رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
zahrabb

مزیت پمپ های خانگی و انواع پمپ خانگی

پست های پیشنهاد شده

[h=2][/h]

مزیت پمپ های خانگی و انواع پمپ خانگی

 

درمجموع پمپ به دستگاهی می گویند که انرژی مکانیکی را از مخزن گر??ته و به آب روانی که از آن میگذرد می ??رستد و در نهایت انرژی حرکتی بعد از خارج شدن از پمپ بالا می رود و باعث حرکت دادن آب روان به جای مرت??ع تر یا گاهی کم ارت??اع می شود.

پمپ آب یا پمپ خانگی : به پمپی گ??ته میشود که در منزل برای ا??زایش ??شار آب از آن است??اده میشود.

پمپ آب خانگی بی صدا یا کم صدا : همه پمپ هایی که در داخل کشور وجود دارد دارای سر و صدا است و پمپی که تولید صدا نکند وجود ندارد.

 

پمپ خانگی در انواع و کاربری های متعدد به مشتریان ارائه می گردد، در کل می توان به مدل های بوستر پمپ خانگی، پمپ خانگی با کلید اتوماتیک، پمپ خانگی با مخزن انبساط اشاره نمود. گاها این پمپ ها در بازار با نام های پمپ جتی خانگی، پمپ سانتری??یوژ خانگی و پمپ بشقابی خانگی نیز شناخته می شوند. در زیر به معر??ی برخی از این پمپ ها می پردازیم.

بوستر پمپ خانگی

بوستر پمپ ترکیبی از دو یا چند الکتروپمپ می باشد که همچنین دارای ??شار سنج، تابلو کنترل، اینورتور و غیره نیز می باشد. بوستر پمپ خانگی دارای هزینه نگهداری پایین و کاملا با صر??ه اقتصادی می باشد که در نتیجه در اکثر مجتمع های مسکونی و مراکز بزرگ ت??ریحی، اداری و مسکونی مورد است??اده قرار می گیرد.

 

پمپ آب خانگی با کلید اتوماتیک

در این نوع پمپ اولین نکته ای که مدنظر قرار می گیرد تعدا د??عاتی است که شیر آب باز و بسته می شود. کلید اتوماتیک در هر بار باز و بسته شدن پمپ ها استارت زده می شود که در نتیجه آن پمپ شروع به کار می کند. این عمل باعث مصر?? برق بیشتر می شود لذا در مواقعی که مصر?? زیاد باشد است??اده از این نوع پمپ به صر??ه نیست اما در کل نسبت به پمپ خانگی با منبع انبساط، پمپ با کلید اتوماتیک هزینه کمتری دارد.

 

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط (پمپ آب خانگی با منبع تحت ??شار)

پمپ خانگی با مخزن انبساط یا پمپ آب خانگی با منبع تحت ??شار دارای اجزا متعددی اعم از پنج راهی و کلید اتوماتیک، درجه و منبع انبساط می باشد. در این پمپ ملاک انتخاب منبع انبساط بستگی مستقیم به اندازه آب مصر??ی دارد.

تعداد د??عات سرویس کردن و کنترل آن در پمپ خانگی با مخزن انبساط، بیشتر از دیگر مدل ها می باشد. این نوع پمپ با نام های پمپ آب و منبع و با پمپ آب و مخزن نیز در بازار شناخته می شود.

نصب پمپ خانگی

نصب پمپ آب خانگی به دلیل وجود عوامل متعددی که می بایست رعایت شود و نیز پیشگیری از مشکلات آتی، باید توسط متخصصین و نصاب کارازموده صورت گیرد.

 

نحوه انتخاب پمپ خانگی

عوامل انتخاب پمپ آب خانگی عبارتند از:

میزان مصر?? آب

تعداد طبقات آپارتمان و تعداد واحد در هر طبقه

متراژ هر واحد

تعداد شیر آب

 

دقت نمایید...

پمپ آب خانگی بی صدا: برخی از ا??راد سود جو در بازار مشتریان را با اطلاعات غلط گمراه می نمایند. هیچ گونه پمپ آب خانگی بی صدا در بازار وجود خارجی ندارد و همه پمپ ها دارای صدا می باشند.

پمپ آب خانگی کوچک: برخی مشتریان به دلیل کمبود ??ضا برای نصب پمپ اب خانگی سعی می کنند از انواع کوچک پمپ آب خانگی است??اده نمایند که این موضوع باعث می شود در اینده با مشکلاتی مواجه شوند لذا صر??ا به دنبال پمپ آب خانگی کوچک نباشید.

 

مدل های پمپ آب خانگی بر چند نوع است که عبارتند از :

1. پمپ خانگی نیم اسب

2. پمپ خانگی یک اسب بشقابی

3. پمپ آب خانگی یک اسب دو پروانه

4. نوع پمپ آب خانگی نیم اسب دو پروانه

5. پمپ آب خانگی دو اسب

در توضیح پمپ خانگی نیم اسب این پمپ برای است??اده در ساختمان های کم واحد و متراژ پایین است??اده میشود و
پمپ خانگی
یک اسب بشقابی برای است??اده در ساختمان های زیر 8واحد با متراژ زیر 80متر است??اده میشود.

پمپ آب خانگی یک اسب دو پروانه برای است??اده در ساختمان های زیر 5طبقه و برای متراژ زیر 80است??اده میشود.

ما نوع پمپ آب خانگی نیم اسب دو پروانه برای است??اده در ساختمان های زیر 6طبقه و برای متراژ زیر 100متر است??اده میشود.

و در نهایت پمپ آب خانگی دو اسب این پمپ برای است??اده در ساختمان های زی 16واحد و برای متراژ زیر 100متر است??اده میشود.

کاربردهای پمپ آب خانگی

1. بیشتر شدن آب ساختمان ها

2. بالا بردن ??شار آب منازل

تنظیم پمپ آب خانگی

الکترو پمپ های خانگی به دو دسته تقسیم میشود که اولین آن الکترو پمپ های ا??زایش ??شار آب است و دومین الکترو پمپ های آب در گردش که این نوع پمپ برای چرخیدن آب گرم در داخل یک مدار بسته است??اده میشود.

پمپ خانگی یا مخازن انبساط

در این پمپ تعداد د??ع های سرویس کردن بیشتر از نوع های دیگر است.در این پمپ سایز منبع انبساط به اندازه آب بستگی دارد.

 

پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

این پمپ نسبت به پمپی که در داخل منازل است??اده میشود هزینه کمتری دارد ولی در این پمپ باید مقدار باز و بسته شدن آب را در نظر بگیریم.چون با هر بار باز و بسته شدن آب کلید به صورت اتوماتیک زده میشود و پمپ به کار می ا??تد ولی در موردهایی که مصر?? زیاد است نباید از این نوع پمپ است??اده کنیم.

بوستر پمپ خانگی

در این پمپ بخاطر هزینه کم جایگاه خاصی در صنعت دارد و به همین خاطر در بیشتر مجتمع ها و مراکزهای ت??ریحی یا اداری و مسکونی است??اده میشود.

نکته های قبل از خرید پمپ آب خانگی

1. برای ا??زایش عمر پمپ آب کوشش کنید و منبع دیا??گرامی با ظر??یت بالا بگیرید.

2. وزن لوله را کم کنید و توجه داشته باشید پمپی که داخل زمین برای نگه داشتن وزن لوله های مستقیم لوله کشی نباید در ??شار باشد.

3. وصل کردن پمپ به شعبه های اصلی آب غیر قانونی میباشد.به همین خاطر برای نصب کردن پمپ را باید از لوله اصلی آب جدا کنیم و در جای غیر آن به آب شهری وصل کنیم.

دلیل هوا گر??تن پمپ آب از چه چیزی است؟

اگر پمپ به لوله های داخلی منازلبه طور مستقیم وصل شده باشد هواگیری ات??اق نمی ا??تد اما اگر پمپ هوا بکشد پمپ از کار نمی ا??تدو دائما در حال حرکت است.دلیل از کار ا??تادن پمپ ??شار آب میباشد و اگر پمپ هوا بگیرد یکسره کار میکند.منبع:
پمپ خانگی ??یلکس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...