رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

اخراج هاله سحابی از دانشگاه

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]505[/ATTACH]

 

خبرگزاری برنا:سحابی در این خاطرات نوشته است: «در بحبوحه انقلاب، دخترم که سال دوم دانشکده بود به بهانه ??عالیت برای اعتصابات از دانشگاه اخراج شد و امیدی هم برای ورودش به دانشگاه در آینده به چشم نمی*خورد، از سوی دیگر در سن و سالی بود که هر روز در پی ??عالیتی به بیرون و تظاهرات خیابانی می*ر??ت و این نگرانی شدیدی برای خانواده ایجاد کرده بود. از آنجایی که من هم در زندان بودم و مستقیما کمکی نمی*کردم، همسرم با مشورت پدرم تصمیم گر??تند او را برای تحصیل به ??رانسه ب??رستند. این س??ر هم که برای او مشکلاتی داشت بالاخره جور شد و ر??ت. دو روز بعد از س??ر او به ??رانسه، آقای خمینی به دنبال ماجرایی که در عراق و مرز کویت و موانع پلیسی کشورهای عربی برایش بوجود آوردند، به پاریس ر??تند. هاله هم درس و دانشگاه را رها کرد و به منزل ایشان ر??ت و همان جا مشغول شد...»

 

هاله سحابی بعد از انقلاب به ایران آمد و در در دانشگاه تهران، رشته ??یزیک را ادامه داد، او به سه زبان انگلیسی، ??رانسه و عربی مسلط بود.

 

به گزارش «24»، علاقه سحابی به قرآن پژوهی باعث شد، او کتاب «احد (قله بحران، قله مدیریت)» را سال 84 از سوی نشر صمدیه وارد بازار نشر کند، این کتاب که با همراهی لط?? الله میثمی منتشر شده، در واقع به دنبال تشریح مدیریت بحرانی است که در جنگ احد از سوی پیامبر اعظم(ص) عرضه شد؛ جنگی که با حضور پیامبر(ص) به شکست انجامید اما یک ضربه عبرت آموز در تاریخ اسلام محسوب می*شود.

 

بنابراین گزارش، کتاب احد، تصویرسازی*هایی هم دارد که گویا کار خود هاله سحابی است.

 

هاله سحابی متولد 1334 بود و چندی پیش پس از ??وت پدر، از دنیا ر??ت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...