رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

ایا دزدهای دریایی به روح اعتقاد دارند؟!!! / نقدی بر بازی risen 3 titan lords به قلم بنده

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

risen_3_titan_lords.jpg

 

 

با سلام خدمت کاربرای عزیز انجمن.امروز قصد دارم نقدی بر یه بازی جدید که همین دیروز تمومش کردم بنویسم براتون.بازی risen 3 titan lords که خیلی منتظرش بودم و از این موضوع پشیمون هم نیستم.با من در ادامه ی نقد همراه باشید و خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم.

 

لازم به ذکره که این نقد بر اساس نسخه ی ps3 نهوشته شده است.

 

 

1399105607-risen-3-titan-lords-box-art-ps3.jpg

کاور رسمی بازی

 

 

نام بازی risen 3 titan lords

 

سازنده piranha bytes

 

ناشر deep silver

 

سبک اکشن نقش ا??رینی

 

پلت??رمها pc x360 ps3

 

تاریخ عرضه اگوست 2014

 

 

 

Risen_THUMB_medium.jpg

روحتان را از او پس بگیرید

 

 

مقدمه:

 

 

راستش من خیلی منتطر این بازی بودم.مگه میشه یه ار پی جی باز کهنه کار بود و منتظر این بازی نبود.وقتی بازی رو اجرا کردم اولش واقعا توی ذوقم خورد از گرا??یک بازی که واقعا ضعی?? بود و یه لحظه ??کر کردم عمه ی تریلرهایی که از بازی دیدم دروغ بوده و گیم پلی هم همینطوری ضعی?? خواهد بود.ناراحت بازی رو شروع کردم ولی بعد از چند ساعت واقعا خوشحال بودم و داشتم کاملا لذت میبردم.چی شد که نظرم اینطوری عوض شد؟ با من همراه باشید تا جواب رو دریابید.

 

 

 

 

risen-3-titan-lords-collectors-edition.jpg

محتویات نسخه ی collector's edition بازی

 

 

 

 

دزد دریایی بدون روح:

 

 

 

داستان بازی در مورد یک دزد دریایی هست که پسر یکی از بزرگترین دزدهای دریایی تاریخ هستش و با خواهرش مشغول جستجو برای یا??تن یک گنج ا??سانه ای هستن.تا این که به یک غار وارد میشن و در اونجا یک پرتال کریستال مانند میبینن و وقتی نزدیکش میشن ناگهان یک تایتان لرد بیرون میاد و روح پسر رو میکشه و با خودش میبره و جسدپسر رو رها میکنه.خواهر با چشمان گریان برادر رو د??ن میکنه و جزیره رو ترک میکنن.

 

چند ه??ته میگذره و یه بومی عجیب و غریب جسد رو از زیر خاک در میاره و یه وردهایی رو میخونه و پسر زنده میشه.بومی به اون میگه که روح اون به دنیای زیرزمینی برده شده و در حال حاضر اون ??اقد روح هستش و تا چند وقت دیگه ( که دیر یا زودش به اعمال خشصیت بازی بستگی داره) تبدیل به یه هیولا میشه و تا ابد در این ن??رین باقی میمونه.شخصیت بازی باید تلاش کنه تا با راهنمایی هایی که از جادوگران قدرتمند میگیره روحش رو پس بگیره و به زندگی عادی باز گرده.از اینجاست که بازی ما به طور رسمی شروع میشه...........

 

در مجموع داستان بازی نمره ی قبولی میگیره وهمین که مثل 90 درصد بازیای الان داستانش از ابتدا بر پایه ی نجات دنیا نیست خودش یه حسن محسوب میشه.شخصیت ما به دنبال نجات خودشه در ابتدا و دنیا براش زیاد مهم نیست.

 

 

 

 

1400947918-10.jpg

قابلیت شنا کردن در بازی وجود دارد

 

 

 

 

ضعی?? و نازیبا:

 

 

 

نقد گرا??یک این بازی با توجه به نسخه ی پلی استیشن 3 انجام شده و شاید نسخه ی پی سی ین مشکلات رو نداشته باشه.گرا??یک بازی واقعا ضعی?? کار شده و اصلا زیبنده ی یک بازی این نسل نیست و به نوعی میشه گ??ت ضعی??ترین قسمت بازی هستش.گرا??یک ??نی در حد یک ??اجعه هستش و باگهی عجیب و غریب رو در بازی میبینید.مثلا روی دیواره ی یک کوه صخره ای که کاملا عموده!!!! وایسادین و نمیا??تین و مشغول مبارزه رو ی هوا هستین و ناگهان میبینید که روی زمین هستین و همه چیز مرتبه و دیگر باگهایی از این قبیل.

 

البته این رو هم بگم که لا اقل برای من هیچ وقت یک باگ باعث نشد که بازی قطع بشه و یا از جریان بیا??ته و باز جای شکرش باقیست.گرا??یک هنری وضعیت بهتری داره و بازی از طراحی مراحل خوبی بهره میبره که از رودخانه های مه گر??ته و روح زده گر??ته تا جنگلهای سرسبز و غارهای شیطانی رو شامل میشه.

 

در مجموع گرا??یک بازی اصلا نمره ی قبولی نمیگیره و ضعی??ترین قسمت بازی و عامل اصلی نمره کم شدن از بازی محسوب میشه.

 

 

 

 

risen-3-scenery.jpg

بازی طراحی هنری خوبی دارد

 

 

 

 

دزد دریایی قدرتمند:

 

 

 

میرسیم به نقطه ی قوت اصلی بازی که همون گیم پلی بازی هستشاگر دنبال این جواب هستین که چی شد که یه د??عه بعد از چند ساعت بازی کاملا خوشحال و شاد بودم جوابش گیم پلی این بازی هستش..نکته ای در بازیهای ار پی جی نقش اول رو بازی میکنه و اگر علی باشه مثل این بازی یک تنه جور همه ی قسمتها رو با هم میکشه.از جذابیت و گستردگی این بازی هر چی بگم کم گ??تم.ساعتها ماموریت های جذاب و جالب برای انجام دادن وجود داره در بازی.سازنده ها همه ی تلاششون رو کردن برای این که گیمر خسته نشه و از بازی لذت ببره.بذارید نکاتی که در بازی وجود دارن رو بهتون بگم تا خودتون قضاوت کنید:

 

قابلیت تلپورت سریع در جاهای مختل?? نقشه برای خسته نشد گیمر یک نقشه ی بزرگ و کارامد با کلی مکانهای مختل?? بارای گشت و گذار کلی اسلحه های مختل?? برای مبارزه از شمشیر و چاقو گر??ته تا تیر کمون و پیستول و شاتگان و کلی جادوهای مختل?? و متنوع از پرواز کردن گر??ته تا جادوهای اتش و یخ و ..... قابلیت ساختن انواع محلولها و نوشیدنیها قابلیت پختن انواع گوشتها و ماهیها قابلیت تاثیر گذاری روی دیگران با حر?? که باعث میشه گزینه های جدیدی در مکالمه باز بشه که مثلا یه د??عه جای یه گنج ارزشمند رو به دست میارین قابلیت جیب زنی و سرقت و باز کردن در صندوقها با یک مینی گیم قابلیت تجهیز انواع زره ها و کلاهها و ک??ش و شلوار و گردنبند و حلقه و ... که هر کدوم قابلیتهایی رو زیاد و کم میکنن قابلیت پیدا کردن گنج از روی نقشه ی گنج چرخه ی شبانه روز قابلیت کشتن حیوانات مختل?? انواع خرید و ??روش وسایل پیدا شده و..... ازادی در بازی برای کشتن همه ی ل??رادی که وجود دارن و تحمل عواقب ان( در بازی المانی به نام روح وجود داره که با اعمال شما کم و زیاد میشه و باعث میشه به یه شیطان تبدیل بشید یا یک ادم قابل احترام) کلی ماموریت اصلی و جانبی که برای انجام دادن دارید و کلی کارهای دیگه که تمامش رو یادم نمیاد ولی خب همین هایی که گ??تم رو اگه یه مرور بکنید میبینید که با چه گیم پلی جذاب و لذت بخشی طر?? هستین و چقدر کار برای انجام دادان دارید

 

دشمنان بازی در مقایسه با بازیهای برتر این سبک تنوع زیادی ندارن.البته ز خیلی بازیها متنوع تر هستند ولی در حد بسیار عالی نیستند مبارزات بازی هم جذاب و خوب کار شده اند و انواع ضربه های نزدیک و دور با اسلحه و شمشیر و جادو در بازی وجود دارند.با کشتن هر دشمن ا??تخار کسب میکنید که میتونید اون رو برای ارتقا دادن بخشها و قابلیتهای مختل?? شخصیتتون است??اده کنید و اون رو کاملا شخصی سازی کنید بر حسب نوع بازیتون..

 

در مجموع گیم پلی بازی نمره ی قبولی میگیره و به قدری جذابه که یک تنه جور همه ی ضع??های بازی رو میکشه و اونو لذت بخش میکنه.

 

 

 

 

 

031753.jpg

کرگدنهای بازی

 

 

 

 

نغمه های دزدان

 

 

 

صدا گذاری و موسیقی بازی کاملا معمولی و نرمال انجام شده و نه میشه بهش نقطه ی ضع?? گ??ت و نه نقظه ی قوت.صداگذاری شخصیتهای بازی خوب انجام شده و گیمر رو ازار نمیده.موسیقی زمینه ی بازی در بعضی جاها مثل وقتی که به دشمنان نزدیک میشین و هنگام مبارزه جالب و شنیدنیه و بعضی وقتها انقدر ضعی?? و گنگ هستش که انگار نمیشنوید و وجود نداره.در مجموع نکته ی قابل ذکری نداره این قسمت از بازی و کاملا معمول کار شده است.

 

 

 

 

risenjpg-39f86d_640w.jpg

نوعی از دشمنان بازی

 

 

 

 

دزدان دریایی به بهشت میروند؟

 

 

 

اگر بخواهیم در مجموع راجع به بازی نتیجه گیری کنیم از اونجایی که سبک بازی اکشن نقش ا??رینی هست و در این سبک گیم پلی حر?? اول رو میزنه و گیم پلی این بازی نقطه ی قوتش هست پس میشه گ??ت بایه بازی خیلی جذاب و مهیج مخصوصا برای طر??داران ار پی جی طر??یم که قابلیت سرگرم کردن اونهاروبرای ساعتها داره و لذت نابی رو براشون به ارمغان میاره.بازی ضع??های زیادی خصوصا در زمینه ی گرا??یک داره ولی با گیم پلی خوب خودش اونهارو جبران کرده هر چند که میتونست خیلی بهتر باشه از اینی که هست.کسانی که خراب و کشته مرده ی گرا??یک هستن (گیمرهای خارجی نه ایرانی ها که خیلی حر??ه ای هستن!!!!) احتمالا همون اول بازی رو رها میکنند و اشتباه بزرگی هم میکنند.

 

خلاصه این که در این تابستان بدون بازی که همه منتظر شاهکارهای پاییز و زمستان هستن شاید این بهترین بازی ای بود که من بازی کردم و واقعا ازش لذت بردم و به شما هم توصیه میکنم تجربه اش کنید و با مقداری اغماض ازش لذت ببرین.اگر سری هم به نمره های بازی بزنید در دنیا با یک تضاد و تناقض خیلی عجیب روبرو میشید.برخی از بهترین سایتها به بازی نمره های خیلی خوبی مثل 8 و 8.5 دادن و بعضی سایتها 2 از من و 1.5 از 5.این نشون دهنده ی کاملا سلیقه ای بودن این بازیه که کاملا به گیمر بستگی داره.

 

ما را که خوش امد تا شمارا چگونه باشد............

 

 

 

 

 

نقاط قوت بازی :

 

- داستان نسبتا خوب

 

- گیم پلی بسیار بسیار جذاب که تمام بار بازی را به دوش میکشد و در این امر مو??ق نیز هست

 

- امکانات بسیار متنوع در بازی

 

 

نقاط ضع?? بازی:

 

- گرا??یک بازی که میتوان ان را ضعی?? ترین بخش بازی قلمداد کرد البته در بخش ??نی(طراحی چهر ها و محیطها مشکلی ندارد)

 

- موسیقی بسیار معمولی و رو به ضعی??

 

 

 

 

امتیاز نهایی بازی: 10 / 7.5

 

 

 

امیدوارم از این نقد خوشتون اومده باشه و تونسته باشم که کاری کنم بتونین تصمیم بگیرین در باره ی بازی کردن یا نکردن این بازی.در اینده باز هم در خدمتتون خواهم بود با نقدهای بازیهای دیگر.

 

 

 

[TABLE=class: ncode_imageresizer_warning, width: 450]

[TR]

[TD=class: td1, width: 20]nCode.png[/TD]

[TD=class: td2]Click this bar to view the original image of 1280x720px.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

risen-3-1.jpg

ویرایش شده توسط saeed kratos

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دمت گرم داداش واقعا نقد خیلی خوبی بود کاملا خوندمش داداش خیلی استادی دمت گرم دیگه هرچی بازی میاد خودت نقد کن استاد بزرگ

عالی تر از عالی

من که خوشم ومد از بازیش گر??ایکش هم قابل قبوله البته نسخه pc رو میگم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون داداش کل نقد و برسیت رو خوندم.عالیییییییییییییی هرچی بگم کم گ??تم.??قط یه سوال درجه سختی این بازی درچه حده؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دمت گرم داداش واقعا نقد خیلی خوبی بود کاملا خوندمش داداش خیلی استادی دمت گرم دیگه هرچی بازی میاد خودت نقد کن استاد بزرگ

عالی تر از عالی

من که خوشم ومد از بازیش گر??ایکش هم قابل قبوله البته نسخه pc رو میگم

خیلی ممنونم ازت داداش علی عزیزم.لط?? کردی که خوندی نقد رو و وقت گذاشتی.از حمایتت هم خیلی ممنونم.راستش دیگه داداش علی نقد کردن بازیا مخصوصا بازیای نقش ا??رینی برام خیلی راحت شده و دستم راه ا??تاده.با اینم روحیه ای هم که شما میدین واقعا دلگرمتر میشم.من عاشق این صنعتم.بیست و یکی دوساله که با گیم بزرگ شدم و دیگه کاملا به همه چیزش مسلطم.به هر حال خیلی ازت ممنونم داداش عزیزم.

در مورد گرا??یک هم حدس میزدم که نسخه ی پی سی بهتر باشه و توی نقد هم نوشتم.بازی خیلی خیلی جذابی بود و واقعا گسترده و وسیع.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ممنون داداش کل نقد و برسیت رو خوندم.عالیییییییییییییی هرچی بگم کم گ??تم.??قط یه سوال درجه سختی این بازی درچه حده؟

??رزان عزیزم خیلی ممنونم ازت داداش.خیلی برام ارزش داره که نظرتون رو برام مینویسین.مرسی که وقت گذاشتی داداش.در مورد سختی هم بگم که اصلا و ابدا بازی سختی نیست و من که نرنالش رو بازیکردم واقعا برام اسون بود و میتونی از بین 3 درجه سختی هر وقت که میخوای عوض کنی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود

تشکر میکنم از نقد خوبتون دوست عزیز

بنده تمام متن رو خوندم و در یه مورد 120% موا??قم اون هم قسمت نقد گرا??یکی بازی هستش که واقعا ضعی?? کار شده . بنده با pc این بازی رو اجرا کردم و تمام تنظیمات گرا??یکی روی Ultra بودند اما به محض اینکه وارد بازی شدم کاملا گرا??یک بازی خورد تو ذوقم

یه موردی که شاید ذکر اون لازم بود این نوشته بود : This review may contain spoilers

 

خسته نباشی و ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
درود

تشکر میکنم از نقد خوبتون دوست عزیز

بنده تمام متن رو خوندم و در یه مورد 120% موا??قم اون هم قسمت نقد گرا??یکی بازی هستش که واقعا ضعی?? کار شده . بنده با pc این بازی رو اجرا کردم و تمام تنظیمات گرا??یکی روی Ultra بودند اما به محض اینکه وارد بازی شدم کاملا گرا??یک بازی خورد تو ذوقم

یه موردی که شاید ذکر اون لازم بود این نوشته بود : This review may contain spoilers

 

خسته نباشی و ممنون

سلام مهدی جان.اول این که ممنون از این که وقت گذاشتی و نقد رو خوندی و ممنون از نظرت.در مورد گرا??یک این که واقعا ضعی??ه ولی گیم پلی به قدری خوبه که گرا??یک یادت میره.

در مورد اسپویل شدن داستان هم کاملا حق با توئه.??راموش کردم بنویسم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دمت گرم داداش سعید دستت راه ا??تاده ها :;-D: یکی دو تا نقد دیگه بنویسی استاد میشی :w00t: من که همین الان بازی رو گر??تم ( از صبح دارم میدانلودم) بازیش خوبه گرا??یکش تو ذوق میزنه ولی برای سرگرم شدن خوبه بی صبرانه منتظر ویچر و بلودبرنم :greenstars:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دمت گرم داداش سعید دستت راه ا??تاده ها :;-D: یکی دو تا نقد دیگه بنویسی استاد میشی :w00t: من که همین الان بازی رو گر??تم ( از صبح دارم میدانلودم) بازیش خوبه گرا??یکش تو ذوق میزنه ولی برای سرگرم شدن خوبه بی صبرانه منتظر ویچر و بلودبرنم :greenstars:

چاکرتم پارسا جون.مرسی که خوندی داداش و مرسی از حمایتت مثل همیشه.حتما بازیش کن چون واقعا عالی و جذابه.ویچر و بلادبورن که دوتا شاهکار این صنعتن که بی نهایت منتظرشونم.??علا با این بازی سرگرم شو.خیلی باحاله.بازم مرسی از لط??ت پارسا جون.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون سعید جان نقدت ??وق العاده بود داداش!این مزیتی که داره(همون گیم پلی جذاب)من میگیرمش!ولا بخواد حوصلم سر بره تو بازی زرت بیخیالش میشم!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ممنون سعید جان نقدت ??وق العاده بود داداش!این مزیتی که داره(همون گیم پلی جذاب)من میگیرمش!ولا بخواد حوصلم سر بره تو بازی زرت بیخیالش میشم!

مرسی محمدرضا جون.ممنون که خوندی نقد رو.حتما بازیش کن.خیلی جذاب و هیجان انگیزه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

امروز خیلی سرعت نت گند بود من ۳ گیگ رو تو ۲ ساعت دان میکنم ولی برای این بازی ۷ ساعت طول کشید!!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

ممنون از نقد زیباتون از این بازی!!!!

بهتره این نوع بازی ها قبل از بازی هایی همچون witcher بیاد چون هیچکس سمتش نمیره!!! :w00t::w00t:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام

ممنون از نقد زیباتون از این بازی!!!!

بهتره این نوع بازی ها قبل از بازی هایی همچون witcher بیاد چون هیچکس سمتش نمیره!!! :w00t::w00t:

خخخخ اینو خیلی خوب اومدی!البته بره کسایی که دارک سولز تجربه کردن این بازی ها ارضاشون نمیکنه!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام

ممنون از نقد زیباتون از این بازی!!!!

بهتره این نوع بازی ها قبل از بازی هایی همچون witcher بیاد چون هیچکس سمتش نمیره!!! :w00t::w00t:

سلام داداش.مرسی که وقت گذاشتی و نقد رو خوندی.قطعا سازندهخ ها هم این رو میدونن که این سبک بازی رو نباید ب غولهایی مثل ویچر و دارک سولز و ... عرضه کنن.ولی این بازی انصا?? بازی جذابی بود و ساعتها من رو سرگرم کرد اونم تو این تابستون قحطی بازی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
خخخخ اینو خیلی خوب اومدی!البته بره کسایی که دارک سولز تجربه کردن این بازی ها ارضاشون نمیکنه!

محمدرضا بازیش اصلا بازی بدی نیست.هر چند نزدیکای دارک سولز و دیابلو هم نیست ولی واقعا لذت بخشه.من رو واقعا 50 -60 ساعت سرگرم کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
محمدرضا بازیش اصلا بازی بدی نیست.هر چند نزدیکای دارک سولز و دیابلو هم نیست ولی واقعا لذت بخشه.من رو واقعا 50 -60 ساعت سرگرم کرد.

بازی نزدیک دارک سولز نمیاد!بعضی بازی ها به قول خودت پایه و معیار قرار داده میشن و بازی های دیگه باهاشون مقایسه میشن!ولی حتما بازی میکنم سعید جون!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بازی نزدیک دارک سولز نمیاد!بعضی بازی ها به قول خودت پایه و معیار قرار داده میشن و بازی های دیگه باهاشون مقایسه میشن!ولی حتما بازی میکنم سعید جون!

دقیقا هیچ وقت بازی ای نزدیک دارک سولز نخواهد اومد مگر شماره های بعدی خودش یا بازیهای مثل bloodborn که واسه همون سازنده ی نابغه هستن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...