رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
FARZAN CRASH 007

نکته هایی برای استفاده حرفه ای از فایرفاکس

پست های پیشنهاد شده

سیاری از ما از مرورگر محبوب و قدرتمندی همچون ??ایر??اکس تنها در حد ابزارها و امکانات اولیه بهره میبریم. وب گردی در حد ر??ع نیازهای روزمره منجر به آن میشود که مرورگرها هم در حد روزمره و برای ر??ع نیاز ورد است??اده قرار گیرند. در حالی که مرورگری همچون ??ایر??اکس، امکانات و قابلیت های جالب و کاربردی دارد که اگر از آنها است??اده نکنیم، دیگر هیچ ??رقی ندارد که از کدام مرورگر است??اده کنیم.

 

 

 

برای مدت زمان طولانی است??اده از ??ایر??اکس منجر به آن شده که ما هر روز بیش از گذشته از امکانات و قابلیت ها، امنیت، انعطا?? پذیری و کارایی مرورگر ??ایر??اکس بیشتر لذت ببریم. هرچند بسیاری از ما از امکانات پیش ??رض این مرورگر است??اده میکنیم، و هیچ اشکالی هم ندارد، اما قطعا بخش اعظمی از ظر??یت این مرورگر به این ترتیب بدون است??اده باقی خواهد ماند.

 

 

 

تنها تعداد انگشت شماری از تغییرات و ا??زونه ها منجر به آن میشود که نحوه است??اده شما از این مرورگر، به کل مت??اوت و حر??ه ای شود. امروز میخواهیم تعدادی از این تغییرات و نکات را که برای ما بسیار کارآمد و جالب بوده است را به شما معر??ی میکنیم.

 

 

 

1 – Restart کردن ??ایر??اکس

هیچ آیکون یا منویی برای Restart کردن ??ایر??اکس در واسط کاربری وجود ندارد. در حالی که در بسیاری از مواقع از جمله نصب ا??زونه ها این گزینه سودمند است و برای شما به شکل خودکار نمایش داده میشود. اما برای این کار به شکل دستی ابتدا Shift + F2 را ??شار دهید و سپس در نوار ??رمان که باز در پایین پنجره مرورگر باز میشود عبارت restart را وارد کرده کلید Enter را بزنید:

 

 

 

14156198131171.jpg

 

 

 

2 – باز کردن پوشه Profile ??ایر??اکس

دو گزینه برای باز کردن پوشه پرو??ایل ??ایر??اکس وجود دارد. یعنی پوشه ای که اطلاعات اساسی همچون Bookmark ها، اغلب ا??زونه ها، تاریخچه وب گردی و مانند آن ذخیره شده است. روش اول این است که مجددا بر Shift + F2 را ??شار داده و عبارت open profile را وارد کنید و روش دوم این که در نوار آدرس عبارت about:support و سپس بر روی دکمه Show Folder کلیک نمایید:

 

 

 

 

 

 

141561981339532.jpg

 

 

 

3 – باز کردن ??ایر??اکس در حالت Safe Mode

حالت Safe Mode حالت ویژه ای از مرورگر است که در آن برخی ابزارها نظر ا??زونه ها غیر ??عال هستند. این حالت به ویژه در زمانی که به دنبال عیب یابی مرورگر هستید به کار می آید، مثلا اگر اشکال از یک ا??زونه باشد، میتواند آن را شناسایی نمایید. برای ورود به حالت Safe Mode قبل از اجرای ??ایر??اکس، کلید Shift را بچسبید تا پیغامی مبنی بر اجرای مرورگر در حالت Safe Mode نمایش داده شود:

 

 

 

141561981376593.jpg

 

 

 

اما اگر مرورگر در حال اجرا است، از منوی Help گزینه Restart with add-ons disabled را انتخاب کنید (اگر منو ها را نمی بینید، یک بار کلید Alt را ??شار دهید).

 

 

 

4 – است??اده از میانبرها

??ایر??اکس چندی میانبر کاربردی دارد. اما این میانبرها پر کاربرد ترین و در عین حال کارآمد ترین آنها است:

 

باز کردن تب جدید : Ctrl + t

بزرگنمایی مثبت و من??ی : Ctrl + و Ctrl –

بارگذاری مجدد ص??حه یا Refresh بدون است??اده از Cache : Ctrl + F5

جستجو در ص??حه : F3

باز کردن Download Manager : Ctrl + j

باز کردن Developer Tools : F12

 

5 – ا??زونه Save File to

حتما شما هم متوجه شده اید که ابزار دانلود ذاتی ??ایر??اکس چندان پیشر??ته نیست. یکی از ا??زونه های کاربردی برای بهبود این ابزار ا??زونه Save File to است که به شما این امکان را میدهد تا ??ایلهای مختل?? را در پوشه های از قبل تعری?? شده ذخیره کنید.

 

ا??زونه Save File to

 

 

 

 

6 – شخصی سازی دسترسی به ص??حات

وقتی از وب سایت ها دیده میکنید، ??ایر??اکس از یک سری دسترسی ها یا Permission های پیش ??رض برای این موضوع است??اده میکند. این دسترسی ها مشخص میکنند که بنا به وضعیت مرورگر کدام ص??حات چه کارهایی را میتوانند انجام دهند. از جمله دسترسی به موقعیت جغرا??یایی شما، بارگزاری تصاویر، نمایش Popup و مانند آن.

 

 

 

همانطور که میبینید Permission ها بسیار کاربردی هستند. برای تنظیم آنها از منوی Tools گزینه Page info را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز میشود به تب Permissions بروید:

 

 

 

141561981446375.jpg

 

 

 

7 – حذ?? منو های اضا??ی و بدون کاربرد

منو ها در مرورگر ??ایر??اکس گزینه های متعددی را نمایش میدهند. البته ما و شما از همه آنها است??اده نمی کنیم و به همه آنها هم احتیاج نداریم. ا??زونه Menu Wizard به شما کمک میکند تا منو های اضا??ی را از نوار منو و کلیک راست حذ?? کنید.

 

ا??زونه Menu Wizard

 

 

 

 

8 – باز کردن چندین لینک به شکل همزمان

به شکل معمول شما در یک زمان تنها میتوانید یک لینک را در ??ایر??اکس و در ص??حات وب باز کنید. اگر بر روی وب سایتی مانند بیتوته مشغول خواندن اخبار هستید، میتوانید لینک چندین خبر را همزمان باز کنید. کا??ی است از ا??زونه ای مانند Multi Links و یا Snap Links Plus که با نسخه های اخیر ??ایر??اکس کاملا همخوان است، است??اده کنید.

 

بعد کا??ی است تا یک مستطیل به دور لینک هایی که میخواهید همزمان باز شود بکشید.

 

ا??زونه ی Multi Links

 

 

 

ا??زونه Snap Links Plus

[h=4][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...