رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

چرا اندرویدتان به مرور زمان کند می‌‌شود و چاره چیست؟

پست های پیشنهاد شده

[h=1]چرا اندرویدتان به مرور زمان کند می‌‌شود و چاره چیست؟[/h]

5094474c325c748f4058e43b2e402a32.jpg&wmax=800&hmax=533&quality=85&bgcol=FF0000&path=

[h=3]تبلت و گوشی اندروید شما با گذشت زمان کندتر کار می‌کنند؟ جواب خیلی ها به این سوال مثبت است. در اینجا به دلایل این کندی و چگونگی مبارزه با آنها می‌پردازیم.[/h] البته این مشکل لزوماً مختص اندروید نیست- مثلاً سعی کنید iOS7 را در روی iPad 3 است??اده کنید تا ببینید چقدر کند عمل میکند- اما اینطور بنظر می‌سد که اکثر کسانی که این مشکل را گزارش می‌کنند، کاربر اندروید هستند.

آپدیت‌های سیستم عامل و اپلیکیشن‌های سنگین

گوشی اندروید شما، همان نرم‌ا??زار سال گذشته را ندارد. اگر سیستم عامل خود را آپدیت کرده‌اید، ممکن است این آپدیت‌ها برای گوشی شما چندان هم بهینه و مناسب نباشند و در نتیجه به کند شدن گوشی شما منجر شده باشند. به علاوه ممکن است سازنده‌ی گوشی، اپلیکیشن‌های bloatware نیز در آپدیت گنجانده باشد که در پس زمینه ??عال هستند و باعث کند شدن عملکرد گوشی می‌شوند. Bloatware ها، که بعضاً به آنان نام پ?? ا??زار و یا بیخودا??زار را نیز می‌دهند، اپلیکیشن‌هایی هستند که توسط سازنده بر روی گوشی و بصورت پیش ??رض نصب شده‌اند، اما شما معمولاً نیازی به آنان ندارید و به هیچ وجه قادر به حذ?? آنان نیستید.

حتی اگر آپدیتی به چشمتان نخورده باشد، اپلیکیشن‌های دستگاهتان جدیدتر هستند. البته چه از اپلیکیشن‌های جدید است??اده می‌کنید و چه از نسخه‌های بروز رسانی شده‌ی اپلیکیشن‌های قدیمی، اپلیکیشن‌ها به مرور زمان کندتر عمل می‌کنند. هرچه دسترسی?? برنامه نویسان به نرم‌ا??زار‌های سریعتر?? تل??ن هوشمند بیشتر می‌شود، گیم‌ها و اپلیکیشن‌ها برای این نرم‌ا??زارهای جدید بهینه می‌شوند و در نتیجه در دستگاه‌های قدیمی‌تر، عملکردی بسیار بد از خود نشان می‌دهند. بنظر می‌رسد که این ات??اق در تمامی پلت??رم‌ها به چشم می‌خورد. با گذشت سالها، وبسایت‌ها سنگین‌تر می‌شوند و اپلکیشن‌های دسکتاپ و گیم‌های کامپیوتری RAM بیشتری می‌خواهند.

راه حل:

در این مورد، کار زیادی از دست شما بر نمی‌آید. اگر سیستم عاملتان کند عمل می‌کند، شاید نصب یک ROM جدید که حامل پ??‌ا??زارهای مزاحم و دیگر ابزار مزاحم سازنده‌های موبایل نیست، بتواند به شما کمک کند. اگر اپلیکیشن‌های شما سنگین عمل می‌کنند، سعی کنید بدنبال اپلیکیشن‌های سبک‌تر بگردید!

 

??رایند‌های پس زمینه

هر چه بیشتر از یک دستگاه است??اده می‌کنید، تعداد اپلیکیشن‌هایی که بر روی آن نصب می‌کنید بیشتر می‌شود. بعضی از اپلیکیشن‌ها در زمان روشن کردن گوشی، شروع به کار می‌کنند و در پس زمینه به ??عالیت ادامه می‌دهند. این کار باعث اشغال CPU و حا??ظه‌ی دستگاه شما می‌شود. اگر اپلیکیشن‌های زیادی که در پس زمینه ??عالیت می‌کنند، نصب کرده‌اید، در واقع باعث کند شدن سرعت عمل دستگاه خود شده‌اید. اندروید قابلیت اجرای چند اپلیکیشن بطور همزمان را داراست که در این مورد خاص، نتیجه‌ی چندان خوشایندی ندارد.

اگر از والپیپرهای متحرک و تعداد زیادی ویجت است??اده می‌کنید، بهتر است بدانید که تمام اینها حا??ظه، گرا??یک و CPU زیادی را اشغال می‌کنند. اگر برعکس این روند را انجام دهید، نتایج بهتری خواهید دید.

برای اینکه ببینید چه اپلیکیشن‌هایی در پس زمینه ??عال هستند، به قسمت Apps در تنظیمات بروید و سپس بدنبال گزینه‌ی Running بگردید. اگر اسامی اپلیکیشن‌هایی را می‌بینید که ??عال هستند اما برای شما مورد است??اده‌ای ندارند، آنها را حذ?? کنید. اگر نرم ا??زار مورد نظر از اپلیکیشن‌های اصلی?? خود گوشی است و نمی‌توانید آن را حذ?? کنید، می‌توانید از گزینه‌ی Disable (غیر??عال کردن) است??اده کنید و ??قط به End کردن آن اکت??ا نکنید چون با روشن کردن مجدد گوشی، دوباره ??عال می‌شود.

راه حل:

از والپیپر‌های متحرک است??اده نکنید، گجت‌ها را حذ?? کنید و اپلیکیشن‌های سنگینی را که از آنان است??اده نمی‌کنید، حذ?? و یا غیر??عال کنید. حتی، شاید بهتر باشد از شر?? همه‌ی اپلیکیشن‌هایی که است??اده نمی‌کنید، خلاص شوید.

 

android-view-background-processes.png

??ایل سیستم پ??ر

پر کردن بیش از حد دستگاه با ??ایل‌های مختل?? باعث می‌شود که برقراری ارتباط با ??ایل سیستم کند شود. این باعث می‌شود که اپلیکیشن‌های اندروید کندتر از حد معمول اجرا شوند. از طریق بخش Storage در تنظیمات، می‌توانید از میزان پ??ر بودن دستگاه خود و اینکه چه چیزهایی آنرا اشغال کرده‌اند، مطلع شوید.

??ایل‌های Cache به نوبه‌ی خود، در صورتی که به حال خود رها شوند، ??ضای زیادی را اشغال می‌کنند. بهتر است آنها را پاک کنید تا ??ضای دیسک بیشتری باز شود و در نتیجه سیستم عامل شما سریعتر عمل کند. برای پاک کردن Cache تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده، به قسمت تنظیمات، Storage و سپس Cached Data بروید، روی آن کلیک کنید و اوکی را بزنید.

راه حل

اپلیکیشن‌های بلااست??اده و ??ایل‌هایی که لازم ندارید را پاک کنید و برای باز کردن ??ضای خالی، Cache دستگاه خود را خالی کنید. راه حل ساده‌تری هم هست: Factory Reset( برگرداندن دستگاه به تنظیمات اولیه) انجام دهید تا تمامی اپلیکیشن‌ها و ??ایل‌ها پاک شوند. سپس ??قط اپلیکیشن‌هایی را که نیاز دارید روی دستگاه نصب کنید.

 

android-manage-device-storage.png

نبود TRIM حالت جامد?? مناسب

نبود پشتیبانی?? TRIM مناسب یکی از دلایل کند شدن تبلت Nexus 7 بود. البته این مشکل در اندروید 4.3 با اضا??ه کردن پشتیبانی?? TRIM حل شد. در Nexus، می‌توانید با آپدیت کردن نسخه‌ی اندروید به 4.3 این مشکل را حل کنید.

اگر دستگاهی قدیمی دارید که کند شده است و از اندروید 4.3 است??اده نمی‌کند، می‌توانید با روت کردن دستگاه و است??اده از اپلیکیشن LagFix، TRIM را انجام دهید. این اپلیکیشن همان fstrim command را اجرا می‌کند که اندروید 4.3 در پس زمینه اجرا می‌کند. وجود TRIM بخاطر نحوه‌ی کار?? درایوهای حالت جامد، ضروری است- درایوهای حالت جامد به مرور زمان سنگین‌تر و کند‌تر می‌شوند زیرا سلول‌های ??لش مموری قبل از اینکه توانایی قبول داده‌ی جدید داشته باشند، ابتدا باید پاک شوند. TRIM سلول‌هایی را که حاوی?? داده‌هایی از ??ایل‌های حذ?? شده هستند را پاکسازی می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود که همه چیز سریعتر پیش برود.

 

راه حل

اگر از دستگاهی قدیمی است??اده می‌کنید، دستگاه خود را روت و LagFix را روی آن اجرا کنید. این عمل بطور خودکار در دستگاه‌هایی با اندروید 4.3 و بالاتر ات??اق می‌ا??تد.

 

android-lagfix-fstrim.png

برگرداندن تنظیمات به تنظیمات اولیه، تمامی ??ایل‌ها و اپلیکیشن‌ها را پاک می‌کند و در نتیجه خواهید توانست ??قط اپلیکیشن‌هایی را روی دستگاه خود نصب کنید که تمایل به داشتنشان دارید. البته انجام این کار، نه مشکل پ??‌ا??زار‌ها را حل می‌کند و نه TRIM را در حا??ظه‌ی دستگاهتان اجرا می‌کند، اما در حالت کلی، همانقدر به شما کمک می‌کند که نصب کردن ویندوز جدید، به سریعتر شدن کامپیوتر شما کمک می‌کند.

 

منبع:المیک

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...