رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
emperaator

بررسی گلکسی نوت اج (Galaxy Note Edge)

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

گلکسی نوت اج، اولین گوشی با یک لبه‌ ی خمیده در دنیا است که سامسونگ با تولید انبوه و ارائه‌ی آن به بازارهای مختل?? دنیا، سعی کرد خلاقیت بخش تحقیق و توسعه‌ی خود را نشان دهد. اما لبه‌ ی خمیده چه ارزش ا??زوده‌ ای را برای کاربر دارد؟ امکانات اضا??ه شده به دلیل خمیدگی لبه‌ی گوشی، چقدر کارآمد هستند؟

گلکسی نوت اج، گوشی هوشمندی است که به همراه گلکسی نوت ۴، جدیدترین پرچمدار سری نوت این کمپانی معر??ی شد. این دستگاه همه‌ ی قابلیت‌های گلکسی نوت ۴ را همراه دارد و مهم‌ترین ت??اوت آن با نوت ۴ در لبه‌ی خمیده‌ای نوت اج است. سامسونگ با گلکسی نوت 4 و سری Galaxy A نشان داد که قصد دارد تغییراتی را در زمینه طراحی ظاهری تل??ن‌ هایش اعمال کند. این موضوع در پرچمدار جدید سری اس این کمپانی کره‌ای، یعنی گلکسی اس ۶هم نمود پیدا کرد و کنگره‌ی جهانی موبایل دیدیم که سامسونگ به جای پلاستیک، از شیشه و ??لز در تل??ن جدیدش است??اده کرد. اما در کنار گلکسی نوت ۴، تل??ن دیگری با نام گلکسی نوت اج معر??ی شد که ??رم ??کتوری مت??اوت داشت. نوت اج در واقع همان نوت ۴ با همان قابلیت‌ ها و قلم دیجیتال است و ??قط لبه سمت راست نمایشگر آن کمی خمیده شده است. سامسونگ سعی کرده با ارائه قابلیت‌ها و تولبارهای متنوع برای این لبه خمیده، خلاقیت خود را کاربردی کند. به نظر می‌رسد سامسونگ بیش از آن که به ??کر ارائه پرچمداران اصلی خود با نمایشگر خمیده باشد، با تولید محصولات سری اج مثل گلکسی نوت اج و گلکسی اس ۶ اج در پی آزمایش ایده نمایشگر با لبه‌های خمیده و گر??تن بازخوردها است. به هر حال این لبه خمیده قابلیت‌های جالب و کاربردی را به تل??ن شما اضا??ه می‌کند و از طر??ی گوشی شما را به یک ابزار مت??اوت و گیک‌پسند تبدیل می‌کند.

گلکسی نوت اج از نظر طراحی شباهت‌های بسیاری به گلکسی نوت 4 دارد. این دستگاه از همان ??ریم ??لزی به همراه پوشش‌ای از جنس پلاستیک بهره می‌برد که با شکل خاصی طرح‌دار شده است. این گوشه‌ی خمیده واکنش‌های بسیار مت??اوتی از سوی جامعه‌ی کاربران و منتقدان به همراه داشت که از نقدهای شدید تا ستایش محض را شامل می‌شد. ساختار خاص نوت اج موجب شده این ??بلت در قیاس با برادر خود، گلکسی نوت 4، با وجود برخورداری از نمایشگر 5.6 اینچی که 0.1 اینچ کوچکتر از نوت 4 است، حدود 4 میلی‌متر عریض‌تر و 2 میلی‌متر کوتاه‌تر باشد. وزن نوت اج نیز 174 گرم، 2 گرم سبک‌تر از نوت ۴ است.

دوربین 16 مگاپیکسلی دستگاه اندکی از بدنه‌ی پشتی که حالتی از چرم مصنوعی دارد بیرون زده و در کنار ??لش آن نیز یک سنسور سنجش ضربان قلب جای گر??ته است. سامسونگ این‌بار واقع‌گرایانه‌تر عمل کرده و حالت دوخت دور دستگاه را حذ?? کرده است.

گلکسی نوت اج همچون گلکسی نوت 4 به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده و از لرزشگر اپتیکال (OIS) نیز بهره می‌برد. دوربین بسیار خوب?? گلکسی نوت اج قادر است عکس‌هایی با حداکثر وضوح ۳۴۵۶ در ۴۶۰۸ پیکسل تهیه کند. سامسونگ در بخش جلویی یک دوربین ۳.۷ مگاپیکسلی برای نوت اج در نظر گر??ته که از لنز با f/1.9 بهره می‌برد. کی??یت تصاویر سل??ی گر??ته شده با نوت اج بسیار خوب ارزیابی می‌شود و د??ترچه دیجیتال ساخته شده توسط سامسونگ از حالت‌های محبوب و کاربردی برای ثبت تصاویر سل??ی نیز برخوردار است.

با توجه به لبه‌ی خمیده‌ی نمایشگر گلکسی نوت اج، سامسونگ برای محصول خود نرم‌ا??زار و رابط کاربری مت??اوتی را تدارک دیده و آن را Revolving UI نام نهاده است. با توجه به است??اده از لبه‌ی خمیده‌ی ص??حه‌ی نمایش و رابط کاربری جدید سامسونگ برای این موضوع، می‌توان از امکانات متعدد آن است??اده کرد. در واقع رابط کاربری گلکسی نوت اج یک ص??حه‌ی خانگی با چندین و چند کاربرد است که می‌توان با است??اده از آن به اپلیکیشن‌ها و ویجت‌های بی شماری دسترسی پیدا کرد.

گلکسی نوت اج یک محصول نوآورانه و نامتعار?? است. محصولی که به گ??ته‌ی سامسونگ مورد استقبال کاربران قرار گر??ته است. لبه‌ی خمیده‌ی این گوشی در بسیاری از شرایط به کاربر کمک می‌کند تا امور مورد نظر خود را بصورت ساده‌تر و کارآمدتر از گذشته انجام دهد و البته در برخی شرایط نیز مشکل ساز می‌شود. ارگونومی دستگاه به خوبی نوت ۴ نیست اما لبه‌ی خمیده در اپلیکیشن‌های مختل?? از جمله نوت برداری، عکس‌برداری و غیره، کمک می‌کند تا به ابزارهای مرتبط با آن‌ها به سادگی دسترسی داشته باشید. از طر??ی، نوت اج از نظر ظاهری نسبت به گوشی‌های هوشمند رایج بازار، ??رق می‌کند و از این بابت می‌تواند نظر ا??رادی که به دنبال گوشی مت??اوت هستند را به خود جلب کند. اما این اولین تجربه‌ی سامسونگ در است??اده از ص??حه نمایش خمیده بود و کره‌ای‌ها در گلکسی اس ۶ اج که پس از نوت اج روانه‌ی بازار شد، در این لبه تغییراتی را ایجاد کردند که به نظر محصول نهایی کاربردی‌تر شده و ارگونومی آن نیز بهبود یا??ته است. گلکسی نوت اج از نظر سخت‌ا??زاری در بخش‌های دوربین، ص??حه نمایش، پردازنده و باتری در سطح بسیار خوبی قرار دارد و نرم‌ا??زار آن نیز به لط?? قلم S-Pen ده‌ها قابلیت کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

 

 

منبع:زومیت

ویرایش شده توسط emperaator

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...