رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

AK 76

عضو
  • تعداد ارسال ها

    27
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره AK 76

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • زندگینامه
    همش پشت کامپیوتر بودم

Converted

  • محل زندگی
    تهران

Converted

  • علایق
    بازی های کامپیوتری موزیک و �یلم اینگلیسی

Converted

  • شغل
    محصل

Converted

  • سیمکارت
    091

Converted

  • جنسیت شما
    مرد
  1. ممکنه شما از این بازی بدتون بیاد ولی من خودم یکی از طر??دار های این بازی هستم و از این که این بازی داره هر سال منتشر میشه خوشحال هم هستم
  2. برای کامپیوتر و تمامی کنسول ها به جز وی
  3. نویسنده این مطلب توی سایت میهن گیم خودم هستم البته اسم اونجا LORD AK هستش امیدوارم از این مطلب خوشتون بیاد عنوان:StarCraft II:Heart of the Swarm پلت??رم:PCناشر:Blizzaed Entertainmentسازنده:Blizzard Entertainmentسبک: استراتژی همزمانامتیاز: ۹ از ۱۰ استارکر??ت یکی از بازی های مطرح شرکت بلیزارداست و خیلی ها نسخه اول آن را یکی از بهترین بازی های تاریخ میدانند. نسخه دوم بازی با پسوند بال های آزادی سال ۲۰۱۰ عرضه شد و تقریبا سه ماه پیش بود که اولین بسته توسعه دهنده بازی با نام قلب سوآرم در دسترس علاقه مندان قرار گر??ت. متاس??انه به دلیل حجم بالای بازی ها در آن برهه زمانی ??رصت نقد این بازی برایمان پیش نیامده.در جهانشناسی بازی استارکر??ت می بینیم همواره سه گروه یا ??کشن در مرکز توجه بوده که از میان آنها زرگ ها به عنوان گونه ای که به دنبال تکامل و رشد هستند، برای مخاطب تعری?? شده اند.اولین بسته توسعه دهنده استارکرا??ت ۲ با محوریت زرگ هاست و بلیزارد هم تلاش کرده تمام تعری?? هایی را که از این نژاد هیولاگونه ارائه شده بود در مرکز توجه قرار دهد. ماموریت های عالی بازی با ریتم و سرعتی که به بخش داستانی بخشیده است این ??رصت را به بازیکنان میدهد تا سوآرم را از راه های مختل??ی به پیروزی برسانند.با این حال بعضی از این راه های چندگانه آن طور که به نظر می رسد تاثیری بر نتیجه نهایی نبرد نخواهد داشت.به محض این که وارد بازی می شوید، اولین نشانه های تغیرات، خودرا نشان میدهد. بسیار بیشتر از تمام عناوین قبلی بلیزارد، قلب سوآرم توجه خود را به داستان یک شخصیت معطو?? کرده است. با به هم ریختن دوباره اوضاع، شخصیت اصلی بازی که ضدقهرمانی زنی به نام سارا کریگان است، با آغوش باز ماموریت انتقامجویانه خود را می پذیرد.این توجه روی یک شخصیت باعث شده تا نسبت به نسخه قبلی بازی بیشتر احساس کنیم که داریم در بطن بازی ای??ای نقش می کنیم و به عبارتی همذات پنداری بیشتری با شخصیت داشته باشیم. در عین حال این ??رصت مهیا شده تا داستان عجیب و مرموز بیگانه ها را به گونه ای برایمان آشناست،دنبال کنیم. نویسندگان بازی با نبوغ و درایت خود داستان را به ماموریت های داستانی کوتاه تقسیم کرده اند و خیلی بجا به آن سرعت بخشیده اند یا هیجان انگیزش کرده اند. این ماموریت ها هر کدام روی یکی از سیارات رخ می دهد و ات??اقات دراماتیک منحصر به خود رادارد که در نهایت تمام آنها در خدمت خط اصلی قصه کلی بوده و روایت بازی را تکمیل می کند.بیلزارد با چالش بزرگی همراه بوده، آنها باید از میان هیولاهای عجیب شخصیت هایی خلق می کردند که ارزش بازگو شدن داشته باشند.میتوان با اطمینان گ??ت آنها از این آزمون سربلند بیرون آمده اند و داستان آباتور ظالم و آزمایش های پیچیده اش گواهی بر این ادعاست. شنیدن داستان کریگان نیز بسیار جالب و سرگرم کننده است.این داستان از طریق مکالمات در س??ینه و همچنین سینماتیک های چشم نواز روایت میشود؛ هرچند قصه که در مورد خواسته سارا کریگانبرای بازگشت به یک سرنوشت شوم و تاریک است،مضمونی خشن و تند دارد. ماموریت هایی که او را به سمت این هد?? رهنمون می سازد متنوع و جذاب است. همانند همان ساختاری که در warcraft III شاهدش بودیم، در بیشتر ماموریت ها هدایت کریگان به عنوان قهرمان در دستان شما گذاشته می شود؛ حضور او به تنهایی کا??ی است تا جریان نبرد تغییر کند و قدرت های ویرانگر او باعث می شود تا بازیکن حتی از مبارزات کوچک و جزئی نیز به وجد بیاید. تعداد عجیبی از ماموریت ها از ساختار اصلی بازی که مبتنی بر سنت رشد و تکامل از یک پایگاه است، ??اصله بگیرد و شبیه ماجراجویی های دانجن کراولر شود و خوب می دانیم که این ساختار هیچ گاه نقطه قوت بلیزارد نبوده است.با وجود این آنچه شما را در مورد این س??ر های جانبی شگ??ت زده میکند، واحدهای موجود و خواسته های کم نظیزی است که مطرح می شود. جایی در میان گیم پلی و داستان، قلب سوآرم دلبستگی زیاد زرگ ها به تکامل را به تصویر می کشد. با پشت سر گذاشتن ماموریت ها، کریگان ارتقای سطح پیدا می کند و هرچه خواسته های اختیاری ماموریت ها را بیشتر انجام دهید، زودتر به درجات بالاتر نایل می شوید. شاخه های قدرت روی یک الگوی منظم به مرور در دسترس قرار می گیرد و هریک از آنها شامل چند قدرت است که بین ماموریت ها می توانید آنها را تغییر دهید.همچنین هر واهد زرگ به دلخواه می توان یک ارتقا داشته باشد که از آن جمله می توان به زره قدرتمندتر یا برد شلیک بیشتر اشاره کرد. از طر??ی هریک از واحد های مشابه یک ماموریت مشخص برای تکامل دارند که با رسیدن به آن میتوانید یک از دو ارتقای ثابت را انخاب کرده که به طور دائم توانایی ها و اسم واحد را دگرگون می کند. به عنوان مثال یکی از این ارتقا به تمام واحدهای زرگ لینگ بال می دهد. در نتیجه آنها می توانند به روی صخره ها یا دشمنان بپرند.این قبلیت که تنوع چشمگیری را روی نیروها اعمال می کند، لذتبخش است. با این حال یکی از ایرادهای جزئی بازی به خود ماموریت های تکامل برمی گردد که تنها اندکی از بخش آموزشی بازی سخت تر است.این که تصمیم های تکاملی تان تاثیر چشمگیری روی حوادث متعاقب داستان اصلی داشته باشد بندرت احساس میشود، آنها هرگز در خواسته های ماموریت قید نمی شود و استراتژی های خلاقانه ای که با خود به همراه می آورد نیز به نظر نمی رسد در طولانی مدت اهمیت چندانی داشته باشد. تکامل واژه ای است که شما در این متن زیاد خواندید و در بطن بازی زیاد دیده میشود. حتی بخش چندن??ره جدید بازی هم درواقع یک تکامل است تا خلق مجدد. قسمت رقابتی این بخش برای آن دسته از ا??رادی که سرمایه گذاری روی وقت دلیل برتری یا??تن آنها به شمار می رود، همچنان دست نخورده و محشر باقی مانده است. چند نقشه جدید و نیروی عالی که باعث تغییر استراتژی در نبردهای آنلاین می شود، از دیگر ویژگی های خوب این بخش است. در حالی که توانایی های مجدد این نیروها خبر بسیار خوبی برای طر??داران قدیمی استارکر??ت به شمار می رود اما راه های استراتژیک جدیدی که آنها ارائه می کنند چیزی نیست که آماتور ها بسادگی از آن سردربیاورند.با این حال تمام بازیکنان بوضوح می توانند تغیرات کلی اعمال شده روی ساختار و نظام بخش چند ن??ره را تشخیص دهند و بی انصا??ی است اگر از این بابت قدردان بلیزارد نباشند. این تغییرات اصل تلاش دلیرانه سازنده ها برای معطو?? کردن توجه بازیکنان بیشتر از بخش تک ن??ره و داستانی به رقابت های آنلاین و چندن??ره و داستانی به رقابت های آنلاین و چند ن??ره صورت گر??ته است.قلب سوآرم در واقع یک بسته توسعه دهنده برای بازی اصلی است اما اشتباه نکنید، این محصول به همان اندازه بازی اصلی مملو از ویژگی ها و عالی است.شاید توجه بیشتر خط اصلی داستان به جنبه های علمی – تخیلی باعث شده تا دنبال کردن آن به سادگی شندین قصه ای که در بازی اصلی بازگو می شد، نباشد اما بتدریج مضامین و م??اهیم تاریک آن را می توان پذیر??ت؛ حتی هنگامی که بعضی از صحنه های مربوط به کارکترها یکنواخت به نظر می رسد. این بازی به خودی خود عنوان نابی است، ولی برای پی بردن به شالوده آن سعی کنید به میدان رقابت آنلاین قدم بگذارید!منبع: میهن گیم
  4. به تازگی،The Creative Assembly سیستم مورد نیاز عنوان استراتژیک Total War:Rome 2 را منتشر کرده است.این بازی قرار است در اواخر تابستان امسال برای پلت??رم Pc عرضه شود.سیستم مورد نیاز و همچنین سیستم پیشنهادی این بازی را نیز میتوانید در ادامه مشاهده کنید. [/url] Minimum: OS: XP/ Vista / Windows 7 / Windows 8 Processor:2 GHz Intel Dual Core processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor Memory: 2GB RAM Graphics:512 MB DirectX 9.0c compatible card (shader model 3, vertex texture fetch support). DirectX®:9.0c Hard Drive: 35 GB HD space Screen Resolution: 1024×768 Recommended: OS: Windows 7 / Windows 8 Processor:2nd Generation Intel Core i5 processor (or greater) Memory: 4GB RAM Graphics:1024 MB DirectX 11 compatible graphics card. DirectX®:11 Hard Drive:35 GB HD space Screen Resolution: 1920×1080 منبع: میهن گیم
  5. پس از انتشار نخستین اسکرین شات بازی توسط سازنده ی آن بلا??اصله اسکرین شات های جدیدی از این بازی منتشر شد. شما در این اسکرین شات ها شاهده گرا??یکی بسیار بالا و نور پرداری عالی هستید. حال برای مشاهده با ادامه ی نوشته مراجعه کنید. منبع: میهن گیم
  6. امروز طیه مصاحباتی که شرکت یوبی سا??ت با مرجع خبرنگاران داشت خبری جدید اعلام کرد که گیمر ها را بسیار خوشحال نمود : ما تصمیم گر??ته ایم که نسخه ی جدیدی از بازی Assassins را منشتر کنیم البته نه نسخه ی Assassins IV بلکه نسخه ی جدید بازی یعی Assassins Creed: The Board Game ولی نگران نسخه ی قبلی نباشید چون به زودی منتشر خواهد شد. نسخه ی جدیدی که ما الان در حال ساختش هستیم قرار است در زمستان منتشر شود و اما درباره ی ناشر بازی : ایشان سابقه ی بسیار خوبی در ساخت بازی ها از جمله World Of Warcraft trading card game را دارن و ایشان در حال حاضر ناشر نسخه ی جدید بازی یعنی Assassins Creed: The Board Game می باشن نام این ناشر Cryptozoic هست. شما می توانید تصویر کاور بازی را در ادامه مشاهد کنید منبع: با ا??تخار میگم میهن گیم
  7. Gearbox Software به تازگی اعلام کرده است که برای ر??ع چند اشکال مهم در بازی و بسته های الحاقی تصمیم به انتشار یک پچ جدید به طور جداگانه برای Pc و Ps3 گر??ته ایم که دران برای نسخه هر یک از پلت??رم ها مشکلاتی بر طر?? میشود و همینطور بخش Fast Travel نیز اپدیت خواهد شد.برای اطلاعات بیشتر به این لینک برای "]Pc و این لینک برای Ps3 بروید. منبع:میهن گیم
  8. به تازگی مایکروسا??ت اعلام کرده است که بر خلا?? کینکت کنسول XBox One که میتوانستیم با یک کابل مخصوصUSB ان را به کامپیوتر وصل کنیم و از ان است??اده کنیم ، کینکت کنسول XBox One با توجه به اینکه حرکات و برنامه های ان مخصوص این کنسول میباشد و توانایی پشتیبانی ان از طر?? کامپیوتر ها نمیباشد،این کینکت با است??اده از کابل USB نیز نمیتواند با کامپیوتر اتصال برقرار کند.البته هر کاری ازهکر های امروزی بر میاید و این ??قط یک حر?? از طر?? مایکروسا??ت میباشد عکس کینکت این کنسول به این شکل میباشد : منبع:میهن گیم
  9. اگه استقبال بشه بازم میزارم
  10. پیش اومده که یکی با این دست ها بگه : دسته رو رد کن بیاد داداش...! هیچی برای بازی کردن ندارم گوش کن ببین چی میگم نوب!! چه مشکلی پیش اومده سرکار؟؟ حکایت گیمر های مبتدی بهترین کار برد بازی پورتال کلاس کنترل خشم نسخه ویژه بازی سگ های خ??ته
  11. چه خبره بابا شاه با آمبولانس از روی 100 ن??ر رد میشدید تا جون یه ن??ر رو نجات بدید ژوکر 1 : من هم قبلاً مثل تو یه ماجراجو بودم تا این که یه تیر توی زانوم خورد .. 2 : آه چه ناز !!! 3: داری به من میگی ؟ مشروبات جنگ : Skyrim حالا برای Snes راه پله ی خونمون بیا بغلم داداش دواکین هم دواکین های قدیم جدید ترین ورژن اسکایریم داره میبینه با کلاش اومدی تو بعد میگه چی میل دارید میتونه خدایان رو بکشه اما نمیتونه یک در چوبی رو بشکنه تکامل کریس از گذشته تا الان بدون شرح این جریان صادق مدیر سایته(امیدوارم ناراحت نشی) 1: لعنتی ویلیامز! بازی کردن سر کار رو بس کن 2: یه لحظه صبرکن ??قط باید با این رئیس بجنگم! 4:خیلی خب من برگشتم...! انسان ها به منظومه مون اضا??ه شد بیایید اینگلیسی به حر??یم یه تیر اسنایپر میتونه از سر5 ن??ر بگذره ولی برای شکستن پنجره باید بهش دو تا تیر بزنی واقعا قسمت ادا ترسناک تر از همشون بود زندگی واقعی؟ تا به حال اسم این سرور رو نشنیدم اسپایدر من در مقابل اسلندر من اساسین ترسو در بازی آنلاین: سمت چپ تیم دشمن! سمت راست تیم من... قارچ خور بازها می ??همند این ??رد شما رو در حالی میبینه که 15 ن??ر رو در خیابان میکشید...! بعد با خوشحالی بهتون ساندویچ می??روشه اگر بازیکنان COD واقعا در لشگر بودن تخت گیم خودمم متوجه نشدم
  12. انگشتر گیمری!! این عالیه عالیه ولی وحشتناکه نکرومر?? ها به حر?? ایزاک گوش ندادن که می گ??ت: از بغل خوشم نمیاد! چیزی که انتظار میره ... اما در واقعیت ... شلیک نکن احمق . ما تو یه تیم هستیم وقتی اتزیو پیتزا میخورد حالا آدم کش واقعی کیه؟؟ (تصویری از خودم!) حقیقت یاخدااااااااااااااااا تیکن دانشگاهی!!! بیگ ددی و لیتل سیستر در حال قدم زدن !!! مثلا این کامپیوتر ها برای تحقیقات گذاشته شدن خدای word عشق کامپیوتر ها این رو می ??همن مورتال کمبت دوشواری ا??سانه تراول بدون شرح موارد دیگه است??اده PS3 خجالت نمیکشی؟؟؟!!! دو رقیب
  13. نگاه کن رونالدو رو سرباز ویژه ??قط میتونه 15 ثانیه بدوه ...! اما یه لوله کش چاق ایتالیایی میتونه ساعت ها بدوه احتیاط !!! گیمر عصبانی ببین وقتی که الطیر به شهر بازی ر??ت : تک تیراندازو نگا از عجایبه بازیه بازم که لئونه نگاه کن واقعا اینا بی ??رهنگن اونا گ??تن بمب رو خنثی کن... اونا گ??تن ما هوات رو داریم ...! اونا دروغ گ??تن ... سونیک پس از تحریم ها کچل بی مصر?? کریتوس پس از بازنشستگی (ناراضی از حقوق پایین) ابهت رو نگا اوه اوه یارو ر??ت تو زمین بپر بگیرش مسابقه پرتاب نیزه آیا etzio می تواند مدال طلا بگیرد؟ خیلی با حاله چند تا باگ ضایع از بازی های مختل?? L.A.Noir Fallout 3 Assassins Creed 3 ت??اوت دست یک ادم معمولی با دست PC باز رباط کریمه خدای سگ نبرد با باس در دنیای واقعی : بی شرح
  14. وقتی اتزیو مریض می شود شوخی با ??اتالیتی Mortal kombat آرامگاه لاکپشت نینجا ...! استریت ??ایتر به سبک ا??غانی یه عکس حماسی از سه قهرمان اصلی پلت??رم ها که هر کدام کنار قبر یکی از کاراکتر های پلت??رم خودشون هستن... همه چیز با عقل جور در میاد به جر این که چرا باید روی ??ردی که قراره اصلاً دیده نشه و همیشه مخ??ی باشه آرم تبلیغاتی بذارن !!! کانر در راگبی اساسین اینجا اساسین اونجا اساسین همه جا بروبکس اساسین در دیسکو:)) چی می خوای بگم؟ !!!!!!!!!!! تو بازی آنلاین پیش میاد! هنوز هم به عنوان قوی ترین سلاح شناخته میشه! تغییر چهره ی دزمند در سری assasins creeeeeeeeeeeeed وقتی که می خوام اسکایرم بازی کنم جاستین بی شرحه خداییش هیتلر اگه زنده بود رو دست هرچی مولتی باز رو میزد ١7میلیون ن??ر رو کشته یه بار مرده به این میگن بازی استراتژیک آرزوی بعضی ها تو دانشگاه بازیه چند بعدیه؟ این دیگه باحاله!!!!!!! این آخرشه.
  15. در عصر حاضر صنعت بازی های ویدئویی از دید نوآوری ارائه ی سبک های جدید در نقطه ی کمال به سر میبرد.دیگر مانند اواخر دهه ی ۸۰ و طول دهه ی ۹۰ میلادی شاهد ظهور سبک های جدید مانند شوتر اول شخص و … نیستیم.به همین سبب گاهی خیلی از گیمرها دچار خستگی م??رط به دلیل تکراری بودن عناوین مختل?? حتی بازی های AAA میشوند.درست است که بازی های بسیار بزرگی در طول این سالها منتشر شده است ولی نوآوری در اینها تا چه حد بوده است ؟؟ شاید همین دلیلی بوده تا قشر خاصی از گیمرهای به طر?? بازی های مستقل و دارای نوآوری بروند.اما در همین گیرودار تکراری شدن سبک ها و حتی تقلیدها و الگوبرداری های بیشمار،استودیو “ناتی داگ??? ریسکی به جان میخرد که یا برایش پیروزی شگ??ت انگیزی رقم میزند و یا شکستی آبرو بر !معر??ی ip جدید “The Last of Us??? را شاید باید نقطه ی بیداری بازی سازان مطرح و AAA کار را در اوج کمال دانست که تمامی معادلات را به هم زد.در ادامه به نقد و بررسی دقیق شاهکار بعدی استودیو “ناتی داگ??? خواهیم پرداخت و متوجه خواهید شد چرا این بازی سطح استاندارد بازی های AAA را کیلومترها به جلو راند. آخرالزمان از نوع واقعی ! در نگاه اول به این بازی و مخصوصا داستانی که آن در حال اجرایش است،شاید با خود بگید که باز هم یک بازی دیگر با پس زمینه ی آخرالزمان ! چیزی که این روز ??له ??له میبینیم و هر روز شاهد ساخت عناوین بزرگ و کوچیک در مورد آخرالزمان هستیم.ولی چه چیزی ??? The Last of Us??? را از دیگر بازی ها میشوید و کاری میکند که از نظر روایت داستانی و موضوعی،انقلابی در این زمینه بشود ؟ داستان این بازی ۲۰ سال بعد از شیوع وسیع قارچی سمی و خطرناک در جوامع بشری دنبال میشود.قارچی که با پخش هاگ دانه هایش و ورود به بدن انسانها،به داخل مغز رخنه کرده و رشد خود را در آنجا شروع میکند.بعد از دو روز ??رد بیمار اختیار خود را از دست داده و به نوعی این قارچ سمی کنترل ذهن و ??کر و بدن بیمار را در دست میگیرد.۲۰ سال بعد از این ات??اق،ما در نقش ??ردی به نام Joel هستیم که گذشته ای نه چندان جالب از وقایع “شیوع??? دارد و به تنهایی در منطقه ی قرنطینه شده ی Boston زندگی میکند.اما ماموریتی به وی داده میشود که سرنوشت او را برای همیشه تغییر میدهد.وی وظی??ه دارد تا دختری ۱۴ ساله به نام Ellie را به گروه “FireFlies??? برساند.بدن این دختر در مقابل بیماری شیوع پیداکرده مقاوم است و امیدی برای ایجاد واکسن و جلوگیری از این ??اجعه به وجود آمده است که تنها با رساندن این دختر به گروه FireFlies میتوان به این امید دست پیدا کرد.شروع ماجراجویی یک ساله ی Joel و Ellie برای رسیدن به مقصد تبدیل شد به یکی از پربارترین و سنگین ترین و در عین حال درگیرکننده ترین سناریو ها و داستانهای آخرالزمانی که با آن روبه رو بودیم ! با خوندن داستان بازی این تصور رو پیدا کردید که دشمنان ما صر??ا موجودات زامبی مانند هستند که باید همه را با ت??نگ اکشن وار کشت و از بین برد.ولی The Last of Us کاری کرد که نه تنها سبک survival horror action-adventure زنده شود،بلکه نوع جدیدی از دشمنان و موجودات را به نام Clickers که واقعا شایسته ی جانشینی زامبی های تکراری و خسته کنندباشند.ناتی داگ در نوع چینش و ایجاد خط داستانی خود آنچنان عمق گرایانه و واقعی کار کرد تا نه تنها از حضور موجودات جدید ر??تار قبلی خود با زامبیها را تکرار نکنیم،بلکه ما را مجاب به این کرد که در استراتژی نوع بازی کردن خود ??کر کنیم،نقشه بکشیم،مدیریت منابع کنیم،تنمان بلرزد،مو به تنمان سیخ شود و جان کاراکتر بازی را جان خود بدانیم.Clicker ها چیزی نمیبینند،صدای چندش آوری دارند و ??قط با است??اده از قدرت شنوایی خود جای شما را تشخیص میدهند.گر??تار شدن در دست این موجود مساوی با مرگ شماست !ناتی داگ با زرنگی و زیرکی کامل،کاری کرد که عامل جدیدش در بازی در ذهن شما،موجودی ترسناک و چندش آور باشد که از دیدنش حراس داشته باشید و حتی در جایی دلتان به حال این انسانهای بیچاره که گر??تار بیماری شدند بسوزد.اما دشمن اصلی شما کیست ؟ آخرالزمان،واژه ای غریب و آشنا است.آشنا به سبب اینکه همه ی ما ??یلم ها و بازیهای زیادی در این سبک دیدیم و غریب از این نظر که هیچ کداممان طعم واقعی آخرالزمان را نچشیده ایم.اینجا جایی است که ناتی داگ دست گذاشت !ناتی داگ سعی بر این دارد تا روی غریبی از آخرالزمان را به تصویر بکشد که خیلی کم نشان داده شده که واقعیتی بسیار تلخ و دردناک است.آخرالزمان مساوی با بازماندگی،گرسنگی و وحشیگری است.س??ر Joel و Ellie نه ??قط به خاطر وجود Clicker های بیمار و بیچاره،بلکه بخاطر وجود انسان نماهایی بی وجدان و بی عاط??ه بارها و بارها به خطر میو??تد.آخرالزمان یعنی تلخی بی حد و اندازه ای که آدم را از ادامه ی زندگی دلسرد میکند،یعنی زندگی در موج موج بی عاط??گی و بی رحمی،یعنی خوردن اعضای بدن انسانهای دیگر برای زنده ماندن و پا گذاشتن بر روی هر چی اعتقاد و دین و مذهب.یعنی پا گذاشتن بر روی اولین و پایه ای ترین اصول انسانی و اخلاقی.یعنی شکار انسان و ??لاکتی وص?? ناپذیر که از انسانها موجوداتی صدها برابر خطرناکتر از Clicker ها میسازد.استودیو ناتی داگ با خلق داستانی چ??ت و بست دار و عمیق و واقعگرا،سعی در این نداشت تا اکشنی صر?? را نشان دهد،سعی بر این نداشت تا ترس را از طریق مبتلایان و Clicker ها نشان دهد.ND سعی بر این داشت که ترس را از طریق دشمنانی ازجنس خود شما به وجود بیاورد،دلهره و اضطرابی که به شما دست میدهد وقتی که تنها ۳ یا ۴ گلوله بیشتر ندارید و در مقابل دشمنانی قرار گر??تید که به خوبی ??کر میکنند،برنامه ریزی میکنند،شمارا میتوانند بگیرند،دشمنانی که هم میترسند،هم شجاع،هم احمق هم زرنگ هستند…این چیزی است که در دنیای واقعی به تصویر کشیده میشود. داستان بازی The last of Us به هیچ وجه پاستوریزه نیست.هیچ رحمی در بازی نمیبینید.اینکه در ۹۹ درصد ??یلم ها و بازیها مشاهده کردیم خب شخصیت بازی دشمنی را گر??ته و دشمن وقتی التماس میکنه شخصیت بازی میگذره یا میبخشه و یا…ولی TheLast of Us از یک چنین قائده ای پیروی نمیکند.???آخرین از ما??? واقعیت را به تلخ ترین شکل ممکنش به تصویر میکشد طوری که تصور کنید واقعا شخصی را در مقابل چشمانتان کشتند !طوری که این تصور درتان شکل بگیرد که ??ردی واقعا مرده است.لمسش کنید و حسش کنید.حالتان بد شود،گریه کنید و شاید بخندید.اینجاست که داستان پردازی ND خودش را از تمامی بازی های ژانر ماجراجویی و وحشت جدا میکند و در زمره ی برترین روایت ها قرار میگیرد. بی رحم باش تا زنده بمانی ! یک داستان خوب و واقعگرا مثل “آخرین از ما??? نیازمند گیم پلی بسیار روان و همانند داستان،واقعگرا است.سیستم گیم پلی “آخرین از ما??? را میتوان ترکیبی ??وق العاده عالی از مثبت ترین المان های سبک ماجراجویی مانند چیزی که در Uncharted دیدیم و المان های سبک ترس و وحشت، در نظر بگیریم.کنترل شخصیت بازی به بهترین و روانترین شکل ممکن پیاده سازی شده و دوربین بازی نیز با زاویه بندی بسیار عالی و دید کامل بر محیط هیچ مشکلی برای بازیکن به وجود نمیاورد.سیستم کوله پشتی در “آخرین ازما??? یکی از واقعیترین انواع کوله پشتی در بین بازیهای هم سبک است.دو بخش سلاح سبک و سنگین در اختیار دارید.در این دو بخش بسته به ارتقایی که میدهید، ۶ سلاح قابل حمل است و باقی سلاح ها در داخل کوله پشتی قرار میگیرد.در زمان دسترسی به کوله پشتی بازی کاملا در حال اجرا و زنده است.انتخاب سریع سلاحهای آماده نیز از طریق جهت نماهای چپ و راست انجام خواهد شد.با جهت نماهای بالا و پایین نیز میتوانید آیتم هایی مانند جعبه کمک های اولیه،بمب،مولوتو?? و یا بمب دودزا را انتخاب کنید. سلاح سرد و درگیریهای ??یزیکی در بازی به نوعی حر?? اول را میزند.دستان خالی شما توانایی بسیار بالایی برای درگیری دارد البته نه در مقابل Clicker ها و یا تعداد زیاد دشمنان ! آجر و بطری شیشه به و??ور یا??ت میشود که یا برای پرت کردن حواس دشمن است??اده میشود و یا برای حمله ی ناگهانی به دشمن.از طر??ی سلاح های سرد دیگری مانند چاقوهایی که ??قط میتوان یک بار مصر?? کرد و یا جوب بلند،میله و تبر برای حمله های پرقدرت در میان بازی وجود دارد که در مقابل Clicker ها و یا از بین بردن دشمنان دیگر در کمترین زمان و خونین ترین حالت به کار برده میشود. چیزی که در گیم پلی بازی موج میزند،خشونت بی حد و اندازه ای است که در مواقعی حتی حدس و گمان هایتان را نقش برآب میکند و بدترین حالت برخوردها بین شخصیت بازی و دشمنان به وجود میاید.در سکانسی Joel دو ن??ر از دشمنان را برای پیدا کردن Ellie دستگیر میکند و برای بازجویی به خانه ای متروک میبرد.نوع برخوردی که Joel با این ا??راد دارد به هیچ وجه نشانی از آن مرد مهربان نیست و کاملا سعی و تقلای مردی واقعی را به تصویر میکشد که میخواهد جان تنها عزیزی که دارد نجات دهد و در این راه حاضر است عوامل ات??اق را به بدترین شکل ممکن بکشد.در گیم پلی بازی المان های مخ??ی کاری بسیار بسیار حائز اهمیت است به طوری که بیشتر بازی را میتوان با است??اده از استراتژی های خاص و مخ??ی کاری دقیق پیش برد.بازیکن میتواند بی سر و صدا دشمن را از پشت و حتی از جلو با یک عکس العمل مطمئن ،??رد مورد نظر را گیر انداخته،یا به عنوان سپر انسانی است??اده کند و یا توسط شما کشته شود.جملات و التماس های دشمن مغلوب شده در نوع خود جالب هستند. در بازی قابلیتی به نام Listen mode وجود دارد که این امکان را به بازیکن میدهد تا لوکیشن دشمنان در محیطی که قرار دارد را متوجه بشوید.با ??شردن دکمه ی R2 شخصیت بازی حالت نیم خیز پیدا میکند و محیط دور و اطرا?? را با رنگ تیره مشاهده میکند و دشمنان در آن منط??ه با رنگ آبی به نمایش در میایند.این حالت به بازیکن کمک میکند تا متوجه حضور و راه ر??تن دشمنان و مسیرشان حتی از پشت دیوار نیز بشوند.نکته ی جالب اینجاست شما میتوانید این قابلیت را از Option کنسل کنید و بازی را کاملا واقعی کنید ! بخش هایی از بازی است که شما میتونید کوله پشتی را در بیارید و به ارتقاء سطح کی??ی اسلحه ها بپردازید.این ارتقاء با در نظر گر??تن تعداد ابزارهایی که در طول بازی کسب کردید محاسبه میشود.متاس??انه تعداد آنها بسیار کم است و باید در ارتقاهایمان بسیار هوشمندانه عمل کنیم.در کنار ارتقاء سلاحها،بخش ارتقاء مهارت های شخصی و سلامتی هم وجود دارد که این جا هم بر اساس معیار جمع آوری مواد اولیه (قرص و دارو که واحد اندازه گیری میشوند) وجود دارد و با است??اده از آن میتوانید میزان سلامتی و یا مهارتهای شخصی مانند کنترل سلاح های سرد و گرم را ا??زایش دهید. یکی از مزیت ها و وجه تمایزاتی که این بازی نسبت به بازیهای هم سبک و یا دیگر بازی های اکشن دارد،وجود دشمنان امری “لازم??? و صر??ا برای پر کردن ??ضای بازی نیست.???آخرین از ما??? قرار است تصویر آخرالزمانی را به تصویر بکشد که مردمش برای زنده ماندن دست به هر کاری میزنند،تعداد کمی توانستند جان سالم به در ببرند و از دست دادن یک ن??ر بسیار سخت و دلگیرانه است.همانطور که گ??نم چینش دشمنان طوری صورت گر??ته تا نه با دشمنان ??له ای در هر ساعت از بازی مواجه شویم و نه مبارزه با آنها امری تکراری شود.به جرات میتوان گ??ت مبارزه با دشمنان چه انسانها چه مبتلایان و Clicker ها تا آخرین لحظه از بازی لذت بخش و در عین حال با استرس و ترسناک است. این یار ۱۴ ساله ی من… وقتی بحث یار و همراه در بازیهای ویدئویی مطرح میشه،عموما یاد موارد دست و پاگیر هم میو??تیم.البته از این موضوع نگذریم که مثلا در Bioshock Infinite یک بار بسیار عالی با هوش مصنوعی خیلی خوب داشتیم یا یارانی مانند جوخه های Gears of war که انصا??ا عالی عمل کردند.اما بحث این قضیه در “آخرین از ما??? کاملا مت??اوت است. همانطور که در داستان بازی گ??تیم،Joel باید دختری ۱۴ ساله را که رازی نجات بخش در اختیار دارد به گروه Fireflies برساند.اما آیا نقش شما تنها به عنوان یک نگهبان دختر ۱۴ ساله است ؟ و آیا Ellie مثل Ashley در RE4 کاملا بی مصر?? است ؟ جواب شما با قاطعیت خیر میباشد ! Ellie یک دختر شجاع و زجر دیده است که تمام عمر خود را در منطقه ی قرنطینه شده که تمامی ا??رادش آموزش های نظامی هم دیده اند زندگی کرده است.از اینکه یک مرده ببیند یا کشته شدن ا??راد مختل?? را ببیند هراسی ندارد.به جرات میتوان گ??ت Ellie برترین هوش مصنوعی همراه در طول تاریخ بازی های ویدئویی است.به هیج وجه دست و پاگیر نیست،طوری طراحی شده تا عامل باخت شما در بازی نباشد،اعمال و ر??تارش وقتی همراهتان است به مانند یک ??رد واقعی دارای ری اکشن های بسیار زیاد است.برای مثال وقتی دارید در یک محیط گشت زنی میکنید،او هم در همان منطقه شروع به گشتن میکند،برایتان آیتم پیدا میکند یا اگر حوصله نداشته باشد یک گوشه تکیه میدهد و سوت میزند !وقتی به دشمنان میرسید و موقعیت خطرناک است،سعی میکند در کنار شما باشد،در هنگام درگیری پشت جایی پناه بگیرد و اگر شما گیر ا??تادین با پرت کردن حواس دشمن،موقعیت را برایتان ??راهم کند.از نیمه های بازی این یار ۱۴ ساله به راحتی شمارا یاد لارا کرا??ت میاندازد.تازه و??تی اسلحه به دست او میا??تند متوجه میشوید آخرالزمان میتواند حتی از یک دختر ۱۴ ساله نیز یک شیرزن دلیر بسازد ! شاید به خاطر همین هوش مصنوعی ??وق العاده بود که سازندگان بیخیال بخش Co-op شدند و زحماتی که برای کدنویسی بسیار حیرت انگیز این هوش مصنوعی به کار بردند را هدر ندادند. در کنار ری اکشن ها و ر??تارهای بسیار طبیعی Ellie،دیالوگ هایی که وی در طول بازی بیان میکند،توام از پختگی،حاضرجوابی و حتی ته مایه های طنز تلخ است که بازیکن را مدام منتظر میگذارد تا سخنی از دهان این دختر بیرون بیاید و از آن لذت ببرد.ND همواره از نظر بازینامه نویسی و همینطور دیالوگ نگاری در سری Uncharted خود را ثابت کرده بود و در The last of Us کاری کرد که به اندازه ی هر سه قسمت قبل UC پیشر??ت ببینیم ! زیبایی آخرالزمان ترسناک “آخرین از ما??? زیباست.بی شک برترین گرا??یک نسل را میتوان به این عنوان اختصاص داد.چه کسی تصور میکرد بعد از ۷ سال که عمر کنسول PS3 گذشته است،کی??یتی به این اندازه مشاهده کنیم؟زیبایی ??وق العاده در محیط ،شخصیت هایی با جزئیات کامل حتی مو و ریش Joel،انیمیشن های ??وق طبیعی و عکس العمل های متنوع در محیط،??یزیک و تخریب پذیری قابل قبول و صدها دلیل دیگر که ??قط با مشاهده ی آن میتوان به این قضیه ها پی برد.موتور گرا??یکی Naugh*ty dog Engine 2 که در این ip جدید استودیو ND شاهد تحولات بسیار در طراحی و کدنویسیش برای بروز بودنش بوده است،امتحان خود را به خوبی پس داد.استودیو ND برای طراحی موتور پایه اختصاصیش یک تیم جدا به نام ICETEAM در اختیار دارد که این تیم علاوه بر ساخت و توسعه ی این موتور گرا??یکی،مرکز تحقیقات تکنولوژی بخش سرگرمیهای سونی نیز است که به دیگر استودیو های First-party و دیگر استودیو های همکار سونی برای بهبود کی??یت بازیهایشان از نظر جلوه های بصری کمک میکند.پس با این حساب،یک چنین استودیو و تیمی برای محصول خود سنگ تمام میگذارند و کی??یتی در حد نسل بعد را در همین نسل تقدیم میکنند.یکی از نقاط قوت بخش گرا??یک مربوط به نور پردازی کاملا Realtime و واقع گرا است.اگر از نورپردازی در محیط های بازی که انصا??ا بی نقص کار شده بگذریم،به محیط های بسته و تاریک میرسیم که منبع نور چراغ قوه قدرت ND در موتور نویسی و نورپردازی را مشخص میکند.اثر نور بر تمام اشیا به مانند واقعیت شبیه سازی شده و از این حیث هیچ ایراد ??نی نمیتوان در میزان قدرت و تکنیک گرا??یکی بازی گر??ت. طراحی مراحل یکی از اساسی ترین و مهمترین بخشهای یک بازی مخصوصا با محوریت آخرالزمان است.با اینکه “آخرین از ما??? یک بازی خطی است،ولی تمام سعی خود را کرده با ارائه ی محیط های بزرگ و با جزئیات،از طر??ی امکان گشت و گذار در کوچک ترین و غیرقابل پیش بینی ترین محیط ها،حس تکراری بودن و یا خطی بودن بازی را از بازیکن بگیرد.اگر در جای جای بازی به رصد محیط بپردازیم متوجه میشویم که ND برای طراحی این محیطها حتی یک صندلی و نیمکت ،جزئیات امر را رعایت کرده و تا جایی که توانسته از چیزهای تکراری برای محیطها است??اده نکرده است.از آنجایی که بازی در طول یک سال روایت میشود،شاهد آب و هوای بارانی،بر??ی،آ??تابی و شب و روز هستیم که از این حیث نیز تنوع بی نظیری را شاهد هستیم. Gustavo Santaolalla،آهنگ ساز و نوازنده ی شهیر آرژانتینی که برای آهنگسازی اثر بزرگ استودیو ND دعوت شد،یکی از برترین کارهای خود را در “آخرین از ما??? به ثبت رساند.ایشان برنده ی دو جایزه ی اسکار،دو جایزه ی با??تا،یک جایزه ی گلدن کلاب و دو جایزه گرمی است که به سبب ا??تخارات بزرگش،حتی قبل از عرضه ی بازی،هیچ شکی در ارائه ی یک اثر ??اخر باقی نگذاشت.موسیقی بازی که بیشتر با ساز Charango نواخته میشود،زیبای خ??ته ای در آخرالزمان با ملایمت به بیننده و بازیباز تقدیم میکند و به آغوش میکشد.ترکیب زیبای طراحی منحصر به ??رد محیط،گرا??یک و جلوه های بصری زیبا و موسیقی عمق گرا و اثرگذار،توانست آخرین از ما را جدا از یک عنوان بازی ویدئویی،تبدیل به یک اثر هنری کند که میتواند نمادی برای هنر هشتم باشد. تعامل شخصیت های بازی که در میانه ی راه با آنها آشنا میشوید و نحوه ی ارتباط برقرار کردن با آنها،سریعا شما را نزدیک به خود میکند و به هیچ وجه با ا??رادی پوچ و بی محتوا روبه رو نمیشوید.شخصیت های ??رعی هر کدام به اندازه ی شخصیت های اصلی داستان،عمیق هستند و به نوعی میتوان این ارتباط درست و صحیح را مدیون سناریو نویسی و جایگذاری شخصیت ها در جاهای دقیق دانست.شخصیتهای ??رعی با ورود خود به داستان،در ر??تار و کردار دو شخصیت اصلی تاثیر میگذارند،صمیمیت آنها را بیشتر میکنند و نوع ر??تارها مت??اوت میشود،مهارت ها بیشتر میشود و تعامل های بیشتری را میتوانیم به سبب ارتباطات صحیح مشاهده کنیم.با اینکه سری Uncharted از هر لحاظ یک اثر ??اخر بوده است،اما در بخش سناریویی یک مقدار ضعی?? تر از دیگر بخشهای داستانش عمل کرد ولی The Last of Us کاری کرد که در آخر با خود بگوییم : واقعا این بازی را ND ساخته است ؟؟ مبارزه ی چند ن??ره در دنیای نابود شده… عنوان The Last of Us با اینکه اصلا بهش نمیاد که بخش چندن??ره ی آنلاین داشته باشه،ولی در کمال تعجب میبینیم که این بخش هم اگر از بخش تک ن??ره بهتر نباشد،کمتر هم نیست !سازندگان بازی با سکوت خبری عجیب خود تا آخرین روزهای انتشار بازی در مورد حالت چند ن??ره ی آنلاین،شک و تردید هایی مبنی بر بی کی??یت بودن این بخش همانند بازی TombRaider به وجود آوردند که با انتشار بازی تمامی این شک ها برطر?? شد و شاهد یک مولتی پلیر بسیار عالی و استاندارد بودیم. بخش چندن??ره ی آنلاین دارای ۷ نقشه از لوکیشن های داخل بازی مانند High School,Downtown,The Dam و یا Bill’s Town است که دقیقا همان محیط ها را گاها با جزئیات بیشتر نیز به نمایش در میاورد.بازیکنان میتوانند در کلاسهای Assault,Sniper,Support,Stealth و در کلن های اختصاصی به رقابت با یک دیگر بپردازند.بازی با اینکه دارای دو مود Supply Raid و Survivors است،ولی همین دو مود خود به تنهایی درگیر کننده خواهند بود.حالت Listen Mode که در بازی اصلی وجود دارد،در بخش مولتی هم هست با این ت??اوت که زمان آن بسیار کمتر است.البته پرک Sharp Ears میتونه این زمان رو بیشتر کنه (نصیحت خودم هست :) ) و حکایت همچنان باقیست… ناتی داگ در طول ۲۶ سال حیات خود،همیشه سرآمد دیگر استودیوهای بازی سازی دنیا بوده و با ارائه دادن اثری مت??اوت مانند The Last of Us نشان داد که این استودیو استعداد ساخت هر بازیی را در هر سبک که بخواهد دارد.شاید بی راه نباشد که بگوییم ناتی داگ ناجی غیرقابل پیش بینی سبک ترس و وحشت در این سالها که این سبک رو به ا??وله،است.سالهای سال سری Resident Evil حر?? اول را در سبک ترس و وحشت زد ولی ورود The Last of Us،نسل جدیدی از شیوه ی روایت داستان و واقع گرایی را مانند ??یلم های Unrated به تصویر کشید و این سبک را دوباره زنده کرد.???آخرین از ما??? دارای دنیایی شگ??ت انگیز و بزرگ است که پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به ??رانچایزی صاحب سبک دراختیار دارد و امید است استودیو ND در پس از اینکه مو??قیت های بسیار بزرگی چه از نگاه منتقدین و چه از نظر ??روش کسب کرد،این پروژه را در کنار Uncharted پیش ببرد و در نسل بعد شاهد بازیی به مراتب بزرگتر و شاهکار تر از شاهکار حال حاضر باشیم. عنوان The Last of Us،بازیی است که انجام آن به همه ی گیمرهای دنیا که دنبال تجربه ای متقاوت از عناوین خسته کننده ی این روزها است،پیشنهاد میشود. منبع: ???? ??? | ???????? ???? ??????? ??????
×
×
  • جدید...