رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ubilove

از گذشته تا امروز / نگاهی به 15 موسیقی جاودانه در بازی های رایانه ای

پست های پیشنهاد شده

greatest-video-games-music-2.jpeg

 

 

اگر بگوییم موسیقی روح یک بازی رایانه ای است سخنی به گزا?? نگ??ته ایم.موسیقی مانند روح در سراسر یک بازی رایانه ای جریان دارد و یکی از عوامل اصلی به وجود امدن احساسات مختل?? در ما در صحنه های گوناگون بازی ها می شود. چه بسا صحنه های تاثیرگذاری که به خاطر یک موسیقی بی روح و ضعی?? نتوانسته اند بر روی ما تاثیر خاصی بگذارند و بر عکس چه بسیار صحنه های شاید به مراتب ساده تری که با یک موسیقی بی نظیر اشک و لبخند را به ما هدیه داده اند.

خیلی کم پیش می اید که از یک بازی به عنوان یک عنوان شاهکار یا یک بازی بی نظیر نام ببریم ولی در بخش موسیقی با یک تجربه ی متوسط یا ضعی?? همراه باشیم و موسیقی قدرتمند همواره یک عامل بسیار پیش برنده برای بازی ها در مسیر شاهکار شدن است.در صنعت بازی های رایانه ای اهنگسازان و موسیقی دانان بسیار خبره و کارکشته ای حضور دارند که هر یک استادی به تمام معنا هستند و با خلق قطعاتی بی نظیر نام خود را در تاریخ ای نصنعت جاودانه کرده اند.نام هایی که با هر بار گوش کردن قطعاتشان بی شک دوباره لب به تحسین انان خواهیم گشود و هر بار گویی که در حال گوش دادن به یک قطعه ی جدید و تازه هستیم.شاید هنوز که هنوز است با یک قطعه ی زیبا از بازی مورد علاقه تان احساساتی شوید و یاد خاطرات شیرینتان با ان بازی برایتان زنده شود.این جادوی موسیقی است.این خاصیتی است که در روح موسیقی نه??ته است و هیچ ??اکتوری به اندازه ی ان بر روی ما تاثیرگذار نیست. نت ها کنار هم قرار میگیرند و تشکیل قطعه ای را می دهند که تا دنیا دنیاست ماندگار خواهد شد و نام سازنده و بازی را جاودانه خواهد کرد.

به راستی این چه هنر نابی است که در ذات بعضی ها وجود دارد و در تمام وجود انها متبلور است؟ چگونه است که با تعدادی نت تکراری عده ای شاهکار می سازند و عده ای چنان ا??تضاحی به بار می اورند که نمیتوان لحظه ای به ان گوش داد.به نظر این معنای نبوغ است. نبوغ است که درون برخی ا??راد واکنشهایی را به وجود می اورد که نتها را کنار هم بچینند و یک شاهکار بیا??رینند.ذات انسان زیبایی طلب است و وقتی یه یک موسیقی دلنواز گوش می دهیم گویی که روحمان به پرواز در می اید و بر روی ابرها سیر میکنیم و برای ما که جزو جامعه ی گیمرها هستیم چه بهتر که این موسیقی با یک صحنه از یک بازی شاهکار همراه باشد مثل the last of us که هنوز که هنوز است هر روز به قطعه ی زیبای تم اصلی بازی گوش میکنم و گویی روحم را نوازش می دهد.

دنیای موسیقی بازی های رایانه ای نیز همگام با پیشر??ت بازی ها پیشر??ت کرده و دچار تغییر و تحول شده است. از موسیقی های ساده و زیبای عناوین 8 بیتی و 16 بیتی قدیم گر??ته تا اکنون که برای یک قطعه ی موسیقی در بازی از یک ارکستر کامل است??اده می شود و از پیشر??ته ترین امکانات و استدیوها است??اده می شود.باید هم همینگونه باشد.نمیتوان تصور کرد که مثلا موسیقی بازی CONTRA روی بازی GOD OF WAR قرار بگیرد!!!!! ساخت موسیقی برای یک بازی با ید کاملا بر پایه ی اصول حر??ه ای انجام گیرد و به گونه ای باشد که موسیقی در محتوای بازی به نوعی حل شود و تبدیل به یک جزء جدانشدنی از دنیا و محیط و داستان و مبارزات و... بازی شود و کاملا در پیشبرد مسیر بازی و القا کردن احساسات مورد نظر سازنده ی بازی به گیمر نقش موثری داشته باشد و به این دلیل است که سازنده ی موسیقی بازی باید در تمام لحظات و روند ساخت بازی با تیم سازنده همراه باشد و از ریز ترین جزییات داستان و شخصیت ها و محیط و جو بازی اگاه باشد تا بتواند انها را در موسیقی خود لحاظ کند و یک ساختار پیوسته با بازی به وجود اورد.

 

mr8p9b12n2c6s3rwdk9.jpg

 

امروز تصمیم گر??تم تا برای شما عزیزان 15 قطعه ی موسیقی بی نظیر در تاریخ بازی های رایانه ای را قرار دهم تا اگر احیانا تا کنون با برخی از انها اشنا نشده اید انها را گوش کنید و به جرات می گویم که محال است با یکی از این قطعات لب به تحسین سازنده ی ان نگشایید و غرق در لذت نشوید.به خصوص اگر که بازی ان را نیز تجربه کرده باشد.این 15 قطعه از بازی های مختل?? جدید نو قدیمی این صنعت هستند و هر یک برای سازنده ی خود و ان بازی یک ا??تخار محسوب می شوند.لازم است خدمت شما عزیزن بگویم که این 15 قطعه کاملا بر اساس نظر شخصی نویسنده می باشند و از سایت و یا رده بندی خاصی انتخاب نشده اند. وقتی نگاهی به اسامی این 15 بازی می اندازیم میبینیم که واقعا می شود تیتر مطلب را عوض کرد و ان را به 15 بازی بی نظیر و شاهکار در صنعت بازی های رایانه ای تغییر داد و این نشان می دهد که در یک شاهکار همه چیز به صورت بخش بخش باید شاهکار باشند و موسیقی یک بازی بی نظیر قطعا بی نظیر خواهد بود.

وقتی که قصد داشتم این قطعات را رده بندی کنم و به ترتیب قرار دهم به این نتیجه رسیدم که واقعا نمیتوان این کار را انجام دهم و بعضی ها را به برخی دیگر ترجیح دهم. این کار اینقدر سخت بود که تا مرز گذشتن از رده بندی کردن انها نیز پیش ر??تم ولی بالاخره تصمیم گر??تم تا بر اساس احساسی که در همین لحظه دارم انها را به ترتیب قرار دهم. شاید اگر روز دیگری می خواستم این کار را انجام هم این ترتیب ??رق میکرد. از صمیم قلب میگویم که این 15 موسیقی هیچ یک برای من برتری خاصی به دیگری ندارند و صر??ا برای زیباتر شدن کار انها را رده بندی کرده ام و شما این گونه بدانید که این رده بندی یک موضوع ??رمالیته است و برای من مهم قرار دادن این شاهکارها برای شما عزیزان است که شما نیز از لذت گوش کردن انها بی نصیب نمانید.

andrewskeetinterview_621501.jpg

 

سعی کرده ام تا علاوه بر قرار دادن لینک دانلود موسیقی ها اطلاعاتی مانند نام بازی و نام سازنده ی موسیقی مورد نظر را نیز ذکر کنم تا اگر خواستید در مورد ان شخص یا ان بازی اطلاعات بیشتری به دست اورید قادر به انجام این کار باشید.موسیقی های بسیار دیگری نیز وجود دارند که واقعا میتوان در این لیست جای داد اما نمی شود که همه ی انها را در این مطلب جا داد و این 15 قطعه را که محبوب ترین های شخص بنده می باشند از میان تمام موسیقی های قابل تحسین برای شما گلچین کرده ام. موسیقی هایی مانند intro theme بازی کرایسیس 2 و metal gear solid 4 و prince of persia و deus ex نیز در این مطلب می توانستند قرار بگیرند و شایسته ی تحسین هستند.

بار دیگر ذکر میکنم که این موسیقی ها کاملا بر اساس نظر شخصی نویسنده می باشند و نکته ی دوم این که ترتیب قرار گر??تن انها دلیل بر برتری یا ضع?? دیگری نمی باشد و تمام این 15 قطعه حکم شماره ی اول این رده بندی را دارند.به شما پیشنهاد میکنم که این قطعات را به هیچ وجه از دست ندهید زیرا ضرر بزرگی از این بابت میکنید.با یک بار گوش دادن به هر یک از این موسیقی ها متوجه معنای حر??م خواهید شد.

امیدوار هستم که از این موسیقی ها لذت ببرید و توانسته باشم نقش کوچکی در اشنا کردن شما با برخی از برترین سازنده ها و موسیقی های صنعت بازی های رایانه ای داشته باشم.سخن را کوتاه میکنم و به استقبال این قطعات می رویم :

 

 

child_of_light.jpg

 

 

15 - child of light

نام قطعه : Aurora's Theme

نام سازنده : Coeur de pirate

دانلود موسیقی

 

index.php?app=downloads&module=display&section=screenshot&record=16382&id=4138&full=1

 

14 - assassin's creed 2

نام قطعه : ezio's family

نام سازنده : Jesper Kyd

دانلود موسیقی

 

the_elder_scrolls_v_skyrim.jpg

 

13 - the elder scrolls V skyrim

نام قطعه : dragonborn

نام سازنده : Jeremy Soule

دانلود موسیقی

 

 

Wiki-background

 

12 - to the moon

نام قطعه : main theme

نام سازنده : Kan R Gao feat Laura Shigihara

دانلود موسیقی

 

 

ICO11.jpg

 

11 - ICO

نام قطعه : castle in the mist

نام سازنده : michiru oshima & pentagon

دانلود موسیقی

 

 

the_legend_of_zelda_majoras_mask_3d.jpg

 

10 - the legend of zelda majora's mask

نام قطعه : title theme

نام سازنده : koji kondo

دانلود موسیقی

 

a-ico-2.jpg

 

9 -ICO

نام قطعه : you were there

نام سازنده : steven geraghty

دانلود موسیقی

 

steampunk_portal_by_risachantag-d3fbus5.jpg

 

8 - portal

نام قطعه : still alive

نام سازنده : Jonathan Coulton

دانلود موسیقی

 

journey-game-screenshot-1-b.jpg

 

7 - journey

نام قطعه : Nascence

نام سازنده : austin wintony

دانلود موسیقی

 

 

final-fantasy-devushka-fon-lico.jpg

 

6 - Final Fantasy X

نام قطعه : To Zanarkand

نام سازنده : Nobuo Uematsu

دانلود موسیقی

 

bioshock-infinite-columbia.jpg

 

5 - Bioshock Infinite

نام قطعه : Will The Circle Be Unbroken

نام سازنده : gary schyman

دانلود موسیقی

 

2436695-the-legend-of-zelda-skyward-sword-5.jpg

 

 

4 - The Legend of Zelda Skyward Sword

نام قطعه : main theme

نام سازنده : Srimson Loftwing

دانلود موسیقی

 

18j24vj3fppcijpg.jpg

 

 

3 - mass effect 3

نام قطعه : Leaving Earth

نام سازنده : clint mansell

دانلود موسیقی

 

 

the-last-of-us-odni-iz-nas-5843.jpg

 

2 - the last of us

نام قطعه : main theme

نام سازنده : gustavo santaolalla

دانلود موسیقی

 

 

Uncharted-3-banner.jpg

 

 

1 - uncharted 3 drake's deception

نام قطعه : Nate's Theme

نام سازنده : greg edmonson

دانلود موسیقی

 

 

نویسنده: سعید آقابابایی

منبع: وبسایت پی سی کنسول

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعاً استدیو های سونی به صداگذاری خیلی اهمیت میدن!

نص?? بیشترشون انحصاری های ps بودن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظر من باید beyond :two souls اول میشد...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام داداش .خیلی گلی اینارو گذاشتی .ازت یه خواهشی داشتم اگه بشه لط?? کنی موسیقی متن کامل assassins creed 2 رو بذاری ممنون میشم .اگه بهم بگی موسیقی بازیارو از کجا بگیرم که دیگه خیلی مردی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام داداش .خیلی گلی اینارو گذاشتی .ازت یه خواهشی داشتم اگه بشه لط?? کنی موسیقی متن کامل assassins creed 2 رو بذاری ممنون میشم .اگه بهم بگی موسیقی بازیارو از کجا بگیرم که دیگه خیلی مردی

من خودم اینا رو از یه سایت برداشتم و جای خاصی رو نمیشناسم.

اساسین رو هم آلبومش رو جایی که رایگان باشه پیدا نکردم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

ممنون..the last of us..

عالی بود

ولی جای Fahrenheit خالی :love2:

ویرایش شده توسط pinkey

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...