رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
fereshte95

چه زمانی نگران تیر کشیدن قلب یا سوزش قلب خود باشیم؟

پست های پیشنهاد شده

تیر کشیدن قلب یا سوزش قلب می تواند در تمام ا??راد رخ دهد. علت تیر کشیدن قلب کاملا مختل?? است اما بدیهی است که تیر کشیدن قلب آن هم بدون دانستن علت سوزش قلب ،می تواند ا??راد را عصبی کند.

 

همیشه اولین چیزی که از تیر کشیدن قلب به ذهن ا??اد خطور می کند ترس وجود یک انسداد یا گر??تگی قلبی است که می تواند نشان دهنده ی یک مشکل بزرگ و به خطر انداختن زندگی ??رد باشد. چنین ت??کری نتیجه ای جز دلهره و استرس نخواهد داشت.تیر کشیدن قلب در بسیاری از اشکال و ابعاد وجود دارد. سوزش قلب ممکن است به عنوان احساس پری، سنگینی سر دل، درد، تیر کشیدن ق??سه سینه سمت چپ، ??شار، تکان، تیر کشیدن قلب هنگام ن??س عمیق، لرزش و انواع بسیاری دیگر رخ دهد.اما تمام بیماران یک علامت مشخص دارند و آن هم یک درد تیر کشنده در ناحیه قلبی می باشد. تیرکشیدن قلب می تواند به صورت ??رو کردن یک جسم نوک تیز مثل چاقو درون قلب احساس شود.

 

آیا شما تا به حال این نوع از درد ق??سه سینه را داشته اید؟ آیا شما تاکنون احساس ??رو کردن چاقو و یا سوزش در ق??سه سینه را تجربه کرده اید؟

 

shutterstock_147875402.jpg

 

اگر پس از تیر کشیدن قلب حال شما بهتر شده اصلا جای نگرانی نیست و نیازی نیست به این ??کر کنید که آیا مسئله عجیب و غریبی در شما ات??اق ا??تاده یا خیر؟

 

بسیاری از ا??راد در یک زمان از زندگی خود به دلایل مخت?? از جمله عصبی شدن و استرس مبتلا به سوزش قلب شدید می شوند.چیزی که خوب است بدانید اینست که دردی که تیز یا تیر کشنده، مانند سوزن سوزن شدن باشد، به دلیل انسداد قلبی نیست. به خصوص، اگر تیرکشیدن قلب با حرکت یا تن??س بدتر شود، به ندرت می تواند نشان دهنده بیماری عروق کرونر قلب باشد.سوزش ق??سه سینه که با یک تغییر در موقعیت یا حرکت ??رد، بدتر و یا بهتر می شود، عموما نشان دهنده یک درگیری در دنده ها، ماهیچه ها، غضرو?? و یا ریه ها می باشد.

 

به این علت است که می گویند چنین دردی مهم نیست اما درد شدید ق??سه سینه بدون حالت تیر کشندگی می تواند نشان دهنده یک شرایط جدی باشد.یک لخته خون در ریه می تواند درد شدیدی ایجاد کند. ذات الریه یا ع??ونت ریه ها می توانند تیر کشیدن قلب را به دنبال داشته باشند که با حرکت کردن بدتر می شوند. مایعی که در ??ضای اطرا?? قلب تجمع می باید (به نام پریکارد) می تواند در حالت طبیعی علت تیر کشیدن قلب باشد. اگر تیرکشیدن و سوزش قلب در شما شدید است، هرگز آن را نادیده نگیرید.

 

در واقع انسداد قلبی در زنان گاهی اوقات با درد شدید تیر کشنده ای همراه است. به عنوان یک قاعده کلی، درد بر روی ق??سه سینه که با حرکت و یا ??شار دادن بدتر نمی شود می تواند خطرناک باشد.در واقع زنان این نشانه های مختل?? دارند که بیان کننده بیماری های قلبی در آنان است. با این وجود اگر شما یک زن هستید و ??کر می کنید مبتلا به بیماری قلبی باشید این علایم را در خود چک کنید.

 

علایم تیرکشیدن قلب که نشان دهنده ی انسداد قلبی نیستند!

 

– تیرکشیدن قلب که در مدت زمان بسیار کوتاهی و ??قط در عرض چند ثانیه ات??اق می ا??تد.

– درد ??رو کردن جسم تیزی که با ??شار آوردن بر روی ق??سه سینه تان بدتر می شود.

– هنگامی که تحرک باعث تشدید سوزش قلب می شود.

 

بطور خلاصه دردهایی که در انتهای روز ات??اق بی??تند، عموما منشاء غیر قلبی دارند. معمولا در یک منطقه بیشتر هستند و معمولا به آسانی نقطه درد مشخص می گردد. این نوع تیر کشیدن قلب ممکن است بسیار سریع، زودگذر و ??قط درعرض چند ثانیه باشد و یا ممکن است چند ساعت طول بکشند. در واقع این دردها با ورزش های هوازی بهبود می یابند و می توانید از مسکن های ساده مثل استامینو??ن یا ایبوپرو??ن، کمپرس آب گرم و آنتی اسید ها است??اده نموده و همچنین روش های اطمینان بخشی برای پی بردن شما به منشاء غیر قلبی سوزش سر سینه تان باشند.

 

به یاد داشته باشید که در این مقاله این مطلب عنوان نمی شود که درد تیز یا تیر کشنده قلب جدی نیست. همانطور که اشاره شد برخی از شرایط نسبتا جدی هم می تواند یک درد تیر کشیدن قلب مانند ??رو کردن جسم در ق??سه سینه را ایجاد کند.

 

 

بنابراین در صورت مواجه با سوزش قلب طولانی و تشدید شونده در ناحیه ق??سه سینه به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید. پزشک پس از پرسیدن علایم اولیه و پرسیدن سابقه خانوادگی بیماری قلبی، در صورت صلاحدید اقدامات تشخیصی از جمله نوار قلب و اکو را تجویز خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...