهد بود به طوری که با کوچکترین ترمز و همچنین تکان دادن آنالوگ، تعادل ماشین به هم خواهد خورد، از طر?? دیگر ??یزیک بد رانندگی مزید این علت است و به هیچ عنوان تعادل ندارد، ??قط کا??یست با سرعت بالا به یک تراموا بکوبید و با این کار ببینید ماشین شما کمی دچار تو ر??تگی شده اما تراموای نگون بخت مسیر زیادی را در اثر برخورد طی کرده است. هوش مصنوعی بازی بهتر از رانندگی آن است و نسبتا خوب طراحی گردیده است. همکار شما به خوبی در موقعیت های گوناگون پاسخ مناسب خواهد داد و در رانندگی شما را راهنمایی خواهد کرد، این مورد در مورد دشمنان بازی نیز نسبتا صادق است و آنها نیز در برابر شما واکنش نسبتا معقولی خواهند داشت، البته این نکته را نیز نباید نادیده گر??ت که همکار شما گاها دچار گیجی شده و به دیوار گیر میکند یا اگر او را جا بگذارید ناگهان در سر صحنه بعدی ظاهر میشود. به عنوان حر?? آخر در مورد گیم پلی بازی باید گ??ت، L.A.Noir به هیچ بازی دیگری شبیه نیست و وجه اشتراک کمی با بقیه بازیها خواهد داشت. از طر?? دیگر Team Bondi تمام تمرکز خود را بر روی یک بازی کاراگاهی و پیداکردن سرنخ و باز جویی ها گذاشته ( و کاملا در این کار مو??ق بوده اند) و مسلما کمبود اکشن در بازی را نباید به عنوان نقطه ضع??ی در بازی بحساب آورد زیرا R* با سابقه ای که دارد نشان داده طراحی بخش اکشن برای این شرکت کار زیاد سختی نیست. اما ??ناوری و تازگی ??قط مربوط به گیم پلی نیست، کمی در چهره کارکترهای بازی دقت کنید، آیا شما آنها را یاد بازیگران معرو??ی نمی اندازند؟ درست است، دیگر در این بازی به لط?? ??ن آوری motion scan خبری از انیمیشن برای کارکترها نیست و دقیقا چهره ها وحرکات از روی اجرای خالص یک گروه بازیگر حر??ه ای ( به عنوان مثال آقای Aeron staton در نقش Cole Phelps) بدست آمده است و هیچکدام از چین و چروک های صورت، حرکت لب ها، اداها و ... انیمیشن نبوده و همه توسط بازیگران اجرا شده و بیشتر و بیشتر این بازی را به یک اثر سینمایی نزدیک کرده است. البته ممکن است در اوایل بازی به علت تازه بودن این ??ناوری کمی حرکات کارکترها در هنگام بازجویی و علی الخصوص هنگام دروغگویی مصنوعی به نظر برسد، اما این مورد زیاد طول نخواهد کشید و به ترتیب همزمان با پیشر??ت بازی این گونه حرکات تعادل نسبی خود را پیدا خواهد کرد. این ??قط در مورد چهره کارکترها صادق نیست و در تمامی موارد ظرا??ت های گرا??یکی به چشم میخورد است و این ظرا??ت و دقت در طراحی وقتی مشخص میشود که شما س??ر کوتاهی به یکی از نقاط دیدنی شهر مانند موزه هنر (که با علامت دوربین در نقشه مشخص شده اند) بیندازید تا لوس آنجلس 1940 را با چشمان خود مشاهده کنید. البته این دقت ??قط محدود به نقاط دیدنی شهر نخواهد بود و این زیبایی در تمام شهر وجود دارد و در تمام قسمت ها مانند ساختمان ها، پل ها و ... به چشم میخورد، علاوه بر این با??ت های طراحی شده بسیار با دقت کار شده و دقیقا برجستگی دیوارها (مخصوصا دیوارهای آجری) کاملا مشخص است. طراحی ماشینها دست کمی از طراحی شهر ندارد؛ 95 اتوموبیل این بازی همگی به بهترین نحو ممکن طراحی شده و نه تنها بدنه بلکه داخل ماشینها از هر نظر طراحی با دقت و کاملی را دارند. همچنین نورپردازی بازی در سطح مطلوبی قرار دارد و نسبت نورپردازی نور در روز و شب و همچنن میزان نورپردازی پویا به خوبی رعایت شده و دقیقا این مورد برای سایه پردازی بازی نیز صدق میکند که کاملا موجب شده سایه ها با اجسم واقعیشان و همچنین جهت نورپردازی هماهنگ باشند. اما نکات گ??ته شده تنها نیستند و تیم TB باز هم علاوه بر موارد نامبرده شده، برگ برنده دیگری را نیز برای نمایش قرار داده که شما را قادر میسازد با ر??تن به منوی Option و انتخاب گزینه Black&White بازی را کاملا سیاه و س??ید کنید و با این سبک به جای یک بازی از یک ??یلم قدیمی سیاه و س??ید لذت ببرید. اما با وجود مثبت بودن نکات گ??ته شده، نباید گ??ت گرا??یک بازی کامل بی عیب ظاهر شده است؛ متاس??انه در اغلب صحنه ها لود شدن با??ت ها با کمی تاخیر انجام میگیرد و با??ت ها بعضا ( البته این مسئله به ندرت ات??اق می??تد) در بعضی صحنه ها لود نمیشوند. علاوه بر این مورد، باگ های گرا??یکی در بازی، مانند غیب شدن ناگهانی آبجکت ها، ??رو ر??تن کارکترها در زمین و یا رد شدن اجسام از درون یکدیگر نکاتی هستند که حتی در بعضی صحنه ها میتوانند آزار دهنده باشد و جای تعجب دارد، تیمی که این گونه کارکترها، ماشین ها و شهر را طراحی کرده، چرا برای این گونه باگ ها هیچ ??کری نیندیشیده است. نوبتی هم باشد نوبت به بررسی بخش صداگذاری میرسد؛ واقعا باید به تیم صداگذاری و کارگردان این بخش از بازی احسنت و آ??رین گ??ت. وجود موزیک متن بسیار زیبای Jazz در بازی، صداپیشگی و صداگذاری هماهنگ کارکترها و همچنین ا??کت های صوتی دقیق در بازی و مهمتر از همه وجود sound Track های لایسنس شده و ارجینال در بازی همه و همه عواملی هستند که موجب میشوند عنوان بهترین المان و بیشترین امتیاز در بین قسمت های دیگر را به این بخش اختصاص دهیم. به عنوان حر?? آخر باید گ??ت، اینبار R* و تیم سازنده بازی یعنی TB دست به ریسک بزرگی زده و با دگرگونی و ایجاد یک سبک جدید در دنیای بازی ها عنوانی را وارد این عرصه کردند که دقیقا مانند راه ر??تن بر لبه پرتگاه میماند، اما وجود گیم پلی منحصر به ??رد و تک ، آن هم به سبک سینمایی بعلاوه تکنولوژی Motion Scan و طراحی سینماتیک کارکترها بعلاوه موسیقی ??وق العاده بازی، نتنها موجب شدند R* براحتی از این بازی سر بلند بیرون بیاورد، بلکه خود این بازی میتواند منبع جدیدی برای بوجود آمدن این سبک بازیها شود. با تشکر از بازی سنتر
این صفحه از پرچمداران بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • جدید...