رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

heatingcooling

عضو
  • تعداد ارسال ها

    0
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره heatingcooling

  • درجه
    تازه وارد

Converted

  • تیم باشگاهی ایرانی مورد علاقه
    SANAT Naft

Converted

  • تیم باشگاهی اروپایی مورد علاقه
    newcastle

Converted

  • سیمکارت
    rogers.gif

Converted

  • حودرو شما
    JEEP

Converted

  • گوشی موبایل شما
    bb-curve-9360

بروزرسانی وضعیت تکی

نمایش تمام بروزرسانی وضعیت توسط heatingcooling

  1. heatingcooling3
    راه کارهای کنترل افزایش رطوبت به هنگام استفاده از کولر آبی رطوبت ناشی از کولرهای آبی می تواند دارای جنبه های مثبت و منفی بسیاری باشد. عملکرد کولرهای آبی بر فرآیند تبخیر آب استوار است. در این سیستم ها، جریان آب به صورت یکنواخت روی
    پوشال ها و پدهای خنک کننده (Cooling Pads) توزیع می شود.
    چگونه رطوبت کولر آبی را بگیریم
    هوای گرم ورودی به سیستم کولر با این آب تماس برقرار کرده و انتقال حرارت صورت می گیرد. در ازای این انتقال حرارت هوای گرم خنک شده و آب تبخیر می گردد.
    بدیهی است که این بخار آب خروجی سبب افزایش رطوبت نسبی محیط اطراف کولر خواهد شد. البته در شرایط عادی و واقعی، بخشی از ذرات آب نیز مستقیما از کولر وارد محیط می شوند که سبب افزایش هرچه بیشتر رطوبت خواهند گردید.

    علت خنک نکردن کولر آبی
    علت اصلی خنک نکردن کولر آبی چیست؟ خنک نکردن کولر‌های آبی دو دلیل مهم دارد آسیب دیدگی داخلی که عملا با توجه به سیستم درونی کولر می‌توان آن را عیب یابی کرد و آسیب دیدگی خارجی که به سیستم داخلی کولر مربوط نمی‌شود و باید محیط اطراف آن را
    چک کرد تا علت اصلی خنک نکردن کولر آبی را متوجه شد.

    رسوب زدایی پد سلولزی
    از بین بردن رسوبات کولر آبی باعث می‌شود تا درصد خرابی قطعات مکانیکی و حتی الکترونیکی کولر به شدت کاهش پیدا کند چراکه عمده عیوب مکانیکی کولر آبی از این رسوبات سرچشمه می‌گیرند.
    خرابی یاتاقان‌ها، خرابی پمپ آب، گرفتگی شیلنگ‌های آب، خرابی شناور، سوختن موتور کولر و ... از عمده‌ترین قطعات کولر آبی هستند که باید به دلیل بی توجهی به تمیزی و رسوب زدایی کولر آنها را تعمیر یا تعویض کرد.

    بهترین زمان تعویض پوشال کولر آبی چه فصلی است؟
    زمان تعویض پد سلولزی کولر
    بهترین زمان برای تعویض پوشال کولر آبی، زمان سرویس تابستانه است. در سرویس تابستانه، شما کولر را برای استفاده در تابستان آماده می‌کنید. در این زمان باید تمامی قطعات را تست کنید و همچنین قطعات فرسوده را با قطعات جدید و سالم جابجا کنید.
    در سرویس تابستانه، اگر پوشال کولر فرسوده شده، آن را تعویض و پوشال‌های جدید جای آنها نصب کنید. سرویس تابستانه هم در اواسط بهار و یا نهایت در اوایل تابستان انجام می‌شود.

    کولر صنعتی یکی از نیازهای اساسی برای محیط‌هایی است که در آن‌ها، افزایش رطوبت و دمای محیط باعث می‌شوند شرایط کار در آن‌ها قابل تحمل نباشد. این نیاز در واحدهای تولیدی مانند کارخانه‌ها و انبارها و نیروگاه‌های حرارتی و واحدهای شیمیایی و حتی
    در مؤسسه‌ها اهمیت بیشتری دارد. محیط گرم و پر از رطوبت می‎تواند کارایی پرسنل را پایین بیاورد و بنابراین، باعث کاهش تولید و افت عملکرد می‌شود.
    شرکتهای سازنده کولر صنعتی

    کولر سوله
     یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کولر سوله و به طور کلی سیستم‌های سرمایشی ساختمان‌های تجاری و صنعتی باید داشته باشند، کم مصرف بودن است. در برخی از سوله‌ها هزینه‌ی مصرف انرژی ده درصد از هزینه‌های کلی را  در بر می‌گیرد. در مکان‌های
    تجاری و صنعتی ده درصد از هزینه‌ی کل، مبلغ بالایی به شمار می‌آید. گاهی اوقات پیش می‌آید که سیستم‌های تهویه‌ی هوا و انواع کولرها با وجود مصرف انرژی زیاد توانایی تامین سرمایش مناسب وکافی سوله را نداشته باشند. 
    کولر مناسب سوله
    به همین دلیل انتخاب کولر سوله به منظور تامین هوای مطبوع ساختمان سوله، از اهمیت زیادی برخوردار است. خرید کولر سوله مناسب باعث کاهش مصرف انرژی شده و  به این ترتیب کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان سوله را به دنبال خواهد داشت.

×
×
  • جدید...