رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
generalzh0

برترین دنباله های تاریخ سینما را بشناسید

پست های پیشنهاد شده

پس از ساخت یک ??یلم مو??ق، تصمیم به ساخت قسمت های بعدی آن ریسکی است که می تواند مو??قیت قسمت قبل را از اذهان پاک کرده و و پسر??ت محسوب شود، و یا بر عکس به اعتبار و آوازه ??یلم قبلی بی??زاید.

بنابر گزارش تکمیلی سینما باکس به نقل از ایسنا، نشریه سینمایی «Empire» در گزارشی به برترین دنباله های سینمایی در تاریخ سینما پرداخته است که به خوبی دین خود را نسبت به قسمت قبلی ادا کرده اند.

 

پدرخوانده ۲ (۱۹۷۴) :

 

godfather-2-banner-660x330.jpg

 

دو سال پس از مو??قیت درخشان ??یلم «پدرخوانده» در سال ۱۹۷۲ که تا به امروز نیز یکی از برترین ??یلم های تاریخ سینما نام گر??ته است، «??رانسیس ??ورد کاپولا» تصمیم به ساخت قسمت دوم این ??یلم جنایی گر??ت.

 

کاپولا در ابتدا به دلیل جنجال های بسیار با کمپانی در ساخت قسمت اول این ??یلم نمی خواست که خود این ??یلم را بسازد و کارگردانی آن را به مارتین اسکورسیزی که در آن زمان زیاد به شهرت نرسیده بود پیشنهاد کرد اما کمپانی پارامونت با این پیشنهاد مخال??ت کرد ولی در عوض کاپولا اختیارات زیادی از آن ها گر??ت و با این کار خود، از دخالت های بسیار کمپانی جلوگیری کرد.

 

این ??یلم مانند قسمت اول آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث های زیادی مبنی بر این که کدام ??یلم بهتر است را مطرح کرده است. این ??یلم در نظرسنجی وب گاه «IMDb» تاکنون حائز مقام سوم شده است و همچنین مقام دوم نظرسنجی از کارگردانان و مقام چهارم نظرسنجی از منتقدان مجلهٔ «سایت اندساند» را در ??هرست برترین آثار سینمایی جهان داراست.

 

قسمت دوم «پدرخوانده» این بار بدون حضور «مارلون براندو» و با بازی درخشان «آل پاچینو» و «رابرت دنیرو» ساخته شد و مو??قیت چشمگیری بدست آورد و توانست در ۱۱ بخش نامزد کسب اسکار شود و اسکار بهترین ??یلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل (دنیرو)، بهترین ??یلمنامه (کاپولا)، بهترین موسیقی (نینو روتا و کارمینه کاپولا) و بهترین کارگردان هنری را بدست آورد.

 

«پدرخوانده ۲» در حالی به عنوان یکی از برترین دنباله#های سینمایی شناخته می شود که بسیاری از منتقدین بر این باروند در صورتی که قسمت سوم از این مجموعه ??یلم نیز کی??یتی برابر با دو قسمت اول داشت، این سه ??یلم برترین سه گانه تاریخ سینما را رقم می زدند.

 

بیگانگان ۲ (۱۹۸۶) :

 

aliens-2.jpg

 

پس از ساخت ??یلم مو??ق و علمی تخیلی «بیگانه» در سال ۱۹۷۹ توسط «ریدلی اسکات»، دنباله این ??یلم با عنوان «بیگانگان» به «جیمز کامرون» سرشناس سپرده شد.

 

داستان قسمت اول این ??یلم درباره موجود ??رازمینی مهاجم و خطرناکی است که وارد یک ??ضاپیمای باری شده و خدمه آن را از بین می برد. در قسمت دوم «الن ریپلی» شخصیت اصلی داستان با بازی «سیگورنی ویور» به محل قتل عام خدمه س??ینه ??ضایی باز می گردد اما این بار یک گروه نظامی نیز او را همراهی میکنند.

 

«جیمز کامرون» در این ??یلم به خوبی نبوغ خود را در به تصویر کشیدن تنش و بحران و است??اده از چندین ژانر سینمایی نشان داده است. از این ??یلم به عنوان یکی از مو??ق ترین دنباله های سینمایی و البته از برترین های ژانر اکشن در تاریخ سینما یاد می شود.

 

«بیگانگان» نامزد ه??ت جایزه اسکار شد و توانست دو جایزه اسکار بهترین جلوه های بصری و ترکیب صدا را از آن خود کند و با بودجه ۱۸.۵ میلیون دلاری بیش از ۱۸۰ میلیون دلار در گیشه ??روخت.

 

نابودگر ۲ (۱۹۹۱) :

 

Terminator-21.jpg

 

«جیمز کامرون» پول سازترین کارگردان تاریخ سینما ساخت یکی دیگر از برترین دنباله های سینمایی تمام ادوار را نیز در کارنامه درخشان سینمایی دارد: «نابودگر ۲: روز داوری». این ??یلم اکشن و علمی-تخیلی است یکی از پرآوازه ترین ??یلمهای آغاز دهه نود میلادی محسوب می شود و کامرون در حرکتی بلندپروازانه پس از مو??قیت غیر منتظره قسمت اول «نابودگر» در سال ۱۹۸۴، « نابودگر ۲» را با هزینه ای بالغ بر یکصد و دو میلیون دلار ساخت.

 

 

در حالی که قسمت اول این ??یلم بیشتر حال و هوای ??یلم های ترسناک را داشت تا اکشن، کامرون در قسمت دوم همچون ??یلم بیگانگان ??یلمی کاملا مت??اوت با ژانر متغیر خلق کرد. یک تیم ۶۷ ن??ری مسئولیت جلوه های ویژه ??یلم را به عهده داشتند و یک تیم ۱۹۴ ن??ره نیز کارهای گرا??یک رایانه ای را انجام دادند. جلوه های ویژه و گرا??یک رایانه ای این ??یلم انقلابی بزرگ دراین زمینه در سینمای هالیوود ایجاد کرد. «نابودگر ۲» در نهایت مو??ق به ??روش نزدیک به ۵۲۰ میلیون دلار در گیشه جهانی شد.

 

داستان اسباب بازی ۲ (۱۹۹۹) :

 

Toy-Story-2.jpg

 

سه سال پس از ساخت اولین قسمت از انیمیشن «داستان اسباب بازی» به کارگردانی و با ??یلمنامه ای از «جان لستر» که به ??روشی بالغ بر ۳۶۰ میلیون دلار دست یا??ت، این کارگردان دنباله بسیار مو??قی را برای قسمت اول رقم زد که در نهایت ??روشی بیش از ۴۸۵ میلیون دلار را در گیشه جهانی ثبت کرد.

 

 

این انیمیشن با صداپیشگی «تام هنکس» در نقش (وودی)، «تیم آلن» در نقش (باز لایت) همراه بود، به عقیده اکثر منتقدین و مخاطبین سینمایی یکی از معدود ??یلم هایی است که از قسمت اول درخشان تر است و همواره در ??هرست برترین آثار انیمیشن جهان قرار دارد. این انیمیشن ۱۰ سال بعد در سال ۲۰۰۹ در قالب سه بعدی مجددا اکران شد.

 

 

«داستان اسباب بازی ۲» با تحسین گسترده منتقدین سینمایی همراه شد و ??یلم علاوه بر کسب ه??ت جایزه از جمله بهترین انیمیشن از آکادمی «آنی» و جایزه بهترین ??یلم کمدی موزیکال گلدن گلوب، در بخش بهترین ترانه اصلی نیز نامزد جایزه اسکار شد. قسمت سوم انیمیشن «داستان اسباب بازی» از ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در سینماها اکران خود را آغاز کرد و در نهایت به ??روش خیره کننده ۱.۶۳ میلیارد دلار در سینماهای جهان دست یا??ت، تا این سه ??یلم را یکی از مو??ق ترین سه گانه های تاریخ سینما بنامیم.

 

شوالیه تاریکی (۲۰۰۸) :

 

the-dark-knight.jpg

 

«شوالیه تاریکی» به کارگردانی و نویسندگی «کریستو??ر نولان» در سال ۲۰۰۸ ??یلمی است ابرقهرمانی که شاید کمتر کسی شکی در نسبت دادن عنوان برترین ??یلم ابرقهرمانی تاریخ سینما به آن داشته باشد. این ??یلم با بازی درخشان «هیث لجر» ??قید در نقش ژوکر و «کریستین بیل» در نقش بتمن در واقع دنباله ??یلم قبلی بتمن به نام «بتمن آغاز می#کند» در سال ۲۰۰۵ بود.

 

«مورگان ??ریمن»، «گری اولدمن»، «مایکل کین»، «گری جیلنهال» و «آرون ایکهارت» از جمله دیگر بازیگران این ??یلم ابرقهرمانی هستند.

 

این ??یلم مو??ق شد چندین رکورد گیشه ای را جا به جا نماید و با ??روش کلی بیش از ۱ میلیارد دلار، شانزدهمین ??یلم پر??روش تاریخ شد. همچنین این ??یلم نامزد دریا??ت ۸ جایزه اسکار شد که در این میان، جایزه بهترین تدوین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای «هیث لجر» به همراه آورد. «شوالیه تاریکی برمی خیزد» آخرین قسمت از سه گانه کریستو??ر نولان در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ به روی پرده سینماها ر??ت.

جنگ ستارگان ۵ (۱۹۸۰) :

 

star_wars_episode_v_the_empire_strikes_back.jpg

 

 

قسمت پنجم ??یلم «جنگ ستارگان» با نام «جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می زند» دومین ??یلم از سری ??یلم های جنگ ستارگان است که از نظر وقایع داستانی و سیر زمان قسمت پنجم محسوب می شود و نویسنده و کارگردان آن «جورج لوکاس» است. این ??یلم در سال ۱۹۸۰ اکران شد و به خاطر جلوه های ویژه قوی و ??یلمنامه پر قدرت در شخصیت پردازی های چندلایه و ??صل پایانی مورد تحسین منتقدین واقع شد. در ??هرست ۲۵۰ ??یلم برتر IMDb، که یکی از معتبرترین ??هرست های سینمایی است، «امپراتوری ضربه میزند» در ده ??یلم برتر قرار دارد. تاکنون ه??ت ??یلم از سری «جنگ ستارگان» ساخته شده است که در مجموع به ??روش خیره کننده بالغ بر ۴.۳۸ میلیارد دلار دست یا??ته است.

 

در ??هرست نشریه سینمایی «Empire» از برترین دنباله های تاریخ سینما نام قسمت دوم مجموعه بورن با عنوان «هویت بورن» نیز به چشم می خورد که دو سال پس از ساخت قسمت اول این ??یلم در سال ۲۰۰۲ به کارگردان «داگ لیمان» این بار به کارگردانی «پل گرینگراس» و با بازی مجدد «مد دیمون» در نقش اصلی راهی سینما شد و نمونه کاملی از یک دنباله مو??ق را به سینمادوستان سراسر جهان ارائه داد. این ??یلم علاوه بر دریا??ت بازخوردهای مثبت منتقدین سینمایی در گیشه نیز با بودجه ۷۵ میلیون دلاری اش خوب عمل کرد و ۲۸۸ میلیون دلار ??روخت.

 

??یلم درام و رمانتیک «پیش از غروب» قسمت دوم از سه گانه معرو?? «ریچارد لینکلیتر» است که در سال ۲۰۰۴ و ۹ سال پس از ساخت ??یلم «پیش از طلوع» به سینما آمد.

 

 

??یلمنامه این ??یلم در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه اسکار بهترین ??یلمنامه شد و داستان ??یلم نیز در ادامه قسمت اول روایت می شود و «لینکلیتر» به خوبی به موضوع سالخوردگی و عشق می#پردازد. نکته جالب توجه ??یلم، انتهای باز آن است که مخاطب با توجه به روحیات خود می تواند سرنوشت شخصیت اصلی داستان را انتخاب کند.

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

lord of the rings رو چرا نیاوردی ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
lord of the rings رو چرا نیاوردی ؟

 

داداش

نشریه سینمایی Empire منتشر کرده.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

انتخاب های به جایی هستند.

من خودم با داستان اسباب بازی 2 و نابودگر 2 خیلی حال کردم و این دو تا از نسخه اول که خودشون بهتر بودن.پدر خوانده هم که جای خود داره.:thumbup::hd:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??یلم نابودگر 2 خیلی برای من خاطره انگیزه . شماره 5 این ??یلمم سال بعد امکان اکرانش هست ... بقیه هم عالین . :thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بنظر من سه گانه ی The Godfaher مخصوصا 2 تا اول.بهترین ??یلم جهان بودن.وگرنه جایگاه 2 و 3 می برای این سری کار هر ??یلمی نیست.این نظر خیلیاست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...