رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ariandoping

بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد ضربه خورده

پست های پیشنهاد شده

تعمیر هارد ضربه خورده قالبا ارزش تعمیر نداشته و در صورت تعمیر بعلت ضعی?? شدن هد های هارد ممکن است دوباره دچار خرابی شوند و در مواردی که هدها ضعی?? شده اما قابل دیدن نیست باید سریع نسبت به استخراج داده اقدام شوند چون ممکن است بعد از مدتی کارکرد هدها کلا از بین ر??ته و نیاز به هارد مشابه شود. پس تعمیر هاردهای ضربه خورده قالبا علمی نبوده و بنابراین کار انجام شود

 

[h=1]بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد ضربه خورده[/h]

 

۱٫ اصولا بعضی از هاردهایی که در هنگام کارکرد دچار نوسان برق و ضربه شدید شوند ممکن است که هد در روی سطح پلتر کرده و در اصطلاح هد پارک شوند در این مواقع ۲ حالت پیش می آیند یا هد ??قط گیر کرده و نیاز می باشند با ابزار تعویض هد و کلین روم پیشر??ته هد در مسیر درست قرار بگیرند و هارد دوباره درست شده و دیتا قابل رویت میباشد اما در بعضی از موارد هد خراب شده و پس از برگشت در مسیر درست شروع به صدا میکند که در این حالت نیاز به تعویض هد میباشد در بعضی از موارد هد در سطح پلتر گیر کرده و به پلتر آسیب زده که در این حالت به غیر از یک موسسه در ژاپن و با هزینه گزا?? قابل ریکاوری میباشد و ریکاوری و تعمیر اینگونه از هاردها از عهده ما خارج میباشد.

 

 

۲٫ هد گیر نکرده و هنگام روشن شدن شروع به صدا میکند . در این مورد نیاز به تعویض هد خراب با یک هد سالم میباشد و اگر هد خراب به پلتر آسیب نزده باشد قابل ریکاوری و تعمیر میباشد.

 

 

۳٫ هد سالم میباشد اما اسپیندل موتور یا همان موتور هارد که شروع به چرخاندن پلتر میکند ق??ل کرده و در بعضی از موارد نیز کاملا ق??ل نکرده اما با سرعتی غیر از سرعت هارد شروع به چرخیدن میکند در این موارد علاوه بر تعویض هد نیاز به تعویض پلتر نیز مباشد که کار ??وق العاده پر زحمت و در ایران به غیر از کانون بازیابی اطلاعات یک شرکت دیگر نیز توانایی تعویض پلتر را دارا میباشند.چون نیاز به ابزار دقیق و ??وق پیشر??ته و نیاز به متخصصین دوره دیده و مجرب میباشند.

 

 

بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد ضربه خورده و هاردهایی که دچار نوشان می شوند از سخت ترین انواع بازیابی اطلاعات در کل دنیا میباشد چون علاوه بر اصلاح سخت ا??زاری هارد نیاز به تعمیر نرم ا??زاری هارد میباشد .

 

کانون بازیابی اطلاعات با بهره گیری از پیشر??ته ترین کلین روم و ابزار دقیق و تعویض هد و پلتر با پایین اوردن درصد ریسک هاردهای ??وق در حال حاضر کاملترین مرکز جهت خرابی های ??وق میباشد

منبع:کانون بازیابی اطلاعات

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...