رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
zahrabb

موتور ژنراتور چیست و چه کاربردی در دیزل ژنراتور دارد ؟

پست های پیشنهاد شده

[h=2][/h]

موتور ژنراتور چیست و چه کاربردی در دیزل ژنراتور دارد ؟

 

برای توضیحات موتور ژنراتور ابتدا لازم است با دستگاه دیزل ژنراتور آشنا بشیم، زیرا موتور ژنراتور یکی از اجزا اصلی این دستگاه است.

createtumbnaill.aspx.jpg

دیزل ژنراتور دستگاهی صنعتی محسوب میشود که در مکانهایی که به طور موقت نیاز مند برق هستند برای تولید برق به کار میرود و از دو قسمت (الترناتور) یا همان ژنراتور و موتور مکانیکی که قسمت محرک آن است تشکیل میشود، که طی عملیاتی انرژی مکانیکی را به برق تبدیل میکند.

دیزل ژنراتور موارد مصر??ی مختل??ی دارد و معمولا در مکانهایی که احتمال قطع برق در آنجا وجود دارد و نیاز به برق اضطراری در آن منطقه باشد مورد است??اده قرار میگیرد، از این دستگاه معمولا به صورت موقت است??اده میشود زیرا مخارج آن برای هر جایی به صر??ه نیست و معمولا از دیزل ژنراتورها در بیمارستانها و سرد خانه ها که همیشه احتیاج به برق دارند به عنوان یک دستگاه کمکی در مواقع اضطراری است??اده میشود از کاربردهای دیگر آن میتوان به ساختمانهای بزرگ عمومی یا ساختمانهایی که بالای چهار طبقه هستند و دارای آسانسور هستند اشاره نمود، که نحوه سوخت آنها نیز در سه نوع میباشد که شامل سوخت گازوئیل، گاز سوز و دوگانه سوز میباشد.

لازم به ذکر است
موتورژنراتور
در توانهای مصر??ی گوناگونی موجود میباشد که میتوان در مکانهای مختل??ی نسبت به توان آنها است??اده نمود، به عنوان مثال موتور ژنراتورهایی با توان مصر??ی 1 تا 20 کیلو وات آمپر موجود می باشند که مناسب برای است??اده در ساختمانهای مسکونی کوچک و یا شرکتهای کوچک ویا حتی در ??روشگاهها نیز میباشند و دستگاههای بزرگتر آنها با توان مصر??ی بالاتر که تا (2000) کیلو وات آمپر هم هستند برای مکانها و موسسسات و ساختمانهای بزرگ ویا کارخانجات است??اده میشوند، معمولا برای جلوگیری از صدای زیاد این موتور ژنراتورها از اتاق های ایزوله ای است??اده میشود که (کانوپی سایلنت) نامیده میشوند، این اتاق های مخصوص برای کاهش صدای آزار دهنده این ژنراتورها است??اده میشود، که میتوان برای ساختمانهای کوچک یا اداره جات از چندین ژنراتور 5 مگاواتی در یک اتاق ایزوله است??اده نمود و برای مکانهای بزرگتر به صورت مجزا است??اده کرد.

مولد ها انواع مختل?? دارند که کارنجات سازنده بسته به نوع کاربرد، ؟آنها را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند که تعدادی از این مولدها عبارت اند از:

که در مواقع قطع شدن برق به صورت اتومات عمل کرده و برق مورد نیاز را تامین می کند (stand by1.مولد اضطراری یا (

برخی از این ژنراتورها ممکن است در ماه کمتر از یک روز بازدهی ذاشته باشند اما در نوع های دیگر این دستگاه به طور مداوم باید عمل کنند.

نامیده می شود که برای مکانهایی است??اده می شود که کاربرد موقت دارند مانند:(prime2.نوع دیگر این مولدها مولد پایه یا (

نمایشگاهها و کمپ های موقت و یا در زمان اکتشا??ات معادن به کار می رود.

این نوع مولدها برای است??اده پیوسته با یک بار شارژ است??اده می شود که معمولا در نیروگاهها که با (continous 3.مولد دائم )برق سراسری هستند است??اده می شود .

4.چهارمین نوع، مولد چند منظوره می باشد که معمولا توصیه می شود برای مکانهایی که اقتصادی ترند است??اده نشوند.منبع:
موتورژنراتور ??یلکس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...