رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

مرورگر آینده مایکروسافت با نام Spartan و تفاوت های آن با IE

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

457197_490.jpg

حتما این خبر به گوش شما نیز رسیده است که مایکروسا??ت در حال طراحی و تولید مرورگر جدیدی است که قرار است در نسخه 10 ویندوز جایگزین مرورگر ??علی و با سابقه IE شود. نام این مرورگر جدید Spartan گذاشته شده است و ت??اوت هایی ذاتی با مرورگر پیشین خواهد داشت. بگذارید نگاهی به ت??اوت های این مرورگر جدید با IE داشته باشیم.

 

هرچند وب سایت ZDNet روز گذشته این مطلب را عنوان کرده است که مرورگر جدید مایکروسا??ت قرار است با نام اسپارتان جایگزین اینترنت اکسپلورر شود، اما موضوع تدوین و طراحی مرورگر جدید برای ویندوز از چندی پیش مطرح است و تیم تولید و توسعه این مرورگر در چند نوبت پیش از این در خصوص طراحی و تدوین مرورگر جدید با نام کد اسپارتان مطالبی را منتشر کرده بودند.

 

به شکل خلاصه این مرورگر جدید قرار است همچنان از موتور رندر قبلی مایکروسا??ت یعنی Trident در برابر موتور Webkit گوگل کروم و Gecko در ??ایر??اکس است??اده کند. همچنین پردازشهای جاوا اسکریپت در این مرورگر همانند سابق بر عهده موتور Chakra خواهد بود.

 

در خصوص شکل و شمایل ظاهری این مرورگر نیز هیچ کس تا کنون هیچ ایده ای نداده است و هیچ تصویر نمونه یا م??هومی از این مرورگر جدید در ??ضای نت به شکل رسمی منتشر نشده است. همچنین نام اسپارتان تا کنون یک نام کد است و دقیقا مشخص نیست که آیا در آینده این مرورگر جدید با همین نام منتشر شود یا خیر.

 

اگر در پشت صحنه قرار نیست ات??اق خاصی برای مرورگر جدید مایکروسا??ت رخ دهد و موتورهای پردازشی و رندر همان موتورهای سابق باشند، پس ت??اوت اصلی مرورگر اسپارتان با IE در چه خواهد بود؟

 

در ماه سپتامبر، وب سایت Neowin در گزارشی پرده از راز اسپارتان و مرورگر جدید برداشت. البته در آن زمان هنوز هیچ نامی از کد اسپارتان برده نشده بود و هنوز مرورگر جدید با نام IE خطاب میشد البته در نسخه 12 – اینجا. در این گزارش یاد شده که مرورگر آینده در ظاهر بسیار شبیه به مرورگر های ??ایر??اکس و گوگل کروم خواهد بود و مهمترین نکته در خصوص آن این است که از ا??زونه ها پشتی بانی خواهد کرد:

 

واسط کاربری کاملا Flat بوده و تل??یقی از کروم و ??ایر??اکس است. تب ها مستطیل شکل بوده و از منتها الیه سمت چپ و بالای مرورگر آغاز میشوند و در بالای نوار آدرس قرار دارند. این طرح شباهت بسیار زیادی به گوگل کروم دارد اما همچنان آرایش Flat مایکروسا??ت در آن به چشم میخورد. دکمه های Back، Refresh و Home در کنار نوار آدرس و دقیقا مشابه جای گیری آنها در گوگل کروم قرار دارند.

 

این توصی??ی است که Neowin از واسط کاربری اسپارتان – که در آن زمان IE 12 خطاب میشد – بدست داده است. ضمن آنکه گ??ته شد که مهمترین نکته در این مرورگر اضا??ه شدن پلاگین ها یا ا??زونه ها به آن است.

اما سوای واسط کاربری آنچه به لحاظ ??نی قرار است در مرورگر آینده مایکروسا??ت شاهد تغییر آن باشیم پیش از این در پستی که در وبلاگ تیم IE در ماه مه منتشر شده قابل دریا??ت است – اینجا. البته در این پست هیچ اشاره ای نشده است که همه این تغییرات در نسخه آینده IE یا همان اسپارتان ??علی وجود خواهد داشت. اما گ??ته شده که این امکانات در حال تدوین و توسعه میباشد.

 

این امکانات جدید عبارتند از پشتیبانی از HTTP/2 که نسل بعدی پروتکل HTTP است، کدهای جاوا اسکریپت مربوط به Web Audio، امکان Media Capture برای استریم های محلی Audio/Video و ES6 برای برنامه نویسی غیر همزمان یا اسینکرون. همچنین در این پست اشاره شده است که امکانات بسیاری نیز در نسخه آینده وجود خواهد داشت که تا کنون اشاره ای به آنها نشده است.

 

به نظر میرسد که مایکروسا??ت همزمان با ??لس??ه جدیدی که در نسخه آتی ویندوز یعنی 10 در پی گر??ته است نیاز اساسی به تغییر و تحولات جدید در مرورگر تاریخی خود دارد. به ویژه آنکه سرعت رشد مرورگرهای کروم و ??ایر??اکس در بازار مرورگرها به شدت درحال ا??زایش است.

 

به ویژه آنکه اغلب امکانات جدید در مرورگر اسپارتان مربوط به واسط کاربری آن و اضا??ه شدن امکان تقویت مرورگر و عملکرد آن با پلاگین ها و ا??زونه ها، میباشد، و در پس زمینه همچنان موتورهای قبلی به کار خود ادامه میدهند، میتوان گ??ت که مایکروسا??ت قصد دارد علیرغم قدم در مسیر جدید، همچنان داشته های سابق خود را ح??ظ و آنها را به گونه ای مت??اوت توسعه و ترقی دهد.

با همه این احوال به نظر میرسد که اسپارتان یکی از مواردی است که مایکروسا??ت قصد دارد به وسیله آن ویندوز 10 را برای مخاطبان خود جذاب تر از همه نسخه های دیگر ویندوز سازد. گ??ته میشود که IE و اسپارتان هر دو بر روی این ویندوز در دسترس خواهند بود و هیچ بعید نیست که اسپارتان علاوه بر ویندوز 10 برای است??اده بر روی سایر سیستم عامل های دسکتاپ و موبایل دیگر از جمله اندروید نیز منتشر شود. باید منتظر ماند و در آینده تحولات را پیگیری کرد.

 

<<تابناک>>

ویرایش شده توسط kazy

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

از اکسپلورر که خیلی بدم میاد امیدوارم این یکی خوب باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دستت درد نکنه کاظم جان . بعد مدت ها یک خبر قوی در مورد ??ناوری و نرم ا??زاری خوندم .

به نظر من که باید مرورگر قویی از آب در بیاد . من که از ie راضیم ولی کروم رو بیشتر دوست دارم .بلاخره مرورگر اول دنیاست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دستت درد نکنه کاظم جان . بعد مدت ها یک خبر قوی در مورد ??ناوری و نرم ا??زاری خوندم .

به نظر من که باید مرورگر قویی از آب در بیاد . من که از ie راضیم ولی کروم رو بیشتر دوست دارم .بلاخره مرورگر اول دنیاست

من از کرومم خوشم نمیاد.

only mozilla fire fox

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

IE برای کارهای دانشگاه

Chrome برای همه چی:love2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...