رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohsenbayate

طبیعت سرکش

پست های پیشنهاد شده

در میان بازی سازان و طراحان بازی های رایانه ای حکمی وجود دارد که میگوید : اجرای ایده های جدیدی که تا به حال در هیچ بازی رایانه ای به کار برده نشده است, در واقع راه ر??تن بر روی لبه تیغ است به این معنی که یا یک اثر هنری را خلق میکند یا تبدیل به یک ا??تضاح محض میشود! عنوان Just Cause 3 نیز از این قاعده مسثنا نبود به خصوص آنکه پیشر??ت های آن را در هر نسخه مشاهده کردیم و دانستیم که این عنوان پتاسنیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین های سبک خود را دارد و اکنون نوبت نسخه سوم از این سری, با نام Just Cause 3 است...

دلیل :

عنوان Just Cause عنوانی که با یک ایده ی به ظاهر خنده دار شروع کرد ولی میتوان اقرار کرد که بازی پرطر??دار و خوش ساختی است و همانطور که گ??ته شد پتانسل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین های سبک Open World (جهان آزاد) را دارد. این عنوان را میتوان تقلیدی بی چون و چرا از سری Grand Theft Auto یا به اختصار همان GTA دانست اما چیزی مشخص میباشد این است که این سری با اضا??ه کردن المان ها و قابلیت ها و صدالبته محیط و نقشه منحصر به ??رد به بازی توانست خود را کاملا از بازی های هم سبک خود جدا کند. در ادامه نگاهی گذرا به داستان, گیم پلی و پیشر??ت گرا??یکی نسخه های پیشین میاندازیم:

just-cause-31.jpg

Just Cause 1

در سال 2006 بود که استودیو Eidos Interactive اولین نسخه از این سری را در سبک اکشن سوم شخص معر??ی کرد از همان ابتدای معر??ی, نگاه همگان بر روی این بازی معطو?? شد که آیا میتواند رقیب سرسخت و جدی برای سری GTA باشد یا خیر؟ خب, بازی در سال 2007 منتشر شد و توقعات را تا حد انتظار برآورده نکرد اما بازی نسبتا خوش ساختی بود. داستان بازی حول محور شخصیت اصلی بازی به نام Rico Rodriquez در جریان است. کسی که برای شرکتی مخ??ی به نام Agency کار میکند و در ابتدای بازی ماموریت می یابد تا به جزیره ای به نام San Esperito برود و دیکتاتوری به نام Salvador Mendoza که در آن جا مشغول حکم ??رمایی است را سرکوب کند. در همین حین با ماموران دیگری مثل maria kane آشنا میشود تا بتوانند به کمک یکدیگر یکبار برای همیشه از شر این ??رمانروای ظالم خلاص شوند!

گیم پلی بازی سرشار از کشتار , خون و خونریزی و ان??جار است! Rico از 2 اسلحه کمری مخصوص به خود است??اده میکند که در بازی خشاب آن ها بی نهایت است و به این موضوع اشاره دارد که تا میتوانید آدم های بد را از بین ببرید و همچنین باعث شده تا کمی تم "جدیت" بازی از بین برود. مهم ترین المانی که این سری از متمایز میکند وجود یک چتر نجات همیشگی بر روی کمر Rico میباشد به طوریکه همواره و حتی تا پایان بازی چتر بازی و سقوط کردن از ارت??اعات بلند تکراری و خسته کننده نمیشود. نقشه ی بازی بسیار وسیع و در نوع خود چشم نواز است و تماما از پوشش مخصوص به جزیره های استوایی یعنی درختان سرسبز و دریا ها و رودخانه های زلال تشکیل شده است. همانطور که گ??ته شد این بازی open world میباشد و هر بازی مشابهی با این سبک نیز نیازمند یک مجموعه از وسایل نقلیه برای ر??ت و آمد در این نقشه پهناور میباشد : وسایل نقلیه عبارتند از ماشین , موتور , قایق و انواع هلیکوپتر. تنوع ماموریت های اصلی بازی را میتوان خوب دانست اما تنوع ماموریت های ??رعی به شدت خسته کننده هستند به طوریکه بعد از اولین تجربه ی آن ها, دیگر به سراغشان نخواهید ر??ت. مشکل دیگر این نسخه پورت کنترلی بسیار بد وسایل نقلیه به خصوص بر روی نسخه PC بود که البته بر روی پورت های کنسولی بهبود یا??ته بود.

اما میتوان گ??ت بهترین بخش این نسخه گرا??یک و صداگذاری آن است! گرا??یک بازی در مقایسه با بازی هایی که در حوالی همان سال ها منتشر شده اند در سطح قابل قبولی قرار دارد و ا??کت آب , آتش و ان??جار بسیار زیباست.

Just Cause 2

داستان این نسخه که در سال 2010 منتشر شد همانند نسخه ی پیش باز هم درباره ی شخصیت Rico و دیکتاتور دیگری که بر جزایر Panau حکومت دارد میباشد. همچنین این بار Rico به دنبال یا??تن ما??وق قبلی خود به نام Tom Sheldon است که در جریان های اعزام او به این جزیره ناپدید شده است و ریکو تصمیم میگیرد که با گروه دیکتاتوری منطقه همکاری کند!

همانطور که مشخص است داستان بازی ثابت است ولی گیم پلی بازی به طور کلی متحول شده و شکل جدیدی به خود گر??ته است. اصلی ترین تغیر بازی چنگگ مخصوصی موسم به "Hook" است که اینبار بر روی دست ریکو بسته شده است تا با است??اده از آن بتواند از در و دیوار و کوه ها و حتی هلیکوپتر های مختل?? آویزان شود و هیچ مانعی نتواند راه او را سد کند! همچنین سیستم مبارزه و اکشن بازی نیز حالتی واقع گرایانه و جدی تر به خود گر??ته است علاوه بر آن گرا??یک بازی پیشر??ت نسبتا معقولی داشته است. در نسخه ی دوم Just Ca کنترل وسایل نقلیه بهتر شده و تنوع اتومبیل های به کار ر??ته نیز بالا میباشد.

حال با این نگاه گذرا به نسخه های پیشین بهتر است نگاهی به تریلر نسخه ی سوم این عنوان بیندازیم که چندی پیش معر??ی شد:

اولین صحنه ی تریلر Rico با قابلیتی جدید!

اولین صحنه از تریلر گیم پلی Just Ca 3 کاراکتر Rico را بر ??راز آسمان ها اما با یک قابلیت جدید نشان میدهد و به نظر میرسد که ترکیبی از لباس معرو?? ریکو با یک Wing Suit میباشد و به این معنی است که این بار میتوان مسا??ت های نسبتا طولانی را واقعا همانند یک پرنده و با سرعتی هم سطح یک اتومبیل بر ??راز آسمان ها پرواز کرد!

8c76hmccx8x2.png

پس از آن ریکو مستقیم به سمت جت جنگنده ای میرود که در حال پرواز است و خلبان آن را بیرون انداخته و در ادامه احتمالا خود کنترل جت را به عهده میگیرد. پس دومین قابلیت اضا??ه شده به ریکو آن است که میتواند در حین پرواز به راحتی بر روی انواع اقسام وسایل نقلیه هوایی ??رود آمده و کنترل آن ها را به دست بگیرد. ویژگی دیگری که در این صحنه به چشم میخورد اضا??ه شدن جت های جنگنده به بازی است و این نشان دهنده آن است که نقشه بازی به اندازه کا??ی بزرگ هست تا ما بتوانیم با این جت ها حسابی جولان بدهیم!

610elvm1whid.png

دشمنی جدید , شهری جدید

rwylb0tv6ujl.png

در ادامه داستان بازی تا حدی مشخص میشود! باز هم دیکتاتوری دیگر و باز هم مردمی که زیر بار ظلم و قدرت پرستی این مرد هستند. در این صحنه از تریلر ما اولین پرتره از چهره ی General DiRavello , آنتاگونیست Just Ca 3 را مشاهده میکنیم. همچنین باز هم مردم انقلابی که در ظاهر شکست خورده هستند در صحنه های بعدی نمایش داده میشوند. تا اینجا که به نظر میرسد داستان همانند نسخه های پیشین یک روند خطی را طی میکند باید منتظر ماند و دید که آیا داستان بازی کشمکش و عمق بیشتری دارد یا خیر؟

lb0anzddj28v.png

چهره ریکو هرچند که پیرتر به نظر میرسد اما نوع پوشش لباس و حالت صورت او نشان میدهد که زمان چندانی از وقایع نسخه دوم بازی نگذشته است. جالب است بدانید طرح اولیه چهره ی Rico از روی بازیگر معرو?? سینما یعنی Al Pacino الهام گر??ته شده است. در این نسخه به نظر میرسد Avalanche Studios تمام سعی خود را کرده تا این چهره به نوعی عوض شود.

jyyqbl9jaziy.png

مراتع جنگلی و آبی همچنان در بازی پا برجاست البته در نسخه های پیشین نیز شاهد این ماجرا بودیم که مراتع مختل??ی مثل : مراتع کوهستانی , مراتع جنگلی و...وجود دارند و این تنها پوشش گیاهی نقشه نیست! اما اسلحه های بسته شده بر روی کمر ریکو ندای تنوع اسلحه و خونریزی بیشتر را میدهند! نظر شما چیست؟

pyg7lftdfhrp.png

هرج و مرج به معنای واقعی

تخریب پذیری محیط واقعا خوب به نظر میرسد اما نکته جالب توجه اینجاست که اینبار میتواند به وسیله کابل چنگک خود وسایل نقلیه دیگر را به هلیکوپتر خود متصل کنید و با خود به هرجا که بخواهید ببرید و یا حتی با است??اده از آن ها باعث تخریب بیشتر شوید.

flv6g71blzpb.png

همچنان جنگ های میان ریکو و سربازان دولت ستمگر وجود دارد و علاوه بر آن خیالمان راحت شد که هنوز هم میتوانیم از چنگگ مخصوص نسخه دوم است??اده کنیم. باید به این نکته توجه کرد که خون و خونریزی با توجه به تنوع سلاح هایی که در این تریلر مشاهده میشود بالاتر ر??ته.

1ketke3madru.png

حرکتی آکروباتیک از Rico! چیزی که مشخص است تخریب پذیری بالای محیط در این صحنه است (به پل های خورد شده ای که در حال پایین ا??تادن هستند توجه کنید)

emqvlb2xxmxq.png

چیزی که از نسخه اول منتظرش بودیم اضا??ه شدن بیشتر وسیله های نقلیه جنگی و مربوط به ارتش بود و همانطور که مشاهده میکنید احتمالا ریکو در حال منهدم کردن قطاری است که در حال جابه جایی تانک میباشد.

cxwligv4m0i6.png

و تریلر پس از چند صحنه ی اکشن دیگر و نشان دادن سقوط ریکو توسط بال های خ??اش اش به چایان میرسد.

منتظر چه چیزی هستیم؟

اگر صادق باشیم گرا??یک به نمایش درآمده در این تریلر که قسمت هایی از گیم پلی بود واقعا کمتر از انتظار و اصلا در حد و اندازه این نسل نبود اما باید به این نکته توجه کرد که بازی هنوز در مراحل ابتدایی طراحی به سر می برد و طبق گ??ته خود سازندگان ??علا ??قط مراحل طراحی شده اند. اما در کل چیزی که از این تریلر دستیگرمان شد : اکشن بیشتر , مراحل هیجان انگیز تر و تنوع بیشتر گیم پلی است و آن طور که به نظر می رسد سازندگان سعی داشته اند گیم پلی این نسخه سریع و خشن از آب دربیاید. باید صبر کرد و دید آیا ارزش انتظار را دارد یا خیر؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...