رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sanazhdr

سفری به پوکت شهر تایلند(شهر گناه) ولی این بار خانوادگی

پست های پیشنهاد شده

س??ری به پوکت شهر تایلند(شهر گناه) ولی این بار خانوادگیپوکت ( Phuket ) یکی از استان های جنوبی تایلند است که شامل جزیره پوکت، بزرگترین جزیره ی کشور و 32 جزیره یدیگر در ساحل خود است. پوکت به وسیله پل به استان ??نگ نگا در شمال مرتبط است. استان نزدیک بعدی کرابی است که شرق ??نگ نگا قرار دارد. استان پوکت مساحتی معادل 576 کیلومتر مربع دارد و دومین استان کوچک تایلند است. جزیره میانه ی راه تجاری بین هند و چین بوده است و به تناوب کشتی های خارجی از پرتقال، ??رانسه، هلند و انگلیس به آن راه میا??ته اند. امروزه منطقه بخش وسیعی از درآمدش را از توریسم کسب می کنند. نام پوکت ( Phuket ) از کلمه ی مالایایی بوکیت ( Bukit ) گر??ته شده است که به معنای تپه است.دلیل این نام گذاری آن است که جزیره از دور مشابه یک تپه به نظر می رسد. نظریه ی دیگری راجع به نام گذاری این منطقه مطرح شده است که پوکت

در قرن ه??دهم هلندی ها، انگلیسی ها و پس از سال 1680 ??رانسوی بر سر تجارت با پوکت با هم رقابت می کردند که منبعی غنی از قلع بود. چند سال بعد پادشاه سیام برای کم کردن تاثیر انگلیسی ها و هلندی ها در پوکت یک مبلغ ??رانسوی را به ??رمانداری این جزیره منصوب کرد. پس از انقلاب سیامی ها در 1689 ??رانسوی ها از سیام اخراج شدند. در 1785 برمه به پوکت حمله کرد. دریانوردی انگلیسی که از کنار جزیره می گذشت به ??رمانداری محلی هشدار داد که برمه ای ها آماده ی حمله به جزیره اند. تان پو یینگ چان که همسر ??رماندار تازه درگذشته و خواهرش موک تا آنجا که می توانستند نیروهای محلی را جمع کردند و سامان دادند. پس از محاصره ی یک ماهه شهر برمه ای ها مجبور به عقب نشینی شدند. تان یو یینگ و خواهرش قهرمان محلی شناخته شدند و پادشاه از آنها تقدیر به عمل آورد. در 1933 مونتون پوکت تجزیه شد و پوکت به صورت یک استان جدا درآمد.

404 - Not found

 

 

جغرا??یا

 

همانطور که گ??ته شد پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در دریای آندامان در جنوب تایلند قرار دارد. جزیره کوهستانی است و یک رشته کوه در سمت غرب خود دارد که از شمال به جنوب کشیده شده است. طول این رشته کوه ها در پوکت 440 کیلومتر است. بلندترین ارت??اع جزیره به عنوان Khao Mai Thao Sip Song یا دوازده نی نامیده می شوند که 529 متر از سطح دریا ارت??اع دارد.

 

 

آب و هوا

 

در رده بندی آب و هوایی پوکت در رده ی آب و هوای موسمی استوایی قرار می گیرد. به دلیل نزدیکی به استوا، در طول سال تغییرات دمایی کمی در آن رخ می دهد. شهر حداکثر دمای سالانه ای معادل 32 سانتی گراد و حداقل دمای سالانه ای معادل 25 درجه سانتی گراد دارد. پوکت یک ??صل خشک دارد که از دسامبر تا مارس به طول می انجامد و هشت ماه باقی سال ??صل بارندگی است. به هر حال مانند هر شهر دیگری با آب و هوای موسمی و استوایی پوکت بارندگی هایی حتی در ??صل خشک خود دارد. به طور میانگین پوکت 2200 میلیمتر در سال بارندگی دارد.

 

 

اقتصاد

 

معدن های قلع منبع درآمد مهمی در قرن شانزدهم برای جزیره بوده اند تا قرن بیستم که این معادن رو به کاهش گذاشتند. در دوره ی جدید اقتصاد پوکت بر دو ستون استوار است : مزارع درختان کائوچو (که تایلند را به بزرگترین صادرکننده ی کائوچو در جهان است.) و گردشگری. از 1980 سواحل شنی ساحل های غربی جزیره به عنوان مقصد گردشگران مطرح شده اند که محبوبترین سواحل پاتونگ، کارون و کاتا هستند. از زمان تسونامی سال 2004 همه ی بناهای آسیب دیده بازسازی شده اند. در جولای 2005 پوکت از سوی مجله ی ??ورچون ( Fortune Magazine ) به عنوان یکی از 5 بهترین مقاصد بازنشستگی در جهان انتخاب شد. هزاران مهاجر در پوکت زندگی می کنند که تعداد زیادی از آنها بازنشسته هستند.

 

4phuket.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...