رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

هیجان مستطیل سبز فوتبال | نقد Pro Evolution Soccer 2015

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

39314909542467152961.png

 

 

??وتبال حر??ه ای، تکاملی و مهیج از دنیای مهیج ??وتبال از سرار جهان . آغاز سوت داور برای شروع بازی و انگیزه برای باز کردن دروازه حری?? . تمامی این ها یکی از هد?? های اصلی یک سازنده بازی سبک ورزشی است که برای هر سازنده بازی در این سبک، از اهمیت گسترده ای برخوردار است . اما تا چه اندازه می تواند نظرات طر??داران این سبک را جلب کند، مو??ق ظاهر شود، و تمامی خواسته های هواداران را در دنیای بازی جا دهد ! تنها یک عنوان ضعی?? می تواند بازیکنان را به طر?? مقابل هدایت کند . طر?? دیگر رقیب این بازی است که با کوچک ترین لغزش می تواند دیگری را شکست دهد و این عامل جلب نظر یک گیمر از رقیب است . در ادامه با نقدی کوتاه به همراه تصاویر محیط بازی از جدیدترین عنوان ساخته و طراحی شده شرکت کونامی یعنی بازی محبوب Pro Evolution Soccer، همراه شوید .

58105744462954180571.png

* PES 2015 Cover*

 

نام : Pro Evolution Soccer – PES

سازنده : کونامی

ناشر: کونامی

سبک بازی : ورزشی

شمار بازیکنان : تک ن??ره، چند ن??ره

پلت??رم : ویندوز، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4

 

 

 

 

11273934867237168349.jpg

* منوی اصلی بازی *

 

 

دیگر تمامی هوادارن سبک ورزش و ??وتبال با اسم PES آشنایی دارند . یکی از عناوین بزرگ و پرآوازه شرکت کونامی که هر ساله برای پلت??رم های مشخص روانه بازار های ??روش می شوند . یکی از عناوین مهم این شرکت که هر سال در ??صل پاییز با جدیدترین نسخه خود، سعی در جلب توجه طر??داران این سبک دارد . به عبارت قدیمی تر، این بازی در سال های پیشین با نام Winning Eleven شناخته میشد . البته همین حالا نیز این بازی به صورت رسمی در آسیای شرقی با همین عنوان شناخته می شود .

 

سری بازی های Pro Evolution Soccer یا به طور اختصار PES، نزدیک به 15 سال است که در زمینه سبک ورزش به کار خود ادامه می دهد . این بازی یکی از عناوین شبیه ساز دنیای ??وتبال است که از همان ابتدا با رقیب دیرینه خود FIFA که این بازی هم هر ساله از سوی شرکت EA Sport ساخته و عرضه می شود، رقابت داشته اند . هر یک برتری و ضع?? هایی نسبت به دیگری دارد . این بازی را می توان یکی از پرطر??دار ترین عناوین بازی های کامپیوتری در کشور ایران دانست .

32010435798703640014.jpg

* شروع بازی *

 

 

هر ساله قبل از عرضه بازی، سازندگان با انتشار مطالبی بازیکنان را با محیط جدید بازی آشنا می سازند . ساخت تریلر ها و دمو از محیط و گیم پلی بازی یکی از عادت های هر ساله قبل از انتشار بازی به حساب می آید. این یک امتحان به حساب می آید تا گیمر ها ببینند، جدید ترین نسخه بازی محبوب شان، پیشر??ت داشته است و ضع?? های پیشین را جبران کرده است یا همان آش و همان کاسه ! دمو هایی که از سوی سازندگان منتشر می شوند و شامل تیم های مشخص و معدود تنها برای مشاهده گیم پلی بازی به حساب می آید .

 

سری بازی های PES از نظر گرا??یکی در سطح خوبی برخودار بوده است و این یکی از نقاط قوت بازی برای جلب گیمر است . چرا که با مشاهده جزئیات و رنگ آمیزی دنیای بازی هیجان برای تجربه بازی را دو چندان خواهد کرد . شبیه سازی چهره ها در عناوین PES نیز از برتری های این شرکت به حساب می رود . اما لایسنس لیگ ها و لباس و پرچم اکثر تیم ها در این بازی از ضع?? های این سری به شمار می رود . مثلا در لیگ انگلیس یا ( English Premier League ( Barclays League بیش تر تیم ها از لباس های ناجور و طراحی نشده، بهره مند هستند . نخریدن لایسنس لیگ ها از ضع?? های این بازی محبوب به شمار می آید . که این در طر?? مقابل ( FIFA ) یک برتری به شمار می رود . ستاره های دنیای ??وتبال در بازی از شبیه سازی خوبی برخوردار هستند و حرکات و نحوه توپ گیری آنان نیز در محیط بازی به خوبی کار شده است و حس ??وتبال مهیج را به بازیکن انتغال می دهد .

00666966830557676809.jpg

* گیم پلی بازی *

 

 

گزارشگری بازی چندان خوب نیست و در مقایسه با سری بازی های FIFA حر??ی برای گ??تن ندارد . اما سر و صدای تماشاچیان در بازی خوب شنیده می شود و در هنگام گل زدن یا گل خوردن تیم، تصمیم های اشتباه داوران، خطاها، عکس العمل دروازه بان ها و تک به تک شدن با دروازه بان ناشی از پاس های عمقی، شور و هیجان آنان بیش تر می شود و در طول بازی مانند چند تیکه مقوا متحرک ساکت نمی نشینند و تیم خود را تا آخرین لحظه از بازی، با ??ریاد های خود همراهی می کنند . صداهای دیگر از جمله صدای شوت ها و صداهای پس زمینه مانند صدای بلندگوهای ورزشگاه، صدای مربیان و… از کی??یت لازم برخوردار هستند و انتظارات را برآورده می کنند . موسیقی بازی نیز همانند گذشته خوب کار کرده است .

 

گیم پلی، اصلی ترین بخش یک بازی ورزشی را تشکیل می دهد. همه ساله در سری بازی های PES شاهد تغییراتی در قسمت گیم پلی هستیم تا بازی برای مخاطلبان جذاب تر باشد . همانطور که مطلع هستید نسخه پیشین این بازی یعنی PES 2014 زیاد نتوانست مخاطبان خود را راضی نگه دارد و به جرات میتوان گ??ت ضعی?? ترین نسخه در این سری بود . گیم پلی ضعی??، محیط بد و … تمامی این ها به خاطر تغییر موتور بازی بود که به یکباره از نسخه 13 بازی کاملا مت??اوت تر شد . شاید قبل تر طر??داران بیش تری داشت اما اکنون … .!

28374622990330067258.jpg

* گیم پلی بازی *

 

 

بازی های PES درنرم و روان بودن گیم پلی معرو?? بود و یک بازی مهیج را میتوانستیم در آن تجربه کنیم تا اینکه کونامی روی نسخه 14 این بازی خوب کار نکرد و عنوان FIFA توانست حری?? خود را شکست خورده ببیند . گیم پلی نسخه 15 این سری همانند نسخه پیش است و تنها نحوه پاسدهی، عمل کرد بازیکنان در هنگام دریا??ت توپ و کنترل توپ از جمله تغییرات این نسخه است . سیستم پاس کاری در جدید ترین نسخه سری PES، بهبود یا??ته است و می توان با توجه به کی??یت بازیکنان و تیم، بازیکنان مقابل را سردرگم کرد . درواقع پاسکاری در این بازی مهیج شده است، چرا که بسیار شبیه به دنیای واقعی ??وتبال شبیه سازی شده است.

 

هوش مصنوعی در بازی نسبت به قبل از پیشر??ت چشم گیری برخوردار شده است و در هنگام بازی شاهد صحبت های بازیکنان با یکدیگر و دستورات کاپیتان تیم به صورت محسوس دیده می شود . سیستم توپ گیری نیز در سری بازی های PES نیز مثل همیشه زیاد سخت نیست اما، با توجه به بهبود عمل کرد بازیکنان و هوش مصنوعی بازی، نمی توان حرکات تکراری انجام داد . نحوه گل زدن در بازی، با ارسال پاس های عمقی بیش تر از پیش میسر ظاهر شده است . اما لازمه ی تمام اینها دقت زیاد است .

24562850154063242358.jpg

* شادی پس از گل *

 

 

درگیری های ??یزیکی در این نسخه زیاد ت??اوتی با قبل ندارد و همان حرکات انیمیشنی را شاهد هستیم که این بسیار خوب است . در طر?? مقابل حرکات ها و درگیری ها ??یزیکی در بازی FIFA بهتر عمل می کند و شاهد حرکات تکراری و قابل پیش بینی نیستیم ! همانطور که گ??ته شد؛ متأس??انه مشکل هر ساله این بازی نیز همچنان در بازی وجود دارد و آن هم نداشتن لایسنس است??اده از تیم های مختل?? و نام بازیکن ها و… است . البته دیگر به این مسئله عادت کرده ایم !

 

تعداد کم ورزشگاه ها نیز در این نسخه از ضع?? های این سری به شمار می رود . داشتن تنها چند ورزشگاه معرو?? برای یک ??وتبال حر??ه ای کا??ی نیست . در طر?? مقابل ??ی??ا از 40 ورزشگاه رسمی برخوردار است.

28114515701154154500.jpg

* ورزشگاه Old Traford باشگاه منچستر یونایتد *

 

 

با این حساب همان تعداد کم ورزشگاه ها، خوب طراحی شده است و طر??داران تیم های معرو?? شاید این کمبود را زیاد احساس نکند ! اما لازمه ی هر بازی حر??ه ای، داشتن محیط خوب با طراحی زیبا و البته نزدیک به واقعیت است . مشکل لایسنس ها، نیز با نصب آپدیت ها برطر?? می شود . اما از پیش طراحی نشده است و زمان زیادی برای ساخت آپدیت در خصوص ر??ع مشکلات لایسنس تیم ها و لیگ ها، می برد .

 

محیط اصلی بازی، بسیار تغییر کرده است و شاهد تغییرات گرا??یکی زیادی هستیم . اما همانطور که گ??ته شد، مهم ترین عامل مو??قیت یک بازی، گیم پلی روان و مناسب است . در نسخه پیشین شاهد یک بازی نا تمام بودیم به طوری که خود سازندگان نیز اعلام نموده اند؛

نسخه 14 سری بازی های PES به شکلی نا تمام وارد بازار های ??روش شد و این به خاطر تغییر موتور بازی به Fox Engine بوده است. اما در نسخه جدید یعنی PES 2015، تمام مشکلات قبل ر??ع شده است و یک بازی کامل را تقدیم هواداران PES، می کند .

با تمام اینها گیم پلی بازی نسبت به قبل بهتر شده است . بازی ها در سبک ورزش اساسا??? از یک قانون پیروی می کنند و این راز مو??قیت یک بازی در این سبک است . آن هم گیم پلی است، زیرا در اینجور بازی ها که از داستان خاصی پیروی نمی کنند و ??قط جنبه سرگرمی دارند، تمام مسئولیت بر دوش گیم پلی قرار می گیرد . در نسخه پیشین شاهد ا??ت سرعت گیم پلی بودیم که این بدترین ضع?? است . بازیکنان با سرعت پایین کار می کنند و تمام محیط بازی بر پایه سرعت پایین آن از بین میرود و بازیکن جذب آن نمی شود . در نسخه جدید ضع?? دروازه بان ها تکرار نشده است و به راحتی هر چه تمام دروازه باز نمی شود . برای باز کردن دروازه نمی توان همانند نسخه های پیشین با یک حمله سریع دروازه را باز کرد، البته ضد حمله همیشه کاراساز بوده اما در این نسخه اگر پاس کاری نکنید به راحتی توپ را از دست می دهید .

43943879544546628375.jpg

* جزئیات ??وق العاده ی بازی *

 

 

در جدیدترین نسخه این سری، شاهد خستگی زود هنگام بازیکنان در حین بازی هستیم . حتی در نیمه اول بازیکنان به حدی خسته می شوند که نای نویدن را ندارند و باید تا نیمه دوم صبر کرد، اما نیمه دوم هم همه چیز را درست نمی کند و اینجاست که به یک تیم د??اعی روی می آورید . نحوه شوت زنی بهبود یا??ته است و با بازیکنان با کی??یت و قدرتمند می توانید حتی از ??اصله دور دروازه حری?? را باز کنید، با این حساب با درجه سختی ؛ متوسط نیز کار سختی پیش رو دارید . بازی درآخرین درجه، با اسم Super Star به یک بازی کاملا دشوار تبدیل می شود که این از نسخه 14 تا به الان به همین شکل بوده است .

28061951179007190216.jpg

* لیگ قهرمانان اروپا *

 

 

مهم ترین قسمت بازی دو بخش : Master League و Become A Legend هستند که در تمامی نسخه های PES حضور داشتند و این قسمت پرطر??دار ترین و مهیج ترین بخش این بازی هستند . شاید یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت سری بازی های PES داشتن بخش لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا است که این یک برتری بزرگ برای شرکت کونامی است چرا که در طر?? مقابل این دو بخش در ??ی??ا ساخته نشده است و یک بخش با اسم Copa Europe جایگزین قسمت Champions League شده است و این باعث رنجش طر??داران ??ی??ا شده است . در نسخه 15 این بازی شاهد حضور چند لیگ جدید از جمله لیگ دسته دو اسپانیا هستیم . که این روند پیش رو این بازی را بهبود می بخشد .

 

موتور جدید بازی با نام Fox Engine که در نسخه 14 این بازی نیز کار شده بود توانسته جزئیات و گرا??یک خوبی را به ارمغان بیاورد . خیزش از نسخه 13 و قبل اون، به 14 با ت??اوت های زیادی رو به رو شد . به طوری که از گیم پلی بازی بگیرید تا نکات ریز بازی مثل صداگذاری . به لط?? این موتور گرا??یکی در PES 15 چهره بازیکنان بسیار بهتر شده است و حتی یک ویژگی مثبت برای این بازی به شمار رود . زیرا در نسخه قبل چهره ها ناامید کننده ظاهر شد . مانند تصویر زیر :

09552733383495018080.jpg

* بهبود کی??یت تصاویر *

 

 

با ورود به نسل جدید، به طور طبیعی تمامی جزئیات بازی از جمله گرا??یک تغییر پیدا کرده است و برای تجربه بازی در بهترین حالت نیازمند یک کنسول نسل هشتم یا یک سیستم قوی هستیم . البته قبل از انتشار بازی سازندگان سیستم مورد نیاز برای رایانه های شخصی را اعلام نمود و طبق آن بازی با رم 1 گیگ هم قابل اجرا است . دلیل این نیز ??? تجربه و آشنایی تمامی گیمرها با دنیای جدید PES ??? عنوان شد .

73932060996564902921.jpg

* کی??یت موتور Fox Engine *

 

کلام آخر …

 

 

به طور طبیعی برتری هایی که یک بازی در مقابل حری?? و رقیب خود می تواند داشته باشد باعث مو??قیت بیش تر مثل ؛ ??روش بیش تر که این بسیار سودمند شدن برای شرکت سازنده بازی است، اگر جدول ??روش انگلستان را دنبال کرده باشید عنوان ??ی??ا 15 از ابتدای آغاز ??روش خود به مدت 2 ماه در صدر جدول ??روش قرار داشت و عنوان پر??روش ترین بازی را به خود اختصاص داد، این استقبال گرم به خاطر یک بازی ایده آل و در عین حال متناسب با خواسته های گیمر ها است . چیزی که کونامی خیلی وقت است به دنبالش است . شاید اگه با همان موتور گرا??یکی قبل ادامه میداد الان اوضاع بهتری داشت اما لازمه ی هر چیز زمان است . به طور کل یک بازی حر??ه ای با تمامی امکانات را تا به اینجا EA برای هوادارن مهیا کرده است . البته نسخه جدید PES هم رو به مو??قیت های بیش تر است اما این واضح است که کدام عنوان می تواند دیگری را کنار بزند و گیمر کدام را بر دیگری ترجیح می دهد ! اگر به دنبال یک دنیای ??وتبال شبیه ساز ??وتبال با، کی??یت زیاد هستید شاید سال قبل میشد راحت گ??ت ??ی??ا ! اما امسال کمی، تنها کمی این انتخاب دشوار شده است . اما باز هم همه چیز برای گیمر روشن و واضح است … !

 

 

.....

Infogame

نویسنده : aminomi

 

 

 

 

 

 

 

 

ویرایش شده توسط aminomi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

از نقد این

pes و fifa کاملا مشخصه که ??ی??ا بهتر حالا متا رو در نظر نگیریم.ولی در کل انتخابشون سلیقه ایه.بابت نقدات مچکر نویسنده عزیز.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Only fifa

100 سال هم بگذره بازم پ??س به پای ??ی??ا نمیرسه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
از نقد این

pes و fifa کاملا مشخصه که ??ی??ا بهتر حالا متا رو در نظر نگیریم.ولی در کل انتخابشون سلیقه ایه.بابت نقدات مچکر نویسنده عزیز.

 

خواهش میکنم داداش :thumbup:

درسته ابراهیم جان این ی?? چیز سلیقه ای?? . اما بالاخره یک کدوم عنوان برتز شناخته میشه دیگه ... . اگه هر دو رو تجربه کنی متوجه حر?? من میشی داداش .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چرا با اینکه موتور بازی عوض شده ولی هوش مصنوعی بازی در حد ص??ره

بازیکن ها برای خودشون میچرن با تکون دادن شوک به این طر?? یا اون طر?? راحت بازیکن حری?? جا میمونه:=-0:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوبه :hd:

??ی??ا که هنوز کرک نشده ببینیم چطوریه

ولی من کلا از pes خوشم میاد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

pes2015 خیلی قوی شده سه چهار ساعتی که بازی کردم ??همیدم

قضاوت زوده باید کرک ??ی??ا بیاد ببینیم ??ی??ا چی ساخته

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان مهمان

من pes 2015 رو هم رو کامپیوتر و هم روی پلی استیشن 4 بازی کردم، روی کامپیوتر گرا??یک ??اجعه است و جزئیات استادیوم یه چیزی در حد pes 6 هست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چرا داور انقدر زود کارت زرد و قرمز میده ؟ :huh:

قضاوت داور خیلی سخت گیرانه شده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان کسی هست که نسخه بلک باکسشو بدون مشکل نصب کرده باشه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دوستان کسی هست که نسخه بلک باکسشو بدون مشکل نصب کرده باشه؟

 

مثل اینکه نسخه بلک باکس مشکل نصب داره

نسخه reloaded نصب کن خوبه :hd:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چیزی که تو ??ی??ا 15 دیدم:

گرا??یک خوبی داشت، گیم پلیش هم سلیقه هستش (البته خودم از گیم پلی pes خوشم میاد)؛ اما پر باگ بود!

مثلا زاویه بسته ای نیست که دروازه بان گل نخوره!!!

یا یه باگ دیگه هم پیدا کرده بودم این بود که یکم جلوتر از وسط زمین شوت بزنی گل میشه، حالا هرکی میخواد باشه ??رق نداره ??قط باید تنظیم مقدار شوتش دستت بیاد.

 

چیزی که تو پس دیدم:

گرا??یکش یکمی از ??ی??ا پایین تر بود. (یکم ??قط)

یکمی هم قدرت بدنی بازیکنا پایین بود! یعنی زود پخش زمین میشدن!

ولی یه نقطه قوت ??وق العاده داشت اونم این بود که نحوه دویدن و شوت زدن و کلا استایل "همه بازیکن ها" رو ساخته بودن! از اوبی بگیر تا رونالدو...

 

در ضمن دهن این نویسندرو هم باید گل گر??ت، چراکه تا میتونسته ??ن بازی درآورده...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مثل اینکه نسخه بلک باکس مشکل نصب داره

نسخه reloaded نصب کن خوبه :hd:

با این وضع اینترنت مملکت من موندم شما چطور این حر??و اینقد راحت میزنی!!!:90:

 

من میخام ببینم مشکل از خود بلک باکسه یا از یه جای دیگه مثلا net framework که هزار تا نسخه مسخه داره آدم نمیدونه تو ویندوز 8.1 ??عاله یا نه نصبم که میکنم میگه تو خود ویندوز هست بعد تو یو**تیوب میگن اونو نصب کنی مشکل حله.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با این وضع اینترنت مملکت من موندم شما چطور این حر??و اینقد راحت میزنی!!!:90:

 

من میخام ببینم مشکل از خود بلک باکسه یا از یه جای دیگه مثلا net framework که هزار تا نسخه مسخه داره آدم نمیدونه تو ویندوز 8.1 ??عاله یا نه نصبم که میکنم میگه تو خود ویندوز هست بعد تو یو**تیوب میگن اونو نصب کنی مشکل حله.

:=-0:از وضع نت خبر دارم داداش

اگه نسخه 4.5 net framework نصب کردی و بازی نصب نشد کلا مشکل داره و باید نسخه reloaded نصب کنی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
:=-0:از وضع نت خبر دارم داداش

اگه نسخه 4.5 net framework نصب کردی و بازی نصب نشد کلا مشکل داره و باید نسخه reloaded نصب کنی

ممنون واقعیت هم همینه.

حالا یعنی 3.5 گیگ پر؟؟:JC_cupidgirl:

 

بلاخره باید یه راه حلی داشته باشه دیگه خود بلک باکس توضیحی نداده؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اونایی که تو نسخه بلک باکس مشکل دارن یه سر به اینجا بزنن لینکای جدیدشو همراه dlcهاش بدون مشکل گذاشته و گ??ته که نسخه قبلی مشکل داشت.

http://www.ketubanjiwa.com/2014/11/pes-2015-blackbox-repack-3gb-pc-direct-multi-link.html

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ریلوددد دانلود کنید بی خیال بلک باکس بشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بلک باکس تو ویندوز7 جواب داد اما تو ویندوز8 وسط نصب ارور میده :-_-:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...