رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

با RoomAlive مایکروسافت، بازی‌های ایکس‌باکس را به محیط اتاق بیاورید

پست های پیشنهاد شده

RoomAlive6_verge_super_wide.jpg

 

در نمایشگاه CES شاهد معر??ی پروژه‌ی تحقیقاتی IllumiRoom مایکروسا??ت بودیم. این ??ناوری که توجه‌ خیلی‌ها را به خود جلب کرد، از طریق پروژکتور و حسگر کینکت، اتاق نشیمن شما را به یک مجموعه‌ی تعاملی مخصوص بازی تبدیل می‌کند. مایکروسا??ت اعلام کرد که این تکنولوژی به کنسول ایکس‌باکس وان مربوط خواهد شد. امروز نیز ردموندی‌ها از ??از بعدی این پروژه به نام IllumiRoom 2.0: RoomAlive رونمایی کرده‌اند.

 

تکنولوژی RoomAlive از همان ویژگی‌های IllumiRoom بهره می‌برد، با این ت??اوت که این پروژه‌ی جدید تمرکز بیشتری بر روی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس و گسترش آن در ??ضای اتاق دارد. این پروژه که دمویی م??هومی از آن نیز منتشر شده است، قادر است تا به وسیله‌ی چندین دستگاه کینکت و پروژکتور که در زوایای مشخص و مختل?? قرار گر??ته است، کل ??ضای اتاق را اسکن و بازی را منطبق با محیطی که در آن قرار دارید، اجرا کند.

 

هم‌چنین بازیکن قادر است که اشیایی را که به صورت مجازی در محیط قرار می‌گیرند را تکان دهد یا به آن‌ها ضربه بزند که این امر به وسیله‌ی ۶ دوربین کینکت کنترل و شبیه‌سازی می‌شود. کلیه حرکت‌های بازیکن نیز کنترل می‌شوند و به نسبت حرکت‌هایی که گیمر دارد، بازی و محیط به آن واکنش نشان می‌دهد.

 

roomalive1_verge_super_wide.jpg

 

پروژه‌ی تحقیقاتی RoomAlive به خاطر هزینه‌های بالا در نصب و تهیه، هیچ‌وقت نمی‌تواند به این شکلی که نشان داده شده به بازار عرضه شود، اما مایکروسا??ت در حال تحقیقات و مطالعه در این زمینه است تا بتواند این ??ناوری را به صورت کوچک‌تر و ارزان به بخش سرگرمی‌های خود اضا??ه کند. در سوی دیگر، سونی یک چنین تکنولوژی را به شکلی مت??اوت در پلی‌استیشن تعبیه کرده است، اما تکنولوژی مایکروسا??ت توانایی تشخیص خودکار سطوح و دیوار را دارد و می‌تواند به وسیله‌ی پروژکشن، اجزای یک بازی را در محیط شبیه‌سازی کند.

6400a1b2ef8aa3362c8fa70129f5c88a_XL.jpg

 

با تماشای ویدیوی منتشر شده که به گ??ته‌ی مایکروسا??ت، بدون هیچ‌گونه تدوین جانبی ضبط شده است، می‌توانید به نتیجه‌ی تحقیقات مایکروسا??ت در این قضیه پی ببرید. آیا در آینده‌ی نزدیک شاهد تعامل هرچه بیشتر گیمر و بازی‌ها به این شکل خواهیم بود؟

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...