رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mhossein

نگاهی به آمار جام جهانی از دید شبکه های اجتمائی و گجت ها

پست های پیشنهاد شده

3fe7ff5023e0c2c7d7fc592e5ace7250_XL.jpg

 

بی‌شک، جام‌جهانی ??وتبال تأثیر شگر??ی در دنیای ما و مخصوصاً دنیای مجازی ما دارد؛ امری که روز گذشته، پس از بازی زیبا و در خور تحسین تیم ملی با پوست و استخوان خود حس کردیم. هجوم به شبکه‌های اجتماعی برای بیان احساسات، واکنشی است که بسیاری از ما از خود نشان دادیم. اما شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو، تا چه میزان تحت‌تأثیر جام‌جهانی قرار گر??ته‌اند؟

 

توییتر و ??یس‌بوک نیز همچون سایر ابعاد زندگی روزانه‌ی ما، تحت‌تأثیر برگزاری جام‌جهانی ??وتبال قرار گر??ته‌اند؛ بطوریکه می‌توان نتایج‌بازی‌ها و حتی پَستی و بلند‌ی‌های جریان بازی‌ها را نیز در شبکه‌های اجتماعی تعقیب کرد.

 

برای مثال می‌توان به داستان حذ?? دور از انتظار مدا??ع عنوان قهرمانی، اسپانیا پس از باخت به هلند و شیلی اشاره کرد که در واکنش‌های مختل??ی را در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت؛ هرچند ??عالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی برای این موضوع را نمی‌توان بیشتر از واکنش‌ها به آغاز جام در بازی برزیل و کرواسی عنوان کرد.

 

گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین موتور جستجوی مورد است??اده، تا‌کنون 641 میلیون جستجوی مرتبط با جام‌جهانی ??وتبال را انجام داده است. شاید اهمیت این موضوع را بتوان با بیان تعداد جستجو‌ها در کشوری که ??وتبال ورزش اول آن نیست، بهتر درک کرد. در جریان مسابقه‌ی تیم ملی آمریکا با غنا، میزان جستجوهای ثبت شده در گوگل، از تعداد ثبت شده برای ??ینال مسابقات NBA‌ نیز بیشتر بوده است.

 

در اولین مسابقه‌ی این جام که بین برزیل میزبان و کرواسی برگزار شد، در حدود 12.2 میلیون توئیت مرتبط با جام‌‌جهانی در توییتر منتشر شد که بیشترین توئیت ثبت شده برای یک بازی را در جام‌جهانی ??وتبال به خود اختصاص داده است. شاید بتوان با مقایسه‌ی این تعداد توئیت با 19.1 میلیون توئیت منتشر شده در جریان برگزاری مراسم اسکار که در طول ۱۲ ساعت به‌ثبت رسیده، به بزرگ بودن 12.2 میلیون توئیت ثبت شده در جریان چند ساعت برگزاری بازی برزیل و کرواسی پی برد. همه ی ۳۲ تیم حاضر در جام، حساب‌کاربری خود را در توییتر دارند که ص??حه‌ی اختصاصی تیم ملی نیز

TeamMeliIran@ است.

 

در مورد ??یس‌بوک نیز آمارهای جالب توجهی به جای مانده است. پنج کشور ایالات‌متحده، برزیل، اندونزی، تایلند و انگلستان دارای بیشترین تعداد پست‌های مرتبط با جام‌جهانی ??وتبال هستند. در مجموع ۱۰ میلیون ن??ر از کاربران ??یس‌بوک، ۱۵ میلیون ??عالیت در رابطه با این مسابقات را انجام داده‌اند؛ ??عالیت‌هایی از قبیل انتشار پست، کامنت‌گذاری، پسندیدن و به‌اشتراک‌گذاری.

براساس آمارهای منتشر شده توسط گوگل، در جریان بازی دیشب دو تیم آلمان و غنا، ژرمن‌ها نام Kevin Prince Baoteng را ۲۰ درصد بیشتر از نام برادرش که در آلمان بازی می‌کند، در گوگل جستجو کرده‌اند.

 

اما آمارها در مورد بکارگیری ابزار‌های قابل‌حمل چگونه است؟ براساس اطلاعات منتشر شده در جریان برگزاری بازی ا??تتاحیه این رقابت‌ها، بیش از یک میلیون ارتباط شبکه‌ی دیتا و همچنین 135,000 تماس تل??نی از ورزشگاه محل برگزاری بازی برقرار شده است. داده‌های رد و بدل شده توسط 61,000 ن??ر از هواداران دو تیم برزیل و کرواسی شامل ایمیل‌ها، تصاویر و پیام‌های چند رسانه‌ای شده که میانگین حجم هر یک 0.55 مگابایت برآورد شده است.

 

مجموع ترا??یک رد و بدل شده در بازی ا??تتاحیه چیزی در حدود 500 گیگابایت بوده که در مقایسه با پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر حجم داده‌ی ردو بدل شده در بازی ??ینال که در ورزشگاه ماراکانا برگزار خواهد شد، بسیار ناچیز است. برآورد‌های انجام شده حکایت از رد و بدل شدن 12.6 ترابایت در جریان این بازی دارند.

 

حجم مکالمات تل??نی در پیش از بازی‌ها بیشتر بوده و در عوض رد و بدل شدن دیتا و است??اده از شبکه‌های ارتباطی 3G و 4G‌در جریان برگزاری بازی‌ها ا??زایش محسوسی می‌یابند. در جریان بازی‌ها، تنها ۲۶ درصد از ارتباطات شبکه‌‌ی 4G را مورد است??اده قرار می‌دهند. شهر سائوپائولو به تنهایی با است??اده از 337 آنتن مخابراتی تحت‌پوشش قرار گر??ته است که وظی??ه‌ی ارتباط ‌آن‌ها بر عهده ی یک شبکه‌ی ??یبر نوری 12 کیلومتری است.

 

منبع: زومیت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...