رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

مشکلات و مزیت های جیلبریک آیفون و آیپد

پست های پیشنهاد شده

[h=2][/h]

2e1ax_bubbles_entry_jailbreak-ios-iphone.jpg

جیلبریک چیست؟

واژه جیلبریک از دو کلمه ??? Jail ??? به معنای زندان و ??? break ??? به معنای شکستن ( ??رار ) تشکیل شده است .

جیلبریک (Jailbreak) به نوعی هک کردن گ??ته میشه که باعث میشه ق??ل دستگاه شما شکسته بشه تا محدودیت های اپل رو از میان بردارید. بعضی ها ??کر میکنن جیلبریک کار غیرقانونی محسوب میشه اما این از نظر قانون ایالات متحده مشکلی نداره و شما در یک کشور خارجی مجرم محسوب نمیشید اما از طر?? اپل قابل پذیرش نیست.

جیلبریک Tether به صورت موقتی است و اگر آی??ون یا آیپد شما خاموش شود از کار می‌ا??تد و مجبور می‌شوید عملیات جیلبریک کردن را از ابتدا شروع کنید. اما نسخه unTether که به نوعی دائمی است تا زمانی که نسخه جدید سیستم‌عامل iOS را نصب نکنید باقی خواهد ماند.

بعد از جیلبریک دستگاه نرم ا??زاری به اسم Cydia بر روی دستگاه شما نمایان میشه که تمام نرم ا??زارها و قابلیت های اضا??ه شده از داخل اون در دسترس خواهد بود

[h=2]مزیت های جیلبریک کردن[/h]جیلبریک ??رآیندی است که با اجرای آن ق??ل های زندان باز می شوند و محدودیت هایی که توسط اپل بروی سیستم اعمال شده اند از بین می روند ، این نرم ا??زارها با تغییراتی که در سیستم اعمال می کند اجازه دسترسی به نقاط مختل?? را می دهند .

[h=2]

بلوتوث آی??ون را روشن کنید

 

[/h]بلوتوث محصولات اپل بصورت استاندارد برای اتصال به هندز??ری و اسپیکر های بلوتوث یا کارکیت ماشین طراحی شده ولی شما میتونید با ??عال سازی بلوتوث آی??ون انتقال ??ایل بین تمامی موبایل ها رو داشته باشید. یا حتی میتونید انواع و اقسام موس ها و کیبورد ها رو به آی??ون یا آیپد خودتون متصل کنید.

[h=2]دسترسی به ??ایل های سیستمی آی??ون[/h]حالا شما میتونید به ??ایل های سیستمی دستگاه خودتون دسترسی داشته باشید و تغییراتی درون اونها ایجاد کنید

[h=2]نصب برنامه ها و بازی های کرک شده برای آی??ون و آیپد[/h]با نصب توئیک AppSync میتونید نرم ا??زهایی که در اپ استور بصورت پولی ??روش میشه رو بصورت رایگان از اینترنت دانلود و نصب کنید. هر نرم ا??زاری که دوست داشته باشید با یک کلیک بر روی آی??ون شما نصب میشه

[h=2]دلیوری SMS برای آی??ون[/h]یکی از مشکلات آی??ون نداشتن دلیوری برای پیام های متنی هست. البته اگه شما از آی مسیج اپل است??اده میکنید بین دستگاه های اپل این قابلیت رو دارید ولی برای گوشی های غیر اپل باید حتما این توئیک رو نصب کنید.

[h=2]اضا??ه کردن تم های مختل?? برای آی??ون[/h]میتونید انواع و اقسام Theme های مختل?? رو بر روی آی??ون خودتون نصب کنید، ص??حه لاک اسکرین رو تغییر بدید، آیکون ها و سایز و ??ونت متن ها رو عوض کنید و کلی تغییرات شخصی روی محیط گرا??یکی ای??ون یا آیپد خودتون ایجاد کنید

[h=2]اضا??ه کردن قابلیت های خاص [/h]خیلی از ویژگی های سیستم عامل های جدید اپل از روی نرم ا??زارهای Cydia کپی برداری شده. مثلا شما میتونید بر روی هرکدوم از نرم ا??زارهایی که دوست دارید مثل Messages یا Photos رمز بزارید (اگه گوشی شما آی??ون 5s باشه میتونید با اثر انگشت وارد نرم ا??زارهایی بشید که ق??ل کردید)

با جیلبریک آی??ون شما دنیای از قابلیت های جدید رو پیش روی خودتون دارید

[h=2]مشکلات جیلبریک آی??ون/آیپد[/h]خب حالا میرسیم به مشکلات این کار.قطعا هرکاری مشکلات خاص خودش رو هم داره

[h=2]مصر?? بالای باطری[/h]زمانی که دستگاه شما جیلبریک بشه بطور محسوسی مصر?? باطری شما بالاتر میره ( بسته به مدل و نوع سیستم عامل کمتر یا بیشتر )

[h=2]هنگ و کرش ( خروج ناگهانی از نرم ا??زارها )[/h]امکان هنگ دستگاه شما بسیار زیاد میشه. وسط نرم ا??زار یا بازی هستید دارید کار میکنید ناگهان خارج میشه.این مشکل معمولا برای نرم ا??زارهای کرک شده بوجود میاد

[h=2]بروز مشکلات سخت ا??زاری و نرم ا??زاری[/h]امکان ایرادات سخت ا??زاری مثل قطع شدن آنتن وای-??ای، باطری دستگاه و .... (بسیار کم وجود داره) ضمن اینکه امکان ایجاد مشکل برای نرم ا??زارهای اصلی خود دستگاه هم هست مثل مرورگر سا??اری یا برنامه مدیریت ایمیل

[h=2]بسته شدن آپدیت های سیستم عامل iOS[/h]یکی از مزیت های اپل آپدیت های مرتب و منظم هست که همیشه با یک کلیک میتونید آپدیت کنید،زمانی که دستگاه رو جیلبریک کنید دیگه نمیتونید آپدیت کنید ( در صورتی که آپدیت کنید امکان خاموش شدن گوشی و پاک شدن تمامی اطلاعات هست )

[h=2]از بین ر??تن گارانتی اصلی گوشی[/h]اگه در یک کشور خارجی باشید و دستگاه شما جیلبریک شده باشه از تمامی خدمات اپل محروم میشید شما.

[h=2]امکان هک و ویروسی شدن دستگاه[/h]زمانی که ق??ل دستگاه شما شکسته باشه تمامی راه های ن??وذ ویروس و هکرها بر روی دستگاه شما باز میشه.اگه اطلاعات شخصی برای شما مهمه سعی کنید هیچوقت جیلبریک نکنید!

توصیه میکنیم بصورت استاندارد از محصولات اپل است??اده کنید و لذت بیشتری از سرویس های جذاب اپل ببرید

apple.nic

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...