رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

asoa

عضو
  • تعداد ارسال ها

    11
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره asoa

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • جنسیت شما
    زن
  1. معلم خود بودن: پس از ضبط کردن در مرحله ی ششم آنرا پس از یک الی دو روز مجدداً گوش کنید . ابتدا بدون نگاه کردن به نت و با تمرکز بر اجرای کلی موسیقی به آن گوش دهید. آیا شما ایده های موسیقی و بیان های مورد نظر را در سراسر قطعه دریا??ت میکنید؟ چه چیزی میتواند پیشر??ت داده شود؟یادداشتی از آن بردارید. بار دوم که به آن گوش میدهید چشمهایتان را بسته و تصور کنید که این اجرا مربوط به یکی از پیانیست های مورد علاقه تان در یک رسیتال میباشد.آیا میتوانید قسمتی را که از پیانیستتان توقع دارید تا آنرا مت??اوت و یا حتی بهتر بنوازد مشخص کنید؟از آن یادداشتی بردارید . اکنون یک جا بنشینید و با در دست داشتن نت ها و یک مداد چند بار دیگر به آن گوش دهید. سعی کنید تا خطاهای با??تی را در اجرای خود مانند نت ها و ریتم های غلط ، دینامیک ها و آرتیکولاسیون های اعمال نشده و ... پیدا کرده و آن ها را با مداد علامت گذاری کنید. چنانچه این پروسه برای شما سخت به نظر رسید و نهایتاً شما هیچ نت اشتباهی پیدا نکردید میتوانید آگاهی موسیقایی خود را در آموزشگاه موسیقی در صادقیه پیان??ت از طریق گوش دادن به یک یا چند اجرای ضبط شده از این قطعات ارتقا دهید چندین بار به این اجرا گوش دهید تا متوجه شوید نه تنها نت ها و ریتم های غلط خود را میتوانید مشخص کنید بلکه تخیلات موسیقایی خود را از طریق پاسخ دهی به سؤالات بالا قویتر خواهید کرد. اکنون شما یک دسته از یادداشتهایی دارید که به شما در شروع جلسه تمرین بعدیتان کمک مؤثر در مسیری صحیح میکند. این استراتژی ابداً یک جایگزین برای تمرین مداوم با یک معلم نیست اما از ارزش خاص هم برخوردار است شما نه تنها تجربه و دانش موسیقی خود را از طریق پیگیری مستمر این مراحل به طور چشمگیری ارتقا میبخشید بلکه از آنجایی که شما تمامی جزئیات باز خوردی که برای خودتان به جا گذاشته اید را کامل می??همید ، این امر شما را در جرای هر چه آسانتر در پیاده سازی آنها در اجرایتان کمک میکند. منبع: آموزشگاه موسیقی در صادقیه
  2. آغاز موسیقی ؛ تغییرات زیروبمی ؛ حجم صوت ؛ گونه ساز ؛ و امتداد صداست.گوش انسان قادر به درک و پاسخ دهی به اصوات و پارازیت ها در محدوده ی مشخصی از زیرو بمی وشدت صدا هستند. گوش ما نمیتواند اصوات تقریبا بالای 25000 هرتز و پایین تر از 20 هرتز( تناوب بر ثانیه ) را بشنود . همچنین قابلیت تشخیص اصوات با شدت صوت آرام و ضعی?? یا بلند و قوی را ندارد . تا آنجایی که به موسیقی مربوط میشود من سعی بر ??رموله کردن یک تعری?? دقیق از موسیقی را ندارم بلکه به این ??رض و پنداشت بسنده میکنم که موسیقی بدون تغییری در زیر و بمی( ??راوانی ) تمبر ( شکل ??رکانسی ) یا شدت ( دامنه صوت ) موسیقی واقعی نیست . صدا تنها زمانی تبدیل به موسیقی میشود که در این دسته خصیصه های صدا تغییرات مشخصی صورت گیرد . صدای آژیر خطر ؛ صدای ثابت یک بیپ ؛ یا حتی صدای یک نت اجرا شده توسط ارگان با حجم صوت و رنگ ثابت به هیچ عنوان کسی را تحت تاثیر موسیقایی خود قرار نمیدهد آنچه که صدا را به موسیقی تبدیل میکند همین تغییرات است . بیانگری موسیقی بستگی به میزان و کی??یت تغییر زیرو بمی؛ رنگ و حجم صوت دارد و در واقع اگر ساز موسیقایی با تغییرات نت؛ داینامیک ( تغییرات حجم صوت ) یا رنگ همراه شود؛ موسیقی به وجود میاید. اگر چه من هم اکنون قصد بیشتر شرح دادن در باره این موضوع را ندارم مایلم این مطلب را بیان کنم که تمام حرکاتی که ما برای ایجاد تغییر در صدا به کار میگیریم تعیین کننده صدا دهی بست و گسترش و بیان محتویات قاطع است . طریقه ای که در آن پیانیست کلید پیانو را مینوازد یا ویولونیست از ارشه و انگشتان خود است??اده میکند و گونه ایی که خوانندگان و نوازندگان سازهای بادی را با تن??س خود کنترل میکنند مشخص کننده کی??یت صدای تولید شده هستند. موسیقی آنها در نتیجه حرکاتیست که آنها اتخاذ کرده اند به عبارت دیگر ظرا??تهای موجود در صدای تولید شده توسط آنها ناشی از حرکات ساخته شده توسط آنهاست. تغییرات صدا بازتاب حرکات و حرکات بازتاب احساسات به دلایل بالاست که تکنیک نمیتواند از موسیقی مجزا باشد و همچنین تکنیک غلط منتج به موسیقی غلط میشود. شخص باید برای تولید صداهای گوناگون ؛ زیبا و بیانگر تمام صداهای نا متناهی انسانی؛ تکنیک صحیح و کاملا هماهنگ شده ای را به دست آورد. با اینحال صدایی که ما تولید میکنیم نباید لزوما زیبا باشد اگر این مسیر را انتخاب نکنیم. ما با تمام گستره احساسات انسانی و شور زیبا سروکار داریم که در این بین تجربیات تنها ادراکی نیستند که ما مایل به بیان آنها هستیم . همانگونه که حرکات و اصوات وابسته به یکدیگر هستند؛ حرکات و احساسات هم بدین ترتیب با هم در ارتباطند. اصوات در نتیجه ی حرکات هستند؛ و حرکات باید درارتباط به احساسات باشند. اگرچه واکنش های احساسی به موسیقی ، ??ردی هستند؛ اما این واکنش ها باید بگونه ای باشند که با میزان و کی??یت احساسات آهنگساز منطبق باشند. پر واضح است ؛ حال و هوایی که شوپن برای نوشتن برخی از نوکتورن های لطی?? و دلنواز خود از آن الهام گر??ته است ؛ با حرکات تنش دار ؛ خشک ؛ ناگهانی ؛ یا عصبی قابل بیرون کشیدن و بیان نیستند و یا در حالتی دیگر ؛ شخص نباید اتود های با حرارت؛ طو??انی و به وجد آورنده اسکریابین را با حرکات رویایی ؛ دقیق و لطی?? اجرا کند. جلوی این احساسات گر??ته شود یا نشود ؛ میزان و شدت احساسات و درک پیانیست از طریق حرکات ارگانیزم ??یزیکیش بیان شده؛ همین حرکات از طریق پیانو انتقال یا??ته و درشنونده واکنش یکسان ایجاد میکند. آهنگساز؛ نوازنده ؛ شنونده این سلسله وقایع را میتوان اینطوربیان کرد : حرکت از احساسات به طر?? حرکات ( تکنیک ) و از حرکات به طر?? اصوات ( موسیقی) ؛ همینطور چرخه کامل آ??رینش در موسیقی نسبتا ساده است: احساساتی که آهنگساز را برای خلق موسیقی اش بر انگیخته است از طریق موسیقی اش بیان میشود سپس پس ازمکتوب شدن آن قابل رویت میشود ( نت موسیقی) . در حقیقت نقش اجرا کننده بازآ??رینیه موسیقی و( و احساسات الهام بخش آهنگساز) با همان حال و هوای مشابه آهنگساز در شنونده است. مهمترین حلقه در این زنجیره تکنیک است یعنی همان حرکاتی که توسط اجرا کننده برای باز آ??رینی موسیقی است??اده میشود. تحت شرایط ایده آل ؛ احساسات شنونده وقتی با شنیدن اجرای نوازنده وخواننده ای برانگیخته میشود که احساسات و حال و هوای اجرا کننده ؛ بازتاب احساسات آهنگساز باشد. صلاحیت نوازنده منوط است به این مطلب که آیا ت??سیر او از نوشته ها مطابق با اشارات آهنگساز است و همچنین آیا تکنیک او ( حرکات ) مطابق با مضمون احساسیه این اشارات است یا خیر. این توضیحات ممکن است برای بعضی ا??راد تکراری به نظر آیند؛ برای بعضی دیگر ممکن است شبیه یک بیش ساده سازی شیوه نسبتا پیچیده و حساس باشد. مطلبی که من سعی بر توضیح دادن آن دارم توالی نقش آهنگساز ؛ نوازنده و شنونده در آ??رینش ؛ باز آ??رینی و وانکش به موسیقی است . من این کار را برای جلب توجه شما به یک نکته مهم و اساسی انجام میدهم: تصویر مکتوب از موسیقی( نت موسیقی) نمایانگر واضح از نوع حرکاتی(تکنیک) که قرار است در ??رایند اجرای موسیقی به کار گر??ته شود. نت موسیقی یک رابطه کاملا واضح را بین احساسات و حرکات بنا میکند. نوازندگی در تصویر موسیقی ( نت موسیقی) الگوهای حرکات مشابه ای را پیدا خواهد کرد که خود راه حل تکنیکی برای هرپاساژ خاصی است. تعدادی محدود از الگوهای حرکت بنیادین ??رد باید به راحتی بتواند حرکت های بی شمار بدن انسان را به تعدادی اندک از الگوهای واضح و بنیادین تقلیل داده و سازمان دهی کند که این الگوها خود ؛ ماهیت تکنیک را شکل میدهد ؛ همچنین ??رد نوازنده باید بتواند براحتی این الگوهای بنیادین بدن انسان را با الگوهای دیداری در موسیقی شناسایی و همسان سازد. این مطلب به راحتی قابل اجراست زیرا آناتومی بدن انسان اساسا در تمام دنیا از گذشته تااکنون مشابه بوده است خصوصا از زمان اختراع پیانو. با در نظر داشتن این یکسانی؛ بنا نهادن الگوهای حرکت انسان که اساس نوازندگی پیانو هستند را برای ما امکان پذیر میکند در عین حال در این همسانی یک تنوع نا محدود و لذت بخش وجود دارد: اندازه ؛ وزن ؛ و تناسب بین اجزا بدن هر ??ردی با دیگری مت??اوت است. این تنوع در انواع بدن های مت??اوت باعث ایجاد حرکتهای بی نهایت گوناگون در این الگوهای حرکت بنیادین میشود .بنابراین هر ??رد میتواند صدای ( پالت صوتی شخصی ازلمس ورنگ) مخصوص به خود را در هنگام نوازندگی پیانو تولید کنند. تمرین کردن: بنا نهادن عادت از طریق تکرار آگاهانه تشریح و دسته بندی این الگوهای حرکت پایه ای در بخش مربوطه آورده شده اند. به منظور پیشر??ت و تقویت یک تکنیک خوب ؛ هنرجو و نوازنده در آموزش پیانو باید این مطلب را آموخته و برآن مسلط شود که الگوهای حرکت باید در حرکات ??یزیکی اش به شکل غریضی نمایان شوند. پس از آنکه نوازنده الگوی حرکت مناسب را برای قطعه موسیقی اش مشخص کرد ؛ سپس آن را باید پیاده سازی کند. تمرین تکنیک چیزی نیست به غیر از پروسه به اصطلاح \" در بدن انداختن \" الگوهای حرکت از طریق تکرار. چنانچه این حرکات به درستی و آگاهانه اجرا شوند اندک تمرین ک??ایت میکند. شیوه تمرین در مقالات بعد کاملا بحث میشود اما تا اینجا من اشاره میکنم که هنگامیکه عادت حرکت ما به محکمی و درست کسب شود دیگر احتیاجی به تمرین تکنیک نخواهد بود. آنچه که ما بدان احتیاج داریم پیاده سازی این الگوهای حرکت در مجموعه قطعاتمان است سپس تکنیک ما پس از رشد تبدیل به یک ابزار مطیع میشود که ما را در جستجوی ت??سیر موزیکال یاری میکند. هماهنگی میتوانیم ??رض کنیم که اکثر مردم که موسیقی مطالعه میکنند یا موسیقیدان هایی که تمرین ساز میکنند ؛ هر کدام با یک میزان مشخصی از هماهنگی بدن به دنیا آمده اند. هماهنگی غریضی بدن انسان ما را در زنده ماندن ؛ ??عالیت های روزمره زندگی ؛ جابجایی ؛ و پاسخ دهی به چالش ها یاری میکند. چنانچه هماهنگی ما به درستی پرورش یابد میتواند ما را به اوج دستاوردها برساند. شکستن رکورد های جهانی در شنا کردن ؛ دویدن ؛ یا پرش با نیزه و رشد استثنایی تکنیک درخشان و بیانگربه عنوان یک پیانیست یا ویلونیست گویای بالاترین حد هماهنگی میباشد. گذشته از پرورش مهارت های هماهنگی؛ ورزشکاران باید قدرت ماهیچه ای و استقامتشان را بالا ببرند در حالیکه موسیقی دانها تنها احتیاج به تقویت هماهنگی دارند.ما ماهیچه های قوی نمیسازیم بلکه یاد میگریم که ماهیچه های از پیش قوی را ??عال کرده تا در یک همکاری به ماهیچه های ضعی?? تر کمک کنند. در واقع به خدمت گر??تن ماهیچه های قوی با هد?? کمک به ماهیچه های ضعی?? تر اساس هماهنگیست و این نوع مهارت چیزیست که ما باید در هنربه کار گیریم. هر چند برای بعضی ها ممکن است وسوسه انگیز باشد ولی موسیقی و تمرین کردن احتیاجی به این ندارد که ??عالیت ورزشی خطاب شوند. منبع: آموزش پیانو
  3. asoa

    تمرین کردن قسمتهای سخت

    وقتی که مشغول تمرین کردن یک قطعه هستید قسمتهای سخت آنرا با مداد علامت گذاری کرده و اکثر زمان تمرین خود را صر?? این قسمتها بکنید . در طی جلسه ی تمرین بعدی خود ابتدا روی این قسمتهای سخت کار کرده سپس به تمام قطعه بپردازید . از این پس بهتر است تا تمرین خود را از انتها به جای ابتدای آن شروع کنید. البته شما قرار نیست که قطعه را بر عکس بنوازید بلکه قطعه را به صورت میزان به میزان ، عبارت و یا خط به خط در هر بار بنوازید تا به ابتدای آن برسید . یکی از استراتژیهای مؤثر ،اضا??ه کردن یک میزان، عبارت، خط در هر مرتبه به صورت زیر است: خط آخر ، دو خط آخر ، سه خط آخر و به همین ترتیب. البته شما برای یک سونات پیانویی به این صورت عمل نمیکنید بلکه این روش را برای یک قطعه ی یک یا دو ص??حه ای که در آن آشنایی بیشتری با ابتدا نسبت به بخشهای بعدی دارید انجام میدهید که البته این روش هم بسیار مؤثر است. همچنین شما میتوانید با شروع کردن از قسمتهای سخت تمرین خوبی را داشته باشید که این امر به شما کمک کرده تا از آنچه که انگشتانتان قرار است در هر میزان بنوازد آگاهی کامل کسب کرده و تنها به حا??ظه ی سمعی و ماهیچه ای اتکا نکنید شما احتمالاً با ضرب المثل \"تکرار ،مادر یادگیری است\" آشنا هستید زمانی که میخواهید مطلبی را برای مدت زمانی طولانی به خاطر بسپارید اغلب تکرار آن در ??واصل بلندتر مثلاً روزانه یا ه??تگی ضروری به نظر میرسد ، به عبارت دیگر یک اشتباه معمول این است که قسمت سخت یک قطعه را \"برای مدت زیاد\" به صورت روزانه تمرین کرده و سپس بدون آنکه بر آن تسلط کا??ی پیدا کنیم این کار را به روز دیگر موکول کنیم . این مطلب اغلب میتواند برای مدت زمان زیادی در آموزشگاه موسیقی در صادقیه به طول بیانجامد بدون آنکه مشکلی را حل کند . اگر میخواستید مقداری آب را برای یک ??نجان چای جوش بیاورید چه میکردید؟ آیا آب را هر روز کمی گرم میکردید به امید آنکه ??ردا شروع به جوشیدن کند؟ احتمالاً نه . پس باید آب را در لحظه ی کوتاهی ویکباره به نقطه ی جوش برسانید با این کار هم در زمان صر??ه جویی میشود هم از استیصال جلوگیری میکند! همین روش میتواند برای تمرین پیانو هم به کار گر??ته شود . گ??ته شده است که هنگامی که پیانیست روسی به نام سویه تسلا?? ریختر مشغول یادگیری سونات شماره 9 پروکو??ی?? بود در یک قسمت خاص از موومان سوم دچار اشکال شده بود و تنها راهی که وی توانست بر این چند میزان پیچیده تسلط پیدا کند تنها از طریق تکرار بی وق??ه آنها به مدت 2 ساعت بود! همچنین گ??ته شده است که ??رانتس لیست اغلب تمرینهایش را بدین شکل انجام میداده است و حتی کوچکترین قسمتهای سخت را بیش از صدها بار تکرار می کرده است. تمرین اجرا تحت شرایط استرس زا ه??ته ای یکبار یا بیشتر و مهمتر از آن چند روز قبل از اجرا از اجرای قطعات خود در خانه ??یلمبرداری کرده و یا صدای آن را ضبط کنید. یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان را به عنوان تماشاگر دعوت کنید و یا با مادر بزرگتان تماس بگیرید و یک \"اجرا زنده\" از طریق تل??ن داشته باشید! به خودتان اجازه ندهید تا یک قطعه را بیش از یکبار اجرا کنید. قطعات لزوماً نباید به آمادگی کامل رسیده باشند بلکه سرعتهایی را انتخاب کنید تا توسط آن بتوانید آنها را به درستی همراه با کنترل تکنیکی کامل و تمام جزئیاتش اجرا کنید. این یک روش بسیار عالی برای تمرین کردن در شرایط سخت میباشد که همه ی ما احتیاج داریم تا به آن عادت کنیم. داشتن استرس در کلاس درس یا شرایط اجرا مسئله ی مهمی نیست اگر بدانید که میتوانید حتی در شرایط استرس زا هم به خوبی بنوازید! همچنین این اجراهای کوچک خانگی به شما کمک کرده تا جلسات تمرین را مؤثر ادامه دهید زیرا برای آماده شدن باید چند روز جلو تر تمرین کنید. منبع: آموزشگاه موسیقی در صادقیه
  4. تکرار صحیح: یادگیری یک ساز یا به طور دقیق تر نوازندگی یک قطعه موسیقی تا حد زیادی به تنهایی مرتبط است با برنامه ریزی ذهنی برای اجرای چند کار مختل?? به ترتیبی مشخص. بدون شک مؤثرترین راه برای تقویت و برنامه ریزی حا??ظه ی عضلانی و شنیداری ، تکرار مکرر و پشت سر هم عبارتهای کوچک تر است . با علم بر مطلب گذشته ما میتوانیم یک قانون کلی برای یادگیری موسیقی در جهت ر??ع مؤثر مشکلات تکنیکی خود ایجاد کنیم: هر آنچه را که تمرین میکنید جهار بار به درستی تکرارش کنید. انجام این مطلب ابتدا ساده و پر واضح به نظر میرسد اما اکثر مردم یک قسمت خوش باور و عجولانی در ذهنشان دارند که به جای صر?? زمان خواسته شده بر روی تمرین کردن متمرکز ، میخواهند تا پاساژهای سخت را به محض صحیح نواختن آن به منظور عبور از مشکلات کنونی سریعاً تمام کرده و برای راحت کردن وجدان خود به نواختن در سراسر قطعه ادامه بدهند. این مطلب معمولاً منجر میشود به تکرار مکرر ناصحیح یک بخش و نهایتاً یکبار اجرای صحیح آن. بهتر است بگوییم اگر شانسی داشته باشیم این مطلب باعث شده است که شما چهار مرتبه تکرار با خطاهای مختل?? انجام داده اید تا بتوانید یکبار آنرا صحیح اجرا کنید. پس شما 80%زمان تمرین خود را صر?? تمرین کردن اشتباه و تنها 20%آنرا صر?? نواختن صحیح کرده اید.چند درصد احتمال دارد که شما بتوانید یک پاساژ را برای بار اول ??ردا انجام دهید ؟ احتمالاً 20% اگر در حین تمرین کردن حتی یک نت اشتباه هم نداشتید تصور کنید از هدر ر??تن چه زمان زیادی میتوانید جلوگیری کنید و چطور با اعتماد به ن??س میتوانستید یک اجرای خوب داشته باشید. البته که این خیلی حقیقی به نظر نمیرسد اما همین بینش به ما قانون عمومی دوم خوبی را مشخص میکند: اشتباه نکنید! کلیدهایی که ما باید از آن در ارتباط با این قانون است??اده کنیم مربوط میشوند به بیشینه کردن تمرکز ذهنی و نواختن در سرعت پایین ودر جایی که شما کنترل کامل بر آن دارید که اغلب منظور تمرین کردن آهسته است. تمرین آهسته تمرین آهسته زمانی که با پاساژهای مشکل زا یا یادگیری مثلاً موسیقی پلی??ونیک یا ساختارهای پیچیده سر کار دارد بسیار در بهترین آموزشگاه موسیقی تهران مهم و حیاتی است است??اده از مترونوم برای ا??زایش نظم و انضباط به خصوص در زمان تمرین کردن آهسته بسیار م??ید است یک استراژی بسیار معمول به هنگام تمرین کردن یک پاساژ سخت یا یک بخش این است که شروع تمرین با سرعت بسیار پایین باشد و با هر تکرار سرعت را یک درجه (روی درجه بندیهای معمول مترونوم مکانیکی و یا پنج bpm روی مترونوم های دیجیتال) ا??زایش دهیم تا جایی که دیگر بر روی نوازندگی آن کنترل کامل نداشته باشیم. سپس چند دندانه به عقب برگشته و از ابتدا شروع میکنیم به ا??زایش تدریجی سرعت. استراژی دیگر این است که قطعه را با سرعت متعادل در حالتی که کنترل کامل برآن دارید را شروع و پنج بار آنرا تکرار کنید سپس پس از هر تکرار سرعت را یک درجه کاهش داده و مجدداً آنرا به تدریج ا??زایش دهید تا جایی که به سرعت اصلی قطعه و یا ??راتر از آن اما در حیطه کنترل کامل شما برسانیم.از آنجایی که تمرین کردن آهسته بدون ??کر میتواند شما را به راحتی در یکی از وحشتناک ترین حالتهای نوازندگی پیانو یعنی نوازندگی مکانیکی قرار دهد جهت جلو گیری از این ات??اق ( و آزاد سازی خود از نگرانیها ) شما میتوانید به آخرین قانون عمومی مربوط به تمرین کردن آهسته اتکا کنید. همواره هر عیارت موسیقیایی را شکل داده وتمامی جز ئیات موسیقی را نمایان کنید، حتی به هنگام تمرین کردن آهسته ! تمرکز ذهنی : یکی از بهترین راه ها برای بیشینه کردن تمرکز ذهنیتان وبه دست آوردن یک روال ایده آل مؤثر تمرین که توسط آن قادر خواهید بود که یک پاساژ را چهار بار پشت سر هم بدون هیچ اشتباهی تکرار کنید این است که چهار شیء مختل?? را مانند مداد یا دکمه روی سمت چپ ص??حه کلید قرار دهیم.هربار که یک بخش را صحیح نوازندگی کردید یکی از آنها را در سمت راست ص??حه کلید قرار دهید .چنانچه اشتباه کردید تا انتهای پاساژ به نوازندگی خود ادامه داده و سپس به خاطر اشتباهتان یکی از آنها را به سمت چپ انتقال دهید این رویه را تا جایی که تمام اشیاء به سمت راست انتقال پیدا نکرده اند ادامه دهید . این کار را امتحان کنید تا متوجه اهمیت و ??ایده واقعی آن بشوید. (توجه داشته باشید به این که دلیل ادامه نوازنگی و قطع نکردن آن به هنگام غلط نوازی بسیار اهمیت دارد. وقتی که نوازندگیتان را قطع میکنید در واقع با این کار ذهنتان را به قطع کردن به محض اشتباه نواختن عادت میدهید که ابن یک عادت بسیار بد است و باعث مشکلات زیادی در اجرا میشود در عوض شما احتیاج به عادت کردن به \\\\\"رد شدن از روی اشتباهات\\\\\"در صورت بروز خطا دارید. منبع: بهترین آموزشگاه موسیقی تهران
  5. با سلام خدمت هنرمندان و خصوصا پیانیست های عزیز. ما از این پس قصد داریم تا اطلاعات مختصری اما کاربردی و عمیق راجع به ماهیت تکنیک و نحوه ی تمرین کردن صحیح و آگاهانه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. این مطالب ترجمه ای هستند از کتاب "حرکت، بیان و صدا در نوازندگی پیانو" نوشته گیورگی ساندور. مترجم: رضا حجت زاده تکنیک: هماهنگی حرکات مطابق با خصوصیات پیانو به طور واضح در این ??رآیند،عوامل نامحسوس بسیاری درگیر هستند.حال و هوا،ت??سیر،بداهه،الهام و خلاقیت اصطلاحاتی هستند که به سختی تعری?? میشوند.این اصطلاحات موضوع بحث و تغییر دهنده ی نظرات و سلایق هستند.تکنیک های آموزشگاه موسیقی غرب تهران اگرچه یک مهارت است (یک سیستم کاملا هماهنگی از حرکات مشروط به قابلیت های آناتومی بدن انسان و طبیعت پیانو) حتی پیچیده ترین ??عالیت های تکنیکال و ??نی باید توسط هر ??ردی که تمایل به یادگیری و تسلط یا??تن بر آنها را دارد درک شوند. بدین منظور میتوان آنها را به اجزای تشکیل دهنده شان ساده کرد: حرکت که از طریق انگشتان،دست،مچ،بازو و ساعد و بدن انجام میگردد؛در واقع از طریق تمام کالبد انسان.هماهنگی این مکانیسم انسان بر پایه ی اصول ساده ی جمعی از ??یزیولوژی و نیروی جاذبه بنا نهاده شده است. این شرایط چه بدانید چه ندانید در اکثر ??عالیت های ??یزیکی حاکم اند؛ همچون رقصیدن، بازی گل??،پینگ پونگ، تنیس،نواختن ویولن، و یا پیانوکه البته ممکن است آگاهی مختصری از آن داشته باشید! تمرین کردن باید آگاهانه باشد نه ماشینی این بدان معنا نیست که آگاهی از این عوامل برای اجرای هنرمندانه و الهام بخش ضروری هستند؛ در حقیقت،کاملا برعکس، ??رآیند های خلاقانه به ندرت آگاهانه هستند. اما آماده سازی (ساعت های بسیار زیاد صر?? تمرین کردن) باید هد??مند و به طور آگاهانه توسط مغز کنترل شود ،نه اتوماتیک و ماشینی. مادامی که ما در حال تمرین کردن هسیتم باید بدانیم که چه کار داریم میکنیم؛ در غیر این صورت اکثر زمان ما به هدر میرود. برخی از ا??راد به صر?? ??قط تمرین کردن به جهت لذت بردن از این عمل، از زمان بسیاری که صر?? انجام این پروسه (تمرین کردن) میکنند بی خبرند. این مطلب برای اکثر ا??راد قوت قلبی است که بدانند به کار گیری آگاهانه از اصول صحیح میتواند زمان تمرین را به مقدار قابل توجهی کم و بهترین نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاورد. منبع: آموزشگاه موسیقی غرب تهران
  6. asoa

    مزایای یادگیری موسیقی

    مهارتهاي ذهني و پيشر??ت تحصيلي یادگيري در آموزشگاه موسیقی به شما كمك ميكند تا مهارت شنوايي خود را تقويت كنيد. تقويت اين مهارت باعث ا??زايش سرعت پيشر??ت در يادگيري و تحصيل و همچنين تعاملات اجتماعي شما خواهد شد. يادگيري موسيقي در كنار دروس مدرسه ??رزندمان باعث ا??زايش سرعت يادگيري درسهايي مانند رياضي، ??يزيك و ... ميشود و همچنين با ا??زايش مهارتهاي شخصيتي مانند ا??زايش صبر و تحمل، كار گروهي و مهارتهايي از اين دست، ميتوانيم رشد شخصيتي صحيحي را از ??رزندمان انتظار داشته باشيم . با يادگيري موسيقي و مطالبي همچون ريتم، گام و تمرين روزانه اين مباحث، كودك مهارتهاي ذهني همچون تشخيص الگوهاي مشابه، تقسيم پذيري و تكرار اين الگوها را ميآموزد. اين مساله تاثير بسيار زيادي در ا??زايش مهارت يادگيري رياضيات در كودك خواهد داشت . ا??زايش مهارتهاي ??يزيكي يادگيري و نواختن ساز كمك بسيار زيادي به ا??زايش مهارت ??يزيكي و ارتباط هرچه بيشتر ذهن و كنترل بدن ميشود. زماني كه ما به نواختن ساز خود با توجه كامل و تمركز ميپردازيم، مغز ما در حال تمرين براي ايجاد روابطي جديد با عضلات، م??اصل و نحوه كنترل آنها است. با گذشت زمان ضمن ا??زايش قدرت تمركز، متوجه خواهيد شد كه در انجام برخي ??عاليتها بهتر از ساير ا??راد عمل ميكنيد. ا??زايش سرعت عمل، دقت بالا و سهولت در انجام ??عاليتها بخشي از تاثيراتي است كه يادگيري موسيقي بر ذهن ما خواهد داشت ا??زايش مهارتهاي اجتماع شركت در كلاسها گروهي و همنوازي باعث ايجاد ارتباط بيشتر گروه همسالان و ا??زايش مهارتهاي كار گروهي ميشود. در صورتي كه يكي از ا??راد گروه با سرعت بيشتري يا صدايي قويتر نسبت به سايرين بنوازند، بايد سعي كند خود را با سايرين تطبيق دهد تا به هد?? مشتري كه گروه نوازندگان انتظار دارند دست يابد. هر نوازنده به عنوان مجري ساز خود وظي??هاي بر عهده دارد كه بايد آن را به خوبي انجام دهد تا اركستر به عنوان يك مجموعه به نتيجه مطلوبي برسد. اين ??عاليت گروهي علاوه بر لذت بخش بودن براي تمام اعضا، تمرين بسيار خوبي براي ا??زايش مهارت كار گروهي است. ا??زايش اعتماد به ن??س یادگيري موسيقي و نواختن آن در برابر گروه همسالان و ارائه مهارتي منحصر به ??رد و همچنين مواجهه با انتقادات و پذير??تن آنها و تلاش براي ر??ع اشكالات، تاثير شگ??ت انگيزي در ا??زايش اعتماد به ن??س هر نوازندهاي خواهد داشت. بهترین آموزشگاه موسیقی تهران مهارت نواختن در برابر ديگران به راحتي ميتواند تبديل به مهارت سخنراني و شركت در مباحث گروهي شود و با ا??زايش هرچه بيشتر مهارت موسيقي، كودك تبديل به ??ردي با مهارتي منحصر به ??رد در گروه همسالان خود ميشود و اين امر ميتواند تاثير زيادي در ا??زايش اعتماد به ن??س او داشته باشد. منبع: بهترین آموزشگاه موسیقی تهران
  7. هد?? از آموزش موسیقی به کودکان, تقویت درک و تخیل و شکو??ایی استعدادهای آنهاست اغلب ا??راد از موسیقی لذت می‌برند و آن را شکلی از سرگرمی گذرا می‌دانند، اما برای ا??رادی که به طور جدی از دوران کودکی به تعلیم نواختن یک ساز می‌پردازند، تجربه موسیقی ممکن است چیزی بیشتر از این باشد.... پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که میان آموزشگاه موسیقی و آموزش پیانو در دوران کودکی و تقویت برخی توانایی‌های ذهنی دیگر ارتباط محکمی وجود دارد.در یکی از این تحقیقات در موسسه موسیقی و ذهن در دانشگاه مک‌مستر در کانادا، پژوهشگران گروهی از کودکان در سنین پیش از مدرسه را که درس موسیقی می‌گر??تند با کودکانی که به کلاس موسیقی نمی‌ر??تند، مورد مقایسه قرار دادند.کودکانی که آموزش موسیقی دیده بودند، پاسخ‌های مغزی قوی‌تری به شماری از آزمایش‌های تشخیص صدا نشان دادند. این پژوهش بیانگر این بود که ظاهرا آموزش پیانو باعث تغییر بخشی از قشر مغز می‌شود که مسوول شنوایی در کودکان است، اما آیا ممکن است آموزشگاه موسیقی درکودکی تاثیر گسترده‌تری بر مغز داشته باشد و نحوه ت??کر و شناخت را تغییر دهد؟ بررسی ??وق روی کودکان نشان داد حتی یک یا دو سال آموزش موسیقی براساس آزمایش‌هایی که تکانه‌های الکتریکی و مغناطیسی در مغز را ثبت می‌کنند، باعث تقویت حا??ظه و توجه می‌شود. بنابراین تصور بر این است که آموزش موسیقی (نه لزوما گوش دادن من??عل به موسیقی) بر توجه و حا??ظه اثر می‌گذارد و از طریق همین ساز و کار ممکن است باعث یادگیری بهتر در شماری از حوزه‌های شناختی شود. دلیل این تاثیر آموزش پیانو بر ا??زایش توانایی مغزی ممکن است این باشد که مهارت‌های حرکتی وشنوایی مورد نیاز برای نواختن یک ساز در یک ارکستر با دیگر ا??راد به شدت نیاز به توجه، حا??ظه و توانایی مهار سایر کنش‌ها دارد. تنها گوش دادن ساده به موسیقی موتسارت، یا هر موسیقیدان دیگری باعث بهبود توانایی توجه و حا??ظه نمی‌شود. در یک بررسی دیگر که در دانشگاه هاروارد انجام شد، رابطه میان آموزش موسیقی در ابتدای کودکی و تقویت مهارت‌های حرکتی و شنوایی و همچنین بهبود در توانایی گ??تاری و استدلال غیرش??اهی مشاهده شد. دانشمندان همچنین کش?? کرده‌اند که تعلیم سازهای مت??اوت همچون آموزش پیانو باعث تاثیرگذاری بر نواحی مت??اوتی از مغز می‌شود. تغییرات در مغزهای آوازخوانان در محل‌هایی اندکی مت??اوت نسبت به تغییرات مغز نوازنده سازهای زهی یا کی‌برد رخ می‌دهد. در یک بررسی دیگر که در دانشگاه اوهایو انجام شد، پژوهشگران نشان دادند که آموزش موسیقی به کودکان باعث می‌شود که پاسخ‌دهی شنوایی آنها به حد کودکی ۲ تا ۳ سال بزرگ‌تر از آنها برسد. هرچند که لزوما ضریب هوشی یا خلاقیت آنها ا??زایش نمی‌یابد. به گ??ته این پژوهشگران هنگامی که ??ردی مرتبا به صدایی گوش می‌دهد، به‌خصوص صدایی که مانند موسیقی یا گ??تار، هارمونیک یا معنادار است، سلول‌های مغزی مربوط در پاسخ‌دهی ترجیحی به این صداها در مقایسه با صداهای دیگر تقویت می‌شوند. بر اساس یا??ته‌های این پژوهشگران تغییرات ناشی از گوش دادن مرتب موسیقی با بالار??تن سن ا??زایش می‌یابد. یک بررسی دیگر در دانشگاه تورونتو مستقیما به این موضوع پرداخت که آیا کسب توانایی موسیقایی می‌تواند کودک را باهوش‌تر کند یا نه. انجام چنین ارزیابی‌های همیشه مشکل است زیرا کنترل میزان تاثیر سایر عوامل موثر بر هوش مانند میزان درآمد یا تحصیلات والدین مشکل است. با این وجود این تحقیق نشان داد صر??ا گوش دادن به موسیقی دست کم در کوتاه‌مدت به توانایی ??رد در انجام برخی از آزمون‌های شناختی کمک می‌کند. همچنین آموزش واقعی موسیقی در کودکان به مو??قیت طولانی‌مدت‌تر آنها در انجام این آزمون‌ها می‌انجامد. موتسارت هم از ۵ سالگی شروع کرد موتسارت موسیقی‌دان نابغه اتریشی در دوران کودکی استعداد ??وق‌العاده موسیقیایی‌اش را نشان داد. او از ۵ سالگی ساختن موسیقی را با پیانو و ویولن شروع کرد و در دربارهای اروپایی اجرای موسیقی را ادامه داد. در ۱۷ سالگی موسیقی‌دان شهیر دربار سالزبورگ شد. او در طول سال‌های بعدی عمرش که ۳۵ سال بیشتر ادامه نیا??ت، شمار بسیاری از شاهکارهای موسیقی را آ??رید. پدر موتسارت یک معلم حر??ه‌ای موسیقی بود و از همان سنین پایین به آموزش موسیقی کودکان‌اش می‌پرداخت. هنگامی که خواهر ۷ ساله موتسارت از پدرش درس پیانو می‌‌‌گر??ت، موتسارت ۳ ساله مجذوب آن شده بودوبه قول خواهرش، اغلب وقت‌اش را با کلیدهای کلاویه ور می‌ر??ت‌ و وقتی صدای خوبی از آن در می‌آورد خوشحال می‌شد. منبع: آموزش پیانو
  8. یک تمرین خوب با یک برنامه خوب و صحیح آغاز می شود. اگر شما ۵ دقیقه تمرین را در برنامه یک روز شلوغ خود جا می دهید یا یک بعدازظهر کامل را صر?? این کار می کنید، باید نحوه درست تمرین کردن را بدانید. تمرین کردن جزئیات زیادی دارد که آموزش موسیقی محتاج آن است. البته قطعاً زمانی که به درستی تمرین می کنید هم مسائلی از قبیل مشکلات موجود در قطعات، شگ??تی های پنهان در آنها و تجربه های تازه هم به وجود می آید. اما می توانید از قبل خود را برای آنها آماده کنید. یک برنامه صحیح به شما شیوه تمرکز حواستان روی یک مشکل برای برطر?? کردن آن را آموزش می دهد. منظور من از برنامه، توالی خشک یک سری ??عالیت در آموزشگاه های موسیقی نیست.به جای خطوط خشک از پیش تعیین شده زمان ??عالیت ها، در جست وجوی روش طبیعی که می توانید این کارها را انجام دهید، باشید. برای مثال قبل از اجرای یک اثر حتماً به آن ??کر کنید، در زمان حال اجرا کنید و در آینده به اجرایتان گوش کنید و راجع به آن بیندیشید. می توانید در همه موارد از این روش است??اده کنید مثلاً برای آینده برنامه ریزی کنید، سپس آنها را انجام دهید و بعد ببینید آیا واقعاً آنچه را که از قبل انتظارش را داشتید، انجام داده اید یا خیر.اگر از این زاویه نگاه کنید، تمام این کارهایی که انجام می دهید برنامه اند. اگر قبل از شروع ??عالیت به آن ??کر کنید، برنامه شما دقیقاً شکل کارهایی که انجام می دهید را به خود می گیرد. حتماً باید قبل از شروع کار بدانید که چه می خواهید بکنید. بعد از آن متوجه خواهید شد که تمرینات شما چقدر خوب پیش ر??ته است. همیشه برنامه ریزی از درون ذهن شروع می شود اما اجازه ندهید که در آنجا باقی بماند. تصمیم هایی که گر??ته اید و کارهایی که انجام داده اید (با ذکر اینکه در کدام یک از آنها مو??ق بوده اید و در کدام یک شکست خورده اید) را در جایی ثبت کنید، پس از مدتی آنها راهنماهای باارزشی برای شما خواهند شد. معلم های با تجربه و نوازندگان حر??ه ای در آموزشگاه موسیقی غرب تهران هم از همین ایده ها است??اده کرده اند. کتاب های ??راوانی راجع به آموزش تمرین موسیقی نوشته شده است که پایه بیشتر آنها همین برنامه های روزانه بوده است. معلم ها با است??اده از ??هرست های رپرتوار، برنامه های پیشرو آموزشی، تقویم تکالی?? و سر??صل های دیگری از این قبیل، این کتاب ها را برای آموزش پیانو نوشته اند. شما هم می توانید به جای خلق دوباره این روش ها، از آنها به درستی است??اده کنید. ها?? لپو?? ویولنیست آزاد و معلم معرو?? کالی??رنیایی، روش های جالبی برای تدریس ارائه داده است.او از ص??حه های جدول بندی شده و ??هرست های کار است??اده می کند. خودش می گوید: «است??اده از این روش ها برای سازمان دادن به تمرینات شاگردانم است. من در ابتدا خودم ??قط از کاغذ های س??ید برای تمرینات شخصی ام است??اده می کردم اما اکنون باید قطعات زیادی را تمرین کنم بنابراین، برای اینکه مطمئن شوم برپایه مشخصی حرکت می کنم، خودم هم این جدول ها را مورد است??اده قرار داده ام.»بری گرین نویسنده کتاب ماندگار «بازی درونی موسیقی» با اضا??ه کردن مطالبی به مجله درس های بازی درونی موسیقی، آن را به صورت یک د??ترچه ??شرده برای دانشجویان و دانش آموزان درآورده است. در این د??تر ??ضاهایی برای نوشتن اهدا?? کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت دانشجویان در زمینه کار در نظر گر??ته شده. همین طور سئوالاتی راجع به نحوه آماده کردن قطعات از دانش آموزان شده است.الیزابت میلز معلمی متعهد و بسیار جدی است که کمک های زیادی به متد سوزوکی کرده و شاید شما بیشتر آن را به عنوان ویراستار و حامی متد سوزوکی بشناسید.او دو کتاب تاثیرگذار در متد سوزوکی و ??هم این متد نوشته است که هنوز هم جزء منابع معتبر در تدریس این متد محسوب می شود. میلز چند سال قبل، د??ترچه هایی از مباحثی که هنگام تدریس از آن است??اده کرده بود به نام «حاصلخیزی مطالعات موسیقی» به من داد، سر??صل های این کتاب بسیار آشنا بودند: اهدا??، تکالی??، تمرین های ضبط شده، لیست رپرتوار و اجراهای ضبط شده.او با است??اده استعاری از میوه درخت و رشد آن به کل مجموعه گرما و صمیمیتی داده بود. این نقاشی ها تمام جزئیات را به دقت بیان می کردند: از آماده کردن زمین (گوش دادن)، کاشتن بذرها (شروع تمرین)، تا جوانه زدن، رسیدن میوه، هرس کردن و شکل دادن و در آخر میوه رسیده (اجرا کردن). این تصویرهای م??ید، به سازماندهی تمرینات کمک زیادی می کنند.اگر از ایده کنار هم قرار دادن برنامه ها تمرین خود وحشت دارید و علاقه مند به است??اده از روش های اصلی و آموزش پیانو هستید، می توانم سه برنامه چاپ شده را به شما معر??ی کنم. آنها ابزارهای مت??کرانه تمرین هستند و راهنماهای خوبی برای شما خواهند بود. هر سه آنها د??ترچه های محکم ۲/۸۱ در ۱۱ اینچی هستند و در برخی ویژگی های موضوعی به هم شبیه اند. اما هر کدام روش های خاص خود را دارند و هیچ کدام یک برنامه بزرگ خارق العاده که برای همه مناسب باشد، نیست. منبع: آموزشگاه موسیقی غرب تهران
  9. آژانس آنامهر پرواز با تجربه چندین سال سابقه در زمینه اخذ وقت س??ارت آمریکا آماده ارائه خدمات وقت س??ارت آمریکا در دبی، وقت س??ارت آمریکا در ارمنستان، وقت س??ارت آمریکا درآنکارا (که دارای آ??یسر ??ارسی زبان می باشند) و کلیه کشورهای دیگر از قبیل کشورهای اروپایی -که در آنها امکان مصاحبه با ایرانیان وجود دارد- می باشد. لذا خواهشمند است اقدامات مربوط به تعیین وقت س??ارت خود را به کارشناسان مجرب آنامهر پرواز بسپارید. مراحل تعیین وقت س??ارت آمریکا: 1- تکمیل ??رم درخواست ویزا ( ??رم DS-160 ) مهم ترین مرحله جهت اقدام برای دریا??ت ویزاهای کوتاه مدت آمریکا تکمیل اپلیکیشن ??رم DS-160 می باشد. این ??رم حاوی اطلاعات ??ردی هر ن??ر از اعضای خانواده می باشد که باید به دقت تکمیل گردد. چنانچه متقاضیان به شخصه قادر به پر کردن این ??رم نیستند بهتر است این امر را به کارشناسان این شرکت سپرده تا ازهرگونه ایجاد خطا و بروز مشکلات بعدی جلوگیری گردد.هرگونه اشتباه در تکمیل این ??رم ممکن است منجر به رد درخواست متقاضی شود. 2- تعیین وقت ملاقات جهت تعیین یک قرار ملاقات در کنسولگری آمریکا برای مصاحبه با ا??سر ویزا باید یک زمان مشخص تعیید گردد. این روند شامل ایجاد یک حساب کاربری، انجام واریزی های مربوطه و تعیین ساعت، روز و مکان مصاحبه می باشد. که این امر به طور کامل توسط آژانس آنامهر پرواز صورت می پذیرد. هر متقاضی بسته به هد?? س??ر خود باید نوع ویزای دریا??تی خود را مشخص نماید.معمولا در اکثر موارد متقاضیان با هد?? گردشگری، بازدید اقوام، تحصیلی و ... تحت عنوان ویزای غیر مهاجرتی به ایالات متحده آمریکا س??ر می کنند. مدت زمان لازم جهت ریا??ت وقت س??ارت بر حسب نوع ویزای درخواستی و محل کنسولگری متغیر است.به علت متغییر بودن نوبت دهی کنسولگری ایالات متحده در امارات، ارمنستان و ترکیه بر حسب زمان و نوع ویزای درخواستی جهت مطلع شدن از وقت های موجود با آژانس آنامهر پرواز در تهران تماس بگیرید. 3- آمادگی برای حضور در مصاحبه متقاضیان محترم بهتر است چند روز قبل از عزیمت به کشور مورد نظر جهت مصاحبه با کارشناسان ما در رابطه با نحوه چینش مدارک، مصاحبه و ر??تار با ا??سر ویزا و .... در ارتباط باشند. ا??سر ویزا در طی مصاحبه برآورد می کند که متقاضی صلاحیت دریا??ت ویزا را دارد یا خیر. اطلاعات ??رم Ds-160 - مدارک ارائه شده و ر??تار و گ??تار متقاضی در حین مصاحبه تعیین کننده این امر خواهد بود.ممکن ایت پرونده ویزا مورد نظر نیاز به بررسی های بیشتر داشته باشددر این صورت ا??سر پرونده این مورد را به اطلاع متقاضی می رساند و معمولا شماره پرونده مربوطه را برای اطلاع از وضعیت ویزا در اختیار وی قرار می دهد. تمام کنسولگری های ایالات متحده از داوطلبان انگشت نگاری به عمل می آورند.برخی از کنسولگری های ایالات متحده اشخاص زیر14 سال و بالای 80 سال را از مصاحبه معا?? می نمایند؛ اما توصیه میگردد کلیه متقضیان،بدون در نظر گر??تن شرایط سنی، در مصاحبه حضور یابند.پروسه روند بررسی مدارک:ممکن است پرونده شما نیاز به بررسی های اداری بیشتر يا اصطلاحا Administrative processing داشته باشد . در این صورت به متقاضی گ??ته می شوددر ه??ته های آینده و یا حتی ماه های بعد پس از اتمام پروسه بررسی، از طریق سایت یا ایمیل وضعیت نهایی ویزای خود را پیگیری کنند. در حالت ایده آل ممکن است پرونده نیازی به بررسی بیشتر نداشته باشد و ا??سر ویزا در همان روز مصاحبه با صدور ویزای شما موا??قت می کند. توضیحات تکمیلی: لط??ا به هیچ عنوان اقدام به برنامه ریزی نهایی جهت س??ر خود و تهیه بلیط قبل از صدور ویزا نکنید.هیچ ارگان، سازمان و یا حتی نهادی نمی تواند به شما ضمانت صدور قطعی ویزا را بدهد.اگر در گذرنامه منقضی شده شما ویزای معتبری موجود باشد شما می توانید با دریا??ت گذرنامه جدید و معتبر همراه با گذرنامه منقضی شده که ویزا در آن چسبانده شده مسا??رت کنید.همچنین می توانید کلیه خدمات تور مسا??رتی خود به کشورهای محل مصاحبه و همچنین بعد از اخذ ویزا رزرو هتل و بلیط ایالات متحده را به ما بسپارید.مدارک مورد نیاز برای گر??تن وقت س??ارت برای کسانی که اپلیکیشن ??رم را پر نکرده اند اسکن ص??حه اول پاسپورت متقاضی . تکمیل ??رم DS-160 ??ارسی که توسط آژانس آنامهر پرواز در اختیارمتقاضی گذاشته خواهد شد. اسکن دعوتنامه،در صورت داشتن دعوتنامه ، و مدارک اقامتی دعوت کننده. یک قطعه عکس 5*5 رنگی جدید با زمینه س??ید یا اسکن آن با رزولوشن 600*600 پیکسل ( صورت کاملا معلوم باشد) در صورتیکه متقاضی دعوت نامه ازکشور آمریکا را نداشته باشد و قصد س??ر جهت گردشگری را دارد این شرکت توانایی تهیه دعوت نامه برای متقاضیان محترم را دارد. مدارک مورد نیاز وقت س??ارت آمریکا برای متقاضیانی که اپلیکیشن ??رم را پر کرده اند : اسکن ص??حه اول پاسپورت متقاضی . ص??حه تائیدیه اپلیکیشن ??رم (ص??حه بارکد یا DS-160 confirmation page) متقاضیان ویزای دانشجوئی باید علاوه بر مدارک ??وق ، کپی I-20 و SEVISFEE Confirmation یا I-901 تکمیل شده را نیز ارائه دهند . ??رم های مورد نیاز برای س??ارت آمریکا [TABLE=width: 95%] [TR] [TD]نوع ??رم[/TD] [TD]نام ??رم[/TD] [/TR] [TR] [TD]اپلیکیشن ??رم ویزاهای کوتاه مدت[/TD] [TD]DS-160[/TD] [/TR] [TR] [TD]??رم پرداخت SEVIS[/TD] [TD]I-901[/TD] [/TR] [TR] [TD]??رم پذیرش هزینه های مالی دعوتشونده[/TD] [TD]I-134[/TD] [/TR] [TR] [TD]??رم های مربوط به گرین کارت[/TD] [TD]DSP122-DS0230[/TD] [/TR] [/TABLE] مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی امریکا : یک نسخه تکمیل شدۀ ??رم آنلاین ds-160 به همراه برگۀ تاییدیه وقت و تاییدیه واریزی وجه س??ارتکه توسط این مرکز انجامپذیر است. اصل پاسپورت ??علی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسا??رت به امریکا و اصل پاسپورت های قبلی. اصل و یا کپی دعوتنامۀ معتبر و در صورت نداشتن رزرو هتل در امریکا . 1 قطعه عکس 5 × 5 . اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج . بیمه ی مسا??رتی اصل و ترجمه رسمی شناسنامه. برای مدیران و سهامداران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای 6 ماه گذشته الزامیست. اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل ( گواهی اشتغال به کار که در آن در مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکر شده باشد و اینکه آیا این مرخصی با حقوق میباشد یا خیر ،وقت س??ارت آمریکا جواز کسب ، پروانه ??عا لیت ، کارت بازرگانی ، لیست بیمه 6 ماهه گذشته ، گواهی تاییدیه بیمه ، روزنامه رسمی تآسیس و آخرین تغییرات ، ??یش حقوقی 6 ماه آخر ، برگه مالیاتی پرداخت شده ، کارت پرسنلی ، حکم کارگزینی ، حکم بازنشستگی ، کارت بازنشستگی ، پروانه مطب ، کارت مهندسی ، کارت دانشجویی و ... ). مدارک میزبان در امریکا ( دعوتنامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده ، پرینت حساب بانکی ، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد ، ??یش حقوقی ، سند ملکی ملک محل اقامت در امریکا یا اجاره نامه ، آخرین برگ مالیاتی پرداخت شده ، قبوض پرداختی از قبیل آب ، برق ، گاز و ... ). اصل و ترجمه رسمی سند ملکی ، در صورت اجاره دادن، اصل و ترجمه اجاره نامه . اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به زبان لاتین برای 6 ماه گذشته ، سپرده های بانکی و... ** ترجمه رسمی ( دارالترجمه ) برای تمامی مدارک ??وق کا??یست و ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه به اعتبار این مدارک برای س??ارت امریکا می ا??زاید. منبع: وقت س??ارت آمریکا
  10. asoa

    وقت سفارت انگلستان

    انجام اقدامات مربوط به تعیین وقت س??ارت خود را به کارشناسان ما بسپارید. ما قادر به اخذ وقت س??ارت انگلستان در کلیه ی کشورها خواهیم بود مراحل اخذ وقت س??ارت انگلستان مرحله اول: پر کردن ??رم درخواست ویزا (که بسته به نوع ویزای درخواستی مت??اوت است). بنابراین پیدا کردن و پر کردن ??رم مناسب برای هر ??رد از اهمیت بسیاری برخوردار است که شما می توانید این امر را به همکاران ما در آنامهرپرواز بسپارید که در این زمینه تجربه ی کا??ی کسب کرده اند. توجه داشته باشید که در صورت پر کردن ??رم اشتباه و مراجعه به س??ارت، درخواست شما رد شده و این مسئله در پرونده ی شما ثبت می شود مرحله ی دوم: انتخاب کشور برای انجام انگشت نگاری ( و در صورت نیاز،مانجام مصاحبه) از آنجایی که س??ارت انگلستان در حال حاضر در ایران ??عالیت نمی کند، هموطنان عزیزی که مایل به اخذ ویزا انگلستان هستند می بایست پس از پر کردن و ارسال ??رم درخواست ویزا، شخصا به س??ارت انگلستان و یا یکی از مراکز صدور ویزا در کشورهای همسایه:مثل ترکیه یا امارات مراجعه کنند. که این مستلزم گر??تن وقت از س??ارت مربوطه می باشد و همکاران ما همچنان در این مرحله نیز در کنار شما خواهند بود و در بازه ی زمانی مناسب اقدام به اخذ وقت س??ارت برای شما عزیزان خواهند کرد مرحله ی سوم: پرداخت وجه ویزا س??ارت انگلستان بسته به نوع و مدت ویزای درخواستی، وجهی را برای آن تعیین کرده که باید قبل از مراجعه به س??ارت پرداخت شود. لازم به ذکر است که این وجه - حتی در صورت رد درخواست ویزا - قابل استرداد نمی باشد مرحله ی چهارم: س??ر به کشورانتخاب شده جهت مراجعه به vac و انجام انگشت نگاری در این مرحله ??رد درخواست کننده ی ویزا باید شخصا در تاریخ و ساعت تعیین شده در س??ارت حضور یابد. چنانچه چند ن??ر از اعضای یک خانواده درخواست ویزا داده باشند باید برای تک تک ا??راد جداگانه وقت گر??ته شود.و همه ی ا??راد در س??ارت حضور یابند. از زمان انگشت نگاری تا زمان صدور ویزا بین 4 تا 6 ه??ته زمان نیاز است.(برای 1٪ ا??راد حتی ممکن است این پروسه تا 4 ماه به طول بیانجامد). بنابراین باید ترتیب س??ر و اقامت در کشور محل انگشت نگاری داده شود. که همکاران ما میتوانند این خدمات را در غالب تورهای مسا??رتی چند روزه به شما هم وطن عزیز ارائه دهند چنانچه در هریک از این مراحل نیاز به مشاوره داشتید همکاران ما همه روزه در ساعات اداری پاسخگوی شما عزیزان هستند: 88313826 همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر و به روز، از دیدن کنید مدارک مورد نیاز برای گر??تن وقت س??ارت انگلستان • اسکن ص??حه اول پاسپورت متقاضی . • تکمیل شدۀ ??رم ??ارسی درخواست وقت س??ارت. • در صورت داشتن دعوتنامه ،اسکن دعوتنامه و مدارک اقامتی دعوت کننده. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی انگلستان : • اصل پاسپورت ??علی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسا??رت به انگلستان و اصل پاسپورت های قبلی. • یک نسخه تکمیل شدۀ ??رم آنلاین درخواست روادید به همراه برگۀ تاییدیه وقت و تاییدیه واریزی وجه س??ارتکه توسط این مرکز انجامپذیر است. • 2 قطعه عکس 4.5*3.5 . • اصل و یا کپی دعوتنامۀ معتبر و در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان . • بیمه مسا??رتی . • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج . • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه. • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه وقت س??ارت انگلستان از قبیل ( گواهی اشتغال به کار که در آن در مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکر شده باشد و اینکه آیا این مرخصی با حقوق میباشد یا خیر ، جواز کسب ، پروانه ??عا لیت ، کارت بازرگانی ، لیست بیمه 6 ماهه گذشته ، گواهی تاییدیه بیمه ، روزنامه رسمی تآسیس و آخرین تغییرات ، ??یش حقوقی 6 ماه آخر ، برگه مالیاتی پرداخت شده ، کارت پرسنلی ، حکم کارگزینی ، حکم بازنشستگی ، کارت بازنشستگی ، پروانه مطب ، کارت مهندسی ، کارت دانشجویی و ... ). • مدارک میزبان در انگلستان ( دعوتنامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده ، پرینت حساب بانکی ، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد ، ??یش حقوقی ، سند ملکی ملک محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه ، آخرین برگ مالیاتی پرداخت شده ، قبوض پرداختی از قبیل آب ، برق ، گاز و ... ). • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به زبان لاتین برای 6 ماه گذشته ، سپرده های بانکی و... • برای مدیران و سهامداران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای 6 ماه گذشته الزامیست. • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی ، در صورت اجاره دادن، اصل و ترجمه اجاره نامه . ** ترجمه رسمی ( دارالترجمه ) برای تمامی مدارک ??وق کا??یست و ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه به اعتبار این مدارک برای س??ارت انگلستان می ا??زاید. **به علت اینکه در روز تحویل مدارک ، مصاحبه ای از متقاضی انجام نمیگیرد تمامی مدارک ??وق صر?? نظر از اینکه قبلآ به انگلستان س??ر کرده اند و یا خیر ، باید کامل و دقیق باشد ، خصوصآ مدارک بانکی اعم از درآمد و مخارج ماهیانه که در ??رم درخواست روادید باید دقیق بیان شود. منبع: وقت س??ارت انگلستان
  11. asoa

    وقت سفارت کانادا

    ویزای کانادا به 3 گروه تقسیم می شود : دسته اول : ویزای تک ورود (single)، دسته دوم : ویزای چند بار ورود (multiple)، دسته سوم : ویزای 5 ساله (super-visa). درخواست آنلاین: جهت درخواست ویزا شخص باید تمامی مدارک خود را به صورت ترجمه شده با مهر دارالترجمه رسمی (تایید دادگستری الزامی است) آماده کرده و سپس نسبت به درخواست آنلاین اقدام نماید. برای آگاهی از مدارک مورد نیاز، شما میتوانید به آژانس آنامهرپرواز مراجعه کنید. همکاران متخصص در این زمینه، با پرکردن پرسشنامه آنلاین، برای شما چک لیستی از مدارک تهیه خواهند کرد که البته این چک لیست، بسته به شرایط شغلی و ... متقاضی، مت??اوت خواهد بود. بنابراین بهتر است که خود بدون اطلاع دقیق از قوانین س??ارت اقدام به تهیه چک لیست ن??رمایید. چرا که این امر موجب ارائه مدارک اشتباه به س??ارت و در نتیجه رد درخواست ویزای متقاضی خواهد شد. پس از تهیه چک لیست، می بایست اسکن تمامی مدارک را به همراه ??رمهای درخواست ویزا به صورت آنلاین برای س??ارت کانادا ارسال نموده و بابت آن رسید دریا??ت کنید. نکته ای که در مورد ??رمهای درخواست ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد این است که تمامی ص??حات این ??رم دارای کد می باشند. وجود اختلا?? در کد این ص??حات با یکدیگر، موجب رد درخواست ویزای شما عزیزان خواهد شد. بنابراین نهایت دقت را در پر کردن ??رمها مبذول ب??رمایید. (خدماتی از قبیل پر کردن ??رمهای س??ارت کانادا، توسط همکاران ما در آژانس آنامهرپرواز، به شما عزیزان ارائه می گردد.) پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه های تعیین شده به س??ارت کانادا، نامه ای مبنی بر اینکه متقاضی مجاز به مراجعه به Visa Application Center کانادا، جهت انگشت نگاری می باشد، صادر میشود. با توجه به قانون جدید انگشت نگاری، حضور ??رد الزامی است. در مرحله ی بعد، می بایست جهت تعیین وقت، در نزدیکترین Visa Application Center اقدام نمود. توجه داشته باشید که اینکار تنها تا سی روز پس از ثبت درخواست امکانپذیر بوده و دیرتر از آن س??ارت به هیچ وجه به شما وقتی نخواهد داد. تنها پس از انجام انگشت نگاری است که درخواست متقاضی به طور کامل در س??ارت ثبت می گردد و مراحل رسیدگی به پرونده او آغاز میگردد. این پروسه بین 4 ه??ته تا 6 ماه به طول می انجامد. پس از تحویل مدارک به س??ارت ??رد یک کد پیگیری (Tracking ID) دریا??ت می کند که از طریق آن می تواند وضعیت پرونده ی خود را از ابتدا تا انتها از طریق سایت کارگزاری س??ارت (VAC) پیگیری کند. پس از اعلام س??ارت مبنی بر صدور ویزا، متقاضی می بایست پاسپورت خود را، شخصا و یا توسط نماینده ای که از جانب او وکالت دارد، به همان Visa application center که در آن انگشت نگاری انجام پذیر??ته برده و ویزای خود را دریا??ت کند. آژانس آنامهرپرواز آماده همکاری برای پیکاپ ویزای شما عزیزان خواهد بود. انگشت نگاری جهت اخذ ویزای کانادا: برای اتمام درخواست ویزای کانادا و ثبت آن در س??ارت انگشت نگاری الزامی است. در حالتی که متقاضی درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت می کند تا 30 روز مهلت دارد که به یکی از شعب VAC در آنکارا، استانبول یا ابوظبی مراجعه کند. در غیراینصورت درخواست او باطل می شود و هزینه ی پرداخت شده برگردانده نمی شود. به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشید که تا زمانیکه انگشت نگاری انجام نشود ثبت نام تکمیل نشده و درخواست ویزا تحت بررسی قرار نمی گیرد. هزینه در نظر گر??ته شده برای ثبت نام ویزا: هزینه ویزا : 100 دلار + هزینه انگشت نگاری : 85 دلار + 300 هزار تومان بابت تهیه چک لیست، پر کردن تمامی ??رمهای س??ارت ، ارسال مدارک به س??ارت کانادا، واریز هزینه های تعیین شده به حساب س??ارت و مشاوره در زمینه جمع آوری مدارک و ... در ثبت نام آنلاین هزینه انگشت نگاری به ازای هر خانواده 170 دلار می باشد و ان??رادی محاسبه نمی شود. به طور مثال برای یک خانواده 3 ن??ری 470 دلار پرداخت می شود که 300 دلار آن بابت ویزا و 170 دلار بابت انگشت نگاری است. چک لیست مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی single (شش ماهه)، multiple (دو سال) همانطور که قبلا گ??ته شد، مدارک هر ن??ر بسته به شرایط شغلی و نوع ویزای درخواستی، مت??اوت می باشد. اما در وقت س??ارت کانادا اینجا سعی کردیم ??هرستی از مدارکی که در اکثر موارد، بین تمامی متقاضیان مشترک می باشد، تهیه کنیم: کپی تمام ص??حات پاسپورت ترجمه شناسنامه نامه ی تمکن مالی یا گردش حساب شش ماهه مانده حساب بانکی با حداقل 45 – 50 میلیون تومان تکمیل و تایید ??رم درخواست ویزا (IMM5257E - application form) تکمیل ??رم اطلاعات خانوادگی ( IMM5645E - family information) یک قطعه عکس 3.5 * 4.5 ارائه ی ترجمه سند ملکی ارائه ی ترجمه مدرک شغلی (برای صاحبین مشاغل جواز کسب لازم است، اما برای کارمندان نامه ی اشتغال به کار و ??یش حقوقی باید ارائه شود. ) ارائه مدارک مالیاتی و بیمه رزرو هتل و بلیط (اختیاری) دعوتنامه (اختیاری) در صورت وجود باید مدارک شخص دعوت کننده هم در مدارک لحاظ شود. ترجمه سند ازدواج مدارک مورد نیاز برای دریا??ت ویزای پنج ساله (Supervisa): ویزای 5 ساله در اصل 10 ساله بوده اما با توجه به اعتبار در نظر گر??ته شده برای پاسپورت های ایرانی ( 5 سال ) مدت زمان این ویزا نیز برای ا??راد ایرانی 5 ساله لحاظ می شود. ا??رادی واجدالشرایط دریا??ت این نوع ویزا هستند که ??رزند یا نوه ی آنها دارای اقامت موقت یا دائم (دارنده (permanent Cart) PR یا مقیم کانادا(citizen) ) باشد. دارنده ی این نوع ویزا در هر بار ورود، اجازه ی اقامت تا سق?? دو سال را دارا خواهد بود .معمولاً والدین دانشجویان در حال تحصیل در کانادا یا والدین ا??راد مقیم کانادایی می توانند نسبت به درخواست این ویزا اقدام کنند. برای دریا??ت ویزای پنج ساله علاوه بر مدارک ??وق الذکر لازم است که: - مدارک اقامت دائم یا موقت ??رد مقیم در کانادا - ارزشیابی مالی ??رد مقیم در کانادا - T4 - گواهی حقوقی ??رد مقیم در کانادا - بیمه یک ساله برای متقاضی - نتیجه آزمایشات پزشکی متقاضی ارائه شود. منبع: وقت س??ارت کانادا
×
×
  • جدید...