رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

پرینت سه بعدی

عضو
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره پرینت سه بعدی

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • تیم باشگاهی ایرانی مورد علاقه
    abumoslemkhorasan

Converted

  • تیم باشگاهی اروپایی مورد علاقه
    acmilan

Converted

  • سیمکارت
    91

Converted

  • حودرو شما
    BENZ

Converted

  • جنسیت شما
    مرد

Converted

  • گوشی موبایل شما
    apple-ipad-3-new
  1. تولید اشیاء لایه ای (Laminated Object Manufacturing) .یا به اختصار LOM که بوسیله شرکت Helisys واقع در کالی??رنیا پایه گذاری گردید . در این روش لایه های چسبناک کاغذ ، پلاستیک و حتی ورقه های نازک ??لز توسط حرارت و ??شار به هم جوش می خورند . و بعد مرحله چسباندن لایه ها زوائد هر لایه بریده می شود و با تکرار این پروسه جسم سه بعدی حاصل می گردد. در این روش ابتدا ??ایل با ??ورمت تعری?? شده جهت دستگاه ، در پرینتر بارگذاری می گردد و مراحل لایه گذاری بصورت زیر تکرار می گردد . ابتدا ورقه های خام چسبناک ماده مصر??ی دستگاه بصورت رول و یا برگه های مجزا به زیر غلطک حرارتی منتقل شده وبا اندکی ??شار به لایه زیرین الحاق می گردد . بعد مرحله چسباندن لایه ها ، قسمتهای غیر ضروری از هر لایه که توسط نرم ا??زار کنترلی مشخص گردیده بوسیله لیزر و یا کاتر بریده می شود بعد از اتمام عملیات بروی هر لایه بستر نگهدارنده جسم با حرکت در عمق و به اندازه ضخامت یک لایه (عموما به ضخامت 0.1 میلیمتر) ??ضای جانشینی لایه جدید را محیا می نماید.از تکرار مراحل ??وق و پیوست لایه ها جسم 3 بعدی ساخته می شود . احجام پرینت شده با این روش قابلیت ماشین کاری و عملیات پرداخت کاری را دارند . اخیرا پرینترهائی بر مبنای این روش تولید شده که از برگه های کاغذ پرینتر های معمولی و چاپ لیزری رنگی بروی هر یک از ورقه ها و ا??زودن چسب در حین پروسه تولید اجسام 3 بعدی تمام رنگی با کی??یت بالا تولید می نمایند . از مزیتهای این روش پرینت سه بعدی پائین بودن هزینه مواد مصر??ی می باشد و لیکن دور ریز مواد مصر??ی از سایر روشهایپرینت سه بعدی بیشتر است ، برشکاری زوائد طرح در حین مراحل تولید موجب می گردد که جداسازی قسمتهای اضا??ی در پایان کار براحتی صورت پذیرد و اثری بروی اصل جسم حاصله باقی نگذارد . گرچه این روش ساخت سه بعدی یکی از سریعترین روشهای تولیدی جهت پروتو تایپینگ یا نمونه سازی سریع می باشد ولی به عنوان یک روش عمومی پرینت سه بعدی متداول نگردیده است و شرکتهای معدودی اقدام به تولید پرینتر 3 بعدی برمبنای این تکنولوژی نموده اند. قطعات حاصله با این روش از وضوح و کی??یت قابل قبولی برخوردارند . مهمترین موارد کاربرد این نوع از پرینتر های سه بعدی در ساخت ماکت و ماکتسازی خصوصا ماکتهای مشتمل بر توپو گرا??ی منطقه و نیز ساخت احجام هنری و در پرینت مجسمه سه بعدی رنگی می باشد .
  2. [h=2]پرینت سه بعدی[/h] امروزه پرینت سه بعدی به یکی از ??راگیر ترین صنعت ها یروز دنیا تبدیل شده است و قابلیت های خاص ان امکان طراحی و پرینت سه بعدی هر چیزی را می دهد. به تازگی شرکت ایرباس به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان هواپیما وعده داده است که قطعات هواپیما های نسل بعدی این شرکت به وسیله پرینت سه بعدی تولید خواهند شد. به نقل از شرکت ایرباس بیان شده است که قطعات هواپیما های مسا??ربری Beluga XL و A330neo توسط پرینت سه بعدی تولید خواهند شد. قرار است که قطعاتی از کابین مسا??ربری و و بخشی از بدنه خارجی و اجزای موتور به وسیله پرینت سه بعدی تولید خواهند شد. در واقع به دلیل طراحی خاص و منحصرب??رد کابین داخل هواپیما های جدید دیگر امکان ساخت ان با قطعات ??لزی وجود ندارد و بهتر است توسط پرینت سه بعدی تولید شود تا هم زیبایی خاص خود را داشته باشد و هم استحکام کا??ی را داشته باشد.
  3. امروزه پرینت سه بعدی کاربرد های بسیار زیادی دارد که می توانید با است??اده از پرینت سه بعدی انواع وسایل مورد نیاز خود و حیاتی را با پرینت سه بعدی تولید کنید. زیرا ممکن است تولید همان وسیله با مواد دیگر و یا با روش های دیگر ممکن است. هزینه بسیار زیادی داشته باشد و یا ممکن است اصلا نتوان آن وسیله را به دلیل طراحی و ساخت خاص آن به روش دیگری تولید کرد. امروزه با است??اده از پرینت سه بعدی می توان هر گونه طرحی را که در ذهن خود دارید را پیاده کنید و به وسیله دستگاه پرینت سه بعدی آن وسیله را پرینت سه بعدی کنید. به دلیل این خاصیت می توان از آن برای پرینت سه بعدی مبلمان شهری و همچنین طراحی وسایل خاص برای دیزاین داخلی است??اده کنید. یکی دیگر از کاربرد ها در معماری این است که می توانید با است??اده از پرینت سه بعدی ماکت ها را با پرینت سه بعدی با هر طرح و رنگی که می خواهید پرینت سه بعدی کنید.
×
×
  • جدید...