رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

amuzeshtak

عضو
  • تعداد ارسال ها

    12
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره amuzeshtak

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • محل زندگی
    ایران

Converted

  • تیم باشگاهی ایرانی مورد علاقه
    perspolis

Converted

  • تیم باشگاهی اروپایی مورد علاقه
    arsenal

Converted

  • حودرو شما
    BENZ

Converted

  • جنسیت شما
    مرد

Converted

  • گوشی موبایل شما
    samsung-galaxy-note-3-neo-new1
  1. سخنی با دوستان با عرض سلام . دوستان عزیز در این مقاله قصد دارم تا شما را با مبحثی آشنا کنم که بیشتر دوستانی که با انواع نرم ا??زار ها کار میکنند از آن بی اطلاع هستند و معمولا آنها را جا به جا به کار میبرند ، این موضوع هم ارتباطی با حر??ه ای یا غیر حر??ه ای بودن دوستان نداره و حتی من بارها شنیدم که اشخاص ظاهرا حر??ه ای ابزاری را با زبان های اسکریپت نویسی نرم ا??زار خود میسازند و میگویند ما یک پلاگین ساختیم ! به دلیل اینکه معمولا در ??یلم های آموزشی برنامه نویسی از همون اول میرن سراغ آموزش یک زبان مثل Python ، دیگه ا??راد با مبانی اولیه آن آشنا نمیشوند و شاید حتی بعد از اینکه بتونند برنامه های زیادی را با MEL یا Python بنویسند هنوز ت??اوت بین برنامه نویسی و اسکریپت نویسی را ندانند ، کتابها یا مقالات خارجی هم که در این راستا منتشر شده است معمولا برای دوستانی که آشنایی کمی به زبان انگلیسی یا حتی لغات تخصصی آن ندارند زیاد مناسب نیست ، متاس??انه خودتون بارها دیدید که حتی اگر ترجمه این کتابها را بخوانید ، به دلیل اینکه مترجم اطلاعات کمی راجب این مبحث داره ، بیشتر اصطلاحات را با همان معنی انگلیسی به کار میبره به طوری که ??همیدن این موضوع از روی کتاب انگلیسی بسیار ساده تر از متن ترجمه شدست ! ولی در این مقاله سعی میکنم به زبانی ساده بیان کنم تا دوستان ??ارسی زبان و مشتاق بتوانند بهترین است??اده را از آن ببرند. یه نکته رو الان بگم و اون هم اینه که به دلیل اینکه قصد دارم از پایه م??اهیم و مبانی زبان های برنامه نویسی رو یاد بدم ، این مقاله کمی طولانی خواهد شد و به همین دلیل آن را در چند پست مختل?? دیگر هر مینویسم و کامل میکنم و در انجمن قرار خواهم داد پس مجددا عرض میکنم که هد?? از این مقالات ، آموزش برنامه نویسی و اسکریپت نویسی نیست ، چون یادگیری آن از طریق ??یلم های آموزشی و سایت های مختل?? امکان پذیره ، هد?? از این مقالات ، یادگیری م??اهیم اولیه میباشد که معمولا در ??یلم های آموزش گ??ته نمیشوند چه کسانی نیاز به خوندن این مقالات دارند !؟ اساسا هر کسی که علاقه مند به مباحث تکنیکی نرم ا??زار ها به خصوص نرم ا??زار Maya میباشد ، میتونه از مطالعه این مطالب بهره ببره ، همچنین دوستانی که میخواهند در حوزه VFX و داینامیک ??عالیت کنند باید حتما این مقالات رو بخونند و از آنها اطلاع داشته باشند ، به جز این ا??راد ، بقیه دوستانی که در بخش های دیگر نرم ا??زار مثل Modeling ، Rendering و … میخواهند ??عالیت کنند نیز میتوانند از این مقالات است??اده کنند ، چون برنامه نویسی و اسکریپت نویسی تنها مربوط به بخش داینامیک نیست و در همه بخش ها کاربرد داره ،??قط میتوان گ??ت که برای بحث داینامیک و VFX میتونه الزامی باشه ! پس جواب سوال مذکور شاید همه کس باشه ! بزن بریممممم!!!! امروزه همه میدانند که کامپیوتر با زبانی به اسم زبان ماشین کار میکنه ، زبان ماشین در حقیقت همان زبان ص??ر و یک یا باینریه ، چون دستگاه های دیجیتال از جمله کامپیوتر تنها دو عدد ص??ر یا یک و یا دو حالت خاموش و روشن رو متوجه میشوند. حالا چون قصد آمورش دیجیتال رو ندارم زیاد راجبش توضیح نمیدم ولی ??قط اینو بدونید که در زبان ماشین ما تقریبا هیچ ??رمول ریاضی ، دستور و ??رمانی نداریم که کار خاصی رو برای ما انجام بده ، جالبه بدونید که ما در زبان ماشین حتی عملیات ضرب را نداریم ! بله درست متوجه شدید ما ضرب به این سادگی رو نداریم ، برای انجام عملیات ضرب کامپیوتر از عملیات جمع است??اده می کنه ، مثلا برای 2 * 3 این ات??اق میو??ته : 2 + 2 + 2 خوب حالا اگر ما بخواهیم یه ??رمول بنویسیم که مثلا مساحت یه کره رو محاسبه کنه چی میشه ؟ باید چندین ص??حه A4 کد 0 و 1 بنویسیم تا این ??رمول با عملیات جمع نوشته بشه و برای ??رمول های بزرگتر هم احتملا عمرمون ک??ا?? نمیده ! اینجاست که پای زبان های برنامه نویسی وسط میاد ، در حقیقت در زبان ها برنامه نویسی ما ??رمول خودمون رو به زبان آدمیزاد مینویسیم و این زبان های برنامه نویسی این زحمت سنگین رو بر دوش دارند که آنچه را که ما نوشتیم به زبان ماشین تبدیل کنه که کامپیوتر متوجه بشه ! ??قط یه نکته رو همین جا بگم که عموما به جای است??اده از سیستم باینری یا دودویی یا همون ص??ر و یک ، از سیستم هگزادسیمال یا 16 تایی است??اده میکنند ، خوب شاید یکم گیج بشید که منظور از این سیستم اعداد دودویی و هگزا دسیمال چیه !؟ اجازه بدید یه توصیح بسیار کوتاه بدم : انواع سیستم اعداد ما چندین نوع سیستم اعداد داریم که هر یک در جایی کاربرد داره و البته من هم با همه کاربرد های آن آشنا نیستم ، مثل سیستم HexaDecimal , Decimal , Octave , Binary که به ترتیب به آنها سیستم های شانزده تایی ، ده تایی ، هشت تایی و دوتایی میگویند. – سیستم ده تایی یا Decimal همان سیستم شمردن خودمونه که از 0 میشماریم تا 9 ، و بعد از 9 ، اعداد دورقمی میشه و از ترکیب همان ده رقم ص??ر تا نه ساخته میشه مثل 12 .به دلیل اینکه ما ده تا عدد مختل?? بیشتر نداریم بهش میگن دهتایی – بنابراین در سیستم 16 تایی ما باید 16 تا عدد مختل?? داشته باشیم که با ترکیب آنها بتوان سایر اعداد چندین رقمی رو نوشت ، ولی مگر ما به جز عدد 0 تا 9 عدد دیگری هم داریم !؟ مسلما نه و اینجاست که از حرو?? انگلیسی A , B , C , D , E , F است??اده میکنند ! پس برای شمردن به روش این سیستم اینگونه عمل میکنیم که ابتدا از 0 شروع به شمارش میکنیم تا میرسیم به 9 ، حالا برای نوشتن عدد 10 (در سیستم دهتایی) ، مینویسیم A و برای 11 مینویسیم B و برای 12 مینویسیم C و برای 13 مینویسیم D و برای 14 مینویسیم E و نهایتا برای 15 مینویسیم F و چون 16 تا رقم مختل?? داریم ( 0 تا 9 و A تا F) پس بهش میگیم سیستم شانزده تایی. مثلا عدد 30 در سیستم دهتایی در سیستم شانزدهتایی میشه 1E یا عدد 386 در سیستم دهتایی برابره با عدد 182 در سیستم شانزده تایی ! ممکنه سوال کنید که چه طور میشه این تبدیل سیستم های عددی رو به هم انجام داد ؟ جوابتون باید بگم که هر کدوم یه ??رمول خاص دارن که اگر دوست داشتید میتونید در گوگل سرچ بزنید و پیدا کنید ، ولی باور ب??رمایید که حتی من هم این ??رمول ها رو به خاطر ندارم ، اما یه راه ساده تر برای تبدیل این سیستم اعداد به هم وجود داره که میتونید باهاش این سیستم ها رو به هم تبدیل کنید و ببینید نتیجه چی میشه ، این راه است??اده از نرم ا??زار قدرتمند Calculator یا همان calc یا ماشین حساب خودمونه که توسط شرکت مایکروسا??ت تولید شده و در تمام ویندوزها قابل دسترسه ، برای باز کردن این برنامه قدرتمند کا??یه وارد قسمت Run ویندوز خود بشید و کلمه calc رو تایپ کنید و Enter بزنید. بعد از اینکه این برنامه باز شد وارد منوی View بشید و نوع ماشین حساب رو روی حالت Programmer تنظیم کنید ، بقیه چیزاشو خودتون در ??یلم های آموزشی پیدا کنید . smile emoticon – از روی توضیحات داده شده متوجه میشید که برای سیستم 8 تایی ما ??قط اعداد 0 تا 7 رو داریم و برای سیستم دودویی ما ??قط اعداد 0 تا 1 رو داریم ! مثلا عدد 3 در سیستم دهتایی برابره با عدد 11 در سیستم دودویی یا عدد 386 در سیستم دهتایی برابره با عدد 110000010 در سیستم باینری یا دودویی. تا اینجا ممکنه از خوندن این مطالب کمی خسته شده باشید ولی حالا که معنی این اعداد 110000010 رو که خیلی از جاها مینویسند میدونید شاید کمی از خوندن این مطالب خشنود شده باشید ! به خصوص اینکه با علم داشتن این سیستم ها میتونید کارای جالب مثل رمز گزاری کردن عدد های خودتون بکنید ! برای اینکه من و شما از نوشتن و خواندن این مطالب کمی خسته شدیم ، اجازه بدید تا ادامه این بحث رو در پستهای دیگر برای شما دوستان عزیز بنویسیم آموزش تک مرجع آموزش انلاین
  2. اگرچه در گ??تار اکثر زمانها ??کر میکنیم به نصاویر 360 درجه HDRI یا HDR میگوییم ولی این درست نیست.ممکنه تصویری 360 درجه باشه ولی HDRI نباشه !!! کلمه HDR یا HDRI از حرو?? اول این کلمات به وجود میاد : High Dynamic Range Image که نیاز به توضیح داره. به صورت عادی کلیه تصاویری که عکس میگیریم یا در کامپیوتر میسازیم ، پیکسل های ان از لحاظ رنگ در بازه بین 0 تا 1 (یا 0 تا 255 ) قرار دارند. یعنی اگر مثلا جایی در تصویر دارای رنگ س??ید خالص باشه سه رنگ اصلی ان دارای عدد های 1 1 1 میباشد. بنابراین اگر در وسط ظهر از شخصی عکس بگیریم که لباس س??ید پوشیده و خورشید هم در قاب عکس قرار داشته باشه ، وقتی اون عکس را در کامپیوتر میبریم ، عدد های رنگی لباس شخص با دایره خورشید یکیه ! چون هر دو س??ید هستند و هر دو عددشون هست 1 1 1 این در حالیه که در دنیای واقعی این چنین نیست و اگرچه ممکنه دو چیز س??ید به نظر بیاد ، ولی س??یدی خورشید ممکنه هزاران برابر بیشتر از س??یدی لباس باشه ! بنا بر این توصی?? ، تصاویر HDRI بر خلا?? تصاویر معمولی قادر هستند بازه بسیار بیشتری از رنگ ها را در خود ذخیره کنند ، به طوری که اگر همان عکس را به صورت HDRI بگیرید ، وقتی در ??توشاپ عدد رنگی لباس را با خورشید مقابسه کنید ، متوجه میشوید که مثلا رنگ لباس برابره با 1 1 1 و رنگ خورشید یا انعکاس ان روی اشیا برابره با 20 20 20. در این صورت چون رنگ ها به اصطلاح Clamp نمیشوند ، وقتی در ??توشاپ brightness تصویر را خیلی کم کنید ، متوجه میشوید که میشه کاری کرد که ??قط دایره خورشید باقی بمانه ولی بقیه تصویر سیاه بشه ! بالعکس اگر عکسی از بیرون یک خانه به صورت HDRI بگیرید که داخل خانه را نشون میده ، به صورت عادی ممکته داخل خانه سیاه و تاریک دیده بشه ، ولی وقتی brightness تصویر را زیاد کنید ، متوجه میشوید کم کم اشیا داخل خانه از دل تاریکی نمایان میشوند ، چون اطلاعت رنگ ها در تاریکی همه روی عدد ص??ر clamp و محدود نمیشوند و اعداد رنگی بسیار بسیار ناچیز برای پیکسل های داخل تاریکی ذخیره میشوند. (مانند عکس بالا) ??واید HDRI خوب با توجه به این تعاری?? میتونیم بگیم که یکی از بیشترین کاربرد های انها در برنامه های سه بعدی برای اعمال نور پردازی میباشد ، به همان دلیل که اطلاعت رنگی منابع نور مثل خورشید کامل ذخیره میشوند ، بنابراین موتور های رندر به راحتی میتوانند منابع نور را تشخیص دهند و از انها به عنوان عامل نورپردازی است??اده کنند. به همین دلیله که اكثر تصاویر 360 درجه را HDRI تشکیل میدهند. اما ممکنه تصاویر 360 درجه ای هم باشه که HDRI نباشه ! معمولا از این تصاویر زمانی است??اده میکنند که اون تصویر قرار نیست برای نور پردازی است??اده بشود و ??قط به عنوان انعکاس است??اده میشوند. کاربرد دیگر ما میتونیم در مرحله رندر ??ریم های خود ره به صورت HDRI رندر کنیم تا اطلاعات رنگ و نور کامل ذخیره بشود. در این حالت نرم ا??زارهی کامپوزیت مثل nuke خیلی بهتر میتونه ت??اوت بین تاریکی و روشنی رو تشخیص بده و اعمال بسیاری از ا??کت ها نظير glow خیلی دقیق تر ات??اق میو??ته ، در مراحل color correction و color grading همه به دلیل برخورداری از طی?? وسیع تر نور ، این عملیات خیلی بهتر ات??اق میو??ته. در دنیای امروز جلوه های ويژه شاید نشه پروژه ای رو نام برد که نصاویر خود را به صورت HDRI رندر نکنند ! ==== در چه ??رمت هایی میشه اطلاعات HDRI را ذخیره کرد ? به طور کل هر ??رمتی که توانایی ذخیره اطلاعات 32 bit را داشته باشه ، میتونه این اطلاعات را ذخیره کنه ، معرو??ترین این ??رمت ها ??رمت exr یا OpenExr میباشد ولی به جز ان ??رمت های دیگری هم نظير tiff , iff , hdr, pic , dtex ,و غیره وجود دارند. === نحوه عکسبرداری به صورت HDRI اگرچه ساخت این تصاویر در کامپیوتر در مرحله رندر اسان است ، ولی برای عکسبرداری باید یکسری مراحل اضا??ه انجام داد. معمولا از یک سوژه با چندین exposure مختل?? عکس میگیرند تا بتونند اطلاعات دقیقی از تاریک ترین حالت لنز تا روشن ترین حالت لنز در اختیار داشته باشند ، سپس با روی هم قرار دادن یا جمع کردن این تصاویر روی هم تصاویر HDRI بدست میاد. ==== محدودیت های این تصاویر شاید تنها محدودیت این تصاویر حجم بالای ??ایل انها باشد ، دلیل ان هم این است که این تصاویر باید اطلاعات خیلی بیشتری از رنگ و نور را در خود ذخیره کنند ، اما مثلا یک ??ایل jpg معمولی ??قط لازمه اطلاعات رنگ را در بازه 0 تا 1 ( یا 0 تا 255 ) ذخیره کنه . همچنین با توجه به بالابودن حجم ??ایل های ان کمی رم سیستم بیشتر است??اده میشه و به موجب ان عملیات کامپوزیت کمی کندتر میشه. ===== نتیجه گیری تصاویر HDRI به تصاویری گ??ته میشود که اطلاعات رنگ و نور در بازه بیشتر از 0 تا 1 ذخیره میشه که به موجب ان میتوان بین منابع نور و سایر اشیا روشن و براق و همچنین س??ید ت??اوت قائل شد. همچنین در این تصاویر معمولا تاریکی محض وجود ندارند. از این تصاویر معمولا در مرحله رندر برای ساخت منابع نور واقعی و همچنی در مرحله کامپوزیت است??اده میشود. تنها ??رمت های خاصی توانایی ذخیره این تصاویر را دارند که مهمترین انها exr میباشد. معمولا بیشتر تصاویر 360 را به صورت HDRI میسازند تا بتوان از انها برای ساخت منابع نور در نرم ا??زار است??اده کرد. amuzeshtak.com
  3. در این تایپیک قصد داریم دوستان علاقمند به انیمیشن را با سیستم های رندر ??ارم یا Render farm آشنا بکنیم . همانطور که میدونید مرحله رندرینگ یکی از سنگین ترین و زمان بر ترین مراحل تولید یک پروژه انیمیشن و جلوه های ویژه میباشد به این دلیل که در این مرحله محاسیات بسیار زیاد و سنگسن نور پردازی و متریال باید توسط کامپیوتر انحام شود. در بسیاری از پروژه های بزرگ ممکن است رندر هر ??ریم از پروژه روزها به طول بیانجامد!!!!!! ??رض کنید 2 دقیقه کار ساختید و میخواهد آن را با ??ریم ریت 24 رندر بگیرید به دلیل است??اده از مدلهای بسیار زیاد و متریالها و نور های پیچیده ؛ رندر هر ??ریم از پروژه شما 1 ساعت طول میکشد بنابراین شما با یک سیستم معمولی در یک روز کامل تنها میتوانید 1 ثانیه از کار رندر کنید و برای رندر کل پروژه به 120 روز یا 4 ماه زمان نیاز دارید اونم ??قط واسه 2 دقیقه از کار!!!!!!!!!!! خب اگر بخواهید یک پروژه سینمایی که 90 دقیقه است رندر بگیرید چیییی؟؟؟؟؟ احتمالا تنها نوادگان شما میتوانند نتیجه کار شما رو ببینند!!! اگر چه روز به روز سخت ا??زار های کامپیوتری بسیار قدرتمند و پیشر??ته تر از دیروز میشوند ؛ ولی نکته جالب اینکه سطح توقع ما هم از لحاظ کی??یت و پیچیدگی از کارهای انیمیشن و جلوه های ویژه نیز بیشتر و بیشتر میشه ؛ دوستانی که صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه قدیمی تر هستند حتما به این مسایل توجه کرده اند که اگر برای رندر یک ??ریم از کار در 10 سال پیش حدود 5 تا 30 دقیقه زمان نیاز داشتیم ؛ امروز هم با پیشر??ت تکنولوژی باز هم برای رندر یک ??ریم متوسط بین 5 تا 30 دقیقه زمان نیاز است در صورتی که سخت ا??زار های امروزی شاید صد برابر از سخت ا??زار های 10 سال پیش قویتر شده اند !! دلیش همین سطح توقع و بالا بردن کی??یت میباشد ؛ اگر سیستم خیلی قویی داشته باشیم به دنبال آن قدرت ریسک بیشتری هم داریم و دوست داریم عناصر پیچیده تر در پروژه امون است??اده کنیم!! در تایپیک های بعدی بیشتر با رندر ??ارم آشنا خواهیم شد Amuzeshtak.com
  4. دوستانی که تازه در زمینه موشن گرا??یک یا هر زمینه دیگه ای دارن وارد میشن یک تایپیک قرار میدهیم چک کنیدش نکات خیلی به درد بخوری داره . مال تیم greyscalegorillaس که سایت آموزشی معرو??ین برای cinema 4D نکات این تایپیک مطلب ??نی نیست ولی برای تازه کارا خیلی میتونه م??ید باشه چ کارایی باید به عنوان ی تازه کار انجام بدی ک سریعتر از تازه کار بودن خارج بشی ؟؟؟؟؟؟؟ یهو نرین سراغ حر??ه ای ها نکته اول همین میشه ک یهو نریم از حر??ه ای ها سوال کنیم ک چیکار کنم یا این دکمه چیه از کسی سوال کنم که یکم از من بیشتر تجربه داره نه کسی ک ده ساله این کار و میکنه آزاردهنده نباشین ی نکته اینه ک یاد بگیرین تازه کار آزاردهنده نباشین یعنی یاد بگیرین سوال اشتباه نپرسین چیزی هست به اسم گوگل میگن ک بدشون میاد وقتی ی عده حس میکنن بقیه گوگل اونا هستن. واسه هر چیزی میان و سوال میکنن بقیه هم کار و زندگی دارن حواستون به زمان و انرژی بقیه باشه الان چون دیگ تو عصر اینترنت هستیم شما با یکم سرچ و گشتن میتونین تو هر زمینه ای کلی چیز پیدا کنین و سوالای نرم ا??زاری همشون تو نت جواب دارن سوالای مهم بپرسین باید از اون سوالای مهمتر بپرسین.مثل چجوری زندگی و کار و از هم جدا میکنی یا اینکه چجوری ب اینجا رسیدی! جایی ک شاید خودت میخای بعد چند سال به اونجا برسی اینا خیلی سوالای مهمتری هستن تا اینک سوالای نرم ا??زاری بپرسی خلاصه اینک نپرس چجوری؟ بپرس چرا؟ پله پله پیش برو اینکه همزمان هم بخش هنری و ??نی رو باهم درگیر نشین یعنی اول تو بحث ??نی کار کنید و به هد??تون برسین بعد وارد ??از هنری بشین و ب??همین ک ظاهر کارتون باید چجوری باشه مثال هم یادگیری گیتار وقتی گیتار زدن رو یاد میگیرین همزمان نوشتن آهنگ و روش زدن گیتار رو بهتون یاد نمیدن همیشه روش انجام کار رو بهت یاد میدن ک این سیم چ صدایی میده و این چیکار میکنه در کل مکانیک کار رو یاد میدن بعد وارد بحث بعدی میشن. کپی برای یادگیری عیب نیست ی کار خوب اوایل اینه که کپی کنین کارای بقیه رو تا روش انجامش و یاد بگیرین از روز اول دنبال کار گر??تن نباشین با یاد گر??تن ی تیکه کوچیک نپریم وسط و دنبال کار باشیم و با اون چیزهای اولیه تو این صنعت نمیشه کاری کرد باید خیلی چیزها رو یاد داشت برای حر??ه ای وارد این کار شدن آموزش تک
  5. Double Exposure(دابل اکسپوژر) چیست؟ تکنیک دابل اکسپوژر (Double Exposure) یا به اصطاح نور دهی دو گانه یکی از تکنیک های محبوب عکاسی محسوب میشود البته در بعضی جاها این ا??کت رو بعنوان تصویر سورئالیسم هم میشناسند با است??اده از این تکنیک ساده عکاسی که یک عکس را بر روی عکس دیگری قرار میدهد و با هم ادقام میکند البته در بیشتر مواقع دویا چند تصویری که با هم ادقام میشوند از لحاظ م??هومی و بصری با هم در ارتباط هستند در این تایپیک به شما خواهیم گ??ت که چه زمانی باید از این تکنیک است??اده کنید و اگر دوربین شما قابلیت عکاسی نوردهی دوگانه را ندارد چه کار باید بکنید؟؟؟؟ بعضی از دوربین ها قابلیتی دارند که در آن می توان چند عکس رو باهم ادقام کرد. این قابلیت معمولاً در تنظیمات Menu اصلی دوربین با نام نوردهی چندگانه یا Multiple Exposure قرار دارد، که با ??عال کردن این قابلیت دوربین ابتدا عکسی می گیرد و سپس به شما اجازه می دهد تا بر روی عکس گر??ته شده عکس دیگری بگیرید.که کار رو قابلیتی عالی محسوب میشود اما در نظر داشته باشید که این قابلیت برای همه دوربین های عکاسی قرار ندارد اما این قابلیت بر روی تعداد زیادی از دوربین های کامپکت – Compact و SLR وجود دارد. حتی در بعضی دوربین ها این قابلیتی چیزی ??راتر از دابل اکسپوژر هستنش و به عکاس اجازه میدهد که به شکلی که عکس اولیه را به صورت محو بر روی نمایشگر دوربین نشان می دهد تا زمانی که می خواهید عکس دوم را بگیرید بتوانید تل??یق این دو عکس را بهتر تجسم کنید اما اگر دوربین چنین قابلیتی نداشته باشد تکلی?? چیست؟ توجه داشته باشید ممکن است دوربین شما چنین قابلیتی نداشته باشد البته شاید حتی در این روز ها بهتر باشد این کار را با دوربین انجام ندهیم. اگر این کار را در ??وتوشاپ – Photoshop (یا هر برنامه ویرایش عکس دیگری) انجام دهید خیلی انعطا?? بیشتری خواهید داشت و میتوانید به نتیجه ایده آل برسید. اما چطور ممکنه با یک نرم ا??زار انعطا?? بیشتری داشته باشیم؟؟؟ این به این معنی نیست که ما ??قط میتوانیم با دوربین خودمون در یک بازه زمانی دوعکس داشته باشیم و ا??کت رو اعمال کنیم؛ لازم نیست دو عکس را در یک زمان بگیرید. شما می توانید عکسی که سالها قبل گر??ته اید را با عکسی جدید تل??یق کنید. با است??اد از ??توشاپ این امکان وجود دارد؟ بله براحتی . شما یک عکس را در نرم ا??زار باز می کنید، بعد این عکس ها را بر روی عکس دوم که قبلا در نرم ا??زارباز کردید می اندازید. و بعد می توانید با است??اده از ابزار های مختل?? ترکیب این دو عکس را به بهترین شکل تغییر دهید. اما چطور؟؟؟ هر عکس که در Photoshop باز می کنید در لایه جدا گانه ای قرار می گیرد. با تغییر دادن ش??ا??یت لایه، ، می توانید مقدار بیشتری از لایه زیرین را ببینید، و تأثیر این ا??کت را بیشتر و یا کمتر کنید. شما همچنین می توانید Blending Mode لایه را تغییر دهید، تا نحوه ترکیب لایه بالایی با لایه زیرین را تغییر دهید. Multiply، Soft Light، Hard Mix و Exclusion تنها تعدادی از Blending Mode ها هستند که ارزش امتحان کردن را دارند، که هر کدام از آنها تأثیر کاملاً مت??اوتی در ترکیب لایه ها دارند. همچنین می توانید از ماسک است??اده کنید و تأثیر قسمت خاصی از لایه بالایی را کمتر و یا بیشتر نمایید برای دیدن آموزش ویدیویی این مقاله به وب سایت آموزش تک مراجعه کنید مو??ق و پیروز باشید http://amuzeshtak.com/
  6. در این مقاله میخوایم نحوه قرار دادن ویدیو و صدا و اتریبیوت های هر یک رو باهم دیگه بررسی کنیم . با اضا??ه شدن تگ برای قرار دادن یک ویدیو به این صورت عمل میکنیم : مرور گر شما تگ ویدیو را پشتیبانی نمیکند خب الان به بررسی قسمت های مختل?? این کد بپردازیم:1- ویژگی controls که در تگ ویدیو قرار داده شده کنترل های مختل?? یک پلیر مانند play & pause رو اضا??ه میکند. 2- ویژگی های width و height ، عرض و ارت??اع ویدیو را مشخص میکند. 3-تگ source که داخل تگ ویدیو قرار داده شده آدرس ویدیو رو با اتریبیوت src دریا??ت میکند. 4- اتریبیوت type که در تگ source قرار دارد نوع ویدیو رو مشخص میکند که میتواند سه نوع داشته باشد : MP4 : video/mp4 WebM : video/webm Ogg : video/ogg 5- در صورتی که مرورگر کاربر از تگ ویدیو پشتیبانی نکند پیغامی که بعد از تگ source قرار داده شده به کاربر نشان داده میشود یک سری از اتریبیوت های دیگه برای تگ ویدیو : muted : ویدیو را به صورت پیش ??رض بی صدا میکند autoplay: در صورتی که این ص??ت قرار داده شود ویدئو به محض اینکه ص??حه لود شود، خود به خود پخش می شود. loop: در صورت وجود پس از اتمام نمایش ویدئو، پخش آن دوباره شروع می شود. poster : با این اتریبیوت میتوان یک تصویر را به عنوان پوستر برای ویدیو قرار داد. خب این از تگ ویدیو الان بپردازیم به قرار دادن صدا در HTML5 که میتونیم بگیم کاملا شبیه به تگ ویدیو عملیات انجام میشود: برای قرار دادن یک صدا در HTML5 به این صورت عمل میکنیم : مرورگر شما از تگ audio پشتیبانی نمیکند تمامی قسمتهای تگ audio مشابه تگ video است ??قط در قسمت type تگ source میتوان انواع زیر رو قرار داد : MP3 : audio/mpeg Ogg : audio/ogg Wav : audio/wav برای دیدن آموزش ویدیویی این مقاله میتونید به لینک زیر در سایت آموزش تک مراجعه کنید. مو??ق باشید. آموزش قرار دادن ویدیو و صدا در html5
  7. در این مقاله میخوایم روش انیمیت کردن عناصر ص??حه وب با کتابخانه Animate.css رو یاد بگیریم قدم اول : دانلود و آپلود کتابخانه برای دانلود این کتابخانه وارد این لینک بشید : https://daneden.github.io/animate.css/ حالا در این قسمت بر روی Download Animate.css کلیک کنید تا این کتاب خانه براتون دانلود بشه قدم دوم : اضا??ه کردن کتابخانه به ص??حات پروژه همون طوری که در تگ head به ص??حات استایل (Style.css) لینک میدیم باید این کتابخانه رو هم به صورت زیر لینک بدیم : قدم سوم : ا??زودن انیمیشن به یک عنصر برای ا??زودن انیمیشن ما براحتی میریم که یک کلاس رو به عنصر خودمون اضا??ه کنیم ، پس اگر عنصر زیر رو داشته باشیم : در اینجا ما ابتدا کلاس منبع یعنی " animated " رو به عنصر مورد نظر اضا??ه میکنیم و بعد براحتی میتونیم کلاس ا??کت های مت??اوت رو هم به عنصر اضا??ه کنیم ، به این صورت : قدم چهارم: ا??زودن کلاس ا??کت های مت??اوت به عنصر در ص??حه اصلی این کتابخانه شما میتونید تمامی کلاس ها رو مشاهده کنید که در زیر چند نمونه از این کلاس رو برای شما آوردیم : bounce shake wobble bounceInLeft bounceInRight bounceInUp bounceOut bounceOutDown bounceOutLeft bounceOutRight bounceOutUp fadeIn fadeInDown fadeInLeftBig fadeInRight fadeInRightBig flipOutX flipOutY lightSpeedIn lightSpeedOut rotateIn rotateInDownLeft rotateInDownRight rollIn rollOut zoomIn zoomInDown zoomInLeft zoomInRight slideInDown slideInLeft slideInRight slideInUp الان کا??یه که یکی از این کلاس ها رو هم به عنصر مورد نظر خودمون اضا??ه کنیم ، به این صورت : خوب الان به لود شدن ص??حه ما عنصر ماهم متحرک خواهد بود . آموزش ویدیویی این مقاله همراه با کتابخانه WOW.js رو میتونید در سایت آموزش تک مشاهده کنید . لینک آموزش رو در زیر میتونید ببینید: آموزش انیمیت کردن عناصر ص??حه وب با Animate.css
×
×
  • جدید...