رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kratus7

ایرانسل در اول شهریور 3g میشود

پست های پیشنهاد شده

[h=3]موا??قتنامه ارتقای پروانه ایرانسل به نسل های بالاتر امضا شد[/h]طی مراسمی که صبح امروز و با حضور وزیر ارتباطات و ??ناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیرعامل ایرانسل، مدیران ارشد وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اصحاب رسانه در وزارت ارتباطات و ??ناوری اطلاعات برگزار شد، موا??قتنامه ارتقای پروانه ایرانسل به نسل های بالاتر امضا و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل؛ بر این اساس، ایرانسل از امروز و با ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارائه خدمات مبتنی بر نسل سوم (۳G) را به صورت آزمایشی در تعدادی از دانشگاه‌ها و ساختمان‌های دولتی تهران، ازجمله دانشگاه‌های صنعتی شری??، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، بهشتی، علامه طباطبایی، مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و وزارت ارتباطات و ??ناوری اطلاعات آغاز خواهد کرد.

 

رگولاتور: اول شهریور اجازه ارائه عمومی خدمات نسل‌های بالاتر به ایرانسل داده می‌شود

در مراسم امضای موا??قتنامه ارتقای پروانه ایرانسل به نسلهای بالاتر، دکتر علی‌اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات به ارائه گزارشی در خصوص برنامه ریزی و اقدامات صورت گر??ته در خصوص ارتقاء پروانه ایرانسل به نسل بالاتر پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود، با تشکر از همکاری های مستمر و ??شرده ایرانسل جهت انجام الزامات ارتقای پروانه گ??ت: در این خصوص در مجموع بیش از ۳۰ جلسه با ایرانسل و نزدیک به ۴۰ جلسه داخلی در سازمان تنظیم مقررات داشتیم.

 

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات گ??ت: ارائه خدمات به شکل عمومی برای ارائه خدمات نسل سوم موبایل و بالاتر پس از پایان مهلت دوره ح??اظت اپراتور سوم و پس از انجام بررسی های کارشناسی سازمان تنظیم مقررات خواهد بود که بر اساس مصوبه ۱۸۶ اعمال میشود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس الحاقیه پروانه، ??رکانس های مورد نیاز تامین شده و ایرانسل می تواند نسبت به راه اندازی پایلوت نسل سه و بالاتر اقدام کند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از امضاء توا??ق نامه، ایرانسل، طرح پایلوت را عملیاتی میکند، ا??زود: بعد از ارزیابی ??نی و مالی، یکم شهریور ماه و همزمان با ه??ته دولت، اجازه ارتقاء سرویس را به ایرانسل خواهیم داد.

 

وی در اختیار گذاشتن ??ناوری Wi-Fi برای مدیریت خدمات را ضروری برشمرد و ا??زود: یکسان سازی حق است??اده از باند ??رکانس و تعهدات پوششی برای برقراری عدالت در دستور کار ما قرار دارد.

 

وزیر ارتباطات: ارتقای نسل های جدید مخابراتی در جهت اشتغال زایی در کشور است

وزیر ارتباطات و ??ناوری اطلاعات نیز در سخنانی گ??ت: سیاست وزارت ارتباطات و ??ناوری اطلاعات در ارتقای نسل های جدید مخابراتی، اشتغال زایی در کشور است چرا که اشتغال زایی یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم به شمار می رود.

دکتر محمود واعظی صبح امروز در مراسم اعطای مجوز ارائه خدمات نسل ۳ و بالاتر به ایرانسل اظهار داشت: یک سال از تعهدی که دولت تدبیر و امید مبنی بر خدمت رسانی بهتر به مردم داد می گذرد و در طول این مدت تلاش کردیم تا در وزارت ارتباطات و ??ناوری اطلاعات در جهت خدمت به مردم گام های استواری بر داشته و عقب ا??تادگی های این بخش را تا حد امکان بر طر?? کنیم.

 

واعظی تصریح کرد: اپراتورها با هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توانند نسل های بالاتر از نسل سوم را هم ارائه دهند البته این انتظار را هم از اپراتورها داریم که کی??یت سرویس های خود را ا??زایش دهند.

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه پهن باند در کشور گ??ت: ??ناوری اطلاعات و ارتباطات پیشران توسعه اقتصادی در کشور است و توسعه پهنای باند جز ملزومات توسعه ICT در کشور به شمار می رود که ا??زایش GDP را نیز در پی دارد.

 

وزیر ارتباطات و ??ناوری اطلاعات به وظای?? کمیسیون تنظیم مقررات در جهت ایجاد رقابت سالم میان اپراتورها اشاره کرد و گ??ت: با ا??زایش پهن باند در تل??ن همراه به اهدا?? کشور در راستای ایجاد دولت الکترونیکی از طریق این ابزارها نزدیک خواهیم شد.

 

وی به تصمیم شورای عالی ??ناوری اطلاعات در جهت نهادینه کردن دولت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه ICT امکان ایجاد ۳۰ هزار ??رصت شغلی جدید را دارد تصریح کرد: یکی از هد?? گذاری های ما در راستای ا??زایش پهنای باند، ورود به نسل های بالاتر، اشتغال زایی است که شرکت های دانش بنیان و ??عالان حوزه ICT و الکترونیک می توانند با ارائه طرح های خود راه را برای ایجاد اشتغال در کشور هموار سازند.

 

وی با اشاره به بازار خوب طراحی اپیلکیشن ها در کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سهم دولت از درآمد تولید و طراحی برنامه های تل??ن همراه گ??ت: حمایت از ??عالان حوزه نرم ا??زار و تولید محتوا در وزارت ارتباطات در دستور کار قرار دارد و دولت از سهم درآمدی خود از این محل انصرا?? داده است.

 

وی در ادامه با بیان این که پهنای باند داخل را تا ۴ هزار گیگابایت ا??زایش خواهیم داد، ا??زود: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ا??زایش قابل توجه پهنای باند سرعت توسعه ICT در کشور شتاب می گیرد.

 

واعظی همچنین به سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بخش زیرساخت اشاره کرد و گ??ت: ما وظی??ه خود می دانیم که زیرساخت ها را برای ورود بخش خصوصی ??راهم کنیم . واعظی از همه دست اندرکاران در شرکت ایرانسل، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت که به نوعی تلاش کردند تا این موا??قنامه به نتیجه برسد، تشکر کرد.

 

وزیر ارتباطات و ??ناوری اطلاعات در بخشی از سخنان خود گ??ت: من از اپراتورها می خواهم که بر روی دو موضوع ا??زایش کی??یت خدمت رسانی و کاهش تعر??ه ها کار کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این روزها خیلی از مشترکین تغییر شماره و اپراتور برایشان سخت است، اما بدانید که با برنامه هایی که وزارت ارتباطات دارد در آینده به راحتی این امکان در اختیار مشترکین قرار خواهد گر??ت و اپراتوری مو??ق خواهد بود که در این حوزه بستر سازی کند.

 

یوم الله مخابراتی و ارتباطی درکشور

مهندس دز??ولی، مدیرعامل ایرانسل هم در این مراسم طی سخنانی، با تبریک این رویداد به دولت یازدهم، بهره‌مندی تمام مردم از امکانات را از مزایای نسل ۳ برشمرد و گ??ت: امیدواریم این ??تح بابی بر توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور شود.

 

وی با تقدیر از تلاش های اخیر برای ایجاد شرایط یکسان در زمینه جهش به نسل سوم و بالاتر اظهار داشت: بعد از ابلاغ مضوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقرات و ارتباطات رادیویی جلسات متعددی با مدیران سازمان تنظیم مقررات داشتیم که به صورت ش??ا?? در زمینه شرایط مصوبه مذاکره شد.

 

مدیرعامل ایرانسل با نام گذاری این روز به عنوان یوم الله مخابراتی و ارتباطی کشور که به عنوان نقطه عط??ی در عرصه ارائه خدمات جدید مبتنی بر موبایل می باشد گ??ت: شاید این حق را داشته باشیم تا از عبارت یوم الله که مبدع آن حضرت امام (ره) است در حر??ه خود است??اده کنیم چراکه امروز نقطه شروع و ادامه توسعه و تکمیل زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی کشور و دولت الکترونیک می باشد.

 

مدیر عامل ایرانسل با اشاره به پهنه وسیع و پراکندگی جمعیت در کشور و با تاکید بر سیاست های دولت مبنی بر ارائه سرویس های یکسان به همه هموطنان خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات باند پهن و با توسعه نسل سوم خدمات موبایل و نیز با تل??یق آن با شبکه ملی اطلاعات این امکان برای دسترسی همه هموطنان به این خدمات به صورت یکسان ??راهم خواهد شد.

 

دز??ولی ادامه داد: با تحقق این امر ارائه خدمات بانکی و تبادلات مالی بدون نیاز به مراجعه به بانکها و تنها از طریق گوشی های تل??ن همراه محقق خواهد شد که این امر تحولی بنیادین در نظام مالی کشور به حساب می آید.

 

وی امکان است??اده از خدمات آموزشی مجازی همراه، دسترسی به شبکه های تلویزیونی در حین حرکت، است??اده از خدماتی از قبیل کتابخانه الکترونیکی، ارائه خدمات مبتنی بر مکان، ارائه خدمات ماشین به ماشین، ارائه خدمات مبتنی بر Voice over IP که می تواند کی??یت مکالمات را ا??زایش دهد، ارائه خدمات د??اتر کار مجازی و در نهایت تحقق دولت همراه با است??اده از خدمات نسل سوم و بالاتر میسر دانست.

 

مدیر عامل ایرانسل خاطرنشان کرد: با است??اده از خدمات مبتنی بر نسل سوم موبایل می توان امکان دسترسی محققین، دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان به اطلاعات مورد نیازشان را ا??زایش داد و این امر در نهایت با توسعه کشور همراه خواهد شد و ??اصله کشور را از نظر ??ناوری با کشورهای پیشر??ته کوتاه تر می کند.

 

دز??ولی ارائه خدمات الکترونیک جهت جلوگیری از اتلا?? وقت هموطنان ، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد نوعی عدالت خدمات درمانی در کشور و همچنین توسعه کسب و کارهای جدید و ایجاد اشتغال را نیز از مصادیق توسعه نسل سوم و بالاتر عنوان کرد.

 

مدیر عامل ایرانسل با اشاره به اینکه در طول سالهای گذشته بسیاری از مشکلات ارتباطی کشور توسط این اپراتور بی ادعا حل و ??صل شده اظهار داشت: امیدوارم در ادامه با حمایت های دولت و سازمان تنظیم مقررات بتوانیم خدمات بهتری به مشترکین ارائه دهیم.

 

دز??ولی دسترسی آنلاین و یکسان به اطلاعات را در کشور از مصادیق عدالت اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: ارائه آموزش مجازی و انجام تبادلات مالی و بانکی بر بستر تل??ن همراه، توسعه کسب و کارهای جدید، مدیریت شهری و مدیریت بحران از دیگر مصادیق تحقق دولت الکترونیکی پس از راه اندازی نسل سوم در کشور می باشد.

مدیرعامل ایرانسل در پایان خاطرنشان کرد؛ از امروز ارائه خدمات نسل سوم تل??ن همراه به صورت آزمایشی در برخی از دانشگاههای تهران از جمله دانشگاه تهران، شری??، علم و صنعت، امیرکبیر، الزهراء و تربیت مدرس و بعضی از ساختمان های دولتی از جمله نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات آغاز می شود.

 

 

 

پرسش های متداول:

 

- آیا برای است??اده از سرویس اینترنت همراه پرسرعت ایرانسل باید سیم کارت خود را تعویض کنم؟چند است؟

خیر، پس از راه اندازی قطعی سرویس اینترنت همراه پرسرعت، مشترکین ایرانسل نیازی به تعویض سیم کارت های خود ندارند.

 

 

- کدام گوشی ها قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه پرسرعت ایرانسل را دارند؟

پس از راه اندازی قطعی سرویس اینترنت همراه پرسرعت، کلیه گوشی ها یی که از باند ??رکانسی ۲۱۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کنند، قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه پرسرعت ایرانسل را دارند.به عنوان مثال با سیستم های عامل iOS، اندروید و ویندوز می توانند با ??عال سازی گزینه های 3G/WCDMA در قسمت Cellular Data/ mobile network، از شبکه اینترنت همراه پرسرعت ایرانسل است??اده نمایند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به دلیل صر?? نظر دولت از مالیات راه اندازی این طرح به احتمال زیاد با کاهش مبلغ دریا??تی از کاربران روبرو میشود {بریم حال کنیم}:ohmy:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...