رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

۸ دروغ بزرگ درباره بازی‌های کامپیوتری که باید بدانیم (مخصوصا والدین)

پست های پیشنهاد شده

سلام به کاربرای عزیز انجمن پی سی دی و دوستای خوبم.بچه ها در جهت ??رهنگ سازی بیشتر و بهتر برای اگاه سازی والدین و کسانی که نظر من??ی متعصبانه در مورد بازیهای کامپیوتری دارن براتون یه مقاله ی جالب و خوندنی میذارم که شاید نظر برخی والدین و دوستان رو عوض کنه.شاید والدین ما اصلا این مقاله رو نخونن و اگر هم بخونن قول نکنن ولی خب به هر حال خود ما والدین اینده هستیم و نباید ??ردا با ??رزندان خودمون این ر??تار متعصبانه ای که والدین ما ب ما داشتند رو تکرار کنیم.حتی اگر نظر یک ن??ر با خوندن این مقاله عوض بشه برای من کا??یه و این مقاله رسالت خودشوانجام داده.امیدوارم که روزی بیاد که والدین متوجه بشن که وقتی روی یه بازی نوشته +21 الکی نیست و واقعا ??قط برای ا??راد بالغ ساخته شده.نه این که برای یه بچه ی 10 ساله gta 5 بخرن و ب??رستنش توی محیط بزرگسالانه ی بازی و night club ها با این ??کر که بازی واسه بچه هاست.امیدوارم که شما هم با من موا??ق باشین.

سعید

 

 

متاس??انه ??اصلهزیادی بین استنباط عموم مردم از بازی‌های کامپیوتری و تحقیقات علمی در اینزمینه وجود دارد. اما ما سعی می‌کنیم واقعیت را از خیال جدا کنیم و حقایقبازی های کامپیوتری را به شما نشان دهیم.

 

۱-در دسترس بودن بازی‌های کامپیوتری باعث ایجاد خشونت عمومی جوانان شده است

باتوجه به آمار دادگاه ??درال آمریکا، سن ارتکاب جرم در این کشور، پایین ۳۰

سال است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بیش‌تر مجرمان آمریکایی کمتر

از بقیه مردم با رسانه‌ها سر و کار دارند. درست است که خلا??کاران جوانی که

در مدرسه‌های آمریکایی اقدام به تیراندازی کرده‌اند غالبا بازیکنان جوان

بازی‌های کامپیوتری بوده‌اند، اما به‌طور کلی به نظر می‌رسد اکثریت

بازیکنان بازی‌های کامپیوتری را ا??راد جوان تشکیل می‌دهند، به طوری که ۹۰

درصد پسران و ۴۰ درصد دختران با بازی‌ های کامپیوتری سر و کار دارند. اکثر

قریب به ات??اق کودکانی که با بازی‌های کامپیوتری بازی می‌کنند ر??تارهای ضد

اجتماعی از خود بروز نمی‌دهند. با توجه به تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۱ در

آمریکا انجام شد، اصلی‌ترین عوامل ریسک ر??تاری در مورد تیراندازی در مدارس

مربوط به میزان توانایی‌های ذهنی و شرایط زندگی خانوادگی ا??راد تیرانداز

است و ارتباطی با قرار گر??تن در معرض رسانه‌ها ندارد. نگرانی از به وجود

آمدن مشکلات اخلاقی در جوانان، خود عاملی است که دوبرابر می‌تواند مضر

باشد. با توجه به این عقیده که بازی‌های کامپیوتری تاثیر عمده‌ای در ر??تار

و اخلاق بچه‌ها می‌گذارند، پدر و مادرها با بچه‌هایی که از بازی‌های

کامپیوتری است??اده می‌کنند با شک و تردید و حتی گاهی اوقات با خصومت و

دشمنی برخورد می‌کنند و آنها را از بازی‌های کامپیوتری دور می‌سازند. چنین

ر??تاری سبب می‌شود آن انرژی که باید صر?? برخورد با عوامل اصلی ا??زایش

خشونت و جرایم جوانان شود، در عوض به مشکلات موجود دامن بزند.

 

[ATTACH=CONFIG]9446[/ATTACH]

 

۲-نتایج تحقیقات، ارتباط بازی‌های کامپیوتری را با خشونت جوانان نشان می‌دهد

چنینادعاهایی از طر?? محققانی صورت گر??ته که یک تحقیق نسبتا کوچک و تک جانبه را

در مورد «تاثیر رسانه‌ها» انجام داده‌اند. این تحقیق حدود ۳۰۰ مورد از

مطالعات درباره خشونت رسانه‌ها را در بر می‌گیرد که البته نتایج آن چندان

هم قطعی نیست و در زمینه‌های مختل?? از جمله روش تحقیق مورد انتقاد قرار

گر??ته‌اند. در این مطالعات، تصویر رسانه‌ها به کلی نادیده گر??ته شده است.

آنچه

در بازی‌های کامپیوتری دیده می‌شود، به طور کلی با آنچه در دنیای واقعی

دیده می‌شود مت??اوت است. بیش‌تر مطالعات، همبستگی و ارتباطی را بین

بازی‌های کامپیوتری و خشونت نشان می‌دهد و این رابطه ساده بیانگر این اصل

است که ا??راد خشونت طلب به ??عالیت‌های خشونت آمیز علاقه زیادی نشان

می‌دهند.

یک عقیده عمومی می‌گوید که بازی‌های کامپیوتری ??قط یکی از

عوامل ریسک ر??تاری است و زمانی که با عوامل دیگری نظیر تاثیرات محیطی

همراه می‌شود، به ر??تارهای ضد اجتماعی می‌انجامد. این در حالی است که هیچ

تحقیقی، بازی‌های کامپیوتری را عامل اصلی و اولیه پرخاشگری و خشونت معر??ی

نمی‌کند.

 

[ATTACH=CONFIG]9447[/ATTACH]

۳-هد?? اول بازار بازی‌های کامپیوتری بچه‌ها هستند

در حالیکه بیش‌تر کودکان آمریکایی به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند، اما قطب

اصلی مشتریان بازار بازی‌های کامپیوتری بزرگسالان هستند و به عبارتی، آنها

نسل اول بازیکنان بازی‌های کامپیوتری را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۶۲

درصد بازیکنان کنسول‌های بازی و ۶۶ درصد بازیکنانی که از PC است??اده

می‌کنند ا??راد ۱۸ سال به بالا هستند.

صنعت بازی به مذاق بزرگسالان

بیش‌تر خوش می‌آید و در این حال خیلی از پدر و مادرها از درجه‌بندی بازی

های کامپیوتری با استناد به اینکه بازی‌های کامپیوتری برای بچه‌ها ساخته

می‌شود چشم‌پوشی می‌کنند. یک چهارم نوجوانان بین ۱۱ تا ۱۶ سال بازی‌های

دارای رتبه M (بزرگسالان) را می‌پسندند. کارهای بیش‌تری برای محدود کردن

تبلیغات و بازار عمده بازی‌هایی که محتویات آنها برای ا??راد بزرگسال است و

نوجوانان و جوانان را هد?? قرار داده است باید انجام گیرد. همچنین پدر و

مادرها باید در مواجهه با این قضیه توجیه شوند. آنها باید بخشی از مسوولیت

تصمیم‌گیری در مورد بازی‌های مناسب را به عهده خود آنان بگذارند. کمیسیون

تجارت ??درال آمریکا به این نتیجه دست یا??ته است که خریداری ۸۳ درصد از

بازی‌هایی که بدون توجه به سن بازیکنان انتخاب می‌شوند، توسط پدر و مادرها

صورت می‌گیرد.

 

[ATTACH=CONFIG]9448[/ATTACH]

۴-دختران به بازی‌های کامپیوتری نمی‌پردازند

درگذشته، بازار بازی‌های کامپیوتری در اختیار مردان بود، اما طی دهه اخیر

درصد دخترانی که به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند به طور قابل توجهی

ا??زایش یا??ته است، به طوری که آرام آرام جمعیت دخترانی که بازی‌های تحت وب

را بازی می‌کنند از پسران بیش‌تر شده است. با توجه به این باور که

بازی‌های کامپیوتری دریچه مهمی برای ارتقای دانش دیجیتالی است، از اواسط

دهه ۹۰ شرکت‌های بازی سازی به ??کر ساخت بازی‌هایی ا??تادند که دختران هم از

آنها استقبال کنند. بازی Sims از بازی‌هایی بود که توانست دخترانی که در

عمرشان طر?? بازی‌های کامپیوتری نر??ته بودند، را به خود جلب کند.

با

توجه به عدم تعادل بین درصد دختران و پسرانی که با بازی‌های کامپیوتری سرو

کار دارند (حتی در داخل شرکت‌های بازی سازی) است??اده از شخصیت‌های زن که

اکثرا به صورت قهرمانانی قدرت‌مند و مستقل نمایان می‌شوند، در ایجاد تعادل

بین جمعیت تشکیل دهنده بازیکنان بازی‌های کامپیوتری نقش به سزایی داشته

است. جرارد جونز (Gerard Jones)، در کتاب خود «کشتن هیولاها» (killing

Monsters)، ابراز می‌کند که است??اده دختران از شخصیت‌های کامپیوتری زن در

بازی های کامپیوتری نمادی از ا??زایش اعتماد به ن??س آنها در رویارویی با

زندگی روزمره و مشکلات آن است.

 

[ATTACH=CONFIG]9449[/ATTACH]

۵-چون از بعضی از بازی‌ها برای تمرینسربازان نظامی است??اده می‌شود،تاثیری مشابه بر بچه‌هایی می‌گذارد که به

این بازی‌ها می‌پردازند

 

برخی از نظامیان آمریکایی ادعا می‌کنند از آنجا که

بعضی از بازی‌های کامپیوتری برای تمرین تیراندازی و کشتن توسط سربازان

است??اده می‌شود، نسل طر??داران جوان بازی‌های کامپیوتری که بازی‌های مشابه

را بازی می‌کنند، تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود آنها در ??عالیت‌های

روزمره خود خشن و پرخاشگر ‌شوند.

چنین نظریه‌ای تنها زمانی عملی می‌شود که:

آموزش

و تحصیل را از زمینه‌های ??رهنگی حذ?? کنیم، آموزندگان را ا??رادی بی‌هد?? ??رض

کنیم که در مقابل آنچه آموزش می‌بینند هیچ مقاومتی نشان نمی‌دهند و

آموخته‌های خود در دنیایی خیالی را در واقعیت به اجرا درمی‌آورند. ارتش

آمریکا، بازی‌های کامپیوتری را تنها به‌عنوان بخشی از آموزش‌های خود و با

این هد?? که سربازان به‌طور ??عال، درگیری‌های یک موقعیت جنگ را تجربه کنند

مورد است??اده قرار می‌دهد. جیمز جی (James Gee) در کتاب اخیر خود با عنوان

"آنچه بازی‌های کامپیوتری باید در مورد آموزش و سواد به ما بیاموزند"،

(What Video Games have to teach us about Learning & literacy) بیان

می‌کند که بازیکنان بازی‌های کامپیوتری به‌طور ??عال در حل مشکلات شرکت

می‌کنند، در حالی که به مشکلات، نه به چشم مشکل، بلکه به منزله ??رصت‌هایی

برای پیشر??ت نگاه می‌کنند. بازیکنان به دنبال راه‌حل‌های جدیدتر و بهتری

برای حل مشکلات می‌گردند و همواره تشویق می‌شوند که ??رضیه‌های مختل?? خود

را مورد آزمایش قرار دهند. این تحقیق به طور اساسی به الگوی مت??اوتی از

اینکه بازیکنان چه چیزی را و چگونه از بازی‌های کامپیوتری یاد می‌گیرند

اشاره می‌کند.

 

[ATTACH=CONFIG]9450[/ATTACH]

۶-بازی‌های کامپیوتری راه مناسبی برای انتقال م??اهیم نیستند

در۱۹ آوریل ۲۰۰۲، یکی از قضات محلی آمریکا اظهار کرد که چون بازی‌های

کامپیوتری هیچ پیامی را به مخاطب انتقال نمی‌دهند، بنابراین از هیچ

پشتیبانی قانونی برخوردار نخواهند شد. در حالی که مدارک این پرونده شامل

چند نوار ویدیویی از چهار بازی با دامنه محدودی از سبک بازی‌ها بود که در

گذشته هم جنجال‌هایی به بار آورده بودند اما قاضی ریچارد پاسنر (Richard

Posner)، قاضی دادگاه ??درال ایندیاناپولیس گ??ت: خشونت همیشه بوده و در

مرکز توجه انسان‌ها قرار دارد و حتی مقوله‌ای وسوسه‌انگیز در ??رهنگ‌های

گوناگون بوده است.

انسان‌ها از کودکی با مساله خشونت سروکار دارند و همه ما با این قضیه در داستان‌های دوران کودکی‌مان روبه‌رو شده‌ایم.

پاسنر

ا??زود: منع کردن کودکان از برخورد با معانی مختل?? خشونت تا ۱۸سالگی نه

تنها آرمان‌گرایانه و رویاپردازانه است، بلکه باعث تخریب آنها می‌شود.

چنین برخورد محا??ظه‌کارانه‌ای باعث می‌شود کودکان نتوانند با محیط اطرا??

خود ارتباط برقرار کنند.

بسیاری از بازی‌های اولیه کمی بیش از یک

تیراندازی ساده بودند که بازیکنان را به ان??جار و انهدام هرچیز متحرکی

ترغیب می‌کرد. اما خیلی از بازی‌های امروزی زمینه‌های زیادی را برای

آزمایش انتخاب‌های اخلاقی بازیکنان به وجود می‌آورند. این بازی‌ها به

بازیکنان اجازه می‌دهند در دنیای گسترده بازی، انتخاب‌های منحصر به ??رد

خود را داشته باشند و عواقب کارشان را ببینند.

ویل رایت (Will Wright)،

طراح بازی‌های معرو??ی چون Sims و Black & White اعتقاد دارد که

بازی‌ها شاید تنها وسیله‌ای هستند که به ما اجازه می‌دهند اقدام به جرم و

گناه‌کردن را از طریق شخصیت‌های کامپیوتری تجربه کنیم. در یک ??یلم، یک ن??ر

می‌تواند شخصیت ??یلم را برای عبور از مرزهای اخلاقی و اجتماعی متهم کند؛

اما در یک بازی کامپیوتری، این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم داستان شخصیت

ما چگونه پیش رود. در شرایط مناسب، راغب می‌شویم ارزش‌های خود را در دنیای

مجازی بسنجیم و به نتیجه آن پی ببریم.

 

[ATTACH=CONFIG]9451[/ATTACH]

 

۷- بازی‌های کامپیوتری باعث انزوا وتنهایی می‌شوند

بسیاری از بازی‌های کامپیوتری اجتماعی و دسته‌جمعی

هستند. حدود ۶۰درصد از بازیکنان مستمر بازی‌های کامپیوتری همراه با دوستان

خود به بازی می‌پردازند، ۳۳درصد با برادر و خواهر خود بازی می‌کنند و

۲۵درصد هم با پدر و مادر و یا همسر خود بازی‌های کامپیوتری را تجربه

می‌کنند. حتی بازی‌هایی که تک‌ن??ره طراحی شده‌اند، معمولا دسته‌جمعی دنبال

می‌شوند، به این صورت که یک ن??ر بازی را هدایت می‌کند و ن??ر دیگر در کنارش

به او کمک می‌کند. اکثر بازی‌های امروزی قابلیت بازی چندن??ره دارند که

می‌توان یا به وسیله شبکه و یا به‌صورت آنلاین با دیگران رقابت کرد.

جامعه‌شناسی

به نام تالماج رایت (Talmadge Wright) پس از صر?? ساعت‌ها وقت در شبکه

بازی‌های خشونت‌آمیز به این نتیجه رسید که صحبت و مسوولیت درباره محتوای

بازی‌ها، شرایطی را به‌وجود می‌آورد که بتوان درباره قانون بازی‌ها و

قانون‌گذاری آن ??کر کرد. در این وضعیت دو امر به‌طور همزمان ات??اق

می‌ا??تد: اول، کشمکش و درگیری آشکار روی ص??حه نمایش؛ دوم، همکاری و ر??اقت

ضمنی میان بازیکنان. دو بازیکن ممکن است در بازی رقبای خونین یکدیگر

باشند، ولی دوستی آنها خارج از دنیای مجازی بازی‌های کامپیوتری روز به روز

بیش‌تر شود. انتظارات اجتماعی از طریق برقراری ارتباط در بازی‌ها دوباره

تعری?? می‌شود؛ حتی با وجود اینکه بازیکنان در دنیای پرخشونت و گناه

بازی‌های کامپیوتری با یکدیگر درگیر می‌شوند.

 

[ATTACH=CONFIG]9452[/ATTACH]

۸- بازی‌های کامپیوتری احساسات را از بین می‌برند

مطالعاتقدیمی درباره الگوی ر??تاری بازی در میان موجودات اولیه نشان می‌دهد که

میمون‌ها می‌توانند بین کشتی‌گر??تن و بازی‌کردن و جنگ واقعی تمایز قایل

شوند. گاهی اوقات میمون‌ها دوست دارند با همدیگر کشتی بگیرند و گلاویز

بشوند و گاهی اوقات تا حد مرگ درگیر می‌شوند تا یکی، دیگری را از پا

درآورد.

اریک زیمرمن (Eric Zimmerman)، نظریه‌پرداز و طراح بازی‌های

کامپیوتری توضیح می‌دهد که ما چگونه ??رق بین بازی و واقعیت را درک

می‌کنیم.مثلا جاروکردن اتاق به‌عنوان بازی در مقایسه با انجام این کار به

‌عنوان کار خانه معنای مت??اوتی پیدا می‌کند. بازی این امکان را به کودکان

می‌دهد که احساسات و تمایلات خود را که باید در عالم واقع و در کنش و

واکنش‌های دنیای واقعی به‌صورت سنجیده و محتاطانه تجربه کنند، ابتدا در

دنیای مجازی بازی‌ها بیازمایند.

‌دست‌اندرکاران رسانه‌ها عقیده دارند

که بازی‌های کامپیوتری خشونت‌آمیز می‌توانند باعث ??قدان همدلی با مجرمان

دنیای واقعی شوند. کودکی که با یک بازی کامپیوتری مانند یک تراژدی در

دنیای واقعی برخورد می‌کند، نشان از آن دارد که این کودک ممکن است به شدت

تحت تاثیر قرار بگیرد.

کودکی که به یک عروسک مشت می‌زند که به همین قصد

ساخته شده است، همچنان در دنیای جادویی بازی خود قرار دارد و حرکات خود را

با عنوان بازی تعری?? می‌کند. چنین تحقیقی صر??ا به این نتیجه می‌رسد که

بازی‌های خشونت‌آمیز منجر به ا??زایش پدیده خشونت در صنعت بازی‌ها می‌شود

 

[ATTACH=CONFIG]9453[/ATTACH]

 

منبع disland.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همش زیر سر gta هست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
همش زیر سر gta هست.

یکی از بزرگترین دلایل منتقدان بازیهای رایانه ای همین بازیه.ولی خب باید عقلشون برسه که این بازی واسه بزرگسالا ساخته شده.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بازی sims یادش بخیر.به قدری این بازی مسخره بود که 2 روز بعد از نصب پاک کردم.خیلییییییی چرت بود این بازی.یه دیوار آخر من نتونستم تو این بازی بکشم.جاهم نداشتیم بچه رو بخوابونیم گداشتمش تو حیاط.ممنون سعید جان واقعا مطلب خوووووووووووبیییییییییی بود مخصوصا نکات 1و2.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بازی sims یادش بخیر.به قدری این بازی مسخره بود که 2 روز بعد از نصب پاک کردم.خیلییییییی چرت بود این بازی.یه دیوار آخر من نتونستم تو این بازی بکشم.جاهم نداشتیم بچه رو بخوابونیم گداشتمش تو حیاط.ممنون سعید جان واقعا مطلب خوووووووووووبیییییییییی بود مخصوصا نکات 1و2.

قربونت ??رزان جون.ممنون که خوندی.

منم هیچ وقت نتونستم سیمز بازی کنم.اصلا حال نکردم باهاش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بازی sims یادش بخیر.به قدری این بازی مسخره بود که 2 روز بعد از نصب پاک کردم.خیلییییییی چرت بود این بازی.یه دیوار آخر من نتونستم تو این بازی بکشم.جاهم نداشتیم بچه رو بخوابونیم گداشتمش تو حیاط.ممنون سعید جان واقعا مطلب خوووووووووووبیییییییییی بود مخصوصا نکات 1و2.
لووووول تو پدر خونواده بدبختو دراوردی sims بازی قشنگی من خیلی باش حال کردم یه مدت 24 چت بودم روش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من با چند مورد که در مورد بازی های رایانه ای انتقاد کردند موا??قم

بچه ها با سنین کم وقتی بازی های غیر سن خود بازی می کنند(تو خود کشور خودمون زیاد ازین موردا هست ) دچار مشکلاتی همچون ناتوانی در بروز احساسات و پرخاش گری و تنبلی و بی حوصله گی و مشکلات قوس کمر در دوران بزرگسالی (قوز) می شوند اونم دلیلش به خاطر رعایت نکردن ارگونومی است??اده از این چیزها هست

 

اما نکته قوت هم زیاد داره

مثلا برای جراحان م??یده و برای پرورش ??کر نوجوانان م??یده و .....

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
من با چند مورد که در مورد بازی های رایانه ای انتقاد کردند موا??قم

بچه ها با سنین کم وقتی بازی های غیر سن خود بازی می کنند(تو خود کشور خودمون زیاد ازین موردا هست ) دچار مشکلاتی همچون ناتوانی در بروز احساسات و پرخاش گری و تنبلی و بی حوصله گی و مشکلات قوس کمر در دوران بزرگسالی (قوز) می شوند اونم دلیلش به خاطر رعایت نکردن ارگونومی است??اده از این چیزها هست

 

اما نکته قوت هم زیاد داره

مثلا برای جراحان م??یده و برای پرورش ??کر نوجوانان م??یده و .....

خب شماخودت داری میگی اگه بچه ی کم سن و سال بازی بزرگترها رو بازی کنه ایراد داره.این که خب معلومه که ایراد داره.??قط توی کشور ماست که بچه ی 10 ساله جی تی ای بازی میکنه.توی کشورهای دیگه به بچه ی کوچیک بازی مناسب سنش ??قط ??روخته میشه و کاملا رده بندی سنی رو رعایت میکنن.این که اینجا بچه های کوچیک بازیای بزرگ رو بازی میکنن ایراد بازیهای رایانه ای نیست بلکه ایراد والدین و ??روشنده های ما هستش چون جای دیگه همچین مشکلی وجود نداره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی از موردایی که گ??ته شده مثله- بازی‌های کامپیوتری احساسات را از بین می‌برند رو قبول ندارم یا -بازی‌های کامپیوتری راه مناسبی برای انتقال م??اهیم نیستند ??قط یه هوی رین همه این نکاتو خلا??شو ثابت میکنه.طر?? اگه به سنه قانونی رسیده باشه دیگه خودش جنبشم بالا میره و باسش جی تی ایو اینا بد که نیست خوبم هست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
خیلی از موردایی که گ??ته شده مثله- بازی‌های کامپیوتری احساسات را از بین می‌برند رو قبول ندارم یا -بازی‌های کامپیوتری راه مناسبی برای انتقال م??اهیم نیستند ??قط یه هوی رین همه این نکاتو خلا??شو ثابت میکنه.طر?? اگه به سنه قانونی رسیده باشه دیگه خودش جنبشم بالا میره و باسش جی تی ایو اینا بد که نیست خوبم هست.

اره اگه سن رعایت بشه مشکلی واقعا وجود نداره که هیچ بلکه کلی نکته ی م??ید دارن بازیای کامپیوتری.کدوم بچه ای اندازه ی ما که گیمریم دنیاهای مختل?? و موجودات مختل?? رو دیده و تصمیمهای مهم گر??ته و عاشق شده و خیانت دیده و ر??یقش تو بغلش جون داده و دنیا رو نجات داده؟کی تخیلاتش اندازه ی ما باز و وسیع شده با انواع دنیاهای رنگارنگ و زیبایی که دیدیم؟کی اندازه ی ما از دارک سولز یاد گر??ته که هر بار که شکست میخوری یه چیز جدید یاد میگیری و باز دستت رو به زانو میزنی و بلند میشی و میری به جنگ سختیا.کدوم پسری که هنوز پدر نشده مثل ما طعم احساس پدرونه رو توی هوی رین وقتی انگشتمون رو قطع میکردیم چشیده؟ .......

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اره اگه سن رعایت بشه مشکلی واقعا وجود نداره که هیچ بلکه کلی نکته ی م??ید دارن بازیای کامپیوتری.کدوم بچه ای اندازه ی ما که گیمریم دنیاهای مختل?? و موجودات مختل?? رو دیده و تصمیمهای مهم گر??ته و عاشق شده و خیانت دیده و ر??یقش تو بغلش جون داده و دنیا رو نجات داده؟کی تخیلاتش اندازه ی ما باز و وسیع شده با انواع دنیاهای رنگارنگ و زیبایی که دیدیم؟کی اندازه ی ما از دارک سولز یاد گر??ته که هر بار که شکست میخوری یه چیز جدید یاد میگیری و باز دستت رو به زانو میزنی و بلند میشی و میری به جنگ سختیا.کدوم پسری که هنوز پدر نشده مثل ما طعم احساس پدرونه رو توی هوی رین وقتی انگشتمون رو قطع میکردیم چشیده؟ .......

دقیقا!!!!عالی گ??تی داش سعید...واقعا!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دقیقا!!!!عالی گ??تی داش سعید...واقعا!!

چاکرت داداش.حقیقته واقعا.

گلی به جمال تو و اون 7 ن??ر دیگه که از 40 ن??ر ادمی که این مطلبو خوندن زورتون نیومده اون دکمه ی لعنتی تشکر رو بزنید.اصلا تشکره مهم نیست ولی........

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
چاکرت داداش.حقیقته واقعا.

گلی به جمال تو و اون 7 ن??ر دیگه که از 40 ن??ر ادمی که این مطلبو خوندن زورتون نیومده اون دکمه ی لعنتی تشکر رو بزنید.اصلا تشکره مهم نیست ولی........

اره مرسی داداش. سعید جون می??هم مهم اینه که بره کاری که کسی میکنه ارزش قائل شد.که بعضیا نمیکنن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اره مرسی داداش. سعید جون می??هم مهم اینه که بره کاری که کسی میکنه ارزش قائل شد.که بعضیا نمیکنن.

بی خیال داداش.??دای سرت.خودت و دوستای با معر??تم که ارزش قائل میشن کا??یه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظر من بسیار مشخص و واضحه که گیم حالا چه یه سریا خوششون نیاد و بهش ایراد بگیرن تبدیل به یک صنعت و ابزار بزرگ شده

 

اگر یادتون باشه در ایران هم مسئولین محترم این 8 دروغ بزرگ که آقا سعید اشاره کردن بیشتر بهش اعتقاد دارن و اون کمی هم که اعتقاد ندارن

 

دارن یه تلاشهایی برای ساخت بازی با ویژگی های ??رهنگی خودمون میکنن اما با توجه به تعداد بیشتر مسئولینی که به این 8دروغ اعتقاد دارند

 

بازیاشون با استاندارد های جهانی ??اصله داره

 

صنعتی که در کشورهای پیشر??ته به ویژه در بخش آموزش کاربرد بسیار خوبی داره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??کر می کردم این مشکلات ??قط برای من یا نهایتا برای عده ای باشه...اما ظاهرا همه این مشکلات رو دارن...خسته شدم از بس برای همه(اعم از خانواده و ??امیل و آشنا) ر??تم سر منبر و کلی صحبت و دلیل براشون آوردم و در نهایت هم هیچ...همینطور که خودت هم گ??تی ??کر نمی کنم این مطلبی که نوشتی بتونه نظر والدین رو عوض کنه...ولی مطمئنا می تونه ??رهنگ سازی کنه واسه ما(بالاخره یه روز همه جوگیر میشیم...خر می شیم...بدبخت میشیم و ازدواج می کنیم و پشت بندش بچه:blushing:)

من که از الان برنامه ها دارم واسه بچم...یه گیمری در آینده بسازم من:;-D:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حالا بچه ها شما سنتون از من خیلی کمتره بعضیاتون و این مشکلا رو دارین با خانواده.حالا ببینین من چی میکشم که درسم تموم شده و سربازیم رو هم ر??تم و تو خونه وقتی بازی میکنم مدام میشنوم که تو یه دکتر مملکتی خجالت نمیکشی بازی نمیکنی؟هر چقدر براشون توضیح میدم هم متوجه نمیشن.4 رو که خریدم داستانی داشتم توی خونه.هر چی میگم بابا اخه من کدوم کارم رو توی زندگی درست انجام ندادم و از چه کاریم به خاطر گیم عقب ا??تادم باز حر?? خودشونو میزنن.درسم رو که تا اخرش خدارو شکر ادامه دادم و الان هم دارم واسه تخصص میخونم.سربازیم رو هم که ر??تم دیگه اخه چیکار دارین به بازی کردن من؟ پس ببینید که من از همتون دردسرم بیشتره.یه روز داشتم ratchet and clank بازی میکردم بابام اومد دید تا چند روز هنگ بود باهام زیاد حر?? نمیزد بعدشم گ??ت داری با موش بازی میکنی سوار سرسره میشی؟!!!!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اقا یک مشکل دیگه هم هست که نگ??تین من میگم

بد دهنی وقتی بازی بزرگتر از سن خودشون می گیرن نمی تونن برن شروع می کنن ??حش دادن بعدن هم بد دهن می شن:biggrin2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اقا یک مشکل دیگه هم هست که نگ??تین من میگم

بد دهنی وقتی بازی بزرگتر از سن خودشون می گیرن نمی تونن برن شروع می کنن ??حش دادن بعدن هم بد دهن می شن:biggrin2:

 

:thumbsup::thumbsup::thumbsup: این نکته ی اینده نگرانه ای بود.:;;D:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
حالا بچه ها شما سنتون از من خیلی کمتره بعضیاتون و این مشکلا رو دارین با خانواده.حالا ببینین من چی میکشم که درسم تموم شده و سربازیم رو هم ر??تم و تو خونه وقتی بازی میکنم مدام میشنوم که تو یه دکتر مملکتی خجالت نمیکشی بازی نمیکنی؟هر چقدر براشون توضیح میدم هم متوجه نمیشن.4 رو که خریدم داستانی داشتم توی خونه.هر چی میگم بابا اخه من کدوم کارم رو توی زندگی درست انجام ندادم و از چه کاریم به خاطر گیم عقب ا??تادم باز حر?? خودشونو میزنن.درسم رو که تا اخرش خدارو شکر ادامه دادم و الان هم دارم واسه تخصص میخونم.سربازیم رو هم که ر??تم دیگه اخه چیکار دارین به بازی کردن من؟ پس ببینید که من از همتون دردسرم بیشتره.یه روز داشتم ratchet and clank بازی میکردم بابام اومد دید تا چند روز هنگ بود باهام زیاد حر?? نمیزد بعدشم گ??ت داری با موش بازی میکنی سوار سرسره میشی؟!!!!!

 

حالا من ازت میپرسم سعیدجون، واقعا شما که یه دکتر مملکتی خجالت نمیکشی بازی میکنی؟؟ :mellow: یه دوتا موجود به یاد قدیما بشکا?? عکسشونو بزار حال کنیم.:cool:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
حالا من ازت میپرسم سعیدجون، واقعا شما که یه دکتر مملکتی خجالت نمیکشی بازی میکنی؟؟ :mellow: یه دوتا موجود به یاد قدیما بشکا?? عکسشونو بزار حال کنیم.:cool:

چرا داداش الان که ??کر میکنم دارم خجالت میکشم.عرق شرم از گونه هام سرازیر شده.:saddd: چشم داداش حتما.:;;D:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...