رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

9 حقیقتی که باید در مورد ویندوز 10 بدانیم

پست های پیشنهاد شده

5bcc827a2131818760728537fe83f7aa_XL.jpg

 

شب گذشته ردموندی‌ها پرده از ویندوز ۱۰ برداشت که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی همراه شده است. نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ از امروز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گر??ت تا درصورت تمایل آن را نصب کرده و مایکروسا??ت را از نقاط و ضع?? و قوت آن مطلع کنند. اما معر??ی این ویندوز مخصوصاً با شماره‌ی ۱۰، سوالاتی را ایجاد کرده که در ادامه به بررسی ۹ مورد از این سوالات خواهیم پرداخت.

 

ویندوز ۸ را باید یک حرکت پرشتاب از جانب مایکروسا??ت خواند، چراکه این کمپانی قصد نداشت از جریان پرشتاب مهاجرت به ابزار‌های لمسی جا بماند و از طر?? دیگر وجود ریشه‌های عمیق بین ویندوز و پی‌سی‌های مجهز به ماوس و کیبورد، مشکلات عدیده‌ای را برای این کمپانی ایجاد کرد. به‌نظر می‌رسد مایکروسا??ت در ویندوز ۱۰ به محصولی دست خواهد یا??ت که نقشه‌ی آن را از ابتدای انتشار ویندوز ۸ در سر می‌پروراند. مایکروسا??ت در تلاش است تا با است??اده از ویندوز ۱۰، کاربران پلت??رم‌های مختل?? را با خود همراه کند، چراکه انتشار تصاویری از این ویندوز نشان از وجود کورتنا در ویندوز ۱۰ دارد که به واقع برجذابیت‌های سیستم‌عامل جدید مایکروسا??ت ا??زوده است. انتشار ویندوز ۱۰ نیز سوالات بسیاری را در ذهن کاربران ایجاد کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

  • ۱. چه زمانی می‌توان سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داد؟ هزینه‌ی این ارتقا چه میزان خواهد بود؟

همانطور که دیشب در زومیت خواندید، انتظار می‌رود مایکروسا??ت نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار کند که احتمال عرضه‌ی این نسخه در زمان برگزاری کن??رانس بیلد در ??روردین ماه سال ۱۳۹۴ بسیار زیاد است. برای کار با نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ می‌توان با مراجعه به Windows Insider Program از امروز این نسخه را دریا??ت و از آن است??اده کرد. مایکروسا??ت هنوز سخنی از قیمت ویندوز خود به میان نیاورده و در آینده شاهد رونمایی از سیاست‌های مایکروسا??ت در مورد قیمت‌گذاری خواهیم بود. با این حال یکی از مدیران مایکروسا??ت در اندولزی گ??ته بود که ارتقاء به نسخه‌ی جدید ویندوز برای کاربران ویندوز ۸ مجانی خواهد بود.

 

 

  • ۲. چرا انتخاب نام ویندوز ۱۰؟ چه ات??اقی برای ویندوز ۹ ا??تاده است؟

به‌نظر می‌رسد مایکروسا??ت برای نشان دادن تغییرات بنیادی صورت گر??ته در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود، نام ویندوز ۱۰ را برای آن برگزیده است که شاید عدم است??اده از عدد ۹ نیز برای نمایش گستردگی تغییراتی است که در ویندوز ۱۰ شاهد آن خواهیم بود.

 

Windows10Int_2.jpg

 

  • ۳. آیا ویندوز ۱۰ برای کار روی تمامی ??رم‌??کتورها و انواع گجت‌ها توسعه داده شده؟

پاسخ سوال ??وق مثبت است. ویندوز ۱۰ ??قط برای است??اده در پی‌سی‌ها ساخته نشده و می‌توان از این سیستم‌عامل در تمامی گجت‌ها از پی‌سی‌ها تا تل??ن‌های‌هوشمند است??اده کرد و رابط‌کاربری نیز برحسب ص??حه‌ی نمایش و گجت مورد است??اده تغییر خواهد کرد. ظاهرا مایکروسا??ت تمام سیستم‌عامل‌های خانواده ویندوز از جمله ویندوز ??ون، ویندوز RT و ویندوز نسخه‌ی پرو و حتی سرور را با یکی کرده و در قالب ویندوز ۱۰ ارائه خواهد کرد.

 

 

  • ۴. با وجود امکان است??اده از ویندوز ۱۰ در تمامی گجت‌ها، وضعیت اپلیکیشن‌ها چطور خواهد بود؟

اپلیکیشن‌ها نیز از الگوی مشابه سیستم‌عامل پیروی خواهند کرد، اما مایکروسا??ت هنوز در مورد جزئیات این بخش اطلاعاتی ارائه نکرده است. ??قط باید به این نکته اشاره کرد که کاربران قادر خواهند بود تا اپلیکیشنی را روی تل??ن‌هوشمند خود خریداری کنند و امکان است??اده از این اپلیکیشن در سایر گجت‌های ویندوزی از جمله پی‌سی و تبلت را داشته باشند. توسعه‌دهندگان باید اپلیکیشن‌های جامعی را تولید کنند که براساس اندازه‌ی ابزار و مشخصات آن تغییر کند و در تمام ابزارهای مجهز به ویندوز ۱۰ اجرا شوند. انتظار می‌رود مایکروسا??ت نیز روند توسعه اپلیکیشن‌های سازگار با تمام ابزارها را آسان‌تر کند.

 

 

  • ۵. آیا اپلیکیشن‌های محیط مترو همچنان در ویندوز ۱۰ نیز وجود خواهند داشت؟

اپلیکیشن‌های محیط مترو?? ویندوز ۸، که بین کاربران سنتی ویندوز چندان محبوب نبودند در نسخه‌ی جدید ویندوز مایکروسا??ت بصورت اختیاری خواهند بود. برای درک بهتر این قابلیت، بهتر است مثالی از کارکرد این ویژگی بیان کنیم. برای مثال در گجتی چون سر??یس‌پرو ۳ که یک ابزار هیبریدی که تبلت و لپ‌تاپ را ای??ا می‌کند، این ویژگی خودنمایی خواهد کرد. بطوریکه در زمان اتصال کیبورد شاهد نمایش محیط دسکتاپ ویندوز ۱۰ به‌همراه منوی استارت سنتی خواهیم بود، اما زمانی که کیبورد را از این گجت جدا کنیم، منوی مترو که امکان کار با کنترل‌های لمسی در آن بهتر است، برای کاربر نمایش داده می‌شود. البته در هر دو حالت امکان دسترسی به محیط مترو و دسکتاپ نیز وجود دارد.

 

 

  • ۶. آیا امکان خرید و است??اده از اپلیکیشن‌های محیط مترو در زمان است??اده با پی‌سی خواهد بود؟

هنوز مشخص نیست که واکنش کاربران در قبال ویندوز ۱۰ و قابلیت‌های اضا??ه شدن به آن در مورد اپلیکیشن‌ها چگونه خواهد بود و آیا این توسعه‌دهندگان تمایلی به انتشار نسخه‌ی دسکتاپ اپلیکیشن‌های خود خواهند داشت یا خیر، اما مایکروسا??ت در جریان معر??ی این سیستم‌عامل، برخی از اپلیکیشن‌های ??ول‌اسکرین محیط مترو را در حالت دسکتاپ نمایش داد.

Windows10Int_6.jpg

 

  • ۷. منوی استارت چگونه تغییر یا??ته؟

در صورتی که از جمله‌ی کاربرانی بودید که به منوی استارت مدرن تعبیه شده در ویندوز ۸ روی خوشی نشان نداده و از آن است??اده‌ی چندانی نمی‌کردید و در آرزوی است??اده‌ی مجدد از منوی استارت سنتی ویندوز در سمت چپ بودید، باید بدانید که این امکان در ویندوز ۱۰ برای کاربران ??راهم شده و حتی کاربران می‌توانند بصورت اختیاری این منو را طوری تنظیم نمایند که کاشی‌های مربوط به اپلیکیشن‌های محیط مترو در قالب منوی استارت سنتی نمایش داده شود.

 

 

  • ۸. ویندوز ۱۰ از نظر کاربردی چه تغییراتی به خود دیده است؟

از نظر کارکرد و بهبود عملکرد، ویندوز ۱۰ بهبود‌های زیادی را به خود دیده است. برای مثال می‌توان به قابلیت نمایش ۴ پنجره‌ی همزمان در کنار هم اشاره کرد. قابلیت Snap در ویندوز ۸ نیز وجود داشت که در بروزرسانی ۸.۱ بهبود یا??ته و در ویندوز ۱۰ به پختگی کامل رسیده و می‌توان ۴ اپلیکیشن را در کنار یکدیگر مشاهده کرد. همچنین کلیدی در نوار ابزار با نام وظی??ه (Task) قرار گر??ته که با ??شردن آن می‌توان نگاهی به ??ایل‌ها، پنجره‌ها و همچنین دسکتاپ‌های مورد است??اده کرده و از میان موارد نمایش داده شده در قالب پنجره‌های بزرگ در مقایسه با ویندوز ۸، پنجره‌ی مورد نظر را انتخاب کرد.

Windows10Int_8.jpg

 

  • ۹. آیا برای است??اده از ویندوز ۱۰ باید رایانه‌ی خود را ارتقا داد؟

ویندوز ۸.۱ در زمان انتشار با توجه به برخورداری از قابلیت‌ پردازش ۶۴ بیتی شماری از پردازنده‌های قدیمی را از دور خارج کرد، اما برای است??اده از این سیستم‌عامل نیازی به بروزرسانی و تغییرات عمده در سیستم‌هاب قدیمی نبود. هرچند هنوز برای اظهار نظر در این خصوص زود است و برای اطلاع از این موضوع باید تا زمان انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ به انتظار بنشینیم.

 

 

....

Zoomit

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعا ویندوز خوبیه.

اما بازم نمیتونه رو دست 7 بلند شه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...