رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohsenbayate

نقد بازی Infamous Second Son: رستگاری سرخ پوست

پست های پیشنهاد شده

[h=1]نقد بازی Infamous Second Son: رستگاری سرخ پوست[/h]By

 

 

original.jpg

در کتاب دوزخ دانته می خوانیم : سرنوشت در اختیار ??رزندان خاک هست و آنها هستند که می توانند قهرمانان جنگ باشند ولی بدانید تمام سربازان جنگ بدنام نامیده می شوند . بی شک داستان های کمیک بوک های Dc و Marvel یکی از منابع عظیم الهام گر??تن برای ساخت ??یلم و بازی های ویدیوئی بوده و هستند . در این مجله ها و یا کتاب های مصور معمولا شاهد قهرمانانی هستیم که از شهر خود در م??ابل خلا??کاران و تبهکاران محا??ظت می کنند و همیشه مرزی را بین خیر و شر قاعل هستن . البته در این میان ضد قهرمانانی هم وجود دارند که به اهدا?? شخصی خود ??کر می کنند و اهمیت زیادی به مردم نمی دهند . استودیو ساکرپانچ در سال ۲۰۰۹ عنوانی را منتشر کرد که مرز میان قهرمانان و ضد قهرمانان برچید عنوانی که یک دنیای وسیع و انسانی با قدرت های ماورا طبیعه را در اختیار مخطبینش قرار می داد این بازی ( بد نام ) Infamous نام داشت و توانست با استراتژی جدید خود کلیشه ی یک قهرمان معصوم از گناه و یک ضد قهرمان سراسر از شرارت را کنار بگذارد و نظر منتقدین را جلب کند . این عنوان که در انحصار کنسول نسل ه??تمی PlayStation 3 بود توانست یکی از مهره های شطرنج سونی برای مقابل با کنسول های دیگر شود . مو??قیت نسخه ی اول این عنوان استودیو ساکرپانچ خالق ??رانچایز محبوب اسلای کوپر را ترغیب به ساخت نسخه دوم کرد و نسخه دوم با گرا??یک بهتر و گیم پلی اصلاح شده توانست سیر خوبی برای ادامه ی این ??رانچایز طی کند .

در سال ۲۰۱۳ میلادی همزمان با معر??ی رسمی کنسول نسل هشتمی سونی , استودیو ساکرپانچ با تیزری غا??لگیر کننده خبر از ساخت نسخه ی جدیدی از Infamous را با پسوند second son ( ??رزند دوم ) را به علاقمندان این سری را داد. داستان جدید کارکترهای جدید و نیروهای تازه همه و همه در شهر سیاتل نوید یک ماجراجویی ن??س گیر را می داد .

cgcdivlzo0coleti1mxb.jpg

قهرمان بد قدم

داستان second son درست ه??ت سال بعد از واقعه ی نسخه دوم این سری رخ می دهد. داستان این بازی شباهت های زیادی به سری XMAN دارد و شما به راحت می توانید شباهت های بی شمار این دو را در کنار هم بگذارید .عنوان بدنام : ??رزند دوم داستان کلیشه ای دارد که توانسته به وسیله حق انتخاب دادن به مخاطبین خود روند بهتری را طی کند هر چند انتخاب ها زیاد بر روی روند داستانی تاثیر نمی گذارد ولی این امر توانست از کلیشه نر شدن داستان تا حدی جلوگیری کند که لذت تجربه این عنوان دوچندان شود. این نسخه برای اولین بار کارکتر جدیدی را به عنوان شخصیت اصلی بازی معر??ی کرده که ریشه بومی سرخ پوستی دارد با نام دالسین دیر. شخصیت پردازی دالسین نسبت به کول (شخصیت اصلی نسخه ی اول و دوم ) داری پردازشی , عمق و پیچیدگی بیشتری بوده که می توان بعنوان نکات مثبت بازی اشاره کرده هر چند کارکترهای ??رعی و یا مکمل از این مزیت بهره نمی برند , برای مثال تنها وسیله برای شناخت از کارکتر ??رعی تنها کمیک هایست که در زمان به اشتراک گذاشتن نیرو برای محاطب بازی به نمایش در می آید. البته کارکتر مکمل دلسین یعنی برادرش که کلانتری خوش قلب و قانون مدار است وضعیت بهتری از نظر پردازش شخصیت دارد . شخصیت من??ی بازی که خود نیروی ماورایی دارد داستان دلسین را بخاطر کریزمای خاص خود شنیدنی تر کرده هر چند سکانس های کمی از این شخصیت می بینم ولی دیالوگ های خوب و شوخی های زیرکانه ی این کارکتر وزن بخش داستانی را سنگین تر کرده .

phhtbyjyi012rb4kw7oc.jpg

آزادی به هر قیمتی

در این نسخه از Infamous همانند گذاشته شاهد تغییر گیم پلی توسط انتخاب های مخاطب بین خیر و شر هستیم . هر چند این انتخاب ها تاثیر آنچنانی بر روند داستانی نمی گذارد بر عکس روی گیم پلی تاثیر زیادی دارند . برای مثال در درخت قدرت شما محدود به آپگرید کردن قدرت ها بین خیر یا شر هستید . نحویه مبارزات دلسین را می توان به دو دسته تقسیم ( مبارزات نزدیک به وسیله مشت / زنجیر و مبارزات از دور که توسط نیروهای ماورایی او امکان پذیر شده ) . در حالت شر مبارزات از نزدیک بهتر از مبارزه از دور می باشد و در حالت خیر هم بالعکس . برای آپگرید کردن نیروها در درخت قدرت نیاز به جمع آوری Tracker Drone دارید تا قدرت درون آن را جذب کنید و به وسیله ی آن به ارتقا هر نیرو بپردازید . در نسخه های گذشته به سختی و با کاوش های زیاد این نیروها را مخاطب پیدا می کرد ولی در این نسخه به راحتی از روی نقشه می توانیم این نیروها پیدا کنید . در این عنوان شاهد چهار نیرو هستیم ( دود , نئون , ویدیو گیم و Concrete ) که با پیشروی در بخش داستانی مخاطب می تواند آن ها را بدست بیاورد و لازم به ذکر است که هر قدرت جدیدی که بدست می آروید قوی تر از نیرو قبلی می باشد و خصوصیات منحصر به خود را دارد . سوئیچ کردن روی هر قدرت ق??ط از طریق منبع آن امکان پذیر است . طراحی مراحل اصلی در بازی بسیار حساب شده کار است و شما در این بخش تنوع زیادی را خواهید دید . لازم به ذکر است که گاهی اوقات با انتخاب های مخاطب نیز تغییر خواهند کرد. هر چند در ماموریت های اصلی روند گیم پلی تکرار نمی شود ولی در بخش ماموریت های ??رعی با تنوع کمی مواجه خواهید شد . البته بعضی از ماموریت ها هر چند که تکراری می شوند سرگرم کننده هستن , برای مثال نقاشی های خیابانی که با است??اده از حسگر گیم پد PS4 امکان پذیر شده . تنوع دشمنان به گیم پلی بازی کمک شایانی کرده . با پیشروی در بخش داستانی با تنوع بیشتر از آنها مواجه خواهید شد که هر کدام خصوصیات مختص به خود را برای مبارزه با دلسین دارند .

9jxfwaz8kdp7z6kigf73.jpg

شهر پر هیاهو

گرا??یک بازی با توجه به اول نسلی بودن خود توانسته بهترین شکل شهر سیاتل را پردازش و به نمایش بگذارد . با??ت های با کی??یت , نور پردازی شگ??ت انگیز , جزئیات بی نظیر و تخریب پذیری قابل قبول تنها کمی از خصوصیات بارز بخش گرا??یکی ??رزندم محسوب می شود . البته در این عنوان ضع?? هایی هم وجود داشت از جمله سیاه زنی ضعی?? و حتی وجود نداشته سایه در برخی از اجسام را می توان نبرد . از باگ های بازی هم می توان از ??رو ر??تن در ساختمان ها , گیر کردن در بعضی چاله ها و ??رو ر??ت در زمین نام برد. هر چند این باگ ها توسط آپدیت های جدید تا حدی ر??ع شده اند . ا??ت ??ریم هم بسیار کم بچشم می آید و دلیل اصلی آن شلوغی جمعیت و ان??جار هایی پشت سر هم می باشد . وجود ا??کت های خوب از جمله آب , آتش , دود و باران در بازی مثال زدنی هستن . شهر سیاتل بسیار زیبا طراحی شده و حداکثر جزئیات را می توان در این شهر مجازی دید . هوش مصنوعی مردم هم تا حدی قابل قبول است برای مثل ر??تار مردم با دلسین در کرمای ضد قهرمان یا قهرمان کامل مشهود است و یا ت??اوت هر ??رد متمایز از ن??ر دیگر می باشد در پیاده روها . نور پردازی بازی بسیار شگ??ت انگیز و باور پذیر است برای مثال غروب در بازی انقدر زیباست که دوست دارید در کنار بندرگاه ساعت ها به ا??ق خیره شوید . طراحی چهره ها و موشن کپچر خوب بازی توانست به کمک بخش داستانی بازی بیاید و حس سینمایی خوبی را به مخاطب القا کند .

f89i2rrbxvfk0tmxh5vs.jpg

حماسه ی به سبک راک

یکی از نقاط مثبت این عنوان را می توان بخش صدا گذاری آن دانست . صدای شلیک گلوله , شکستن اجسام و ا??کت هایی که برای دریا??ت نیرو است??اده شده بودن بعنوان شاخص ترین ا??کت های صدایی این عنوان می توان نام برد . موسیقی متن بی نظیر این عنوان هم تصویر از حماسه و اشتیاق کارکتر برای رسیدن به هد?? مد نظر خود را بنمایش گذاشته . ضرب آهنگ خوبه موسیقی در هنگام مبارزات بسیار بجا و با حوصله انتخاب شده هر چند تنوع کمی در این بخش وجود دارد . است??اده هوشمندان از گیم پد هم به صدا گذاری بازی کمک شایانی کرد. انتخاب گویندگان هم بسیار عالی و کاملا مچ شده بود. حس های مختل?? از جمله , خشم و شادی و حتی غم در صدای گویندگان به راحتی قابل درک بود . تنوع در صدا گذاری مردم شهر سیاتل هم قابل قبول بوده . second son را می توان عنوانی در خوره سری Infamous دانست که توانسته با بهبود در بخش های گیم پلی , گرا??یک وموسیقی صدا گذاری بازی مو??قیت قابل قبولی را برای این سری رقم بزند . هر چند داستان بازی هنوز پیشر??تی در خود ندیده و هنوز نتوانسته به وسیله خیر و شر بدون انتخاب ها در این بخش ساختار شکنی کند. امتیاز بازی : ۸

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...