رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
گشت نوید

تلفن‌های همراه در ترکیه

پست های پیشنهاد شده

تل??ن‌های همراه در ترکیه

مسا??ر استانبول اطلاعاتی را باید بداند ، یک وقت ضرر نکنید و احتمالاً کلاه سرتان نرود. لابد خیلی از این چیزها را از این طر?? و آن طر?? خوانده یا شنیده‌اید. بعضی‌هایش راست است و بعضی‌هایش هم شایعه! این‌که هتل کجا بگیرید و چه‌طور بگیرید، ایاب و ذهاب داخل شهری‌تان چطور باشد، جاهای دیدنی کجاست، از کجا و چطور خرید کنید که با کوله‌باری جنس بنجل به خانه برنگردید از جمله چیزهایی است که قبل از عزیمت به استانبول به عنوان یک گردشگر ایرانی ذهنتان به آن مشغول خواهد بود.

اما چیزی که خیلی از گردشگران ایرانی کمتر در باره آن ??کر می‌‌کنند طریقه ارتباط تل??نی با ایران است. غالباً از سرویس رومینگ بین‌الملل ایرانسل یا همراه اول است??اده می‌کنند که البته قیمت آن تا حدی گران و برای مکالمات طولانی و پی در پی چندان به صر??ه نیست. پیشنهاد ما برای کسانی که در مدت اقامتشان در استانبول (و طبعاً سایر شهرهای ترکیه!) زیاد به مکالمات تل??نی با ایران وابستگی دارند این است که یک سیمکارت ترک تهیه کنند. قیمتش هم خیلی بالا نیست. البته اپراتور به اپراتور ??رق می‌کند اما در کل قیمت سیمکارت‌ها شبیه به هم است.

خدمات اپراتورهای تل??ن همراه در ترکیه بسیار متنوع‌تر از ایران است؛ هم خدمات مکالمه‌ای و هم خدمات چندرسانه‌ای و اینترنتی. البته احتمالاً شما به عنوان گردشگر در ترکیه ??رصت است??اده از خدمات متنوع تل??ن‌ همراه است??اده چندانی نخواهید داشت. به ویژه این‌که خیلی از این خدمات زمانی به صر??ه است که خواسته باشید حداقل یک ماه از سیمکارت خود است??اده کنید. اما با این‌همه اگر سیمکارت ترک بخرید و از دوستان آشنا‌یانتان بخواهید به شماره جدید شما زنگ بزنند یا حتی خودتان با شماره جدیدتان به آن‌ها زنگ بزنید به نسبت است??اده از رومینگ بین‌الملل سیمکارت ایرانی در مجموع به صر??ه‌تر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که اصولاً تعر??ه مکالمات تل??نی در حالت عادی در ترکیه بسیار گران‌تر از ایران است. اما در ادامه این مطلب به شما خواهیم گ??ت که از چه طریقی می‌توانید با داشتن یک سیمکارت ترک، ارزان و راحت هم از ایران با شما تماس بگیرند و هم با ایران تماس بگیرید.

ترکسل وودا??ون آ و آ

ترکسل، وودا??ون و آ و آ سه اپراتوری هستند که در ترکیه خدمات ارتباطی تل??ن همراه ارائه می‌کنند

تل??ن‌های همراه در ترکیه توسط سه اپراتور خدمات‌رسانی می‌شوند: ترکسل، وودا??ون و آ و آ. هر سه هم کمپانی‌های معتبری هستند و در حال رقابت شدید با یکدیگرند. هر کدام خدماتی دارند که تا حدی با خدمات رقابایشان مشابه است اما خب وجه تمایز زیادی می‌شود در این خدمات متنوع پپیدا کرد. مثلاً اپراتور ترکسل خدماتی مشابه همان مثلاً طرح طلایی یا آبی یا قرمز ایرانسل دارد که مکالمات تل??نی را بسیار ارزان می‌کند. خیلی بیش از آن چیزی که تصورش را بکنید! بعضی از این خدمات در عمل حدود ۹۹ درصد تخ??ی?? به مشتری می‌دهند! حالا این را مقایسه کنید با طرح‌های تشویقی ایرانسل که مثلاً ممکن است با هزار اما و اگر مثلاً پنج درصد تخ??ی?? به کاربرشان بدهند!

سیمارت ترک را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه سیمکارت ترک با در دست داشتن پاسپورت خود به د??اتر یکی از اپراتورهای که اسم بردم مراجعه کنید. پیشنهاد ما ترکسل است. د??تر خدماتی همه اپراتورها از جمله ترکسل، مغازه‌هایی غالباً شیک و نه چندان کوچک هستند که با تابلو مشخص شده‌اند. اگر قصد اقامت بیشتر از دو ه??ته ندارید لازم نیست گوشی موبایلتان را در شبکه ثبت کنید اما اگر قصد اقامت بیش از دو ه??ته دارید لازم است گوشی موبایل خود را با پرداخت هزینه‌ای که کم هم نیست در شبکه ثبت کنید. این کار (ثبت گوشی در شبکه) به این خاطر است که ترکیه اتکای زیادی به درآمد مالیاتی دارد. به همین خاطر هم کاملاً کنترل می‌کند که گوشی قاچاقی در شبکه نباشد. به عبارت دیگر شما به عنوان گردشگر می‌توانید تا دو ه??ته با گوشی خود و یک سیمکارت ترک از شبکه است??اده کنید در صورت است??اده بیش از دو ه??ته باید مالیات آن را بدهید تا بتوانید در شبکه باقی بمانید! در غیر این صورت لازم است از داخل ترکیه گوشی تهیه کنید؛ گوشی‌هایی که همگی به صورت قانونی وارد شده‌ و مالیات آن‌ها پرداخت شده و البته گران هم هست. طبعاً شما اگر نمی‌خواهید بیش از دو ه??ته بمانید ضرورتی به ثبت گوشی شما و پرداخت آن هزینه مالیات کذایی (بیش از صدهزار تومان) نیست. در هر صورت بعد از خرید سیمکارت و خرید شارژ از شر رومینگ و هزینه‌های آن خلاص می‌شوید و با سیمکارت جدیدتان می‌توانید با داخل و خارج ترکیه تماس تل??نی داشته باشید.

البته اگر در مدت اقامتتان در ترکیه تماس زیادی با ایران یا از ایران ندارید و مجموع مکالمات شما از سی چهل هزار تومان ??راتر نمی‌رود بهتر است از خیر گر??تن سیمکارت ترک بگذرید و از همان سرویس رومینگ بین‌الملل ایرانسل یا همراه اول خود است??اده کنید.

لینک منبع:

رومینگ س??ر به استانبول - گشت نوید

گشت نوید -gashtenavid.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...