رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

ویژگی‌های ویندوز 9 لو رفت ...

پست های پیشنهاد شده

Windows-9.jpg

 

به نظر می‌رسد مایکرسا??ت برای هر چه گسترده تر شدن نسل بعدی ویندوزهای خود برنامه‌های بزرگی را تدارک دیده است. در جدیدترین خبری که از سوی یکی از نویسندگان ZDNet منتشر شده، مایکروسا??ت علاوه بر انتشار نسخه پیش نمایش از Threshold برای پلت??رم‌های دسکتاپ یا کامپیوتر، نسخه ای را برای دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM چون تبلت ها و اسمارت ??ون ها نیز در دسترس عموم قرار خواهد داد.

 

منابع ZDNet زمانی در ماه ژانویه و یا ??وریه ۲۰۱۵ را برای انتشار این نسخه اعلام کرده‌اند که در واقع چندین ماه پس از زمانی خواهد بود که پیش‌تر برای معر??ی نسخه پیش نمایش دسکتاپ (ماه سپتامبر) شایعه شده بود.

در ضمن گ??ته شده نسخه ARM اینتر??یس مت??اوتی نسبت به اینتر??یس نسخه دسکتاپی خواهد داشت که با توجه به کوچک‌تر شدن ص??حه نمایش در دستگاه‌های ARM چندان نیز عجیب به نظر نمی‌رسد.

 

microsoft-windows-9-1-620x348.jpg

 

اما این تنها گزارشی نبود که در روزهای اخیر در مورد ویندوز آینده مایکروسا??ت شنیده شده است. وبسایت Winbeta نیز به نقل از منابع خود اخباری دست اول را در مورد ویندوز Threshold آورده است. طبق گ??ته‌های این وبسایت، ظاهرا در این ویندوز کاشی‌های زنده تعاملی حضوری بسیار ??عال خواهند داشت.

 

البته این نخستین باری نیست که چنین خبری در مورد حضور این کاشی‌ها در ویندوز آینده شنیده می‌شود و تاکنون بارها از تلاش‌های مایکروسا??ت برای حضور این کاشی‌ها در ویندوز شنیده بودیم. حالا خبر رسیده که این ویژگی نه در ویندوز ۸ که سر از ویندوز ۹ در خواهد آورد.

 

این گزارش همچنین ادعا دارد که یک نوتی??یکیشن سنتر نیز در ویندوز ۹ حضور خواهد داشت و هر چند از ارائه آن در نسخه پیش نمایش نمی‌توان مطمئن بود، اما ویژگی‌های گ??ته شده در نسخه نهایی ویندوز ۹ که در ماه مارس سال آینده رونمایی می‌شود وجود خواهند داشت.

 

گزارش Winbeta همچنین جنبه‌های بسیار بیشتری از نسخه‌های ویندوز ۹ را نیز مشخص کرده که می‌توان به شکل خلاصه این‌گونه آن‌ها را لیست کرد:

 

 

به طور کلی دو نسخه از Threshold تولید خواهد شد:

 

 

۱) نسخه Desktop برای کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها، تبدیل شونده‌ها و بعضی از تبلت های خاص

 

 

۲) نسخه اینتر??یس Modern برای بعضی از تبلت های خاص و اسمارت ??ون ها (ویندوز??ون و RT به یکدیگر می‌پیوندند)

 

 

برای تبلت ها:

 

 

۱) نسخه x64 یا قدرتمندتر که از ورژن دسکتاپ بهره خواهد برد مانند آنچه در سر??یس پرو دیده می‌شود.

 

 

۲) نسخه مبتنی بر ARM یا ضعی?? تر که از ورژن اینتر??یس Modern بهره می‌برد مانند آنچه در سر??یس RT دیده می‌شود.

 

 

ورژن Modern UI دارای دسکتاپ نخواهد بود (بدین معنی که ??ایل اکسپلورر، تسک منیجر، ویندوز د??ندر، CMD در این نسخه غیر??عال هستند) و به جای آن نسخه‌های با اینتر??یس Modern از چنین اپلیکیشن هایی را در این ورژن خواهید یا??ت (البته همگی آن‌ها خیر و تنها ضروری‌ترین آن‌ها؛ به عنوان مثال مایکروسا??ت آ??یس در نسخه ای جدید و Modern دیده خواهد شد.)

 

از طر??ی ورژن دسکتاپ همه چیز را به همراه خود خواهد داشت. در این نسخه چارم بار حذ?? خواهد شد، استارت اسکرین با کاشی‌های زنده آن‌ها جلوه دیگری به استارت اسکرین خواهند بخشید (استارت اسکرین حذ?? نمی‌شود!)، استارت منو بازخواهد گشت، نوتی??یکیشن سنتری برای آن طراحی شده است، کرتانا دارای یک کاشی زنده اختصاصی خواهد بود، عملکرد لمسی پابرجا باقی می‌ماند و وجود ویژگی دسکتاپ های مجازی نیز برای آن شایعه شده است.

 

اما شاید یکی از بهترین قابلیت‌های این ویندوز را بتوان در سیستم آپدیت آن جستجو کرد. شایعه شده که در ویندوز ۹ دریا??ت شماره جدیدی از Build ویندوز با تنها یک کلیک امکان پذیر خواهد بود.

 

در ویندوز ۸ به قبل، برای آپدیت بیلد ویندوز باید در بیشتر مواقع ویندوز نصب دوباره شود، اما گ??ته شده که حداقل در شرکت مایکروسا??ت هم اکنون کارمندان این شرکت با تنها یک کلیک در Control Panel می‌توانند بیلد ویندوز خود را آپگرید کنند. حال اینکه این ویژگی در نسخه پایانی نیز حضور خواهد داشت یا خیر، مشخص نیست.

 

....

Gadgetnews.ir

منابع : Winbeta & Neowin & ZDNet

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

8.1 عالی بود.

9 هم حتما عالی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...