رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

امن‌ترین حافظه ssd دنیا می‌تواند از راه دور خود را از بین ببرد!

پست های پیشنهاد شده

حا??ظه‌های SSD جدید شرکت سکیور درایو قادرند از راه دور و با است??اده از یک پیام متنی خود را نابود کنند. علاوه بر آن چندین و چند امکان دیگر نیز برای ح??اظت و حذ?? اطلاعات در شرایط اضطراری برای این حا??ظه‌ها تعری?? شده که به ضرس قاطع می‌توان آن را امن‌ترین حا??ظه موجود در بازار تصور کرد.از دست دادن یک لپ‌تاپ حاوی اطلاعات شخصی بسیار ناراحت کننده است، اما از دست دادن لپ‌تاپی که حاوی اطلاعات مهم و رازهای شرکتی است عواقب بسیار خطرناکی برای ??رد و شرکت به دنبال خواهد داشت. بنابراین در چنین شرایطی داشتن یک حا??ظه SSD مجهز به GSM که قادر است از راه دور امکان خود ویرانگری داشته باشد، خیال شما را بسیار راحت خواهد کرد.

 

ssdsecure.jpg

 

این محصولی است که شرکت بریتانیایی Secure Drive ارائه کرده و در صورت ربوده شدن و یا گم شدن لپ‌تاپ مجهز به SSD های این شرکت، کا??ی است با ارسال یک پیام متنی از پیش تعیین شده به شماره این SSD اقدام به از بین بردن اطلاعات موجود در آن کنید. البته منظور از بین ر??تن، لزوما ??رمت اطلاعات نیست، بلکه در این حا??ظه‌ها نوعی مکانیزم تعبیه شده که چیپ های ??لش مموری را به شکل ??یزیکی از بین می‌برد.

 

در صورت عدم امکان ارسال پیام متنی، از بین بردن ??ایل‌ها به محض جدا شدن از کانکتورهای SATA II، تلاش برای دست کاری مکانیزم‌های امنیتی، جلوگیری از ورود سیگنال GSM برای مدت معینی به دستگاه و حتی با تعری?? نوع خاصی از ضربه‌های دست از طریق سنسورهای حرکتی نیز پیش‌بینی شده است. در کنار تمامی این موارد اطلاعات از طریق یک استاندارد 256 بیتی AES CBC تعری?? شده که بالاترین نوع رمزگذاری اطلاعات است.

 

ssdsecure1.jpg

 

البته امنیت بالا، صر?? هزینه ای بالا را نیز به همراه دارد. قیمت پایین‌ترین مدل SSD های شرکت سکیور درایو 1567 دلار است که در کنار آن 180 دلار برای ابزار جانبی مربوط به سنسورهای ویژه حرکتی و سالانه 47 دلار برای است??اده از سیستم GSM آن نیز باید پرداخت شود.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...