رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
majid_hz

زالو چیست ؟ معرفی زالو بخش اول

پست های پیشنهاد شده

[h=1]زالو چیست ؟ معر??ی زالو بخش اول[/h]

زالو (leech) جانوری با نیروی ما??وق الطبیعه و نام علمی آن Hirudinea است. زالوها کرمهای حلقوی هستند که به کرمهای خاکی شباهت دارند ولی از لحاظ آناتومی بسیار مت??اوت می باشند.

زالو leech هنگام مکیدن خون ، موادی از خود ترشح می کند که خواص درمانی دارند. معرو?? ترین ماده مترشحه از زالو هیرودین است و به همین دلیل نام علمی زالو Hirudinea می باشد. آب دهان زالو ( بزاق ) حاوی بیش از یكصد نوع ماده حیاتی م??ید است كه موجب درمان بیماریهای مختل??ی می شود. زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بیرون می‌كشد. بدن زالوها به 34 بخش تقسیم می شود،با مکنده های قوی که در قسمت جلو(دهان) و در قسمت عقب قرار دارد. معمولاً زالوها سه ??ک یا دندان دارند و بسیار شبیه به وای انگلیسی (Y) است. با توجه به تقاضای بالای خرید زالوی پزشکی از طر?? کشورهای دیگر که در بالا به آن اشاره شد ، پرورش انواع زالو ها شرایط مناسب ??روش زالوی پزشکی و ??رآورده هایی که از آن به دست می آید را برای پرورش دهنده و تولید کننده آن ??راهم کرده است. ??روش زالو ها در هر سایزی امکانپذیر است و میتوان از ??روش آن ها کسب درآمد کرد از سویی امروزه از زالوی ??ریز شده، خشک شده، پودر آن و همچنین روغن استخراج شده آن علاوه بر موجود زنده زالو که برای درمان بسیاری از بیماری ها است??اده می شود بهره می گیرند.

[h=2]شناسایی زالو ها :[/h] جانورشناسان تاکنون 600 نوع زالو را شناسایی کرده‌اند که 50 نوع آن از خوردن خون پستانداران تغذیه می‌کنند. برخی از انواع زالو ??وق‌العاده خطرناک و بیماریزا می‌باشند که تشخیص زالوهای طبی و سنی کار سختی نیست ! اما گونه‌های متعددی از زالوها وجود دارند که به آنها زالوهای طبی گ??ته میشود و اثرات درمانی جالب توجهی دارند. ماده آنتی کوآگولان (ضد انعقادی) که در بزاق زالو موجود است بنام هیرودین موجب رقیق شدن خون، بازشدن عروق بسته و بالطبع ا??زایش خون‌رسانی و اکسیژناسیون موضع می‌گردد. با تحقیقات انجام شده حداقل یکصد نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو ترشح می‌شود. اکنون در شمار کثیری از کلینیکهای معتبر اروپا و آمریکا از زالو جهت رقیق شدن خون متعاقب آنژیوپلاستی قلب، گرا??تهای پوستی و پیوند اعضاء ( جهت تسریع خونرسانی موضع و پیشگیری از انعقاد خون در عروق)، واریس، ضایعات پوستی و زیبایی پوست و حتی تقویت سیستم ایمنی بدن، است??اده طبّی بعمل می‌آید. بخش مقالات زالو به ترتیب با عناوین زیر در حال تکمیل شدن است با ما همراه باشید :

  1. زالو چیست ؟ معر??ی زالو بخش دوم [منتشر شد]
  2. خواص ??وق العاده زالو [منتشر شد]
  3. تشخیص زالوهای طبی و سمی [منتشر شد]
  4. زالو درمانی - زالو اندازی از گذشته تا حال [منتشر شد]
  5. زالوی پزشکی و زالو درمانی برای درمان بیماری [منتشر شد]
  6. چگونه با ??روش زالو درآمد زایی کنیم ؟ [منتشر شد]

 

منبع : http://greenleech.ir/leech-articles/9-what-leech.html

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...