رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

جمع‌بندی بررسی‌ آیفون 6 از وب‌ سایت‌های معتبر دنیا

پست های پیشنهاد شده

[h=2]

57a6cfa521bfe74b91c5d65a3a783768_XL.jpg

 

اپل پس از یک سال بالاخره به گمانه‌زنی‌ها پایان داد و پرده از آی??ون‌های جدید خود برداشت. همچون هر سال، این بار نیز شاهد موضع‌گیری‌های مختل??ی در خصوص این محصولات بودیم که دنبال‌کنندگان دنیای ??ناوری را به ۲ دسته تقسیم کردند. در این میان اما، هیچ‌چیز همچون بررسی‌های تخصصی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. در این مطلب تلاش کردیم خلاصه‌ای از بررسی وب‌سایت‌ها و منابع معتبر را در خصوص گردآوری کنیم تا دید بهتری نسبت به پرچمداران جدید اپل حاصل شود. با در ادامه همراه باشید.

آی??ون 6 از مدت‌ها پیش بازار شایعات را داغ کرده بود و اطلاعات بسیاری حول محور این محصول می‌چرخید. تلاش‌های اپل این بار ناکام‌تر از همیشه نتوانست جلوی ??اش شدن و لو ر??تن اطلاعات و تصاویر محصولات جدید این شرکت را بگیرد؛ هرچند تئوری دیگری نیز در خصوص عمدی بودن این مساله وجود دارد. سیاستی که ظاهرا تمام شرکت‌های ??عال در این حوزه‌ برای جلب توجه عموم نسبت به محصول جدید خود بکار می‌گیرند. در هر حال در شب ۱۸ شهریور ماه اپل نسل بعدی گوشی هوشمند خود را برای اولین بار در دو اندازه‌ با نام‌های آی??ون 6 و آی??ون 6 پلاس معر??ی کرد و به تشریح ویژگی‌های آن‌ها پرداخت. در به ت??صیل به توضیح جزئیات و کلیات این محصول پرداخته‌ایم، اما بعنوان یک مرور کلی بد نیست خصوصیات ??نی و کلیدی این هوشمند جدید را از نظر بگذرانیم.

هر دو آی??ون جدید به پردازنده‌ی جدید A8 اپل مجهز شده‌اند که یک واحد پردازشی 64 بیتی با دو هسته‌ به شمار می‌رود. در این دستگاه‌ها همچون نسل قبلی آی??ون تنها از 1 گیگابایت حا??ظه‌ی رم است??اده شده که این ارقام حداقل بر روی کاغذ در مقابل پرچمداران سایر کمپانی‌ها نا امیدکننده به نظر می‌رسد؛ هرچند بدلیل ت??اوت اساسی در پلت??رم‌ها، همین میزان نیز به خوبی پاسخگوی نیازهای اساسی کاربر خواهد بود. ص??حه‌نمایش آی??ون 6 در سایز 4.7 اینچ طراحی شده و از رزولوشن 1334 × 750 برخوردار است که چگالی پیکسل 326ppi را ارائه می‌دهد. در نقطه‌ی مقابل، شاهد تجهیز آی??ون 6 پلاس به ص??حه‌نمایش بزرگ 5.5 اینچی هستیم که موجب می‌شود این محصول در رده‌ی ??بلت‌ها جای گیرد؛ دستگاه‌هایی که برای مدت‌ها تحت کنایه‌های اپل قرار داشتند. ص??حه‌نمایش آی??ون 6 پلاس از رزولوشن تمام اچ‌دی برخوردار است و چگالی پیکسل 401ppi را به همراه دارد. تغییراتی نیز در دوربین آی??ون‌ها اعمال شده تا کی??یت تصویربرداری و ??یلم‌برداری در آن‌ها از قبل هم بهتر شود. البته همچنان شاید بتوان اساسی‌ترین تغییر آی??ون 6 را طراحی مت??اوت آن نسبت به نسل‌های پیشین دانست که موا??قان و مخال??ان خود را به همراه داشته است.

با ذکر این مقدمه، وقت آن رسیده که نگاهی داشته باشیم به جمع‌بندی بررسی‌های انجام شده توسط منابع مختل??. تا زمانی که این دستگاه برای بررسی‌های عمیق‌تر به دست زومیت برسد، این مطلب راهنمای شما خواهد بود.

[/h][h=2]انگجت[/h][h=2]برای اولین بار، طر??داران آی??ون می‌توانند از چیزی لذت ببرند که کاربران اندروید مدت‌هاست در اختیار دارند: حق انتخاب. تا کنون و قبل از امسال، خرید یک پرچمدار آی??ون کار دشواری نبود؛ شما یا این دستگاه را می‌خریدید یا نه. اما اکنون دو دستگاه برای انتخاب در دسترس خریداران قرار گر??ته و اگرچه تقریبا مشابه به نظر می‌رسند، اما هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید به سنجش آن‌ها بپردازید: آی??ون 6 با ص??حه‌نمایش 4.7 اینچی خود از اندازه‌ای مناسب و خوش‌دست بهره می‌برد و راحتی بیشتری به هنگام است??اده به همراه خواهد داشت. همچنین پس از چند روز است??اده، این گزینه همان دستگاهی است که ما در انگجت انتخاب می‌کنیم. در نقطه‌ی مقابل، آی??ون 6 پلاس برای نگاه داشتن و است??اده در یک دست چندان راحت نیست، اما اگر یک گوشی هوشمند شبیه به آیپد با عمر باتری عالی و ??ضای نمایشی بیشتری در کنار لرزشگیر اوپتیکال دوربین نیاز داشته باشید، مسلما به انتخاب آن ترغیب خواهید شد.

[/url]iPhone_6_main_final-960.jpg

آی??ون‌های ارائه شده‌ی امسال نه انقلابی هستند و نه بی‌نقص. اما این دستگاه‌ها در مو??قیت طولانی مدت اپل، نمایانگر مساله‌ای به مراتب مهم‌تر هستند: تازگی. اپل طراحی مستطیلی و گوشه‌های تیز خود را که به خوبی امتحان‌شان را پس داده بوده‌اند به گوشه‌ای نهاد تا ساختاری گردتر و مدرن‌تر ایجاد کند. این دستگاه سرانجام به خصوصیاتی مجهز شده که باید سال‌ها پیش شاهدش می‌بودیم (شاید NFC یکی از آن‌ها باشد). همینطور آی??ون جدید سرانجام به اندازه‌ی بزرگ شده است که قادر باشد رقابت خود را در ??ضایی که امروزه به شدت رقابتی است آغاز نماید. تردیدی نیست که اپل به ا??زایش اندازه و عملکردهای آی??ون نیاز داشت و بالاخره نیز به اجرای آن دست زد. خوشبختانه این ات??اق پیش از آنکه خیلی دیر شود رخ داد.

انگجت در ادامه مزایای آی??ون 6 را از این قرار می‌داند: طراحی باریک جدید، ص??حه‌نمایش عالی، راحتی هنگام در دست گر??تن، عملکرد سریع و دوربین خوب.

از معایب آی??ون 6 نیز به این صورت یاد شده است: عمر باتری می‌توانست بهتر باشد، عدم برخورداری از لرزشگیر اوپتیکال تصویر، است??اده‌ی انحصاری از NFC تنها برای انجام پرداخت‌ها.

موارد مثبت آی??ون 6 پلاس: ص??حه‌نمایش بزرگ و زیبا، دوربین عالی با لرزشگیر اوپتیکال، عمر باتری طولانی، عملکرد سریع. و نقاط ضع?? آی??ون 6 پلاس: است??اده با یک دست راحت نبوده و خسته‌کننده است، است??اده‌ی انحصاری از NFC تنها برای انجام پرداخت‌ها.

[/h][h=2]ورج[/h][h=2]وب سایت ورج هرچند امتیاز بسیار خوب 9.0 را به آی??ون داده است، در باره‌ی این محصول می‌گوید که همه‌چیز بهتر شده است، اما چیزی هم تغییر نکرده! نویسنده این وب‌سایت از بخش‌های مختل?? آی??ون ۶ تعری?? می‌کند، اما می‌نویسد که هیچ تغییر انقلابی در آی??ون ۶ ایجاد نشده و تنها ابعاد آن بزرگ‌تر شده است. ابعاد آی??ون بزرگ‌تر شده، پشتیبانی از صدا روی LTE اضا??ه شده، دوربین با وجود اینکه هنوز ۸ مگاپیکسل است، اما از هر نظر نسبت به نسل قبل بهود یا??ته و نه تنها کی??یت‌ عکس‌ و ??یلم‌برداری آن ارتقاء یا??ته بلکه به لط?? سیستم ??وکوس جدید آن به شکل محسوسی سریع‌تر ??وکوس می‌کند.

IMG_1277.0.jpg

ورج می‌گوید اپل نتوانسته ایده‌های جدید و خوبی را برای است??اده بهتر از ص??حه نمایش بزرگ‌تر ارائه کند و تنها همه چیز در این ص??حه نمایش بزرگ‌تر شده‌اند. البته انتظار می‌رود به زودی نرم‌ا??زارهای موجود در اکوسیستم iOS بروز شده و خود را با ص??حه نمایش بزرگ‌تر آی??ون‌ها سازگار کنند.

ورج، دوربین ??وق‌العاده، ص??حه نمایش با کی??یت و بازده و طول عمر باتری را جزو نکات مثبت آی??ون ۶ برشمرده و از آن طر?? نیز عدم بهینه سازی نرم‌ا??زار برای سازگاری کامل با ص??حه نمایش بزرگ‌ و برآمدگی لنز در بدنه‌‌ی پشت دستگاه را جزو نکات من??ی آی??ون ۶ برشمرده است.

[/h][h=2]تک کرانچ[/h][h=2]آی??ون 6 بهترین گوشی هوشمند موجود است. این دستگاه تقریبا در تمام جنبه‌هایی که اهمیت داشته باشد با بهبود روبرو بوده و این بهبودها را در قالب یک طراحی جدید ارائه می‌کند که تقاضای مصر??‌کنندگان برای ص??حه‌نمایش بزرگ‌تر را با یک ساختار نازک، سبک و با دوام در تعادل قرار می‌دهد. آی??ون 6 جذاب‌ترین گوشی اپل از نظر ظاهر است و نسخه‌ی 4.7 اینچی آن احتمالا بیش از ص??حه‌ی بیش‌ از اندازه بزرگ آی??ون 6 پلاس مورد توجه کاربران قرار خواهد گر??ت.

iphone-6-flat-low-angle.jpg

بیش از هر چیز، نقطه اتکای ??روش بالای این دستگاه در این مساله نه??ته است که اپل مو??ق شده انرژی و هیجانی که با معر??ی اولین آی??ون بوجود آمد را در آی??ون 6 دوباره ایجاد کند. این دستگاه حسی شبیه به بازگشتن به نقطه‌ای را به ما القا می‌کند که انگار همه‌چیز به شکل صحیحی در جای خود قرار گر??ته است. در عین حال مجموعه عظیمی از عملکردها و ویژگی‌های جدید نظیر Apple Pay نیز این دستگاه را همراهی می‌کند که مسیر اپل را برای بدل شدن به شرکتی که در نظر دارد روشن خواهد کرد. از نقطه نظر کاربری، می‌توان همه‌چیز را در راستای ارائه‌ی بهترین کامپیوتری دانست که شخص قادر است در جیب خود حمل کند؛ و این دقیقا همان چیزی است که آی??ون 6 مو??ق به ارائه‌ی آن شده است.

تک‌کرانچ عقیده دارد که آی??ون 6 بهترین محصولی است که می‌توانستیم از اپل انتظار داشته باشیم؛ اما در عین حال گوشه‌های گرد طراحی جدید را عاملی بر کاهش خوش دستی دستگاه می‌داند.

[/h][h=2]تک رادار[/h][h=2] زمانی که برای اولین بار آی??ون 6 را در دست گر??تیم تصور می‌کردیم بررسی این محصول کار دشواری خواهد بود. آیا اپل ساختار و شکل محصول خود را تغییر داده، اما همچنان مشکلات ذاتی پیشین را در این دستگاه نیز تکرار کرده؟ آیا به واقع در حد و اندازه‌ای با تغییرات و موارد جدید روبرو هستیم که بتواند کمکی برای اپل به منظور برداشتن یک قدم به جلو باشد؟

iPhone_6_review_10-623-80.JPG

پاسخ این است که: آی??ون 6 یک گوشی ??وق‌العاده است. این اولین باری است که حتی است??اده از یک آی??ون برای مصار?? روزانه‌ی شخصی را به لط?? ص??حه‌نمایش بزرگ‌تر، کیبرد بهتر و از همه مهم‌تر عمر باتری ارتقا یا??ته از نظر گذراندم. در هر حال قیمت این دستگاه همچنان باعث سردی خواهد بود و ص??حه‌نمایش آی??ون 6 نیز اگرچه کاملا خوب است اما همچنان در است??اده‌ی روزمره از این نظر که بهترین تجربه را (اشاره به چگالی پیکسل و رزولوشن پایین نسبت به رقبا) در ازای هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ام به من انتقال نمی‌دهد آزاردهنده است. اما این موارد تنها مسائل من??ی در نظر ما هستند. اپل مو??ق شده دستگاه خود را بسیار نازک کند و در عین حال این مساله را به یک مزیت بدل نماید. سیستم‌عامل دستگاه نیز کامل‌تر، هوشمندتر و خلاقانه‌تر از گذشته شده است.

ما احساس نمی‌کنیم که لازم باشد آی??ون 6 را بهترین محصولی خطاب کنیم که اپل تا کنون دست به تولید آن زده. پیش‌تر آی??ون 5s را لایق این جمله دانسته بودیم که با توجه به رقابت نه چندان سنگینی که آن روزها در جریان بود کاملا صحیح به نظر می‌رسید. بنابراین اگرچه آی??ون 6 ممکن است قدرتمندترین، جذاب‌ترین، و قوی‌ترین در تصویربرداری و عمر باتری نباشد، اما اپل به گونه‌ای مناسب مزیت‌هایی در تمام این زمینه‌ها در این دستگاه جمع کرده که اگر بتوانید از قیمت بالای آن چشم‌پوشی کنید مسلما قادر است در لیست برترین‌ها برای انتخاب گوشی بعدی شما قرار گیرد.

[/h][h=2]مَش??یبل[/h][h=2]گوشی‌های هوشمند دیگری نیز وجود دارند که همان عملکردهای آی??ون 6 را ارائه می‌کنند. برخی دستگاه‌ها نظیر گلکسی اس 5 حتی از پس انجام عملکردهای بیشتری هم بر می‌آیند.گلکسی اس 5 و دستگاهی نظیر ??ایر ??ون آمازون حتی تلاش می‌کنند شما را تماشا کرده و به کنش‌های شما واکنش مناسبی ارائه کنند، اما با این حال، هیچ‌یک همه‌ی معیارهای اصلی را همچون آی??ون 6 در یک سطح گردآوری نکرده‌اند. شخصا دلتنگ گوشه‌های خاص موجود در طراحی آی??ون قبلی خواهم شد اما آی??ون 6 اپل در ازای 200 دلاری که پرداخت خواهم کرد نازل‌ترین و موثرترین دستگاه موجود در بازار خواهد بود.

title_2.jpg

مشیبل از طراحی یکپارچه و خوب، قدرت بالای دوربین و ویژگی‌های جدید iOS 8 بعنوان مزیت‌های اساسی آی??ون 6 یاد می‌کند؛ اما در عین حال اذعان می‌کند که خوش دستی آی??ون جدید اندکی مورد اغماض قرار گر??ته است. این وب‌سایت همچنین از نمایش اطلاعات بیشتر در ص??حه‌نمایش و لذت خاص تماشای ویدیو و بازی در آی??ون 6 پلاس بعنوان ویژگی‌های عالی این دستگاه یاد کرده و قیمت بالا، اندازه بزرگ و سنگین و قیاس با سایر ??بلت‌ها را از نقاط ضع?? آی??ون 6 پلاس می‌داند.

[/h][h=2]استا??[/h][h=2]این وب‌سایت در جمع‌بندی خود به این مساله اشاره می‌کند که آی??ون 6 از جنبه‌هایی نظیر تراکم پیکسل ص??حه‌نمایش، عملکردهای مورد انتظار از یک ??بلت، پر مگاپیکسل‌ترین دوربین گوشی و مواردی از این دست بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار به شمار نر??ته و پرچمداران اندرویدی همچنان پیروز میدان هستند. اما در ادامه چنین به تکمیل اطلاعات ارائه شده می‌پردازد که آنچه گ??ته شد تنها جنبه‌ی مشخصات ??نی بوده و آی??ون 6 مسلما بهترین «آی??ون» تولید شده تا کنون است. آی??ون 6 دستگاهی بسیار نازک با کی??یت ساخت بسیار بالای صنعتی است و با وجود اندازه‌ی بزرگ‌تر به خوبی در دست جای می‌گیرد. آی??ون 6 بهترین ص??حه‌نمایش در خانواده‌ی آی??ون‌ها را داراست و قوی‌ترین آی??ون به شمار می‌رود که بیشترین عمر باتری را نیز در میان آی??ون‌ها به خود اختصاص داده.

apple-iPhone-6-review-main.jpg

وب‌سایت استا?? همچنان که عقیده دارد آی??ون 6 را باید در رده‌ی آی??ون‌ها مورد بررسی قرار داد چنین اذعان می‌کند که آی??ون 5s به اندازه‌ای خوب نبود که بتواند اپل را به بالای جایگاه تولیدکنندگان باز گرداند و با ??اصله‌ی زیادی عقب‌تر از رقبای اندرویدی خود جای گر??ته بود. اما آی??ون 6 در ترکیب با ??رم‌??کتور جدید خود و ویژگی‌های خاصی نظیر همگامی با نسخه جدید مک و نیز سیستم پرداخت اختصاصی اپل، ممکن است بتواند ساختار شکن ظاهر شود.

استا?? از عدم برخورداری آی??ون 6 از ص??حه‌نمایش تمام اچ‌دی و ناتوانی در ضبط 4K بعنوان نقاط ضع?? آی??ون 6 یاد می‌کند و کی??یت ساخت بالا، ص??حه‌نمایش دلپذیر و عمر باتری بالا را از مزایای آن می داند.

[/h][h=2]تلگرا??[/h][h=2]آی??ون اپل دستگاهی بود که گوشی هوشمند را بعنوان یک انقلاب مطرح کرد؛ اما آی??ون 6 به آن اندازه نوآورانه و بزرگ نیست. با این وجود، آنچه در آی??ون 6 شاهدش هستیم نزدیک‌ترین نقطه‌ای است که اپل به سمت بازآوری بی‌عیب و نقص دستگاه خود آمده است. هرچند سخن‌سرایی در خصوص کمبودها و نقص‌ها در قیاس با سایر دستگاه‌ها می‌تواند بسیار باشد، اما آی??ون 6 همچنان بهترین و زیباترین مجموعه در بازار باقی می‌ماند.

/ زومیت /

[/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...