رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ariandoping

مشکلات و خرابی هارد دیسک

پست های پیشنهاد شده

hard-damaged.jpg

 

[h=2]مشکلات هارد دیسک و راهکار های ما :[/h]

 

در این مقاله به شرح خرابی های هارد دیسک و همچنین بازیابی اطلاعات از این گونه هارد دیسک ها می پردازیم.

 

1- بدسکتور

بطور معمول بیشتر هارد دیسک های که بدسکتور دارند قابل بازیابی اطلاعات هستند و همچنین بعد از بازیابی اطلاعات می توان آنها را تعمیر کرد .

 

2 – کندی

بیشتر هارد دیسک های که کند هستند قابل بازیابی و تعمیر هستند. کندی دلایل گوناگونی دارد که باید توسط متخصص تشخیص داده شود ، همیشه کندی بخاطر بدسکتور نیست بلکه خرابی ماژول ها و پر شدن لیست خرابی ها و … باعث کندی در هارد دیسک می شود.

 

3 – خرابی ماژول ها

خرابی ماژول های هاردیسک مشکلات ??راوانی برای هارد دیسک ایجاد می کند که میتوان به کندی ، عدم نمایش صحیح ظر??یت ، عدم شناسایی ، ایجاد بدسکتور و … اشاره کرد . اینگونه خرابی را میتوان با پروسه اصلاح ماژول ر??ع نمود و مشکل هارد دیسک را برطر?? کرد. شرکت امداد سیستم قم با بروز بودن ابزار ها و دستگاه های موجود می تواند ماژول های هر نوع هاردی و با هر ظر??یت و رابطی را اصلاح نماید و مشکل هارد دیسک را برطر?? کند.

 

4 – ضربه

در این خصوص می توان گ??ت که بازیابی اطلاعات تا ۷۰ درصد است و تعمیر اینگونه هاردها ارزش منطقی ندارد . البته خرابی ایجاد شده توسط ضربه مهم است و درصد مو??قیت یا عدم مو??قیت را تحت تاثیر قرار می دهد.

توصیه این است که در ح??ظ هارد دیسک ها چه در نوع اینترنال و چه در نوع اکسترنال بسیار دقت ??رمایید حتی ضربه های خیلی ضعی??.

 

5 – برد هارد دیسک

در این گونه خرابی اگر برد تعمیر نشود قابل تعویض است. تقاضای ما از شما این است که اگر برد هارد دیسک حتی شکسته است آن را ح??ظ کنید چون در مواقعی بسته به نوع ، رابط ، ظر??یت و برند جهت تعمیر یا بازیابی اطلاعات برد اصلی هارد مورد نیاز است.

ما آرشیو نسبتا کاملی از انواع برد هارد دیسک داریم.

 

6 – خرابی هد یا موتور

در این گونه مشکل با تعویض هد یا موتور می توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد البته درصد مو??قیت ۵۰% است. قابلیت تعمیر در این موارد بسیار اندک است و ارزش منطقی ندارد.

 

7- عدم شناسایی ( عدم دیتکت )

علت های بسیار متنوعی در بروز این مشکل دخیل هستند. بیشتر این گونه هارد دیسک ها قابل بازیابی هستند . در مورد تعمیر اینگونه هارد دیسک ها هم میتوان گ??ت بستگی به نوع و برند قطعه دارد . برای مثال هارد دیسک ها سیگیت بیشتر از برند های دیگر به این مشکل بر می خورند که در اکثر مواقع قابل ر??ع می باشد.

 

8 – ویروسی شدن

اطلاعاتی که توسط ویروس پاک یا تخریب می شود قابل بازیابی است.اما در مواقعی ویروس ها باعث عدم دسترسی کاربر به اطلاعات می شود که برای مثل پیغام ??رمت در هنگام باز کردن یک یا چند درایو که از ??رمت کردن جدا باید خودداری نمود.

 

9 – حذ?? پارتیشن

این مورد که بیشتر توسط کاربر ایجاد می شود در صورت نداشتن مشکل دیگری قابل بازیابی اطلاعات است و اطلاعات مثل روز اول بازیابی می شود. ساخت پارتیشن مجدد و هرگونه دستکاری به شما در خراب کردن اطلاعات کمک می کند.

 

10 – عدم نصب ویندوز و سیستم عامل

مشکلات بالا عموما باعث نصب نشدن سیستم عامل مخصوصا ویندوز ایکس پی می شوند که می توان آنها را ر??ع نمود.

 

11 – پسورد هارد دیسک

پسورد های سخت ا??زاری انواع هارد دیسک ها براحتی برداشته می شود .

 

12 – کم شدن ظر??یت هارد دیسک

عواملی مختل?? باعث بروز این مشکل می شود که می توان آن را اصلاح کرد .

 

13 – جراحی هارد دیسک

در صورتی که هد هارد خراب شود یا شکسته شود برای بازیابی اطلاعات به تعویض قطعه نیاز داریم که از هارد مشابه دریا??ت می شو که اصطلاحا جراحی می گویند ناگ??ته نماند که ??قط برای تعویض هد جراحی انجام نمی شود بلکه برای ر??ع مشکلات مگنت ، پلتر ها، موتور هارد یا تعویض آنها این کار صورت می گیرد که کانون بازیابی اطلاعات توسط ابزار آلات جراحی و کلین روم استاندارد برای این کار است??اده می کند.

منبع:کانون بازیابی اطلاعات

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...