رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

چگونه بر روی فلش مموری رمز بگذاریم؟

پست های پیشنهاد شده

دیگر کمتر کسی را می یابد که یک ??لش مموری در جیبش نباشد ! طبیعی است با زیاد شدن است??اده از یک وسیله ، مشکلات آن نیز یکی یکی پدیدار خواهد شد . ویروسی شدن ??لش مموری و همچنین دسترسی آسان همه اشخاص به آن را میتوان از چندین مشکل این وسیله نام برد . در این مطلب محور اصلی ما دسترسی آسان همه به ??لش مموری شماست . طوری که اگر شما ??لش مموری خود را گم کنید ، هر شخصی با اتصال آن به سیستم خود میتواند به اطلاعات آن دست پیدا کند .

 

32042-103704823.jpg&width=500

 

 

 

نرم ا??زار های زیادی برای اینکار وجود دارد ولی در این چگونه میخواهیم با است??اده از قابلیت های ویندوز 7 بر روی ??لش مموری پسورد بگذاریم .

 

این قابلیت بصورت یک چیپ سخت ا??زاری به نام TPNبرروی مادر بورد هایی که در چند سال اخیر تولید شده اند وجود دارد.

 

برای شروع ابتدا My Computer را باز کرده وبروی ??لش مموری کلیک راست کنید و گزینه Turn On Bitlockerرا انتخاب نمایید.

 

67564-103704518.jpg

بعد از کلیک بروی گزینه Turn On Bitlockerص??حه ای مانند تصویر زیر ظاهر میشود که اخطار میدهد در زمان رمز گذاری ??لش مموری را خارج نکنید.

 

23409-103704308.jpg

در مرحله بعد باید عملیات رمز گذاری بر روی ??لش مموری را شروع کنید .برای انجام اینکار همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دو گزینه در اختیار شما قرار می گیرد

 

:Use a Password to unlock the drive :: : است??اده از پسورد برای رمز گذاری

: Use my smart card to unlock the drive :: است??اده از Smart card

پیشنهاد ما است??اده از گزینه اول و انتخاب پسورد برای رمز گذاری می باشد.

 

 

 

7210-103704709.jpg

بعد از این ص??حه یک امکان ??وق العاده وجود دارد که میتوان رمز مورد نظر را در یکی از درایو ها ذخیره کرد تا در صورت ??راموش کردن پسورد بتوان ??لش را باز کرد.این قابلیت است ٬که باعث برتری این روش نسبت به روش های رمز گذاری با نرم ا??زار می شود.

42732-103704404.jpg

سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید وبعد از ص??حه ظاهر شده گزینه start Encryption را انتخاب کنید تا عملیات رمز گذاری آغاز شود.

62055-103704500.jpg

97577-103705195.jpg

برای برداشتن ق??ل به تنضیمات کنتل پنل بروید و گزینه BitLocker Drive Encryption را انتجاب کنید .ص??حه ای مانند تصویر زیز ظاهر میشود.در این قسمت علاوه بر برداشتن ق??ل ??لش مموری میتوان برای درایو های خود نیز پسورد بگذارید.

 

81378-103705596.jpg

 

نکات:

 

1.دقت داشته باشید که در حین انجام ق??ل گذاری بر روی پارتیشن ها و ??لش مموری هیچ کار دیگری انجام نداده و در حین انجام رمز گذاری، ??لش مموری را از روی دستگاه خارج نکنید بدلیل اینکه در بیشتر مواقع ??لش مموری سوخته و دسترسی به اطلاعات غیر ممکن می شود .

 

2.در صورت ??راموش کردن پسورد ، می توانید از ??ایلی که در حین انجام رمز گذاری در یکی از پارتیشن ها ذخیره می کنید است??اده کنید .

 

3.این قابلیت بر روی ویندوز XP وجود ندارد اما شما می توانید بعد از رمز گذاری ، ??لش مموری خود را در ویندوز XP باز کرده و با وارد کردن پسورد از اطلاعات خودتان است??اده کنید اما به هیچ وجه نمی توانید اطلاعاتی به ??لش مموری خود اضا??ه کنید .

 

تک شو

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...