رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammads77

مایکروسافت زنگ هشدار را به صدا درآورد: پایان مرحله اول پشتیبانی از ویندوز ۷ و برخی محصولاتش در آینده

پست های پیشنهاد شده

win7rcalttabaeropeek.jpg

 

سال ۲۰۱۴ از نیمه گذشته و حالا مایکروسا??ت بابت پایان پشتیبانی رسمی برخی محصولات محبوبش از جمله ویندوز ۷ در آینده ای نزدیک هشدار می دهد.

 

البته لازم است ابتدا به ذکر چند نکته و تعری?? چند واژه بپردازیم. “پشتیبانی اولیه??? هر محصول مایکروسا??ت پس از عرضه آن محصول به مدت پنج سال به طول می انجامد و این شرکت اقدام به انتشار رایگان بروز رسانی های امنیتی و بسته های تعمیری می کند. بعد از این مدت دوره ۵ ساله دیگری با نام “پشتیبانی تمدید شده??? آغاز می شود که این یعنی کاربران در این دوره به روزرسانی های امنیتی را به رایگان دریا??ت می کنند ولی برای دریا??ت دیگر انواع به روز رسانی ها ملزم به پرداخت هزینه هستند.

 

 

و در نهایت “پایان پشتیبانی رسمی??? یعنی دیگر هیچگونه به روزرسانی دیگری -امنیتی یا غیر امنیتی، رایگان یا غیر رایگان- برای محصول منتشر نخواهد شد و به نوعی می توان گ??ت عمر آن محصول به پایان رسیده است. مانند پایان پشتیبانی از ویندوز اکس پی که منجر از رده خارج شدن این محصول مایکروسا??ت شد.

 

 

حالا مایکروسا??ت خبر داده که پشتیبانی اولیه چند محصول آن، از جمله تمام نسخه های ویندوز ۷ (اینترپرایز، خانگی مبتدی، خانگی حر??ه ای، آلتیمیت و استارتر) در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ مصاد?? با ۲۴ دی ۱۳۹۳ به پایان می رسد و پس از آن وارد دوره پشتیبانی تمدید شده می شوند. این دوره برای ویندوز ۷ تا تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ ادامه می یابد. بنابراین کاربران همانطور که گ??تیم، به روزرسانی های امنیتی را همچنان دریا??ت می کنند ولی انواع دیگر به روزرسانی ها را خیر. این یعنی به احتمال خیلی زیاد سرویس پک دومی برای ویندوز ۷ عرضه نخواهد شد.

 

 

برخی ا??راد گمان می کنند مایکروسا??ت می خواهد همان بلایی که سر ویندوز اکس آورد را این بار با ویندوز ۷ تکرار کند، در حالی که چنین نیست و با توجه به محبوبیت و همه گیر بودن ویندوز ۷ مایکروسا??ت هم ??علا همچین قصدی ندارد و مقامات هم حر??ی در این رابطه نزده اند.

 

 

پشتیبانی اولیه برای تمام نسخه های ویندوز سرور ۲۰۰۸، ۲۰۰۸ R2 و تمام نسخه های Windows Storage Server 2008 و همچنین Dynamics C5 2010، NAV 2009 و NAV 2009 R2 هم در تاریخ ۱۳ ژانویه به پایان می رسد.

 

 

در ۱۴ جولای سال آینده مایکروسا??ت پشتیبانی کامل از تمام نسخ ویندوز سرور ۲۰۰۳ را متوق?? می کند و این یعنی هیچگونه آپدیتی دیگر برای این سیستم عامل مهم منتشر نخواهد شد و مدیران سرور بهتر است هرچه سریع تر به ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر ۲ یا Azure نقل مکان کنند.

 

 

شایان ذکر است که طبق خبر رسمی مایکروسا??ت، برخی دیگر از محصولات هم به پایان پشتیبانی اولیه خود نزدیک می شوند که بد نیست اشاره ای به آنها داشته باشیم.

پشتیبانی از آ??یس و شیرپوینت ۲۰۱۰ با سرویس پک ۱، Forefont Unified Access 2010 سرویس پک ۳ و ویژوال استودیو ۲۰۱۲ ریموت تولز، تست پرو??شنال و اکسپرس ??ور وب سه ماه دیگر یعنی در تاریخ ۱۴ اکتبر به پایان می رسد.

 

 

مایکروسا??ت در این رابطه می گوید: “کاربران محصولات بالا می بایست به نسخه بعدی سرویس پک مهاجرت کنند تا به روزرسانی های امنیتی را دریا??ت کنند.???

همچنین پشتیبانی اولیه ویندوز ??ون ۷.۸ هم در تاریخ ۱۴ سپتامبر به پایان خواهد رسید.

 

 

 

 

منبع : دیجیاتو (digiato)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این نامرد بعد 200 سال پشتیبانی خودش رو از xp برداشت الان بعد 3 سال میخواد از پشتیبانی ویندوز7دست بکشه ؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??ک کنم دیگه پول نداره پشتیبانی کنی =)) ینی چی اخه :|

هی به زور میگه برو ویندوز 8 بزن :| اقا من خوشم نمیاد :| بهترین محصولش همین 7 هست اونم که داره ب ??نا میره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

میخواد بکنه میخواد نکنه ما که نسخه کرک شده رو است??اده میکنیم !!!:heheh:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تنها چیزی که مایکروسا??ت خوب می سازه همین ویندوزه.

??قط 9

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...