رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Parsa.e

نقد و بررسی Play station 4

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

بازیهای کامپیوتری روز به روز گامهای بزرگتری را به سوی امکانات بالاتر و نواورانه تر برمیدارند. PC ها مدتها قبل از کنسولهای نسل پیشین پیش گر??تند و حتی امروزی mobile processor ها نیز در تکاپوی پیشتر??تی هستند که در چند سال پیش به دور از انتظار بود . کنسولهای دستی Vita و 3Ds سعی دارن تا مخاطبان خود رو هر روز بیشتر کنند . سونی و PlayStation.3 در چندین سال گذشته میزبان نسل گذشته بازیهای کامپیوتری بودند. اما به نظرم میرسد سازندگان مدتها بود منتظره سخت ا??زاری تازه ن??س برای پیش بر اهدا??شان داشتند. تبدیل کردن رویاهای انها ??قط به یک کنسول جدید نیاز داشت.

بعد از 15 سال خاطره با دنیای بازیهای کامپیوتری Sony تصمیم گر??ت تا کنسولی جدید را به میان بازیبازان بیاورد. کنسولی که اول و اخرین انتخاب برای بازیهای نسل جدید باشید. کنسولی قدرتمند که بتواند بازیهای با کی??یت هرچه بیشتر ارائه کند. کنسولی که خانواده PlayStation رو دوره هم گرد اورد تا هرچه بیشتر دنیای بازیهای کامپیوتری را خاطره انگیز کند . و نتیجه کار چیزی نبود جز PlayStation.4 .

[ATTACH=CONFIG]9550[/ATTACH]

1. اطلاعات جامع در مورده PlayStation.4

 

 

 

 

 

 

 

سازنده: Sony Computer Entertainment

محله تولید: Foxconn

خانواده: PlayStation

نسل : نسله هشتم

زمان معر??ی : 20 , feb, 2013

زمان عرضه : 15, November, 2013 در امریکای شمالی

قیمت : 399.99 دلار امریکا .

میزان ??روش : 2.1 ملیون تا 3 دسامبر سال 2013

درایو : Bluray و DVD

OS: سیستم عامله PlayStation Dynamic Menus

پردازنده ( CPU ) : پردازنده Semi-custom 8-coreAMDx86-64CPU

حا??ظه داخلی : 500 GB -

میزان رم : 8 GB از نوع GDDR5

خروجی تصویر : HDMI (480p, 720p, 1080i, 1080p, and 4K)

پردازنده گرا??یکی : AMD

کنترلها : DualSHock 4 - PLayStation Move - PlayStation Vita

دوربین : PlayStation Camera

 

 

 

1. کنسول PlayStation 4

 

A) بدنه کنسول :

 

اولین مدل منتشر شده از PS4 با رنگ Jet Black شناخته میشود که روی جعبه دستگاه نیز درج شده است. PS4 دارای شکلی نسبتا مت??اوت به نسلهای پیشین خود هست. بدنه کنسول ترکیبی هست از سطوح matte و glossy . بر خلا?? منحنی بودن طراحی PS3 در PS4 ما شاهده شکله دیگری هستیم. در کنسول جدید سونی طراحی بیشتر به سوی یک طراحی مدرنیزه و هرچه بیشتر ساده پیش گر??ته شده است. هرچند که با نگاه اول میتوان گ??ت بیش از هرچیز PS4 ما را یاده بازی کردن می اندازد! ابعاد کنسول نیز نسبت به گذشته مت??اوت میباشد و جایگاه کلیدها و پرتها این بار بهتر و هرچه بیشتر به دور از درونه دید بودن طراحی شده اند. این نوع طراحی کمک میکند تا هرچه بیشتر طراحی و design کلی این جعبه دوست داشتنی همانند ps2 یک هارمونی کلی در یک نگاه داشته باشد. بر خلا?? گذشته که PS3 تنها LED کوچکی برای نشان دادن status دستگاه داشت این بار طراحان PS4 راه دیگری را پیش گر??ته اند.

 

 

 

 

 

LED دستگاه PS4 در بالای کنسول درج شده است که به بازیباز اجازه رویت هرچه ساده تر و راحتر status کنسول را میدهد. زمانی که این LED به رنگ نارنجی در میاید نشان از بودن کنسول در حالت Stand by هست و در زمان روشن شدن و یا خاموش شدن پالسی رنگه ابی نشان داده میشود. و در نهایت رنگه س??ید خبر از کنسول در حال است??اده را میدهد. کلیدهای درج شده بر روی دستگاه به روشن و خاموش و eject برای درایو خطم مشوند. این کلیدها به صورت عمودی و بسیار حساس بر روی بدنه جلوی کنسولی طراحی و قرار داده شده اند و با لمسی ساده میتوان به راحتی از این کلیدها است??اده کرد. هرچند که در ابتدا است??اده از این کلیدها به دلیله اینکه بیشتر به کلیدهای PS3 عادت کرده ایم مت??اوت به نظر میرسد اما در نهایت میتوان گ??ت کلیدها نیز طراحی نسبتا خوبی را دارند. پرتهای USB روی بدنه جلویی و ما بین قسمت بالایی و پایینی دستگاه درج شده اند. بر عکس انتظارت شخصی خودم وارد کردن پرتها بدون مشکل برخورد با بدنه همراه هست و خوشبختانه این به کمک طراحی ایروداینامیک بدنه جلوی دستگاه به ارمغان اورده شده هست. درایو دستگاه در سمت چپ دستگاه طراحی شده هست و شما با هل دادن bluray و یا DVD به سمت درگاه ورودی میتوانید DISC مورد نظر را وارد دستگاه کنید. هرچند مشکلاتی در طراحی کنسول دیده میشود. بر ??رضه مثال اگر ساپورت HDD های External در اینده به کنسول اضا??ه شود بسته به نوع پرت یا flash مورد نظر میتواند مشکلی در زمان اتصال به درگاه USB در PS4 ایجاد شود مخصوصا برای Flash ها که طراحی های مت??اوتی را دارند و ممکن هست بدنه ??لش بزرگتر از میزان جایی باشد که روی بدنه PS4 قرار داده شده است. همچنین میتوان اشاره داشت که کلیدهای روشن و خاموش و Eject مقداری بیش از حد نازک به نظر میرسند.

 

 

 

در مورده اندازه این کنسول میتوان گ??ت کنسول PS4 بدون شک یکی از کوچکترین کنسولهای عرضه شده میباشد. کنسول تغریبا 2 اینچ زخامت و 10.8 و 12 اینچ سایز عرضه کنسول ( به ترتیب طول و عرض ) هست. دستگاه 35% از رقیب خود یعنی Xbox One کوچکتر هست و حتی از PS3 مدل Super Slim نیز نازکتر میباشد. میتوان گ??ت پس از 6 سال سپری با Ps3 پیشتر??ت حاصل شده در PS4 نوید یک کنسول با طراحی واقعی نسل بعدی را نیز میدهد.

 

پرتهای کنسول PS4 همه در پشت کنسول قرار داده شده اند. این بار کنسول PS4 ??قط از پرت HDMI پشتیبانی میکند و یک کابل HDMI درون جعبه قرار داده شده است. کابلهای دیگر HDMI نیز با این کنسول سازگاری کامل دارند و جای نگرای نبود. توصیه میشود در صورت امکان پرت دستگاه به درگاه HDMI نسخه 1.4 روی TV وصل شود . اخباره رسمی در مورده ناسازگار بودن PS4 با پرتهای قدیمی منتشر نشده است و این گونه مشکلات نیز کم بوده است. به نظر میرسد میتوان امیدوار بود در صورت بروز مشکلات با به روز رسانی کردن ??ریمور TV و یا کنسول از هرگونه مشکلات پیش گیری شود. کی??یت نمایش Interface بسته به وضوح تصویر شما دارد. به هر حال در حال حاضر کنسول به صورت 1080 و 60 ??ریم OS رو نمایش میدهد و در اینده نزدیک نیز قابلیت نمایش OS به صورت 4K نیز ا??زوده خواهد شد. PS4 قابلیت نمایش تصاویر و عکسها را در حالت 4k خواهد داشت اما بازیهای این کنسول به نهایتا به صورت 1080 رندر خواهند شد . دستگاه نیز قابلیت ساپورت از بازیهای 3D را داره هست. اولین بازی 3D این کنسول یعنی Trine 2 در استور برای خرید موجود است.

 

 

 

B) میزان است??اده و سیستم تهویه دستگاه

 

در ساعات اولیه کار کنسول یکی از قابل توجه ترین موارد کنسول خنک ماندن کنسول در زمان است??اده بود. البته این بدین معنا نیست که صر??ا کنسول ساکت خواهد بود. سیستم گرمایشی قابل اطمینان در یک کنسول همیشه از اهمیت بالایی برای دارندگانه کنسول برخوردار هست. در گذشته PS3 مشکلاتی گرامیشی در هنگام عرضه نداشت و در عوض رقیب این کنسول در 2-3 سری اول این کنسول مشکلات گرمایشی به همراه داشت. اما در نسل جدید هر دوی کنسولهای جدید یعنی PS4 و Xbox one راه قابل اطمینان تری را برای تهویه دمای کنسول پیش گر??ته اند. در نگاه اول میتوان گ??ت سایز کوچک کنسول PS4 باعث تولید گرمای بیشتری درونه کنسول میشود و این نیز باعث میشود تا کنسول از ??نهای خود در زمان است??اده های سنگین نهایت است??اده را ببرد. پشت کنسول همه ??نهای دستگاه قرار داده شده است و حتی power supply نیز درون کنسول PS4 طراحی شده است که طراحی کنسول را هرچه بیشتر نواورانه نشان میدهد.

اما واقعیت این هست که کنسول ps4 بدون شک در زمان تهویه خود کاره عالی را انجام میدهد. کنسول در زمان است??اده اولیه و کار با منوها و حتی دانلود به شدت بی صدا هست و این جای سوپرایز را برای من داشت. هرچند که سمت کارهای بیشتر و سنگینتر با این کنسول پیش میروید نیز دما و میزان است??اده این کنسول ا??زایش میابد. در زمان بازی مثل Killzone Shadowfall و یا چندین ساعت پیاپی BF4 به صورت انلاین کنسول به مراتب گرمتر بود و ??نها بیشتر کار میکردند. همچنین در زمان بازی کردن و سوییچ به منوی دستگاه و multi tasking بر روی سخت ا??زار پیش از پیش ??شار اورده میشود و در نتیجه ??نها سریعتر کار میکنند.

 

 

 

C) کنترل DualShock 4

 

یکی از بهترین پیشتر??تهایی که PS4 داشته است بدون شک طراحی جدید DualShock هست. شاید بشه گ??ت در نسل گزشته حتی از نظره شخصی کنترل Xbox 360 بدون شک برتریهای نسبت به Ps3 داشت. اما این بار طراحان PS4 راه جدیدتر و مت??اوتی را نسبت به دسته پیشین نسل قبلی این کنسول پیش گر??ته اند. DS4 دسته جدید PS4 دارای هندلهای بلندتری هست ضمنه اینکه این هندلها به مراتب منهی بیشتری نسبت به DS3 دارند و به مراتب بسیار خوش دست تر هم هستند. دکمه های سمت راستی به مراتب مشابه پیشین هستند اما DPAD سمته چپ نه تنها بزرگتر بلکه این کمک میکنه تا انگشت به راحتی کلید مربوطه را بدون نگاه کردن به کلیدها پیدا کند. یکی دیگر از قابله توجه ترین پیشتر??تهای DS4 در انالوگهای این دسته هست. پوشش جدید این انالوگها نه تنها به سر نخردن دست کمکه بیشتری میکنند بلکه باعث دقت بیشتری هم میشود. همچنین کوچکتر شدن انالوگها نیز به سرعت پاسخویی و دقت اجرایی انها می ا??زاید. چنین قابلیتهای عالی در هنگام بازی کردن بازیهای انلاینی همچون BF4 خیلی بیشتر به نظر می ایند.

 

 

 

یکی از جالترین اضا??ات speaker روی کنترل دسته هست. این speaker قابلیتهای مت??اوتی بسته به چگونگی است??اده بازیسازها دارد. بر ??رضه مثال تمای audio note ها در بازی Killzone Shadowfall از طریقه همین speaker روی دسته پخش میشوند. و یا نکات مهم در بازی Rosegun نیز از speaker دسته پخش میشود. همچنین کی??یت صدای این speaker واقعا بالاتر از حد انتظار هست. در پایین دکمه PS نیز یک جک 3.5mm برای earphone ها طراحی شده . دستگاه به همراه یک دسته و یک earphone در نسخه معمولی عرضه میشود که این earphone در بازیهای انلاینی مثل KZ - Ghosts به شدت کارامد هست و ارتباطات با دیگر بایبازها را راحتر میکند. همچنین قابلیت است??اده از دیگر earphone های موجود وجود دارد.

Trackpad روی دسته نیز در وسط قرار گر??ته است. این بار کلیدهای Start - Select بازنشانده شده اند و جای خود را به trackpad و کلیدهای option و share داده اند. در مورده است??اد از کلید share بیشتر توضیح خواهم داد اما در مورده است??اده از trackpad. این پد نیز خود به عنوان یک کلید قابل است??اده هست اما چگونگی بهره بردن از این پد نیز به بازی بستگی دارد. متاس??انه هنوز همه بازیها به جالبی از این قابلیت بحره نمیبرند. بر ??رض مثال در AC4 این پد رو میتوان برای گردش راحتر توی Map بازی است??اده کرد و یا از قابلیتهای OWL در بازی KZ SF است??اده کرد. در بازیهای همانند Ghosts این قابلیت تنها به دیدن اسم بازیکنان خطم میشود و است??اده چندانی از این پد نشده است.

یکی دیگر از اضا??ات کنسول حضور Lightbar جلوی بدنه کنترل DS4 هست. این lightbar نسبتا بزرگ به طوره کامل قسمته جلوی DS4 را پوشش میدهد. lightbar در اصل برای است??اده از camera طراحی شده است تا دوربین بتوانید کنترل رو track کند. اما در بازیهای دیگر نیز از این بار است??اده هایی شده هست. بر ??رضه مثل در بازی Sound Shapes رنگها تغییر میکند و ... اما متاس??انه عملا یا بازیباز به این نور توجهی ندارد و یا حتی است??اده کردن یا نکردن از این نور چیزه جالبی به بازی اضا??ه نمیکند. به نظر میرسید شاید در اینده بازیسازهای خلاقتر از این قابلیتهای بیشتر بحره ببرند اما متاس??انه در زمان لانچ چندان است??اده وجود ندارد.

در مورده زمان باطری DS4 : این دسته حدودا بین 8 الا 10 ساعت باطری خواهد داشت. در مقایسه با زمان شارج DS3 بسیار پایینتر هست. اما خوبشختانه کنسول توانایی شارج کردن دسته در حالت standby را نیز دارا هست .

 

D) سخته ا??زاره PS4

 

بهتر و سریعتر و قویتر. شاید بهترین عنوانی هست که میتوان قدرت سخته ا??زاری ps4 را تشبیه کرد. دستگاه ps4 از 8 گیگ رم از نوع GDDR5 - از یک CPU , GPU طراحی شده توسط AMD بحره میبرد. دستگاه دارای 500 گیگ حا??ظه داخلی هست اما این HDD نیز قابلیت ارتقا دارد . کنسول PS4 به مراتب بسیا قویتر از PS3 هست و ما هم به همین اندازه انتظارمان بیشتر هست. متاس??انه در زمان عرضه کنسول بازیهایی که حسه واقعی نسل بعد را داشته باشند بسیار اندک هستند و نمیتوان گ??ت که واقعا قدرت نهایی PS4 چقدر خواهد بود. بازی Killzone Shadofall اخرین محصول از Guerrilla شاید تنها عنوانی باشد که قدرت اولیه PS4 را به نمایش میگزارد که در ادامه بیشتر از این بازی خواهیم دید. اما PS4 نیز در پروسه کارهای دیگر به جز بازی نیز بسیار سریع و عالی عمل میکند. سوییچ کردن بین بازی و XBM . ر??تن به Browser و بازگشت به بازی و حتی Background download ها و همچنین ضبط بازی و یا stream کردن مستقیم ان بر روی شبکه های twitch و u stream نیز همه بدون ا??ت پر??رمنس و عالی و خالی از لگ اجرا میشوند. در ادامه نیز توضیحات بیشتری از OS دستگاه خواهم داد.

 

 

 

2. سیستم عامل PlayStation 4

 

A) توضیح کلی :

 

سیستم عامل جدیده PS4 بهبود یا??ته نسخه ای هست که پیشتر در PS3 دیده ایم. PlayStation Dynamic Menus جدید نه تنها شکل تازه ای به خود دارد بلکه از قبل جمع و جور تر و ساده تر و نیز قابل دسترس هست. سرعت PlayStation Dynamic Menus به نسبت گذشته به میزان قابل توجهی ا??زایش یا??ته است و اگر شما از PS3 به PS4 سوییچ میکنید تنها با دقایقی وقت صر?? کردن در PlayStation Dynamic Menus متوجه سرعت بالای سیستم عامل خواهد شد. همانند ps3 سیستم عامل جدید از bar که به صورت horizantal نمایش داده میشود برای نشان دادن اطلاعات است??اده میکند. این مجموع اطلاعات به صورت طبقه بندی شده دارای زیر مجموعه های خود هستند که باعث هرچه ساده تر شدن و قابل دسترس بودن تمام اپشنها میشود.

شاید یکی از قابل توجه ترین امکاناته PS4 این هست که خانوده PSN را پیش از پیش دوره هم میارود. در گوشه و کنار PlayStation Dynamic Menus همیشه option و گزینه برای برقراری ارتباطات به راحتی وجود دارد. منوی party - friends امکانات تازه ای دارد که پیشتر در محیط بسته PS3 به هیچ عنوان قابل دسترس نبود. همه این قابلیتهای به همراه PS VITA قابلیت Share شدن دارند. منوی Whats New دیگر ??قط شامل نشان دادن عناوین تازه و محبوب PSN نمیشود بلکه شامل activity های دوستان شما و بازیهای که میکنند میشود . به راحتی با کلیک بر روی هرکدوم از این activity شما میتوانید ارتباط خودتان رو با دوستانان برقرار کنید . همچنین به لط??ه دکمه share ارتباطات دیگر منتهی به PSN نمیشود و به Twi tter و F a-Cebook نیز گسترش یا??ته است. بهتر هست با هم نگاهی نزدیکتر به PlayStation Dynamic Menus بیندازیم.

 

B) سیستم عامل

 

 

 

bar اولیه PlayStation Dynamic Menus در اینجا مشاهده میشود. ایکنهای PlayStation Dynamic Menus همان ایکنهای اشنایی هستند که پیشتر در VIta - PS3 داشتیم. در این بار شاید انتخاب گزینه های party - friends - notificication و دیگر اپشنهای مهم هستیم. یکی از جالبرین قسمتهای این هست که شما نیازی ندارید صر??ا بر روی گزینه کلید کنید تا اطلاعات بخش مورد نظر را مشاهده کنید. بلکه با چند ثانیه در ??ضای بالا اطلاعات جدید مربوطه نشان خواهد داده شد. در این قسمت شما میبینید که من روی گزینه Messages هستم و اخرین پیغامهای دریا??ت شده نیز نمایش داده میشود. برعکس ps3 در ps4 همه پیغمها به همان شکلی که در ps vita نشان داده میشد نشان داده میشود و گروه بندیها نیز وجود دارند. قابلیت ??رستادن عکس - تصویر و voice note نیز در Message ها گنجانده شده هست. قابلیت ذخیره تصویرها متاس??انه همانند vita و ps3 در حال حاضر وجود ندارد . منوی اولیه قابلیت تنظیم ندارد و به همین حال باقی خواهد ماند. متاس??انه قابلیت تعوبض wallpeper و حتی theme در ps4 وجود ندارد که میتواند مقداری PlayStation Dynamic Menus رو بعد از مدتی یکنواخت کند. اهنگی نیز در پس زمنیه نواخته میشود که شخصا ??کر میکنم به اندازه اهنگه ویتا اذیت کننده نیست D: .

 

 

 

 

زیره منوی که در بالا مشاهده شده منوی app ها قرار دارد.هر app گزینه مربوطه خود را دارد. بازیها در این محل قرار میگیرند و app های دانلود شده در بخش TV and Videos دسته بندی میشوند. بخشی نیز برای Stream ها وجود دارد. بخش Whats new از دوستان شما خبر میدهد. هر بازی نیز تب مخصوص خود را دارد که با ??شردن کلید پایین میتوان اطلاعات بیشتری را مشاهده کرد. متاس??انه قابلیت گروه بندی این app ها به دلخواه موجود نیست و این میتوانید در صورتی که تعداد بازیهای شما ا??زایش میابد مقداری باعث دردسر و شلوغی در ??ضای PlayStation Dynamic Menus بشود. در این قسمت تبه اولیه BF4 را مشاهده میکنید.

 

 

 

 

منوی whats new به شما نشان میدهد اخیرا دوستان شما چه کاری انجام داده اند . شاید بازی جدیدی خریده اند یا تجربه خود را در psn به اشتراک گزاشته اند. یکی از قابلیتهای که ps4 میدهد این هست که میتواند به شما اجازه انتخاب نام دوم برای است??اده در psn را بدهد . مشابه کاری که در steam قابل انجام هست. به این ترتیب شما میتوانید نام دوم و یا از نامه اکانته خود بر روی tw i tter و یا fa ce book است??اده کنید. همچنین چنین activity های کلی میتواند در صورت اجازه شما در F ac book نیز به اشتراک گزاشته شود. در کل میتوان گ??ت خانواده psn همگی در Ps4 به شدت نسبت به هم گزشته در ارتباط هستند.

 

 

 

 

منوی app ها که شما میتوانید از PSNدانلود کنید. همه app ها در این بخش قرار خواهند گر??ت. خیلی خوب هست که app ها در این محل دسته بندی میشوند اما متاس??انه قابلیت costumize و یا اضا??ه کردن pannel ها بیشتر و دیگر دسته بندیها در حال حاضر موجود نیست. در کنار متاس??انه app های ps4 هنوز تکامل نیا??ته اند و احساس support پایین وجود دارد. متاس??انه برنامه های جالبی مثل FB و یا SkYpe هنوز در دسترس نیستند و این مجموعه مشکلات نه تنها از قابلیتهای camera دستگاه کم میکند بلکه پتانسیل ??وق القعاده Ps4 رو نیز بدون است??اده قرار میدهد. بر ??رضه مثال قابلیت به اشتراک گزازی ??یلم و عکس ها در f acb ook وجود دارد اما app آین شبکه اجتماعی در دسترس نیست و شما مجور هستید از تل??ن همراه یا ویتا و pc برای دسترسی به اشتراکهای خود است??اده کنید. البته انتظار میرود همه این مشکلات در اینده با عرضه بیشتر ??ریمورها و app ها حل بشود.

 

 

 

 

زمانی که بر روی تبه یکی از بازیها کلید میکنید منوی جداگانه ای مشابه به live area در ps vita باز میشود. در این تب شما همه اطلاعات مربوط به بازی را خواهید دید .از میزان گر??تن trophy ها گر??ته است تا عکسها و ??یلمهای که دوستانتان به اشتراک گزاشته اند و اخرین اخبار و dlc ها مربوط به این بازی. همچنین پس زمینه به شکل و شمایل بازی تغییر میکند. در زمان شروع یک wallpeper کوتاه از بازی همانند زمان شروع بازی در ps vita نمایش داده میشود و به سرعت شما رو پس از این به بازی خواهد برد. killzone یکی از معدود بازیهایی هست که حسهpc را دارد . چراکه به سرعت شما به منوی انتخاب single یا multi برده میشود و قابلیت share و multi tasking بسیار سریع و ساده و روان نیز به تجربه هرچه ??وق العاده تر PlayStation Dynamic Menus می ا??زایند.

 

 

 

 

 

با کلیک کردن بر روی بخش profile شما به ص??حه profile خود برده میشود. این بار شما قابلیت است??اده از عکس profile خودتان در در صورتی که fb وصل شده باشید دارید. در این ص??حه اطلاعات مربوط به شما نمایش داده میشود. از دوستان online گر??ته تا اخرین activity های شما و ... در این محل وجود دارد. در این قسمت نیز به شما اجازه دست یابی به screenshot ها و تصاویر داده میشود.

 

 

 

 

 

قسمت notlification ها نیز در منوی اولیه قابل دسترسی هست. این tab به چند قسمت تقسیم بندی میشود. تب اول به طوره کامل به شما اخرین ات??اقات را نمایش میدهد و در صورت انتخاب کردن هر یک از این ات??اقها شما به محل مربوطه نیز برده میشوید. بخش Inv و یا دعوتها به شما نشان میدهد اگر به بازی و یا party دعوت شده اید. در قسمت game alerts به شما نشان داده میشود اگر دوستان شما قصده بازی کردن انلاین با شما را دارند و سرور مربوطه اماده join شدن هست. و در نهایت بخشی همانند Download Manager طراحی شده است. این بخش به شما نشان میدهد که چه ??ایلهای در حال upload شدن و download شدن هستند. یکی از بزرگترین ضع??های Ps4 نداشتن دکمه pause برای دانلودها هست. به این صورت که نهایتا 5 ??ایل در یک زمان دانلود میشوند و بقیه ??ایلها در ص??ه دانلود. همه دانلودها قابلیت resmu در صورت خاموش کردن کنسول را دارند اما سوال برانگیز اینکه هیچ یک از این دانلودها قابلیت pause ندارند و ??قط قابل delet شدن هستند. این باعث میشود مقداری مشکل در هنگام online بازی کردن به وجود بیاید.

 

 

 

 

بخش تنظیماته PS4 همه تنظیماته اشنایی که پیشتر در vita و ps3 داشته ایم را دارند. شما میتوانید در این تصویر اکثریت تنظیمات کنسول را مشاهده کنید .

 

 

 

 

یکی از کارامد ترین بخشها تنظیمات notlification ها هست که به شما اجازه میدهد همه را به دلخواه برگزیند.

 

 

 

 

بخش device ها نیز تنظمینات مت??اوتی را دارد. یکی از این تنظیمات ساپورت keyboard هست که به شما در نوشتار ساده تر ??قط در محیط PlayStation Dynamic Menus کمک میکند. mouse قابل است??اده نیست و هیچ بازی در PS4 از mouse و keyboard نیز است??اده نمیکند. بخش wireless و bluetooth به شما همه device های connect شده را نشان میدهد و نیز قابلیت از کار انداختن ها در منوی جداگانه turn off device قرار داده شده است .

 

 

 

 

یکی از مهمترین بخشها کنسول بخشه حا??ظه داخلی هست. شما در عکس بالا میزان است??اده کلی رو میبینید. ps4 به عنوانه یک کنسول بعد اکثریت بازیهای عرضه شده همه گی دارای حجمهای بالایی مباشند. تغریبا پس از نصبه 5 بازی AC4 - KZ - GHosts - BF4 - rosegun بدون در نظر گر??تن update ها و dlc های سنگین به بیش از 125 gb رسیده است. ضبط کردن ویدیوها تغریبا در حده 15 دقیقه میتواند بین 700 تا 1 گیگ بایت از ??ضای هارد را اشغال کند و عموما عکسها به 700kb نیز میرسند. در عکس زیر شما میتوانید حجمه بازیهای دانلود شده و ... را نیز مشاهده کنید :

 

 

 

----------

 

 

 

تنظیمات psn به شما اجازه دسترسی کلی به اکانت خود را میدهد . یکی از امکاناته جدیده دستگاه Share کردن هست. اولین بازی که کنسول را روشن میکند و اکانت خود را رجیستر میکنید کنسول از شما میپرسد که ایا این اکانت primary و یا اصلی هست . در صورت رجیستر کردن اکانت اصلی به عنوانه primary بقیه sub account های مربوطه در صورت اجازه دادن نیز از قابلیتهای اکانت primiary میتوانند است??اده کنند. این قابلیتها شامل plus و app و بازیهای دانلود شده میشود. در صورتی که از Ps4 دیگری به اکانت اصلی متصل میشود تنها در یک زمان 2 ن??ر ( شامل صاحب اکانت ) قابلیت است??اده از اکانت را دارند. همچنین برای است??اده از app ها نیز بایستی به صروت logged in ماند در غیر این صورت نمیتوان است??اده ای از app های به اشتراک گذشته کرد. در صورت بودن از یک ریجن مت??اوت متاس??انه هنوز اطلاعاتی ندارم . همچنین Primary account نیازی به Logged in بودن برای بازی با app های دانلود شده ندارد.

 

 

 

 

این منو به شما اجازه دسترس به restore کردن و یا ??رمت ps4 را میدهد. همچنین قابلیت است??اده از safe boot نیز با نگاه داشتن دکمه power و پس از شنیدن صدای beep و ول کردن و نگاه داشتن دوباره قابل دسترسی هست. در صورت بروز مشکلات و یا corrupt شدن HDD میتوان دستگاه رو از safe boot به طوره کامل ??رمت و یا بازیابی کرد.

 

 

 

 

 

با ??شردن share شما به منوی share برده میشود. 1 کلیک برابر هست با عکس گر??تن . 2 کلیک برای ضبط تصویر بر روی 720p و نگاه داشتن کلید شما را به منوی share میبرد. البته تنظیمات دیگری نیز وجود دارد.

در زیر شما منوی media که شامل screenshot و تصاویر میشود رو میبینید :

 

 

 

در این تب همه عکسها با توجه به app مربوطه همانند vita دسته بندی شده اند. ویدیوها همگی به صورت 30 ??ریم و 720p ذخیره میشوند و تصاویر با وضوح native بازی برابری میکند. متاس??انه به دلیل نداشتن support برای external hard drive و حتی ساپورت نکردن برقراری ارتباط بین ps vita - ps4 برای تبادل عکس و تصویر هیچ راهی برای استخراجه عکسها و تصاویر الا از طریقه شبکه های اجتماعی وجود ندارد. همچنین در هنگام بازی کردن یک اپشن جدید به اسم stream اضا??ه میشود که شما میتوانید بازی خود را به صورت مستقیم روی twitch و ustream به نمایش بگزارید.

 

 

 

 

 

نمایی از منوی trophy ها . به شکل ps vita بیشتر نمایش داده میشود. البته یکی از پیشتر??تهای این منو سرعت بسیار بالای نمایش ترو??یها حتی در صورت مقایسه با دوستان دیگری هست. همچنین جلوی هر ترو??ی میزان گر??تن این ترو??ی بر حسب کاربران psn نمایش داده میشود:

 

 

 

 

 

 

 

ps4 قابلیت خاموش شدن کامل و یا به حال stand by ر??تن را دارد. در این منو به شما اجازه داده میشود تا تنظیم کنید دستگاه چقدر روشن باشد در حالی که شما با ان کاری نمیکنید. و همچنین شما میتوانید گزینه برقراری ارتباط با net را تیک بزنید. این به شما اجازه میدهد حتی در صورت stand by شدن نیز کنسول دانلودهای مربوطه در background را انجام دهد . همچنین DS4 قابلیت شارج شدن در صورت stand by بودن را دارا هست.

 

 

 

 

محل ذخیره بازیها . در صورت داشتن plus دستگاه میتواند به صورت auto و یا manual همه save های شما را به psn و clou storage شما backup بگیرید. همچنین قابلیت backup گر??تن روی flash drive وجود دارد .

 

 

 

در این قسمت منوی بخشه friend ها رو مشاهده میکنید. طبقه بندی این منو مشابه طبقه بندی PS Vita هست . منتها در کنار هر طبقه بندی یک شماره نمایش در می اید که به شما نشان میدهد تعداد بازیکنان Online و یا offline و یا دیگری را. یکی از چیزهای جالب اضا??ه شده بخش players met هست که به عمیق تر شدن هرچه بیشتر ارتباطات بین بازیکنان کمک میکند :

 

 

 

 

با انتخاب بخش players met یک زیر مجموعه جدید باز میشود که تک تک بازیکنانی که با انها انلاین بازی کرده این نمایش داده میشود. یکی از جالبی های این بخش این هست که حتی match های هر بازی online به صورت جداگانه نمایش داده میشود که به شما کمک میکند ساده تر بازیکنانی که پیشتر دیده اید را شناسایی کنید. شما نیز میتوانید هر یک از این بازیکنان را به دلخواه به friend های خود بی??زاید. هر session از مچهای بازی ها به صورت جداگانه با تاریخ و زمان نشان داده میشود.

 

 

 

در این قسمت Browser را مشاهده میکنید. این Browser در حال اولیه با همین حالت هست و قابلیت full screen شدن وجود دارد. با R3 قابلیت Zoom کردن وجود دارد. بخش Browser نیز جزوی از Multi tasking هست و به راحتی شما میتوانید بین بازی و browser سوییچ کنید بدونه اینکه اطلاعاته ص??حه های بارگزاری شده را از دست بدهید.

 

 

 

 

در این عکس شما تصویری را میبینید از زمانی که bluray داخل دستگاه قرار گر??ته است. متاس??انه قابلیت عکس گیری در زمان پخش bluray وجود ندارد و همچنین 3d برای پخش bluray قابل است??اده نیست و شما با error مواجه میشود. انتظار میرود این امکان در اینده به Ps4 عرضه شود.

 

 

 

 

D) بررسی پیرامون App های PS4

 

یکی از مشکلات PS4 در حال حاضر ساپورت پایین app ها هست. متاس??انه app های زیادی برای ps4 وجود ندارد و قابلیت گوش دادن موزیک و تصویر هنوز برای ps4 عرضه نشده است.اما در صورت داشتن نت شما میتونید حداقل مقداری جای خالی امکاناتی که ps4 ندارد را خالی کنید .

 

 

 

برنامه Music Unlimited برنامه ای هست به شکل و شمایل itunes منتها پس از پرداخت subscriptions برای مدت زمانی که پرداخت میشود شما دسترسی کامل به تعداد بیشماری از اهنگها را در این برنامه دارید. ظاهرا شما میتوانید در هنگام بازی کردن نیز موسقی مورد نظر را مستقیما streamکنید. در هر صورت این برنامه شامل تعداده زیادی اهنگ میشود و نیاز به Online بودن دارد. در عوض شما میتوانید اهنگهای مورد نظر خود را به playslist های مختل?? دسته بندی کنید و لذت ببرید.

 

 

 

 

IGN بدون شک یکی از مهمترین سایتهای خبری در مورده بازیهای کامپیوتری هست. IGN در زمان عرضه App مخصوص خودشان را بر روی store عرضه کردند که شاید یکی از بهترین app هایی هست که میتوان download کرد. این اپ به شما اجازه دیدن همه video ها و اخباری که در ign منتشر میشود را میدهد. یکی از قابلیتهای جالبه این app دیدن ویدیو به صورت همزمان با گردش در خوده app هست . به این صورت که video به صورت thumbnail پخش میشود. شما میتوانید نیز ویدیوهایی بعدی که میخواهید ببینید را به عنوان next video علامت گزاری کنید تا بعد از ویدیو حاضر شروع به پخش شدن کند.

 

 

 

 

 

App که پیشتر در PS3 هم حضور داشت VidZone هست. این برنامه معرو?? تعداده بسیار زیادی از ویدیوهای موسقی و ... را در خوده جای داده هست و شاید در غیاب You T ube بهترین برنامه ممکنه برای دیدن جدیدترین MV ها هست. این برنامه کنترل بسیار ساده ای دارد . همه منوها به صورت خطی نمایش داده میشود با ??شردن کلید بالا و پایین به طبقه های بندی ها و زیرمجموعه هر بخش کاربر را منتقل میسازد. همچنین در ادامه نیز شما میتوانید موسقی های مورد نظر خود را یکی از پس از دیگری add کرده و نگاه کنید. این برنامه بدون شک یکی از بهترین app هایی که Ps4 در حال حاضر دارد.

 

 

 

3. بازیها در PlayStation 4

 

خریدن یک کنسول همیشه مهم هست برای اینکه طبیعتا نیازه اصلی ما بازیهای کنسول هست. سعی کردم تا در این قسمت نگاهی مختصر به بازیهای عرضه شده روی این کنسول بیندازم و بازیهای که انجام داده ام را با شما با اشتراک بگزارم :

 

A) بازی Call Of Duty Ghosts

 

 

 

 

بازی Call Of Duty یکی از بازیهایی هست که شاید به عقیده خیلیها تبدیل یک تکرار مکررات شده است اما همچنان تا به امروز هرچند که این بازی هر سال زیاد هم ??رق نمیکند یکی از پرطر??دار ترین shooter هایی این نسل هست. Ghosts به عنوان نسخه Next gen این سری در زمان announce دستگاه xbox one معر??ی شده. بازی Ghosts همانند همیشه متشکل شده از بخش single player و بخش multi . بخش single player با توجه به درجه سختی میتواند بین 7-10 ساعت شما را سرگرم کند. ghosts نه تنها داستان بدی ندارد بلکه هرچقدر هم اکشنهای این بازی کلیشه ای و تکراری شده باشند اما همچنان بازی رونده جذابی دارد. یکی از نکاته بارزه ghosts پیشتر??ت کی??یت بخشه تکن??ره نسبت به نسخه گذشته است که تنوع بی نظیری با به نمایش میگزارد.

 

امتیاز: 8

+: بالانس بهتر سلاحها در بخش چند ن??ره - بخش تک ن??ره جذاب و به یاد ماندنی - سیستم جالب کلاسها -

- : گرا??یک در حده انتظارات نیست - مپهای بازی مقداری بیش از حد بزرگ هستند - میتونه مقداری پرکها و کلاسها گیج کننده باشه برای تازه واردان.

 

 

 

 

 

 

بخش multi این بازی نیز همانند گزشته هست. دو بخش جدید با نامهای extinction و squad اضا??ه شده اند و چندین ماد جدید نیز برای بازی طراحی شده اند تا شما را سرگرم کنند. بخش multi این بازی به نسبت گزشته تغییر چندانی نکرده است و همانی هست که بود ! یکی از بارزترین تغییرات بالانش شدن هرچه بیشتر اسلحه ها در بازی هست و همچنین layout بهتر perk ها وسلاحها همه نستب به گزشته بهتر شده اند .

از نظر گرا??یکی بازی چیزی جز یک بازی ابتدایی نسل بعدی به نظر نمیرسد. بخشه single به مراتب گرا??یک قابل قبولی را دارد اما بخش multi الا texture های با کی??یتر و یا نورپردازی به نسبت بهتر چیزه بیشتری برای نشان دادن ندارد. بازی در 1080 و 60 ??ریم ثابت اجرا میشود. من شخصا از texture های است??اده شده در بخش single بازی لذت بردم. هرچند سایه ها بازی به زیبایی نسخه Pc نیستند .

توصیه برای خرید: اگر به دنبال یک بازی shoot n run هستید بدون شک COD انتخاب اولتان باشد. از گرا??یک انتظار نداشته باشید اما در صورت کنار امادن با MULTI بازی میتوانید مدتها خودتون رو سرگرم کنید.

 

B) بازی Killzone ShadowFall

 

 

 

داستان بازی KZ SF سالها پس از پایان نسخه سوم این بازی شروع میشود. زمانی که انسانها و هلگستها در کنار هم ??قط با ??اصله یک دیوار بزرگ زندگی میکنند. طول نمیکشد که این ??رمان سلح از هم میپاشد. killzone SF شاید ان کیلزون سنگین و قدیمی نباشد که در نسخه 2 دیدم اما چیزهای تازه ای برای نمایش دارد. بدونش شک بخشه multi بازی واقعا ??ان هست. اما SF نیز تجربه زیبایی را در بخش single میدهد. بخش تک ن??ره بازی میتواند شما را بین 8 الا 10 ساعت سرگرم نگه دارد.

 

single player

 

 

Multiplayer

 

 

 

 

 

رونده بازی مقداری مشابه Crysis 3 شده است و مپهای بازی بزرگتر و بازی غیر خطی تر نسبت به گزشته شده است. همچنین حضور owl قابلیتها و مکانیزمها به بازی اضا??ه کرده است که عملا به killzone حس و رنگ تازه ای میدهد. در کنار گرا??یک ks بدون شک بهترین گرا??یک به عنوانه یک بازی نسله بعدی هست . در قیاس با دیگر بازیهای PS4 به مراتب KZ نور پردازی و texture های بسیار بهتری را به نمایش میگزارد. ضمن اینکه حتی با رندر شدن بازی روی 1080 ??ریم بازی بین 30-40 متغیر هست که نشان از قدرت ps4 هست.

 

امتیاز نهایی: 8

 

+: گرا??یک ??وق القعاده زیبای بازی - رونده بازی مشابه سریهای پیشین نیست اما تغییرات اعمال شده روحه تازه ای به بازی داده - رونده مراحل به صورت داینامیک - بخش چند ن??ره بسیار سرگرم کننده

- : هوش مصنوعی ضعی?? دشمنان - سنگینی KZ2 دیگر وجود ندارد - قسمتهای پلت??رمینگ بازی به رونده کلی صدمه میزنند - است??اده نه چندان جالب از touch pad دسته - OWL محدود هست

 

 

 

 

C) بازی Assassinc Creed IV

 

 

 

من شخصا بعد از Assassins Creed II و Assassins Creed Libertaion در ویتا نسخه دیگری از این بازی را تموم نکردم . به نظرم AC4 واقعا نسبت به گزشته پیشتر??ت بسیار بالایی داشته . دنیای بازی پویا تر و زیباتر و بسیار بزرگتر شده است و با بردن دنیای AC به دوران دزدان دریایی حسه تازه ای هم به این بازی داده شده است. بدون شک AC4 میتواند یکی از بهترین بازیهای امسال و یکی از بهترین انتخابها در میان بازیهای shooter دستگاه ps4 باشد. از نظر گرا??یکی بازی AC4 در اصل برای نسله حاضر طراحی شده است ولی امکانات بهبود یا??ته ای مثل ا??کت دریا- بارارن - texture های بهتر و ... در بازی گنجانده شده است تا کی??یت بازی را تا انجا که میشود بهبود داد و همچنین بازی روی 1080 اجرا میشود و این به زیبای هرچه بیشتر نمایش جزییات بازی کمک کرده است. . البته AC4 رو میتوان بیشتر یک عنوانه Cross Genخواند اما بدون شک gameplay این بازی میتواند مدته زیادی شما را سرگرم کند تا شاهد open world های واقعی نسل بعد مثل Watch_dogs و یا Infamous باشیم.

 

امتیاز نهایی: 9

 

+: دنیای وسیع - حس گردش و جست و جوی عالی - نبردهای درگیر کننده - side quest های جالب - یکی از بهترین AC که تا به امروز داشته ایم

- : بخش مولتی نه چندان جالب - گرا??یک متوسط ( در حده نسل بعدی نیست ) - داستان معمولی - دیالوگها متوسط

 

 

 

 

 

 

 

D) بازی Battlefield 4

 

 

 

 

بازی BF4 یکی از بازیهایی هست که بدون شک انتخاب کردن نسخه نسله بعد ان در صورت امکان بسیار بهتر هست. نه تنها گرا??یک کلی بازی نسله بعدی هست بلکه بازی نیز بخشه online واقعا زیبایی هم دارد. چیزی که بیش از پیش BF4 را از دیگر بازیهای PS4 مخصوصا در مورده بخش online متمایز میکند مپها داینامیک بازی و قدرت تخریب پذیری بازی هست که به صورت مستقیم در gameplay و strategy بازیکنها تاثیر گزار هست. بخش online به صورت 60 ??ریم و 64 بازیکن دنبال میشود و نقشه های جالب و متعددی در این بازی وجود دارد و در اینده نیز dlc های بیشتری عرضه خواهند شد.بازی BT4 از نظر بخشه single حر??ه زیادی برای گ??تن ندارد اما بدون شک بخش چند ن??ره بازی مدته زیادی شما را میتواند سرگرم خود کند. Frostbite 3 انجینه گرا??یکی بازی شاید به طوره کامل و در حده انتظار روی کنسولهای نسل جدید بهینه نشده باشد اما همچنان با کی??یت نزدیک به نسخه PC پر??رمنس بسیار عالی هم دارد. اگر به دنبال ناب ترین تجربه multi روی ps4 در حال حاضر هستید بدون شک BF4 باید انتخاب اول باشه ضمن اینکه طی ساله اینده 5 dlc برای بازی عرضه خواهد شد.

 

امتیاز نهایی: 8.5

+: بخش چند ن??ره ??وق القعاده - طراحی نقشه ها بسیار عالی - قدرت تخریب پذیری و تاثیر مستقیم در رونده بازی - گرا??یک زیبا - ??ریم ریت روان

- : بخشه تک ن??ره بسیار کلیشه ای و کوتاه - مقداری مشکلات در بخش multi بازی ( با پج حل خواهد شد ) -

 

 

 

single

 

 

Multi

 

 

 

 

 

 

E) ویتا و Remote Play

 

Remote Play از ان دسته امکاناتی بود که اکثریت دوست داران ویتا در زمان عرضه این کنسول بسیار هیجان زده بودند. متاس??انه بنا به دلایلی PS3 از پایه با این امکان مشکل داشت و در صده بالایی از بازیهای عرضه شده برای PS3 قابلیت اجرای Remote Play نداشته اند. تعدادی از بازیا توسط سازندگان پج شدند و قابلیت اجرای remote play ??راهم شد. بازیهایی همانند God Of War Hd Collection . اما با عرضه PS4 همه چیز مت??اوت بود. از پایه این ساختار برای PS4 طراحی شده بود تا همه بازی ها قابلیت اجرای remote play را بر روی vita داشته باشند. همچنین قابلیت Second SCreen که باعث میشود در صورت است??اده سازنده ویتا و تصویر ان به یک کنترل اضا??ه تبدیل شوند. قول داده شده بود remote play تجربه ای بینظیر داشته باشد.

برای است??اده از Remote Play بایستی به setting دستگاه ر??ته و گزینه Ps Vita Remote Play انتخاب شود و ویتا مورده نظر به ps4 شما رجیستر شود. همچنین مهم هست که هردو به یک hotspotو یا یک WiFi متصل شده باشند. در زیر قسمته کوتاهی از بازی Call Of Duty Ghosts را ??یلم برداری کردم تا بتونید قابلیت Remote Play را ببینید !

 

 

لینک مستقیم: remote play بازی COD Ghosts نسخه PS4 بر روی PS Vita

 

یکی دیگر از سوالهای مطرح میزان لگی هست که Remote PLay ایجاد میکند. قسمت اغازین بازی Killzone Shadowfall ??یلم برداری کردم. این ویدیو به صورت 120 ??ریم ??یلم برداری شده و به صورت 30 ??ریم تبدیل شده است تا میزان لگ دیده بشود. remote play در کل lag free نیست . میزان لگی چیزی بین 500 - 800ms هست . بسته به نته شده میتوان گ??ت لگ میتوننه بین نص??ه ثانیه و یا حتی در حد 1 ثانیه باشد. همچنین قابلیت کنترل menu ها ps4 در صورت است??اده از remote play موجود هست . یکی دیگر از موارد remote play میزان رندر هست. همه بازیها در 30 ??ریم بر ثانیه و وضوح تصویر ویتا رندر خواهد شد. این میتواند مقداری از زیبای گرا??یک بازی و یا در صورت 60 ??ریم بودن بازی مقداری از تجربه واقعی بازی کاسته کند. اما بازی کردن بازیهای مثل AC4 و یا KZ بر روی Remote play و یا RoseGun واقعا خالی از لط?? نبود . متاس??انه تا به امروز بازی هم عرضه نشده که second screen را پشتی بانی کنید. در ادامه کلیدهای DS4 به ویتا مپ میشوند. دمکه های L2 - L3 به پشت سمت چپ و بالا و پایین و دکمه های R2 - R3 نیز به همین ترتیب. همچنین در صورت است??اده بازی از PAd کنترل DS4 این کنترلها به تاچ اسکرین ویتا مپ میشوند.

 

لینک تصویر :میزان لگه remote play در Ps Vita

 

نکته : برای اطلاعات بیشتر گ??تم این هم اضا??ه کنم که تا الان متاس??انه قابلیت برقراری برای تبادل اطلاعات بین Vita و PS4 وجود نداره . در صورت نداشتن PS3 مجبور هستید برای Backup از PC و یا MAC است??اده کنید.

 

 

 

 

4. کلام اخر:

 

هیچ کنسول در زمان عرضه خود تکمیل نیست. ps4 بدون شک پتانسیل بالای در قدرت و PlayStation Dynamic Menus دارد که هنوز از این قابلیتها به طوره کامل است??اده نشده است. Performance دستگاه در اجرای بازیها بسیار بالاست و multi tasking بسیار قوی و سریعی دارد. در کنتراست PlayStation Dynamic Menus بسیار از قابلیتهای لازمه را هنوز ندارد و همچنین support اپها بسیار پایین هست. دستگاه طراحی عالی دارد و از نظر اراعه بازیها و کنترل DS4 واقعا چیزی کم ندارد. بزرگترین مشکلات دستگاه ناقصی OS و نداشتن بازهیای بیشتر با کی??یت نسل بعد هست. امیدوارم در اینده نزدیک همه این مشکلات برطر?? شود.

 

+:

طراحی ??وق القعاده زیبا و عالی - DS4 بهترین کنترلی هست که تا به امروز داشته ام - قابلیتهای اشتراک گزاری و ارتباطا بالا - سریع و قوی و پر??رمنس عالی بازیها .

-:

هنوز از پتانسیل دستگاه است??اده نشده - سیستم عامل ناقص - نداشتن قابلیت برقراری تبادل اطلاعات بین Vita و ps4

 

 

 

 

 

 

با تشکر از دوست خوبم در بازی سنتر

به دلیل زیاد بودن مطلب برای این که ص??حه سریع بارگزاری شه عکس ها قرار داده نشد

ویرایش شده توسط Parsa.e

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??کر نمیکنم کسی وقت کنه و کله شو بخونه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...