رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
balavipourali

طراحی سایت تالار گفتمان با انجمن ساز phpBB

پست های پیشنهاد شده

phpBB یکی از قدیمترین اسکریپت های طراحی سایت تالار گ??تمان، ??روم و انجمن می باشد که دارای امکانات ??راوانی می باشد که به صورت رایگان ارائه می گردد و توسط آن به راحتی می توانید تالار گ??تگو خود را راه اندازی نمایید. به این مقاله به صورت دوره ای مطالب جدید اضا??ه می گردد و در نهایت در نظر داریم این مقاله را تبدیل به مرجع طراحی سایت تالار گ??تمان با انجمن سازی phpBB نماییم.[h=2]نصب اسکریپت انجمن ساز phpBB[/h]برای نصب کا??ی است آخرین نسخه از این اسکریپت را از آدرس https://www.phpbb.com/downloads دانلود نموده و بر روی سرور خود بارگذاری نمایید و پس از بارگذاری عملیات نصب را مطابق با مراحل نصب انجام دهید. قبل از نصب حتما دیتابیس mysql را ایجاد نمایید به آن نام کاربری و رمز عبور اختصاص دهید.[h=2]عوض نمودن ??ایل لوگوی phpBB[/h]پس از نصب لوگوی phpbb در بالای ص??حات ??روم شما نمایش داده می شود. برای تغییر لوگو کا??ی است ??ایل لوگوی خود را در این آدرس styles/prosilver/theme/images/site_logo.gif بارگذاری نمایید.برای تغییر نام ??ایل لوگو می توانید ??ایل styles/prosilver/theme/imageset.css را باز نمایید و نام ??ایل site_logo.gif را به نام ??ایل مورد نظر خود تغییر دهید.[h=2]برای ارتقاء phpBB از نسخه 3.0 به نسخه 3.1 مراحل زیر را انجام دهید[/h]phpBB نسخه 3.0 با نسخه 3.1 کاملا مت??اوت می باشد و بسیاری از ??ایل های آن به صورت کامل تغییر نموده اند و می بایست به صورت کلی جایگزین گردند و برای ارتقاء مراحل زیر را انجام دهید:

  • قبل از هر موردی بررسی نمایید تا سرور شما پیش نیازهای نصب phpBB نسخه 3.1 را داشته باشد. می توانید پیش نیازها را در این آدرس مطالعه نمایید.
  • سپس از سایت تالار گ??تمان اصلی خود ??ایل پشتیبان تهیه نمایید. کا??ی است ??ایل ها و دیتابیس را در مکانی ذخیره نمایید
  • آخرین نسخه از اسکریپت phpBB را از این آدرس https://www.phpbb.com/downloads دانلود نمایید
  • سپس بر روی کامپیوتر خود ??ایل را از حالت ??شرده خارج سازید
  • در ??روم بارگذاری شده سایت خود به جز ??ایل ها و ??لدرهای config.php ، images ، files و store سایر موارد را حذ?? نمایید
  • کلیه ??ایل ها phpBB نسخه جدید به جز ??ایل ها و ??لدرهای config.php ، images ، files و store را بر روی سرور بارگذاری نمایید
  • سپس آدرس install/database_update.php از ریشه اصلی ??روم خود را رویت نمایید تا عملیات به روز رسانی انجام گردد
  • دایرکتوری install را پاک نمایید
  • در صورتی که زبان ??ارسی در نسخه قبلی نسب بوده است می بایست ??ایل زبان ??ارسی را مجددا نصب نمایید
  • سایت را مرور نمایید

[h=2]عدم دریا??ت ایمیل توسط مدیران ??رم[/h]در صورت عدم دریا??ت ایمیل توسط مدیران ??رم حتما موارد زیر را بررسی نمایید:

  • بررسی نمایید اینکه آیا کاربر جزو گروه مدیران انجمن مورد نظر می باشد
  • کاربر حتما بر روی کلید "اشتراک در انجمن" در پایین هر تالار گ??تگو می بایست کلیک نماید
  • به تنظیمات Email Setting در کنترل پانل مراجعه نموده و Email package size را بر روی 0 قرار دهید
  • گزینه Enable board-wide emails می بایست ??عال باشد

[h=2]??ایل زبان ??ارسی انجمن phpBB[/h]??ایل زبان ??ارسی انجمن phpbb در ??ایل ضمیمه موجود است و این ??ایل پیوسته در حال به روز رسانی می باشد.[h=2]نصب سایر پلاگین ها با است??اده از AutoMOD[/h]سایر پلاگین های phpBB را می توانید به راحتی با است??اده از AutoMOD نصب نمایید. برای انجام این کار کا??ی است ابتدا AutoMOD را از آدرس لینک دانلود نموده و سپس از حالت ??شرده خارج سازید و محتوای پوشه root را در ریشه اصلی ??روم خود کپی نمایید. سپس آدرس /install را در مرورگر خود رویت نمایید.البته در نسخه 3.1 ??روم phpBB تب extensions اضا??ه شده است که عملیات نصب را انجام می دهد.سایر مقاله های مربوط به phpBB در بخش زیر:??عال کردن تاریخ ??ارسی (هجری-شمسی) انجمن phpbbبالابردن ا??زایش امنیت اسکریپت انجمن phpbbر??ع مشکل لینک ها و آدرس های ??ارسی در انجمن phpbb [h=2]امن سازی phpBB[/h]یکی از بهترین راه های امن سازی اسکریپت phpbb و جلوگیری از ارسال اسپم در این ??روم است??اده از سیستم کپچای re-Captcha به جای سیستم کپچای پیش ??رض ??روم PHPBB می باشد. برای ??عال سازی ابتدا می بایست در سایت re-Captcha گوگل عوض شده و کدهای مربوط به re-Captcha را دریا??ت نمایید و سپس سیستم re-Captcha ??روم phpBB خود را از طریق کنترل پانل بخش Spambot countermeasures ??عال سازی نمایید.

سورس و منبع:طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com

طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...