رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
FARZAN CRASH 007

برای چهل سالگی آقای دیکاپریو / ۲۰ نکته جالب در مورد زندگی و دوران کاریاش

پست های پیشنهاد شده

8959ccd88a33f008418d1652b249c0c7_XL.jpg

 

دیکاپریو در اوایل دهه نود با بازی در ??یلمهایی چون زندگی این پسر و چه چیزی گیلبرت گریپ را میخورد؟ (که با این دومی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل هم شد) به شهرت رسید و خیلی سریع با حضور در ??یلمهایی چون رومئو + ژولیت محبوب جوانهای آمریکایی شد. تایتانیک نقطه اوج دوره اول کاری دیکاپریو بود. در حالی که به نظر میرسید دیکاپریو میتواند سالهای سال خودش را در جایگاه بازیگر محبوب تینایجرهای آمریکایی ح??ظ کند، خود او هد?? دیگری داشت و میخواست به بازیگر جدیتری بدل شود. همکاریاش با دنی بویل در ساحل تقریباً ??اجعهبار بود. اما در سال 2002 همه چیز عوض شد. بازی در دو ??یلم از بزرگترین کارگردانان ??عال آمریکا (مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ) آغاز مسیری بود که دیکاپریو را به یکی از بزرگترین بازیگران نسل خود بدل کرد. حالا لئوناردو دیکاپریوی چهل ساله یکی از مهمترین بازیگران سینما است و علاوه بر همکاری پربار و درجه یک با مارتین اسکورسیزی در 5 ??یلم، ??رصت حضور در آثار کارگردانان بزرگی چون کلینت ایستوود، ریدلی اسکات، کریستو??ر نولان و کوئنتین تارانتینو را پیدا کرده است. دیکاپریو ??علاً به همراه تام هاردی جلوی دوربین آلخاندرو گونزالس ایناریتو برای ??یلم بعدیاش قرار دارد و شایعه شده که به همراه برد پیت و رابرت دنیرو (چه ترکیب قدری!) قرار است در ??یلم کوتاهی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی حضور پیدا کند. به مناسبت چهل سالگی دیکاپریو، بیست نکته جالب درباره زندگی و دوران کاری او را در بخوانید.

1) آنطور که گ??ته میشود، این رابرت دنیرو بود که دیکاپریو را از میان صدها متقاضی برای بازی در ??یلم زندگی این پسر انتخاب کرد. زندگی این پسر البته آنطور که تصور میشود اولین ??یلم دیکاپریو نبود، اما ??یلمی بود که او را به شهرت رساند و وارد جریان اصلی سینمای آمریکا کرد.

2) یکی از مهمترین انسانهای ??عال در زمینه هشدار به خاطر تغییرات آب و هوایی است. کار به جایی رسید که امسال دیکاپریو در سازمان ملل در این زمینه سخنرانی کرد.

3) اگر به سایت او سر بزنید، میبینید که چیزی حدود 80 درصد مطالب ص??حه اصلی سایت به اوضاع آب و هوایی و شرایط محیط زیست اختصاص دارد و بقیه مطالب در مورد گرگ والاستریت است.

4) هیچ وقت مواد مخدر مصر?? نکرده است. بنابراین ناچار شد با یک دلال مواد مخدر صحبت کند تا برای بازی در گرگ والاستریت آماده شود.

5) همچنین او و جونا هیل بارها ویدیویی با عنوان «الکلیترین مرد در دنیا» را در یوتیوب تماشا کردند تا برای نقشهای خود در گرگ والاستریت الهام بگیرند.

6) مادر دیکاپریو نام او را لئوناردو گذاشت چرا که وقتی باردار بود، بازیگر آینده سینما اولین بار زمانی داخل شکم او حرکت کرد و لگد زد که او در حال تماشای یک نقاشی از لئوناردو داوینچی در موزه بود.

Leonardo-DiCaprio-young-portable.jpg

7) پدری دورگه داشت: نیمی باواریایی و نیمی ایتالیایی. مادرش هم آلمانی بود.

8) در 21 سال اخیر، 5 بار نامزد جایزه اسکار شده و همواره ناکام مانده است. یکی از این 5 نامزدی به خاطر تهیه ??یلم گرگ والاستریت بوده و چهار بار هم در زمینه بازیگری نامزد شده است.

9) کلاً بدشانس است! جدا از حدیث طولانی ناکامیاش در اسکار، 8 بار نامزد جوایز انجمن بازیگری آمریکا و سه جایزه ب??تا شده و هیچکدام را هم به دست نیاورده است. باز خوب است که لااقل دو جایزه گلدنگلوب برای بازی در ??یلمهای هوانورد و گرگ والاستریت دریا??ت کرده است. بعضی از بازیهای درجهیکش در سالهای اخیر هم به طرزی کم و بیش ناجوانمردانه نادیده گر??ته شدهاند: از جمله حضور در ??یلم شاتر آیلند (که قربانی زمان نامناسب اکران ??یلم شد) و بازیاش در جنگوی از بند رسته که به خاطرش نامزد گلدنگلوب شد، اما شانس نامزدی اسکار را به دست نیاورد

Leonardo-Decaprio-in-Titanic-leonardo-dicaprio-3787836-400-298.jpg

10) راست و دروغش گردن کسی که این آمار را منتشر کرد! اما ظاهراً چیزی حدود 7 درصد از دختران تینایجر آمریکایی، تایتانیک را در 5 ه??ته اول اکرانش حداقل دو بار تماشا کردند.

11) پردرآمدترین بازیگری است که هیچگاه در دنبالهای بر یک ??یلم بازی نکرده است.

12) ناکامیهای متوالی او در مراسم اسکار باعث شده کلی لطی??ه و داستان خیالی بامزه در مورد او شکل بگیرد. یکی از این داستانها این است که دیکاپریو سرانجام جایزه اسکار را دریا??ت میکند اما در حالی که تنها تا انتهای همان روز ??رصت زنده ماندن دارد!

13) هنگام بازی در ??یلم اگه میتونی منو بگیر، دیکاپریو با ??رانک آباگنیل جونیور – کلاهبرداری که دیکاپریو نقش او را در این ??یلم اسپیلبرگ بازی میکرد – ملاقات کرد.

14) نکته قبلی خیلی عجیب و غریب نیست. خیلی از بازیگران که نقش واقعی آدمهای در قید حیات را بازی میکنند، با او ملاقات میکنند. اما نکته جالبتر این است که دیکاپریو به قدری شی??ته آباگنیل شد که او را به خانه خود دعوت کرد.

15) مارک والبرگ و لئوناردو دیکاپریو دوستان خوبی هستند. هر دو در ??یلم دیپارتد بازی کردهاند. این دو یک دهه قبل از ??یلم برنده اسکار اسکورسیزی، در ??یلم خاطرات بسکتبال هم در کنار یکدیگر حضور یا??ته بودند. اما والبرگ در سال 2013 در مصاحبهای اعترا?? کرد که در سال 1995 آن دو از هم متن??ر بودند. به طوری که دیکاپریو تمام تلاشش را انجام داد تا از حضور والبرگ در این ??یلم جلوگیری کند.

16) اولین بار در 5 سالگی در یک نمایش تلویزیونی مخصوص کودکان حضور یا??ت. اما به خاطر این که در کار اخلال ایجاد میکرد، از کار اخراج شد.

17) گزینه اول بازی در نقش آلن تورینگ نابغه در ??یلم بازی تقلید بود. اما کنار گذاشته شد. بندیکت کامبربچ برای بازی در این ??یلم یکی از شانسهای اصلی اسکار 2015 است.

 

18) علاقه داشت تا در ??یلم مولنروژ (باز لورمن) ای??ای نقش کند. اما صدایش هنگام آواز خواندن که خود دیکاپریو آن را «??اجعهبار» مینامد، باعث شد شانس بازی در نقش اصلی مولنروژ را از دست دهد. لورمن و دیکاپریو که پیش از مولنروژ در رومئو + ژولیت همکاری کرده بودند، بعدها در ??یلم گتسبی بزرگ یک بار دیگر با هم کار کردند.

19) بازی در ??یلم کمدی – ترسناک Hocus Pocus را در حالی رد کرد که به او گ??ته شد بود در صورت پذیرش این نقش، «بیش از آن چه حتی خوابش را میبیند» پول خواهد گر??ت.

360_bo_shutter_0221.jpg

20) از سیگارهای الکتریکی است??اده میکند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...