رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

۱۰ ویژگی برتر اندروید نسبت به iOS !!

پست های پیشنهاد شده

android-vs-apple.jpg

 

مطمئنا برجسته ‌ترین برتری اندروید امکان شخصی سازی ??وق‌العاده‌ی آن‌است. شما می‌توانید آیکون‌ها لانچر حتی کل ظاهر دستگاه را عوض کنید و به دوستان آی??ونی خود ویجت‌های ??وق‌العاده‌ای را در ص??حه‌ی خانگی نشان بدهید. البته آن‌ها به شما خواهند گ??ت که بسیاری از ویژگی‌های اندرویدی به نسخه‌ی جدید iOS اضا??ه شده است، مثلا پنل هشدارها و پشتیبانی از ص??حه کلید غیر اپلی، اما هنوز هم خیلی از امکانات اندرویدی هست که در آی??ون‌های گران قیمت وجود ندارد، و البته ??راموش نکنید به زودی بسیاری قابلیت‌های تازه‌تر با نسخه‌ی جدید اندروید از راه خواهد رسید.

 

  • ۱. مدیریت بهتر نرم‌ا??زاها

در منوی Setting اندروید و در بخش Application Manager می‌توانید نرم‌ا??زاهایتان را Force Close کنید، آن‌ها را حذ?? کنید یا کَچ را پاک کنید و نرم‌ا??زارتان را به روز اول برگردانید. حتی نرم‌ا??زارهای غیر م??ید را می توانید غیر ??عال کنید، اما بهتر از همه این که می توانید نرم‌ا??زارهایی که دوست دارید به جای نرم‌ا??زارهای پیش‌??رض سیستم عامل قرار دهید؛ مثلا وقتی پیام‌های متنی به نرم‌ا??زار دیگری ??رستاده شوند، لانچر تغییر کند و اگر از مرورگر پیش‌??رض راضی نبودید برازری دیگر را از ??روشگاه گوگل یا هر منبع دیگری انتخاب کنید.

android_appinfo2-100444436-medium.jpg

 

البته در iOS 8 نیز می‌توان نرم‌ا??زاری را با بیرون انداختن از App Switcher بست یا با نگه داشتن انگشت بر روی آیکونش آن را حذ?? کنید، یا از طریق آیتیونز نرم‌ا??زارهایتان را نصب و حذ?? کنید اما مثلا نمی‌توانید کنترلی بر روی این که آیا سا??اری در دستگاه شما موجود باشد یا خیر، ندارید و البته برازرهای دیگر هم به خاطر محدودیت‌های نرم‌ا??زاری تجربه‌ی زیاد مت??اوتی را ارائه نخواهد داد.

 

 

  • ۲. ویجت‌ها در ص??حات خانگی و ص??حه‌ی ق??ل

این که اپل سرانجام اجازه داده که در پنل ناتی??یکیشن‌ها ویجت‌ها حظور داشته باشند مطمئنا امکانی ??وق‌العاده خواهد بود اما برای کاربران اندروید این قابلیتی آشنا و قدیمی است. اندرویدی‌ها می‌توانند هم در ص??حات خانگی و هم ص??حه‌ی ق??ل دستگاه ویجت‌های مختل??ی را نصب کنند.

android_widgets-100444454-medium.jpg

 

اکثر ویجت‌ها همراه با اپلیکیشن‌هایی که از ??روشگاه نرم‌ا??زاری دریا??ت می‌شود بر روی دستگاه نصب می‌شوند و مثلا می توانید از طریق ویجت نرم‌ا??زار قدم شمار مسا??تی که طی کرده‌اید و انرژی که مصر?? شده را بر روی ص??حه‌ی خانگی خود ببینید و یا با ویجت نرم‌ا??زار Google Keep یاداشت‌های سریع و یادآوری‌های صوتی را بر روی ص??حه‌ی خانگی داشته باشید. حتی نرم‌ا??زارهایی مانند Elixir 2 Widget به کاربر امکان می‌دهد ویجت‌هایی شخصی ساز را بر روی دستگاه خود داشته باشیم.

 

 

  • ۳. شخصی سازی کامل رابط کاربری

رابط کاربری سیستم عامل اپل بسیار زیبا و چشم‌نواز است اما طی سال‌های تغییر زیادی نداشته است، هنوز آیکون‌های مستطیلی قدیمی که پشت سر هم چیده شده اند و حتی کاربر نمی‌تواند آیکونی غیر کاربردی را از ص??حه‌ی اصلی حذ?? کند و باید با ورق زدن ص??حات متعدد به نرم‌ا??زار مورد نیازش دسترسی پیدا کند، شاید تنها شخصی سازی ممکن تغییر والپیپر است.

 

android_interface-100449409-medium.jpg

 

اما از سوی دیگر کاربران اندروید می توانند اکثر رابط کاربری را به سادگی عوض کنند. نرم‌ا??زاری را از منوی نرم‌ا??زارها حذ?? کرده و از شلوغ شدن جلوگیری کنید، و از ویجت‌ها در کنار اپلیکیشن‌ها است??اده کرده یا حتی با نرم‌ا??زارهایی مانند Beautiful Icon Styler یه سرعت آیکون‌های ص??حه‌ی خانگی را تغییر دهید. حتی اگر بخواهید تغییرات کاملی را ایجاد کنید می توانید یکی از صدها لانچر موجود در ??روشگاه گوگل را به انتخاب خود دانلود و نصب کنید، یا اگر رام دستگاهتان اجازه داد تم را عوض کرده و رنگ و بوی جدیدی به منوهای سیستم بدهید.

 

 

  • ۴. نقشه

اپل بهبود زیادی را در نرم‌ا??زار نقشه‌ی خود انجام داده اما همچنان اگر شما آدرس محلی را از آن بخواهید نمی تواند به شما بگوید که چگونه مثلا با اتوبوس به آن مکان بروید، اما نقشه‌ی گوگل علاوه بر دقت بالاتر به کاربر می‌گوید که چگونه با است??اده از اتوبوس یا حتی قایق یا مترو می توانید به آن‌جا برسید. با است??اده از نرم ا??زار Uber که از نقشه‌ی گوگل است??اده می‌کند می توانید در مکانی که هستید س??ارش تاکسی بدهید و هزینه ی آن‌را نیز از طریق تل??ن‌تان پرداخت کنید، امکانی که امیدواریم در کشورمان نیز به زودی قابل است??اده شود.

android_transit-100444453-medium.jpg

 

  • ۵. تقسیم کردن ص??حه نمایش و کار با چند نرم ا??زار

با این که این قابلیت با نسخه‌ی خام اندروید ارائه نمی‌شود اما تولید کنندگانی مانند سامسونگ و ال‌جی مدت‌هاست آن‌را به قابلیتی استاندارد در رابط کاربری محصولاتشان تبدیل کرده‌اند. با است??اده از Multi Window سامسونگ یا Dual Window در ال‌جی که هر دو دقیقا یک کاربرد را دارند، کاربران می‌توانند با قرار دادن ۲ نرم‌ا??زار در نمایشگر بزرگ این تل??ن‌ها مولتی تسکینگ ساده‌تری را تجربه کنند.

dual-window-1-100360847-large.jpg

 

هنوز کاربران iOS 8 از این امکان بی بهره‌اند. به احتمال زیاد با آمدن اندروید L تمام کاربران این سیستم عامل می‌توانند از این قابلیت است??اده کنند. همین ویژگی نشان می‌دهد چگونه استقبال از قابلیتی باعث اضا??ه شدن آن به نسخه‌های بعدی این سیستم عامل می‌شود.

 

 

  • ۶. پرو??ایل‌های کاربری مختل?? در تبلت‌ها

هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که مجبور شوید دستگاه خود را برای بازی در اختیار کودکان قرار دهید یا مدتی به دوستان خود امانت دهید. با اضا??ه شدن پرو??ایل‌ّهای کاربری به اندروید دیگر نگرانی بابت اطلاعات محرمانه‌ی خود و یا نرم‌ا??زارهایی که نصب کرده‌اید نخواهید داشت.

androidusers_primary-100250815-large.jpg

 

  • ۷. قابلیت‌های بیشتر NFC

بسیار خوب است که کاربران iOS می‌توانند از NFC در آی??ون‌های جدید است??اده کنند اما این که ??قط از این قابلیت برای پرداخت است??اده می‌شود و البته آن هم تا ماه آینده در دسترس نخواهد بود باعث تاس?? است. در حالی که کاربران اندروید مدت‌هاست در دستگاه‌های مختل?? با این قابلیت آشنا شده‌اند و از ‌آن برای ارتباطات مختل??ی ??راتر از ??قط پرداخت است??اده می کنند.

nfc_lead_image-100312903-large.jpg

 

اپل قابلیت NFC را در اختیار توسعه دهندگان نرم ا??زار قرار نخواهد داد بنابراین هنگامی که کاربران اندروید می توانند دَر?? اتاقشان را با نزدیک کردن تل??ن همرا باز کنند یا دو دستگاه را با نزدیک کردن به یکدیگر به هم ارتباط دهند حتی با نزدیک کردن کنترل تلویزیون هوشمند از تل??ن همراه آن را کنترل کنند و ویديوهایشان را انتقال دهند کاربران iOS است??اده‌ی زیادی از این سخت ا??زار تل??ن‌همراهشان نخواهند برد.

 

 

  • ۸. نگه‌داری موزیک، ??یلم‌ها و اطلاعات دیگر در حا??ظه‌های جانبی

قبل از این که بتوانید تل??ن همراه خود را به iOS 8 به روز رسانی کنید اپل از شما درخواست می کند ۵.۸ گیگابایت از حا??ظه‌ی داخلی را برای این کار خالی کنید، بنابراین بسیاری از کاربران باید اطلاعات خود را حد?? کنند و امکان این که که بدون است??اده از iTunes و کامپیوتر شخصی بتوانند از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنند وجود ندارد. اما در عوض کاربران اندروید می توانند تا ۱۲۸ گیگابایت ??ضای اضا??ه در دستگاه خود داشته باشند. با امکان اتصال کارت‌های حا??ظه‌ی جانبی به دستگاه‌های مجهز به اندروید عکس‌ها، ??یلم‌ها و موزیک‌ها ??ضایی را در داخل دستگاه به خود اختصاص نخواهند داد و حتی در بعضی از دستگاه‌ها می توانید حا??ظه‌های USB را نیز به دستگاه خود متصل کنید.

slotmusic.jpg

 

  • ۹. امکانات امنیتی بیشتر

در حالی که در آی??ون می توانید با اسکن کردن اثر انگشت یا قرار دادن پین ۴ عددی به سیستم دسترسی داشته باشید اندروید امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد، به عنوان مثال می توانید پینی بیشتر از ۴ عدد یا نقشه‌ای از خطوط بین نقطه‌ها برای باز کردن ق??ل دستگاه قرارا دهید. اندروید می تواند صورت شما را شناسایی کند و رمزی طولانی برای دستگاه قرار دهید. همچنین به تل??ن‌هایی مانند گلکسی اس ۵ قابلیت اسکن اثر انگشت نیز وجود دارد، در G3 از ال‌جی کد ضربه‌ای اضا??ه شده است. اگر تل??ن خود را گم کردید نیز می ةوانید با است??اده از Android Device Manager آن را ردیابی کرده و اطلاعات خود را پاک کنید.

android_screenlock-100444435-medium.jpg

 

  • ۱۰. امکان نصب نرم‌ا??زار از منابع متنوع

یکی از بهترین قابلیت‌های اندروید نسبت به سیستم‌عامل‌های رقیب این است که در هرجا که باشید می توانید با برازر خود به ص??حه‌ی Play Store گوگل بروید و نرم ا??زار خود را انتحاب کنید و مشخص کنید قصد است??اده از آن را در کدام دستگاه مجهز به اندروید دارید سپس یه صورت خودکار آن نرم‌ا??زار در ان دستگاه نصب خواهد شد. اما در عوض کاربران iOS با کلیک بر روی نرم‌ا??زار مورد نیاز در برازر با پیامی مواجه می‌شوند که تقاضا می کند iTunes را باز کنند و در حقیقت بدون است??اده از آن قادر به دانلود و نصب نرم ا??زار نخواهند بود.

app_tcg.jpg

 

می توانید از چندین ??روشگاه نرم‌ا??زاری مختل?? مانند آمازون و سامسونگ نرم‌ا??زارهای مورد نیاز را دانلود و نصب کنید، حتی امکان است??اده از ??روشگاه‌های محلی برای نصب نرم‌ا??زارهای بومی نیز و جود دارد، همچنین می توانید با دانلود ??ایل‌های اجرایی از منابع مطمئن بدون آن که دانش بالایی در زمینه‌ی نرم‌ا??زار داشته باشید هرچه می خواهید را به سرعت نصب و اجرا کنید.

 

....

Zoomit

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی جالب بود محمد امین جان . دستت درد نکنه . من که با ios زیاد آشنایی ندارم و نمیدونم چه شکلی ولی الان یک چیزایی ??همیدم .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در یک کلا ios خداس !

یکه تاز و بی رقیب..............

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در یک کلا ios خداس !

یکه تاز و بی رقیب..............

:39368n1b2x3prdz:yesssssss :39368n1b2x3prdz:

تا دستت نگیری کار نکنی درکش نمیکنی. :laugh:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در یک کلا ios خداس !

یکه تاز و بی رقیب..............

اها...

بنابه چه دلایلی؟؟؟میشه بهم بگی؟؟؟

منظورت شاهکارهای اپل در کپی از آندروید در نسخه های 7 و 8 هست؟؟؟اره؟؟؟؟به لط?? آندروید الان ios یه نوتی??یشن و ویجت داره و الا تا الان کاربراش اجازه تعویض پس زمینه رو نداشتن.

اینو بدون هر چی ios نداره آندروید داره...دیگه نیای بگی هنگ و منگ چون اینا توی گوشی های پرچم دار چیز خنده داریه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??قط iOS بعد امنیت iOS خیلی بیشتره همه دیگه اینو میدونن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اها...

بنابه چه دلایلی؟؟؟میشه بهم بگی؟؟؟

منظورت شاهکارهای اپل در کپی از آندروید در نسخه های 7 و 8 هست؟؟؟اره؟؟؟؟به لط?? آندروید الان ios یه نوتی??یشن و ویجت داره و الا تا الان کاربراش اجازه تعویض پس زمینه رو نداشتن.

اینو بدون هر چی ios نداره آندروید داره...دیگه نیای بگی هنگ و منگ چون اینا توی گوشی های پرچم دار چیز خنده داریه.

:78::78::78::78::78::78:

چی ؟؟؟؟

اپل از اندروید کپی کرده برعکس نیست احیانا شما اصن کار کردی با iOS ??

حتما باید باهاش کار کنی تا عمق و برتری سیستم عاملشو درک کنی همین الان که دارم این نظر مینویسه دارم با ایپد کار میکنم

بعد تبلت سامسونگ جعبش که کپیه جعبه ایه که اپل برای ایپد زده حالا بقیشو نمیگم ولی من ۱۰۰ دلیل برات میارم که iOS بسیار بهتره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
:78::78::78::78::78::78:

چی ؟؟؟؟

اپل از اندروید کپی کرده برعکس نیست احیانا شما اصن کار کردی با iOS ??

حتما باید باهاش کار کنی تا عمق و برتری سیستم عاملشو درک کنی همین الان که دارم این نظر مینویسه دارم با ایپد کار میکنم

بعد تبلت سامسونگ جعبش که کپیه جعبه ایه که اپل برای ایپد زده حالا بقیشو نمیگم ولی من ۱۰۰ دلیل برات میارم که iOS بسیار بهتره

من بدون دلیل و تجربه حر??ی نمیزنم...خودم آی??ون 5اس دارم گلم و یه جی2

آندروید هیچ کپی ای از IOS نکرده عزیزم و سیستم عامل کاملا مختل??یه.

100دلیلی که داری رو میشه برام بیاری؟؟؟

به هر حال برای اپلیا سخته قبول کنن که سیستم عاملشون توی نسخه های جدید قابلیتاش کپی یا به قول شما ها الهام گر??ته از آندروید هست.

قضیه امنیت هم شبیه امنیت مک نسب به ویندوز هست که همه میگن مک امنیتش خیلی بیشتره.اما بخاطر اینه که ویندوز سیستم عامل عمومی تری هست و بیشتر نرم ا??زارها برای ویندوز نوشته میشه و همیشه در اولویت برنامه نویسان و البته هکرها می باشد.پس در امنیت ویندوز شکی نیس که بیشتره اما این مک هس که کمتر مورد حمله میگیره و به نظر امنیتی بیشتری داره

آندروید در تست هایی که قبلا دیدم از ios هم امنیت بیشتری داره اما بخاطر بسته بودنش خیلی کمتر از آندروید مورد حمله هکرها قرار میگیره و در مقابل آندروید سیستم عامل کاربردی تر و بازی هست و انعطا?? پذیری بیشتری داره و وقتی از هر 10تا گوشی 9تاشون آندرویدی هست کاملا طبیعی خواهد بود که آندروید در اولویت حمله های هکرها باشه.

ویرایش شده توسط mohammads77

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در یک کلا ios خداس !

یکه تاز و بی رقیب..............

 

اره خدای مشکلات و .... :78:

 

اندروید خداس همه کار میشه توش انجام داد بهترین سیستم عامل گوشی

کارایی اندروید بی رقیبه . ios بره بوق بزنه 78.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
:78::78::78::78::78::78:

چی ؟؟؟؟

اپل از اندروید کپی کرده برعکس نیست احیانا شما اصن کار کردی با iOS ??

حتما باید باهاش کار کنی تا عمق و برتری سیستم عاملشو درک کنی همین الان که دارم این نظر مینویسه دارم با ایپد کار میکنم

بعد تبلت سامسونگ جعبش که کپیه جعبه ایه که اپل برای ایپد زده حالا بقیشو نمیگم ولی من ۱۰۰ دلیل برات میارم که iOS بسیار بهتره

 

راست میگه اپل از اندروید کپی کرده . خیلی از قابلیت های ای??ون کپی اندرویده . کلا اندروید خیلی سر تره نسبت به ios

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اقای ios دار اسمتون نمیبرم لط??ا رعایت کنید چه لحن صحبت کردن عملا داری به دوستان توهین میکنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هرکس نظر سلیقه ای داره سیع کن احترام بذاری تا در قبالش بهت احترام بذارن این شخصیت میرسون سیع کن یاد بگیری

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

موضوع به علت خارج شدن از بحث و توهین بسته می شود!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...