رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

10 قابلیت جالب در ویندوز 10

پست های پیشنهاد شده

5bcc827a2131818760728537fe83f7aa_XL.jpg

 

اولین رونمایی از ویندوز10 نشان از این دارد که این ویندوز برای کسانی طراحی شده است که طر??دار پر و پا قرص کار با ماوس و کیبورد هستند و به خاطر رابط کاربری لمسی ویندوز8 علاقه‌شان تحت تاثیر قرار گر??ته بود. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به ویندوز 10 داریم.

  • ویندوز 10 منوی‌ استارت قدیمی و جدید را ترکیب کرده است

01-new-start-menu-620x.jpg

 

در سیستم‌هایی که ماوس و کیبورد دارند، منوی ‌استارت جدید جایگزین?? ص??حه‌ای شده است که در ویندوز 8 به شکل یک کاشی بود و بسیاری منتقد این امر بودند. منویی با قابلیت scrolling، در سمت چپ به تصویر در می‌آید و به شما این اجازه را می‌دهد تا در‌میان برنامه‌های خود جستجو کنید، بازشان نمایید و یا از آن‌ها یک میانبر در منوی کوچک سمت راست ایجاد کنید (این منو شامل برنامه‌هایی می‌شود که شما بیشترین است??اده را می‌کنید).

  • دیگر خبری از Charms menu نیست

02-new-charms-menu-620x.jpg

سیستم‌هایی که ماوس و کیبورد دارند هنگامی‌که نشانگر?? ماوس را به گوشه‌ای از تصویر می‌کشید، Charms menu با دسکتاپ معمولی جایگزین می‌شود. حال می‌خواهید با برنامه‌ای کار کنید ولی منویی نمی‌بینید؟ راه دیگری وجود دارد؛ چنانچه در عکس، Tweetium را می‌بینید برروی سه نقطه کلیک کنید تا منوی اصلی باز شود. همین طور در انتهای لیست گزینه‌ای وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه را به صورت Full Screen داشته باشید.

  • دسکتاپ‌های متعدد

03-virtual-desktops.jpg

 

تقریبا دو دهه طول کشید تا در ویندوز10 شاهد این باشیم که بتوان دردسکتاپ‌های گوناگون برنامه‌ها را مدیریت کرد. بر روی taskbar، میانبر the new Task View یا کلید‌های ترکیبی کیبورد ویندوز + Tab را انتخاب کنید. علامت + را بزنید تا یک دسکتاپ جدید ایجاد کنید، سپس با راست کلیک برروی برنامه موردنظرتان آن را به دسکتاپ جدید انتقال دهید.

  • کیبورد لمسی قدرتمند

04-new-touch-keyboard.jpg

 

کیبورد لمسی ویندوز 10 همچنان که تایپ می‌کنید، پیش‌بینی‌های خود را برای کلماتی که می‌خواهید تایپ نمایید، ارایه می‌دهد.

  • بین برنامه‌ها سریعتر و هوشمندانه‌تر حرکت کنید

05-task-switching.jpg

 

در ویندوز 8، شما اگر یک دستگاه لمسی داشتید، می‌بایست از سمت چپ?? تصویر، دست خود را می‌کشیدید تا برنامه‌های درحال اجرا به نمایش درآیند؛ ولی در ویندوز 10 چنان که در قبل مرسوم بود، با ??شردن دکمه‌های ترکیبی کیبوردتان (ویندوز+tab) برنامه‌های باز را ببینید.

  • File Explorer روان‌تر

06-flat-file-explorer.jpg

 

در ??ایل اکسپلور??ر ویندوز 10 دو گزینه جدید ا??زوده شده است: با کلیک برروی آیکون خانه در بالا سمت چپ تصویر می‌توانید به جاهایی که بیشترین بازدید را داشته و یا اخیرا دیده شده‌اند، دسترسی داشته باشید. این امر، چنانچه بخواهید به یکی از برنامه‌هایی که قبلا با آن کار می‌کردید شما را هدایت کند، گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

  • ص??حه استارت ویندوز8 خود را می‌خواهید؟ مشکلی نیست!

07-use-start-screen-instead.jpg

 

اگر جز آن‌ دسته از ا??رادی هستید که توانسته‌اند به خوبی با ص??حه آغازین ویندوز8 خود را و??ق دهند و اکنون بازگشت به سنت دیرینه مایکروسا??ت برایتان سخت است، راهی ساده پیش‌روی شماست.

برروی taskbar کلیک کنید، Properties را انتخاب کرده، در ص??حه به نمایش در‌آمده start menu را بزنید و در آن ص??حه بالاترین گزینه را انتخاب نمایید. حال شما می‌بایست sign out نموده و دوباره sign in کنید تا تغییرات اعمال گردند.

  • نظرتان را به مایکروسا??ت بگویید.

08-preview-feedback.jpg

 

در منوی استارت، شما می‌توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به مایکروسا??ت گزارش دهید.

  • انتقالی مت??اوت

09-snap-assist.jpg

 

هنگامی که برنامه‌ای را به گوشه‌ای از تصویر می‌کشید تا آنجا بچسبد، Snap Assist ظاهر خواهد شد و به شما این اجازه را می‌دهد تا برنامه دیگری را جایگزین آن کنید.

  • به زودی: حالت دسکتاپ و تبلت را انتخاب کنید

10-switch-tablet-mode.jpg

 

این ویژگی در آپدیت‌های بعدی ویندوز در دسترس قرار خواهد گر??ت. اگر ویندوز 10 را برروی تبلتی با قابلیت جداسازی اجزا در اختیارتان باشد، این ویژگی رخ می‌نماید و آن هنگامی‌ست که شما به طور مثال اگر Surface Pro 3 داشته باشید و کیبورد را جدا کنید، ص??حه تصویر می‌چرخد و کیبوردی را به نمایش می‌گذارد که گویا قابلیت‌های دیگری هم دارد که باید تا اولین آپدیت این ویندوز زیبا منتظر باشیم.

 

 

....

Itresan

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش امین خیلی خوب بود مرسی.من خودم شخصا" اصلا" از ویندوز8 خوشم نیومد ولی از این خیلی خوشم اومد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من که از 8 راضیم و کارهام رو خوب انجام میده . واقعا هم بهتر از 7 هست . گرچه من مترو رو بیشتر میپسندم ولی باز هم امید زیادی به این نسخه از ویندوز دارم

ممنون امین جان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...